Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minun pitäisi viikko hoitaa miehen siskon lasta, enkä halua!

Vierailija
17.01.2013 |

Kieltäydyin jo, kun miehen sisko miehineen ja miehen vanhemmat olivat meillä käymässä. Tuli ihan puskista, että ovat lähdössä kahden viikon reissuun ja että minua tarvitaan hoitamaan heidän lastaan.

Meillä omat lapset on 1.8kk ja 4v. Kieltäydyin, sanoin etten autottomana pysty viemään sitten esikoista kerhoon, enkä saa muutenkaan tehtyä kaikkea mitä haluaisin tehdä. Väittivät vastaan, että se on vaan yksi viikko ja että esikoisen ei tarvitse mennä sillä viikolla kerhoon ym.

Silti pidin pääni, ja minulle oltiin ihan selvästi nyreitä! Mies puolsi minua, ja sanoi että vaikka auttaa iltaisin niin on se silti minulle rankkaa. Anoppi hoitaisi toisen viikon mutta toisen on töissä.

En käsitä. Hoitaisitko sinä lastesi kaksivuotiasta serkkua viikon? VIIKON! Ja ei, en ole provo ja kyllä, vanhemmat ovat lähdössä KAHDEN VIIKON reissuun ilman kaksivuotiastaan. Mutta kuten kunnon miniä, niin minä olen nyt sitten se syntipukki.

Kommentit (77)

Vierailija
41/77 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen päälle en ottais 2-vuotiasta lisäksi, vasrinkin kun on se 4 v myös. En viikoksi. Ymmärrän hyvin.

Vierailija
42/77 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tämä taho ottaisi siksi koko kahdeksi viikoksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/77 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppilaan toiseksi viikoksi koska anopilla on loma. Mutta se loma kestää vain viikon.

Vierailija
44/77 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

2v ei mene siinä muiden sivussa.

Saattaa itkeä yöt ikävää, kiukutella päivät jne.

Ihan noin sukurakas en ole.

Ja koska toisaalta myös vanhemmat minusta tekevät julmasti lasta kohtaan, en haluaisi olla osallisena.

Vierailija
45/77 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En missään nimessä ottaisi! Sullahan on kädet täynnä omiesi kanssa. Mä tarttisin lomaa tuollaisen viikon jälkeen... ja kuka sen järjestäisi?

Vierailija
46/77 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

jota pitäisi hoitaa viikko? Ikää se samat 2v. Veikkaan, että av-raati vaatisi ap:ta tottakai hoitamaan lasta - ei väliä vaikka olisi muitakin lapsia - koska sehän on miehen lapsi ja sitä nyt vaan kuuluu hoitaa.

Vierailija
47/77 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

jota pitäisi hoitaa viikko? Ikää se samat 2v. Veikkaan, että av-raati vaatisi ap:ta tottakai hoitamaan lasta - ei väliä vaikka olisi muitakin lapsia - koska sehän on miehen lapsi ja sitä nyt vaan kuuluu hoitaa.

Vierailija
48/77 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhemmat tekevät julmasti lasta kohtaan, en haluaisi olla osallisena.

Ja minusta se todellakin olisi eri asia, jos kyseessä olisi miehen lapsi. Tämä lapsihan tulisi silloin (toiseen) kotiinsa.

Vierailija
49/77 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, pyyntö hoitaa häntä viikon ajan on kohtuuton.

Mutta ennen kaikkea todella käy sääliksi tuota lasta. 2 viikkoa tuon ikäiselle on aivan valtavan pitkä aika olla erossa vanhemmista. Meillä ensimmäiset yökyläilyt (1 yö kerrallaan) on tehty 4-vuotiaana ja niitä on muutama/vuosi. Matkat tehdään perheenä ja silloin tällöin me vanhemmat VUOROTELLEN teemme yö tai kahden pikkupyrähdyksiä kavereiden kanssa.

Vierailija
50/77 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsille ja/tai lemmikeille on hoito reissun ajaksi järjestynyt ja siitä hoidosta maksetaan! Eri asia, jos isovanhemmat tai vaikkapa kummit haluaa ihan omasta tahdostaan ilmaiseksi hoitaa noin pitkiä aikoja!

Enkä ymmärrä kaksivuotiaan kahdeksi viikoksi hylkäämistä, anyway!

Juu ja tykkään, että kummilapseni ovat meillä yökylässä, mutta vain kaksi päivää ja yhden yön kerrallaan!

