Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minun pitäisi viikko hoitaa miehen siskon lasta, enkä halua!

Vierailija
17.01.2013 |

Kieltäydyin jo, kun miehen sisko miehineen ja miehen vanhemmat olivat meillä käymässä. Tuli ihan puskista, että ovat lähdössä kahden viikon reissuun ja että minua tarvitaan hoitamaan heidän lastaan.

Meillä omat lapset on 1.8kk ja 4v. Kieltäydyin, sanoin etten autottomana pysty viemään sitten esikoista kerhoon, enkä saa muutenkaan tehtyä kaikkea mitä haluaisin tehdä. Väittivät vastaan, että se on vaan yksi viikko ja että esikoisen ei tarvitse mennä sillä viikolla kerhoon ym.

Silti pidin pääni, ja minulle oltiin ihan selvästi nyreitä! Mies puolsi minua, ja sanoi että vaikka auttaa iltaisin niin on se silti minulle rankkaa. Anoppi hoitaisi toisen viikon mutta toisen on töissä.

En käsitä. Hoitaisitko sinä lastesi kaksivuotiasta serkkua viikon? VIIKON! Ja ei, en ole provo ja kyllä, vanhemmat ovat lähdössä KAHDEN VIIKON reissuun ilman kaksivuotiastaan. Mutta kuten kunnon miniä, niin minä olen nyt sitten se syntipukki.

Kommentit (77)

Vierailija
61/77 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun sisko miehineen ovat ilmeisesti kohta lähdössä reissuun ja ovat todellakin sen tarpeessa. Heillä useampi lapsi, joista isommat menevät mummolaan ja itse tarjouduin ottamaan 2v eli pienimmän meille. Meillä myös 2v ja 5v itsellämme.

Siskoni olisi reissussa viikon ja vaikka tiedän että hommaa on enemmän kun on yksi lapsi lisää niin en edes ajatellut kieltäytyväni lapsen hoidosta. Toisaalta tähän tosin vaikuttaa se että he ovat todella loman tarpeessa, vaikeat ajat takana.

Ja meillä 5v viedään tällöin kerhoon niin että 5v kävelee,ja 2vuotiaat vuorottelevat rattaissa ja seisomalaudalla.

Vierailija
62/77 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella ylimielostä heiltä olettaa, että pari vuotias lapsi saisi majailla teill viikon. Pidä oikeesti pintasi tässä.

Toivottavasti vanhemmat saavat tästä opetuksen ja eivät pääsekään lomalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/77 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

parisuhdettaan. Ja lasta on hoitamassa rakkaat isovanhemmat ja toisen viikon hänen enonsa ja enon vaimo, molemmat tietenkin lapselle rakkaita ja läheisiä. Ei ne lapset rikki mene vaikka vanhemmat välillä ajattelevat vain itseään, johan ne on jo sen lapsen navan ympärillä pyörineet pari vuotta. Ap on käsittämättömän itsekäs, kun ei yhtä pikkulasta voi viikoksi ottaa hoitoonsa. Kyllä se esikoinen voi sieltä kerhosta olla pois, onhan hänellä kotona leikkikaveri. Taidat olla vain kateellinen matkasta ja yrität sabotoida sitä kieltäytymällä auttamasta miehesi siskoa.

Vierailija
64/77 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

parisuhdettaan. Ja lasta on hoitamassa rakkaat isovanhemmat ja toisen viikon hänen enonsa ja enon vaimo, molemmat tietenkin lapselle rakkaita ja läheisiä. Ei ne lapset rikki mene vaikka vanhemmat välillä ajattelevat vain itseään, johan ne on jo sen lapsen navan ympärillä pyörineet pari vuotta. Ap on käsittämättömän itsekäs, kun ei yhtä pikkulasta voi viikoksi ottaa hoitoonsa. Kyllä se esikoinen voi sieltä kerhosta olla pois, onhan hänellä kotona leikkikaveri. Taidat olla vain kateellinen matkasta ja yrität sabotoida sitä kieltäytymällä auttamasta miehesi siskoa.

Niille kaksivuotiaan vanhemmilleko ei parisuhteen hoitoon riitä kahta viikkoa lyhyempi aika?

Vierailija
65/77 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin vastaa niille niin, ettet edes periaatteesta ota 2 vuotiasta noin pitkäksi aikaa hoitoon, kun kyse on lomasta.

Eri asia on, jos olisi kyse hätätilanteesta, jolloin lapsi olisi pakko ottaa.

Minä en ainakaan kenenkään vanhempien lomia rupeaisi edesauttamaan ottamalla vielä hoitoon! Kyllä tuon ikäiselle jo 1 yö erossa molemmista vanhemmista on kova juttu!

Eli en ottaisi ihan siitä syystä, että vastustaisin tuollaisia lomia ihan omista periaatteistani!

Vierailija
66/77 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teit ihan oikein. Minä olen joskus ajautunut pidemmäksi aikaa hyysäämään siskoni perhettä oman lisäksi ja lopputulos on se, että ei kiinnosta nähdä siskoa paskan vertaa kun kerran eroon siitä sakista päääsi.

Ja kuka jättää kaksi vuotiaan kahdeksi viikoksi hoitoon?? Miksei ne ota häntä mukaan..

Anna nyrpeillä ja hukkua sontaansa, ovat sen ansainneet. Teit aivan oikean päätöksen.

