Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lukekaa kaikki kirja Kuinka kasvattaa bebe!

Vierailija
17.01.2013 |

Varmaan jo ihan vanha aihe täällä, mutta sanonpa vain, että kyllä on piristävää lukemista tämän vauvapalstan marttyyriäitien kirjoituksiin verrattuna. Suosittelen muillekin!

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin juuri kirjan, ja olin kyllä ihan melko vaikuttunut siitä. En tietenkään voi tietää täyttä totuutta ranskalaisesta kasvatuksesta, kun en siellä asu eikä kokemusta ole, mutta itse sain kyllä ajattelemisen aihetta lukemastani. En toki allekirjoita kaikkia ranskalaisia kasvatusperiaatteita, mitä kirjassa sanotaan, mutta aloin esimerkiksi miettimään amerikkalaista tapaa nostaa lapsi "jalustalle" ja kaiken elämän keskipisteeksi verrattuna ranskalaiseen tapaan, jossa kaikki ei pyöri lapsen ympärillä. Moni asia pisti miettimään. Olisikin mielenkiintoista kuulla lisää ihmisten omakohtaisia kokemuksia ranskalaisista, onko kirja kuinka totuudenmukainen.

Vierailija
2/41 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei imettänyt päivääkään ja laittoi lapsen päiväkotiin 4 kk:n ikäisenä mennessään takaisin yliopistolle töihin. Käyvät miehensä kanssa silloin tällöin ulkona syömässä ym., jolloin lapselle on palkattu tuttu hoitaja. Lasta rakastetaan, mutta koko elämä ei pyöri hänen ympärillään. On muuten maailman ihanin, tasapainoisin ja iloisin lapsi. Samaa en todellakaan voi sanoa suomalaisten kaverieni jälkikasvuista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä tule lukemaan ko. kirjaa. Kirja kuulostaa ihan kamalalta vauvan rääkkäämiseltä ja huudattamiselta. Ja äiti on minä minä minä. Juu ei kiitos

Vierailija
4/41 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä tule lukemaan ko. kirjaa. Kirja kuulostaa ihan kamalalta vauvan rääkkäämiseltä ja huudattamiselta. Ja äiti on minä minä minä. Juu ei kiitos

Ei siinä huudateta kyllä yhtään ketään.

Vierailija
5/41 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen perusteella mitä olen kirjasta lukenut, se on osoitettu äideille joilla on tosi vähän maalaisjärkeä eli nuo "hyvät vinkit" voisi päätellä ihan itse. Lisäksi sävy on jotenkin lapsenvihaajamainen.. Ei kiitos siis, tottele sinä ranskalaisia, minä käytän aivojani ja sydäntäni.

Vierailija
6/41 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se oli ihan hauska ja viihdyttävä, ja joitain vinkkejäkin siitä sai.

Vierailija
7/41 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta Suomessa on vallalla nykyään curling-kasvatus. Lapsista kasvatetaan itsekkäitä pikku paskiaisia, joitten ei tarvitse ottaa ketään huomioon.

Vierailija
8/41 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liz Basle

March 08, 2012

Well. I've lived in France for 27 years, am married to a Frenchman and have raised my children here...So I HAVE to comment on this. I've not read the book and don't plan to; from what I've read about it (and heard on French TV), it makes my husband and me laugh! There are surely some fine points to be gleaned from the French culture about child-rearing (none come to mind at the moment), and I don't know much anymore about how Americans do it -- but most of this sounds like the myth about the French not being able to drink tap water because it's not good...! French kids DO act up in public, babies DO throw food from their high chair, French women DO breastfeed their babies, and feel free to do it anywhere (note your previous article on the subject), and most babies do NOT sleep through the night at 3 months. I had total strangers stop me in the street to say that my baby needed to be covered and kept away from "drafts", or to ask why my tall 2-year old wasn't in school. (In France they start pre-school at age 3.) If they are so successful, why are so many youth depressed, anxious about their future, and hating school? Why are parents kept away from school as much as possible once children leave primary school? Parents are not relaxed and calm, au contraire -- they're stressed about their child's behavior, success, etc. And don't forget the French method for motivating, i.e. belittle them and criticize them publicly. Thankfully these are generalizations, and there ARE parents who work at being more balanced. There are many wonderful aspects of French culture, but I would not hold up their parenting style as necessarily a pattern to follow.

Vierailija
9/41 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielestä kirja on kakkaa.

Vierailija
10/41 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä perusteella haukut av.lla käyviä naisia marttyyrimammoiksi.

