Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko joku oikeasti niin köyhä ettei ole varaa hankkia lapselle suksia tai luistimia?

Vierailija
17.01.2013 |

Kai kaikki ostaa jos päiväkodissa tai koulussa niitä tarvitaan?

Kommentit (155)

Vierailija
1/155 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja hiihdämme itsekkin. Mutta nyt vaan rahatilanne meni niin heikoksi että niihin lapsen suksiin ei ole rahaa. Tänä talvena ei siishiihdä.

T:se joka kyseli edullisia suksia Vantaa/Helsinki akselilta

Vierailija
2/155 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ostaa suksia kummallekaan, eli en osta, vaikka koulussa hiihtoa varmaan pian onkin.

Viimevuotiset luistimet sentään menee vielä molemmille tänäkin vuonna.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/155 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

köyhä, mutta maksaahan nuo. Varsinkin kun lapsi kasvaa ja luistimet pitää ostaa joka vuosi ja suksiin ainakin monot. Ja monta kertaa niitä käytetään päiväkodissa tai koulussa talven aikana? Kaksi, ehkä kolme kertaa. En oikein näe hommassa järkeä.

Vierailija
4/155 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talous tiukilla. Hölmön hommaa laittaa muutenkin tiukasta taloustilanteessa varoja luistimiin tai suksiin, joita koulussa tarvittais sen muutaman kerran.

Ei vaan pysty.

Vierailija
5/155 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirpparilta ei löydy koskaan kokoja ja luistimet maksavat kuitenkin 50- 100 e marketeissa. Olen nyt jättänyt ostamatta jo useampana vuotena enkä aio enää ostaa yhtäkään luistinta enkä suksia liion. Lapsi sa akoulussa käyttää koulun kamoja jos niitä on ja jos ei ole voi vaikka kävellä sillä aikaa ja piste.

Vierailija
6/155 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähennetään sosiaalitukia niin saatte ilkkua vielä lisää. kettu.

Vierailija
7/155 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kun etsii kirpputoreilta ja tarjouksista, niin luistimia saa alle 10 eurolla ja suksia monoineen parilla kympillä ja allekin (15 eurolla ostin juuri).

Jos lapseen ei ole talven aikana varaa satsata 25 euroa, niin väitän, että raha menee tupakkaan, viinaan tai muuhun omaan kivaan. Eli siis lasta ei laiteta omien mielitekojen edelle.

Vierailija
8/155 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netti on täynnä kirppispalstoja ja huutonetissäkin pilvin pimein käytettyjä suksia ja luistimia tai pyörikää kirppiksillä.

ei lompakosta vie montaa euroa !!

Se on tosi noloa lapselle jos kaikilla muilla on välineet ja vermeet mutta itse joutuu seisomaan kentän laidalla !

Meidän taloudessa kierrätetään kaikki tollaset.. uusia en osta, jos isovanhemmat ostavat niin lapset saavat uutta...

Vierailija
9/155 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. nyt meillä on rahaa yhteensä aika tarkasti 600€ ja sillä pitää selvitä viimeiseen päivään asti. Tuosta 200€ menee bensoihin ja sitten pitää järjestää lapsen syntymäpäivät, johon menee n. 50€.

Jäljelle jää n. 350€ jolla pitää ostaa kahden viikon ruuat ja päivittäiselintarvikkeet 7 ihmiselle.

Eli, emme voi ostaa juuri nyt suksipakettia pojalle, vaikka hän sen tarvisikin. Luistimet vielä on ok, kun ne on halvat, mutta suksipakettiin ei vaan ole varaa. Ostetaan sitten palkkapäivänä..

Vierailija
10/155 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kun etsii kirpputoreilta ja tarjouksista, niin luistimia saa alle 10 eurolla ja suksia monoineen parilla kympillä ja allekin (15 eurolla ostin juuri).

Jos lapseen ei ole talven aikana varaa satsata 25 euroa, niin väitän, että raha menee tupakkaan, viinaan tai muuhun omaan kivaan. Eli siis lasta ei laiteta omien mielitekojen edelle.

Vierailija
11/155 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli vanhemmat köyhiä eivätkä hankkineet suksia eikä niitä koulun puolesta ollut ja olin ainoa kellä niitä ei ollut niin jouduin kyllä kiusatuksi.Myös opettaja ei katsonut hyvällä kun en voinut osallistua hiihtokilpailuihin yms.

Vierailija
12/155 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kauhistelin kyllä hintoja, kun ostin lapsille sekä luistimet että sukset. Jokainen ei tarvinnut, mutta suksipaketti 100-150€ vähintään, luistimet 50-100€. Ja ne sit kolme kertaa ja joka vuosi, huh huh!

Vierailija
13/155 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

plussakortilla 29,90€ ja ostinkin kahdelle omalle lapselleni.