Vierailija
67/77 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis jos asia olise esitetty ihan toisella tavalla, esim. kysytty hyvissä ajoin ennen reissua tms.

JA jos lapsi on helppo tapaus. Eli ei vaippaa, osaa syödä omatoimisesti ja ei ole mikään mahdoton riiviö, niin voisinkin harkita asiaa.

Toki ihmetyttää miksi vanhemmat lähtevät kahdeksi viikoksi lomalle ilman lastaan...

Isi35

Vierailija
68/77 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas yksi syy lisää olla tyytyväinen, että olen ainoa lapsi.

En hoida kavereidenkaan lapsia koskaan, omat on jo isoja, enkä ole omianikaan kavereilleni tupannut hoitoon.

Vierailija
69/77 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

asiasta sovittaisiin ennen kuin lomaa on mitenkään varattu.

Jos tuolla tavalla vain ilmoitettaisiin matkan varaamisen jälkeen (?) niin voi kyllä olla että kieltäytyisinkin, ihan vaan siksi kun on todella törkeätapaista.

Vierailija
70/77 |
18.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko tämä tarina on saanut lopun? :)

Vierailija
71/77 |
18.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En hoitaisi paria päivää enempää. Valitettavasti oman perheeni aika on niin kallista ja tärkeää, että se voittaa jonkun ei-sukulaisen lomasuunnitelmat 5-0. Kysyisin, että oikeastiko he haluavat lastaan hoitoon paikkaan, missä tämä lapsi alkaisi luultavasti vain ärsyttämään parin päivän jälkeen? Paikkaan, missä tunnelma olisi kireä hyvin pian... Ei, en voisi edes ajatella moista. Pistäköön toiseen mummolaan toiseksi viikoksi tai lyhentäköön matkaansa asiallisen mittaiseksi. Älä suostu. Jos asia ärsyttää jo nyt niin miten se ärsyttäisi silloin? Laitat nyt vaikka heti sinne tekstiviestin ja sanot, että olet päättänyt ettet hoida lasta. Kirjoita, että olet miettinyt asiaa kaikilta kanteilta ja tämä ratkaisu on lopullinen päätös. On ihan sama mitä sieltä tulee takaisin, mutta kukaan muu kuin sinä et nyt voi asiaa sinun puolestasi päättää. Pidä päätöksestäsi kiinni, älä jousta.

Kerrohan miten kävi!

Vierailija
72/77 |
18.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse hoidin kälyn 2-vuotiasta 2 viikkoa, mutta silloinkin vain päivät, kun käly sai työpaikan yllättäen, eikä ollut vielä hoitopaikkaa. Raskas 2 viikkoa oli kuitenkin, toisen lapsen kanssa, enkä saanut oikeastaan vaivanpalkkaakaan, käly toi aamulla kuudelta lapsen ja eväät lapselle. Vastavuoroisuutta ei ole ollut, enkä varmaan uudelleen suostuisi, tuon ikäisen kanssa.

Viikko ja putkeen, ilman, että lapsi menee edes yöksi kotiinsa... EI IKINÄ.

Vierailija
73/77 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

EN ymmärrä, itselläsi on jo kaks mukulaa siellä, eiköhän se kolmas mene siinä ihan kätevästi viikon!

Sun esikoinen on 4 vuotias! Todellakin voi olla viikon vaikka vuoden pois kerhosta. Haloo.

Vierailija
74/77 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

minäkään hoitaisi, syy ei kuitenkaan ole se että olisi vastenmielistä tai hankalaa, vaan en hyväksy sitä, että lähdetään parin viikon lomalle ja jätetään lapsi kotiin muiden hoitoon. Lisäksi tuo, että lapsen hoitopaikkakin vaihtuu välillä; ei ole yhtään ajateltu asiaa lapsen kannalta! Todella itsekkäät vanhemmat, omaa napaansa vain katsovat.

Vierailija
75/77 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään hoitaisi. Ihmettelen mikseivät ottaneet lasta mukaan, tuon ikäinen tuo niin iloa matkustamiseen.

Vierailija
76/77 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niille kaksivuotiaan vanhemmilleko ei parisuhteen hoitoon riitä kahta viikkoa lyhyempi aika?

joilla huonot vanhemmat itselleen selittävät omat itsekkäät ja lapsen edun vastaiset touhunsa.

Pitäähän äidin toki saada vaikka ryypätä ja polttaa raskausaikana, jättää imettämättä, ettei tissit kärsi, heilua joka viikko yöelämässä ja vaikka hylätä 2-vuotias kahdeksi viikoksi, jos siitä tulee äidille hyvä mieli. Kun äiti voin hyvin, niin lapsikin voi hyvin!

Vierailija
77/77 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En hoitaisi minäkään. Minä nautin siitä kun arki on lasten kanssa sujuvaa ja mutkatonta, päiväksi voisin ottaa mutta en todellakaan viikoksi koska se näkyisi omissa lapsissa vielä monta päivää lapsen pois lähdönkin jälkeen.

Toinen syy olisi ihan periaate. 2-vuotiaalle 2 viikkoa erossa omista vanhemmista on liikaa, kyse on kuitenkin vain lomasta. Tyytyisivät vähempään niinkuin moni muukin joutuu tekemään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme viisi