Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minun pitäisi viikko hoitaa miehen siskon lasta, enkä halua!

Vierailija
17.01.2013 |

Kieltäydyin jo, kun miehen sisko miehineen ja miehen vanhemmat olivat meillä käymässä. Tuli ihan puskista, että ovat lähdössä kahden viikon reissuun ja että minua tarvitaan hoitamaan heidän lastaan.

Meillä omat lapset on 1.8kk ja 4v. Kieltäydyin, sanoin etten autottomana pysty viemään sitten esikoista kerhoon, enkä saa muutenkaan tehtyä kaikkea mitä haluaisin tehdä. Väittivät vastaan, että se on vaan yksi viikko ja että esikoisen ei tarvitse mennä sillä viikolla kerhoon ym.

Silti pidin pääni, ja minulle oltiin ihan selvästi nyreitä! Mies puolsi minua, ja sanoi että vaikka auttaa iltaisin niin on se silti minulle rankkaa. Anoppi hoitaisi toisen viikon mutta toisen on töissä.

En käsitä. Hoitaisitko sinä lastesi kaksivuotiasta serkkua viikon? VIIKON! Ja ei, en ole provo ja kyllä, vanhemmat ovat lähdössä KAHDEN VIIKON reissuun ilman kaksivuotiastaan. Mutta kuten kunnon miniä, niin minä olen nyt sitten se syntipukki.

Kommentit (77)

Vierailija
21/77 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskoni lasta kyllä olen hoitanut, mutta olikin jo isompi ja oli myös seurana omalleni. Sisko taas hoiti omaani vastavuoroisesti. Mikseivät ota lastaan mukaansa?

Vierailija
22/77 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä kuitenkin lasten serkku. Mutta olenkin sukurakas.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/77 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, suositushan on että vuorokausi per ikävuosi eli kahdeksi päiväksi voisi jätttä. Aika röyhkeää pyytää sinua noin pitkää aikaa hoitamaan.

Vierailija
24/77 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minä en halua tehdä jotakin, sanon suoraan että se ei käy koska en halua, piste.

Enkä hoitaisi yhtäkään tenavaa, paitsi ehkä jos siitä maksettaisiin mulle vähintään 20 euroa tunnilta.

Vierailija
25/77 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

viikonloppu (= kaksi yötä) voisi vielä mennä kun kyse on tuonikäisestä. Kouluikäinen voisi mennä sit jo vähän pitempäänkin, varsinkin, jos siitä olisi leikkiseuraa omille lapsille.

Vierailija
26/77 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kukaan haluaa noin pitkäksi aikaa eroon 2-vuotiaasta?

Vierailija
27/77 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävellen, kaksi ja puoli kilsaa suuntaansa. Pienempi on rattaissa ja nelivuotias kävelee sekä seisoo seisomalaudalla. Mihin minä sen kaksivuotiaan laittaisin?

Ja selittelen vaan, kun teki mieli kertoa että miksi en halua hoitaa. Olisitte kuitenkin sitä jo ekana tivanneet.

Vierailija
28/77 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

voisin vastavuoroisesti viedä sitten omani sinne hoitoon. Mikä sen kätevämpää!

Vierailija
29/77 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja B) en ainakaan jos käsky kävisi tuolla tavoin.

Jos tulee jokin sairaus/yllätys/muu oleellinen meno/este tms. sitten auttaisin.

Tyyliin että käly katkaisee jalkansa tai isovanhempi sairastuu vakavasti tai jotain.

Vierailija
30/77 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos sinä tarvitset joskus vastaavaa irtiottoa arjesta miehesi kanssa, niin etpä saa vastapalvelusta.

Tosin vanhempien sijassa olisin kyllä tyytynyt viikon lomaan, varsinkin jos lapsen pitää lähteä omasta kotoa jonnekin muualle hoitoon. Ja tietty ennen loman varaamista nuo hoitokuviot on pakko selvittää, ettei tule yllätyksiä. Yhden helpon lapsen vanhemmat ei välttämättä pidä oman lapsensa hoitamista juuri minään, mutta kun se lisätään kahden muun päälle niin on jo isompi työ varsinkin kun lapsen tulee kuitenkin omia vanhempiaan ikävä tuon viikon aikana.

Vierailija
31/77 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin en usko siihen vastavuoroisuuteen tässä tapauksessa. Me olemme menossa lomalle myös, neljäksi päiväksi, jee! Ja minun vanhempani hoitavat meidän lapsia silloin, ei anoppi eikä miehen sisko.

Jos kyse tosiaan olisi kouluikäisistä niin voisin ottaakin meille. Mutta kaksivuotias! Ja mistään kuluista ei kukaan muuten puhunut mitään.

Vierailija
32/77 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei on ei ja sillä hyvä.

Minä repisin pelihousuni jos minulle edes ehdotettaisiin tuollaista.

Vierailija
33/77 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

pöh, eriasia tosiaan jos olisi joku hätätilanne tai vaikka yksi yö ja kysyttäisiin kauniisti

Vierailija
34/77 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suostuisi. 2-3 päiväksi voisin vielä ottaa, mutta en viikoksi. Eiköhän sulla ole kädet täynnä töitä omienkin lasten kanssa.

Vierailija
35/77 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja annat niiden olla "nyreissään" ihan rauhassa. Mitä siten? Ei kaikkien tarvitse tykätä kaikista sinun valinnoistasi. Ei sinun tarvitse miellyttää sukulaisiasi joka asiassa.

Ja vastaus kysymykseesi: en minäkään hoitaisi kenenkään 2-vuotiasta viikkoa, en ainakaan tällaisesta syystä ja noin kysyttynä. Kuten moni muukin on sanonut, HÄTÄtapauksessa varmaan venyisin, mutta en todellakaan silloin, jos vanhemmat haluavat lähteä kahden viikon lomalle. Ihan jo siksi, että tuomitsen moraalisesti noin pienen jättämisen noin pitkäksi aikaa (ja joo, ei ole minun asiani päättää toisten lastenkasvatuksesta, mutta eipä minun myöskään tarvitse olla osallisena/mahdollistajana toiminnassa, jonka jo lähtökohtaisesti näen lapselle haitalliseksi). Toinen asia, joka minulle olisi ehdoton ei-ei, on tuo epäkohtelias tapa, jolla kysyivät ja miltei olettivat, että olet käytettävissä. Huh huh.

Vierailija
36/77 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että matka on varattu lapsen ollessa alle 2v. ja sitten on tajuttu, että matkan ajankohtana lapsi on yli 2v eli tarvii oman paikan lentokoneessa => €€€.

Vierailija
37/77 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama tunti menee.

Vierailija
38/77 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

viikonlopuksi kyllä, jos vanhempiin saa tarvittaessa yhteyden tai hätätapauksessa ( vanhemmat sairastuu yms). En muuten. Itse olen mennyt hoitovapaalla hoitamaan veljeni lapsia, kun veli (yksinhuoltaja) joutui sairaalaan. Se oli ihan eri asia, kun kahden viiikon lomamatka.

Vierailija
39/77 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikko on lyhyt aika kuitenkin. Enkä odottaisi vastavuoroakaan, miksi ihmeessä.

Ja sitten ihmetellään ihmisten itsekkyyttä...

Vierailija
40/77 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kaksi viikkoa erossa kaksivuotiaasta kuulostaa kauhealta sen lapsen takia. En viitsisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi seitsemän