Tuollaisen ihmisen kasvatustavat eivät ole sellaisia ja hänen suosittelemansa kirjat, että haluaisin niihin tutustua.

Et vaikuta ap mitenkään sivistyneeltä ja miellyttävältä ihmiseltä.

Vierailija
11/41 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä perusteella haukut av.lla käyviä naisia marttyyrimammoiksi.

Tuollaisen ihmisen kasvatustavat eivät ole sellaisia ja hänen suosittelemansa kirjat, että haluaisin niihin tutustua.

Et vaikuta ap mitenkään sivistyneeltä ja miellyttävältä ihmiseltä.

Vierailija
12/41 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun haluaa olla yläpuolella palstan marttyyriäitejä. Voi vitsi kun ap on hieno ja fiksu ja älykäs ihminen.

Vierailija
13/41 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

..kanteen pistetty arvostelu siltä naiselta, joka kirjoitti "Tiikeriäidin taisteluhymnin", sai minut varuilleni. Luin nimittäin tuon kirjan ja se oli paitsi huonosti, hutaisten kirjoitettu mutta myös hyvin sadistinen ja tunnekylmä kokemus äitiydestä ja sen suorittamisesta. Jos tuollainen ihminen menee kehumaan jotain, sen on osuttava hänen makuunsa- ja jos ranskalainen "lapsioppi" näin tekee, ehkäpä se ei ole minun juttuni sittenkään.

Vierailija
14/41 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se sitä todellakaan ole...

Vierailija
15/41 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

..kanteen pistetty arvostelu siltä naiselta, joka kirjoitti "Tiikeriäidin taisteluhymnin", sai minut varuilleni. Luin nimittäin tuon kirjan ja se oli paitsi huonosti, hutaisten kirjoitettu mutta myös hyvin sadistinen ja tunnekylmä kokemus äitiydestä ja sen suorittamisesta. Jos tuollainen ihminen menee kehumaan jotain, sen on osuttava hänen makuunsa- ja jos ranskalainen "lapsioppi" näin tekee, ehkäpä se ei ole minun juttuni sittenkään.

Tämä kirja oli kuitenkin vallan erilainen.

T. AP

Vierailija
16/41 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan jo ihan vanha aihe täällä, mutta sanonpa vain, että kyllä on piristävää lukemista tämän vauvapalstan marttyyriäitien kirjoituksiin verrattuna. Suosittelen muillekin!

Itse en noihin "näin teet asiat oikein"- kirjoihin koske. Jo tuon kirjan kuvaus on järkyttävää kakkaa. Ja kirjan nimi saa aikaan puistatuksia. Ei kiitos, en halua lapsestani bébéä, vaan normaalin lapsen.

Tykkäät varmaan Coelhosta ja muistakin vastaavista?

Vierailija
17/41 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en noihin "näin teet asiat oikein"- kirjoihin koske. Jo tuon kirjan kuvaus on järkyttävää kakkaa. Ja kirjan nimi saa aikaan puistatuksia. Ei kiitos, en halua lapsestani bébéä, vaan normaalin lapsen.

Tykkäät varmaan Coelhosta ja muistakin vastaavista?

ei kirjan idea ole neuvoa, kuinka kaikki tehdään kirjoittajan mielestä oikein, vaan kirja on lähinnä vertailua amerikkalaisen ja (stereotyyppisen) ranskalaisen vanhemmuuden välillä. Olen kyllä lukenut jokusen Coelhon, mutta mieluummin luen jotain muuta.

t. ap

Vierailija
18/41 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

French women DO breastfeed their babies, and feel free to do it anywhere

imettävää ranskalaisäitiä. Kai heitäkin silti on.

t: Ranskassa asuva

Vierailija
19/41 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka luulevat että tyylikkyys ja sivistys tulevat Ranskasta:D Monet työmatkat Pariisiin ovat osoittaneet että ihan tavallisen näköisiä naisia sielläkin tallustelee:) Lapset ovat vanhempiaan paremmin puettu mutta niin ovat muissakin Keski-Euroopan maissa. Huomasin että yhdessä tyyliblogissa on juuri tätä suositeltu. Tai "tyyliblogissa" Järkyttävää kun joku voi oikeasti ostaa niin kalliita vaatteita ja näyttää silti järkyttävältä ryysy-reijalta:)

Vierailija
20/41 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ranskattaria jotka ovat imettäneet. Yksi on erittäin hyvä ystäväni. On erittäin ihana äiti ja molemmat lapset käyttäytyvät hyvin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kuusi