Vierailija
51/77 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja siinä tapauksessa se olisi ok.

Vierailija
52/77 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sinäkin oman miehesi eteen olet valmis tekemään enempi kuin siskon miehesi?

Vierailija
53/77 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän kenenkään tarvi, jos ei halua. Aivan älytöntä suuttua siitä.

Vierailija
54/77 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppilaan toiseksi viikoksi koska anopilla on loma. Mutta se loma kestää vain viikon.

niin sitten hoidat toisenkin viikon.

Palkaksi saat sitten lasten vanhemmilta jonkun 2 € maksaneen anisviinapullon.

Vierailija
55/77 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tilanteessa myöskään hoitaisi. Perusteena, että se veisi liikaa energiaa pois omiltani. Esim. 2 päivää ja 1 yö olisi eri asia, silloin tarjoutuisin itse.

Mä en olisi miehen siskon asemassa edes kehdannut kysyä - järkyttävää käytöstä, ette alkavat vielä vängätä, kun kieltäydyt. Ja minusta 2-v on lisäksi aivan liian pieni olemaan edes viikkoa erossa vanhemmistaan, saati kahta viikkoa. No, sen päättävät tietysti itse, mutta minusta olisi kamalaa yrittää lohduttaa taaperoa, joka ei tajuaisi, minne vanhemmat ovat kadonneet ja tulevatko enää takaisin.

Oman siskon/veljen lasta voisin kyllä hoitaa tuon viikon, mutta esim. siskoni on yksinhuoltaja, jolla on välillä rankkaa, joten haluaisin mahdollistaa hänelle lomareissun vaikka oman jaksamiseni kustannuksella. Miehen siskon parisuhdelomaa taas en. Anteeksi vain.

Vierailija
56/77 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna nyreillä ihan rauhassa, ei todellakaan ole tarvetta hoitaa

Vierailija
57/77 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti kohteliasta olisi vanhemmilta tarjota pientä korvausta. :)

Vierailija
58/77 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeellistä, että sinua yritetään käyttää ilmaisena lastenhoitajana. Pidä puolesi!

Vierailija
59/77 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin tietenkin ottaa yhdeksi yöksi, tai jos olisi joku hätä, sairaalareissu, tms. Silloin TIETYSTI hoitaisin! tai jos lapsi olisi kouluikäinen, hoitaisin viikonkin. Mutta 2 v omien pienten lisäksi on kyllä liikaa noin pitkäksi aikaa. Siinä on itkua ja uhmaa tiedossa, yöheräilyjä, kun pieni etsii vanhempiaan...

Mutta kahden viikon loma ilman pientä taaperoa, huh.... Itsekästä. Eiköhän se lapsi mielummin lomailisi vanhempiensa kanssa! Miksei viikko riittänyt, kuka haluaa olla vapaaehtoisesti tosi pienen lapsen luota pois noin kauan?? : O

Vierailija
60/77 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meiltä kysyttiin 3 viikon ikäistä viikonlopuksi yökylään. Kieltäydyin, koska en todellakaan ymmärrä, miksi terveiden vanhempien pitää olla terveestä lapsesta pe-su erossa, kun vauva on vasta 3 viikkoa... Minä en siihen osallistu.

ja annat niiden olla "nyreissään" ihan rauhassa. Mitä siten? Ei kaikkien tarvitse tykätä kaikista sinun valinnoistasi. Ei sinun tarvitse miellyttää sukulaisiasi joka asiassa.

Ja vastaus kysymykseesi: en minäkään hoitaisi kenenkään 2-vuotiasta viikkoa, en ainakaan tällaisesta syystä ja noin kysyttynä. Kuten moni muukin on sanonut, HÄTÄtapauksessa varmaan venyisin, mutta en todellakaan silloin, jos vanhemmat haluavat lähteä kahden viikon lomalle. Ihan jo siksi, että tuomitsen moraalisesti noin pienen jättämisen noin pitkäksi aikaa (ja joo, ei ole minun asiani päättää toisten lastenkasvatuksesta, mutta eipä minun myöskään tarvitse olla osallisena/mahdollistajana toiminnassa, jonka jo lähtökohtaisesti näen lapselle haitalliseksi). Toinen asia, joka minulle olisi ehdoton ei-ei, on tuo epäkohtelias tapa, jolla kysyivät ja miltei olettivat, että olet käytettävissä. Huh huh.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kolme