Mutta suksipakettia (siis jossa ois monot ja sukset) en ole löytänyt koskaan kirpparilta. Ihan pieniä löytyy, mutta isompia ei tai sitten ne maksaa 70-80€ (kaupasta halvimmat 119€)

Vierailija
14/155 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirpparilta ei löydy koskaan kokoja ja luistimet maksavat kuitenkin 50- 100 e marketeissa. Olen nyt jättänyt ostamatta jo useampana vuotena enkä aio enää ostaa yhtäkään luistinta enkä suksia liion. Lapsi sa akoulussa käyttää koulun kamoja jos niitä on ja jos ei ole voi vaikka kävellä sillä aikaa ja piste.

Jos ei ole muuten käyttöä, niin vaikka olis rahaakin, on kamalaa tuhlausta ostaa sukset ja luistimet, jos niitä käytetään vain muutaman kerran. Mun mielestäni kouluilla pitäisi olla nuo vehkeet. Jos on niin, että voi hiihtää ja luistella vapaa-aikanakin ja sitä tekee, niin sitten on eri asia.

Pelkästään koululiikuntaa varten on aika kallis hankinta.

Vierailija
15/155 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut lapsena aina se, jolla ei ollut omia suksia tai luistimia, aina piti mennä koulun hikiversioilla. Hävetti ja koko koululiikunnasta on ikävät muistot tämän takia, kun mihinkään ei ollut varaa. =( Onneksi lapseni ei tarvitse tätä kokea - ei meillä rahalla mässäillä, eikä todellakaan kaiken tarvitse olla uusinta ja hienointa (vaatteissa, välineissä tms.), vaan kannatamme kierrätystä, mutta voin kuitenkin pitää huolen, että välineet ovat sopivan kokoiset yms.

Vierailija
16/155 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiihtää ei välttämättä voi, jos ei ole latua lähellä. Lapsi saa hävetä koulussa, kun hän on se jolla ei ole tarvikkeita.

Vierailija
17/155 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettekö hiihdä /luistele vapaa-ajalla?? Mitä teette talvella pihalla?

Vierailija
18/155 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alussa mä ostin lähes joka vuodeksi uudet luistimet ja sukset vaikka rahat oli tiukilla mutta kun lapsia on useampi ja joka vuodeksi olisi pitänyt ostaa vähintään uudet monot, niin lopetin lopulta. Ei nämä harrasta luistelua eikä hiihtoa muuten kuin koulussa, joten se on ihan hirveän turha rahanmeno. Ei ole kukaan opettaja uskaltanut alkaa mulle siitä valittamaan ja olen huomannut, että ei enää nykyään kaikilla muillakaan ole luistimia omasta takaa.

Jos ei ole muuten käyttöä, niin vaikka olis rahaakin, on kamalaa tuhlausta ostaa sukset ja luistimet, jos niitä käytetään vain muutaman kerran. Mun mielestäni kouluilla pitäisi olla nuo vehkeet. Jos on niin, että voi hiihtää ja luistella vapaa-aikanakin ja sitä tekee, niin sitten on eri asia.

Pelkästään koululiikuntaa varten on aika kallis hankinta.

Vierailija
19/155 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

<a href="http://www.sportia.fi/tuotteet/maastohiihto/Maastosuksipaket?tuoteid=30…" alt="http://www.sportia.fi/tuotteet/maastohiihto/Maastosuksipaket?tuoteid=30…">http://www.sportia.fi/tuotteet/maastohiihto/Maastosuksipaket?tuoteid=30…;

Tässä olis kunnon sauvat <a href="http://www.stadium.fi/urheilu/maastohiihto/sauvat/113749/one-way-null#…" alt="http://www.stadium.fi/urheilu/maastohiihto/sauvat/113749/one-way-null#…">http://www.stadium.fi/urheilu/maastohiihto/sauvat/113749/one-way-null#…;

Sauvat ei ole kovin hyvät,mutta ei kalliit, vajaat parikymppiä.

Tämän jälkeen jätätte sukset liikkeeseen, jotta laittavat pohjavoiteet ja lisäksi säänmukaiset voiteet. Mittautatte pitoalueen kunnolla.

Sukset pitää ostaa painon ja pituuden mukaan. Kirpparisuksien pitoalue on todennäköisesti ihan väärä ja sukset tulevat lipsumaan, tai sitten ette saa siihen kunnon pitoa.

Alle kahdellasadallakin saa lapselle vielä ihan kelposen suksipaketin sekä perinteisen, että luisteluhiihdon hiihtoon.

Otin ne talteen, jos keväämmällä on alennuksia, saataisiin edes yhdet kunnon sukset taloon.

Vierailija
20/155 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

sukulaisten ja tuttavien kesken kun eri ikäisiä lapsia. Olen normaalituloinen, mutta en halua valtavia summia pistää rahaa noihin, eikä se mielestäni ole järkevääkään. Kyllä luistimet on käyttökelpoiset enemmän kun sen yhden kauden. Alesta näytti nyt saavan sekä luistimia että suksia kohtuuhintaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kolme