Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En käsitä, miksi synnytyssairaalassa joutuu itse vaihtamaan lakanat ja muutenkin sitä menoa

Vierailija
16.01.2013 |

En pystynyt vaihtamaan itse, kun olin niin huonossa kunnossa synnytyksestä ja pienikin liike pyörrytti (menetin paljon verta). Koen että olin ihan tuusan nuuskana, ja kipuja oli paljon. Kaikki aika meni omasta olosta selviämiseen ja vauvan imettämiseen ja hoitoon. Makasin sitten verisissä lakanoissa, koska en olisi kyennyt niitä itse vaihtamaan. Mies vaihtoi mulle aluslakanan jossain vaiheessa kun kyyhötin jossain sen aikaa.

Miksi synnyttäneitä äitejä kohdellaan niin huonosti Suomessa?? Paljon paremmassa kunnossa olevia potilaita passataan muilla osastoilla, mutta se että olet koko alapää tuusannuuskana, kovissa kivuissa, hormonit hurjana - itkettää ja ahdistaa, ja hemoglobiinit pohjalukemissa, ei ole mikään syy ilmeisesti äidin hoitoon. Vain vauvalla on väliä, kun sen on itsestään ulos saanut, viis siitä mitä jälkeä synnytys on saanut aikaan.

Kommentit (252)

Vierailija
121/252 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

2005: Olin lähes teini ja vuorokauden synnytin ilman kipulääkitystä (ei ollut yhtään lääkäriä saatavilla niiden viimeisten tuntien aikana kun lääkitystä olisin todella tarvinnut) 4,5kg vauvaa. Alakautta. Repeämät ommeltiin ja olin todella kipeä. Vauva syntyi myöhään illalla, osastolla oltiin jo nukkumassa. Minut vain kärrättiin huoneeseen vauvan kanssa ja jätettiin sinne. Kun vauva alkoi itkeä, yritin ottaa syliin (sängystä ylös pääseminen oli tosi vaikeaa), yritin tarjota rintaa jne. Ei mitää apua tai tukea. Kun kutsuin paikalle hoitajaa hän vaan sanoi että vauva rinnalle. No, 4,5kg yliaikainen oli nälkäinen ja maito ei ollut noussut. Pointtina se että vaikka olin täysinm ummikko, en ikinä edes vauvaa aiemmin pidellyt, ei kukaan auttanut. Vaikka vauva huusi ja äiti itki. Kipulääkitystä en saanut. En syönyt niiden kun äitini tuomia suklaita jne. Olin jotenkin niin sekaisin etten tajunnut että pitäisi syödä, enkä ainakaan sitä että ruokaa pitäisi itse hakea. Kukaan ei kertonut osaston käytäntöjä.

2009: synnytys oli helppo ja lapsen isä mukana. Minä pötkötin perhehuoneessa vauvan kanssa ja vauvan isä hoiti meille ruoat, puhtaat vaatteet jne. Ei oikeastaa tarvittu hoitajia mihinkään, seuraavana päivänä kotiin

2012: menetin paljon verta enkä pysynyt pystyssä. Silti piti pärjätä itse. KONTTASIN vessaan ja oksensin siellä ja matkalla takaisin kun sattui niin kamalasti, pyörrytti, heikko olo. Ketään ei kiinnostanut. Vauva huusi yöt ja vauvaa sitten sylissäni hytkyttelin istuen sängyssä tai lattialla, työntelin kärryssä niin että itse konttasin jne. Hoitajat totesi vaan että en tarvi apua kun on jo kolmas. No, pärjäsinhän minä mutta ei se kovin miellyttävää ollut ja olo ei kohentunut kun kivun oksentelin ja pyörtyilin. En pystynyt hakemaan ruokaa eikä se sillä hetkellä kiinnostanutkaan. Tai vessaan konttasin kun sinne oli pakko mennä mutta ruokaa ei ollut pakko hakea joten sinne en mennyt. Ja kamalaa se että olisi pitänyt synnytyssalista pitkät matkat osastolle kävellä vauva sylissä tässä kunnossa. Onneksi kun sanoin etten jaksa, kätilö haki pyörätuolin.

Vierailija
122/252 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan ystävälläni joilta lääkkeet sain.

Jos lääkkeet toimii niin mitään kipuja ei ole ollenkaan.

Jokaisen ihmisen pitäisi pystyä kontrolloimaan mieltään niin että aina on jo saanut suggestion vaikutuksen. Tieteen yksi perusperiaate on se että jos joku asia toimii niin se toimii vaikka siihen ei uskoisikaan.

Joten lääke joka ei toimi ilman suggestiota ei toimi sillä silloin ihminen saa sen itse aikaan.

Jos lääkkeet toimisivat niin miksi sairaalat ja kodit on täynnä kivusta kärsiviä ihmisiä? Miksi migreeni potilaat ovat edelleen sairaana migreenin takia jos lääke toimii? Jos lääke ei poista kipuja niin lääke ei toimi.

Lääkkeet ei toimi muuallakaan. Edelleen nykypäivänä diabetikoilta (synnynnäiseltä) joudutaan yleensä leikkaamaan jalat irti jossain vaiheessa elämää, kun jalat rupeavat menemään kuolioon. Missä on ne ihme lääkkeet? Missä on sydäntautisten ihmelääkkeet? Vaikka lääkkeitä syö niin kuitenkaan ei voi jatkaa normaalia elämää vaikka se olisi miten terveellistä tahansa.

Miksi syöpäpotilaat kärsii kivusta jos lääkkeet on niin tehokkaita?

Minä olen itse ollut sairaalassa työssä on kymmenen vuotta. Itse en ole lääkäri enkä sairaanhoitaja, mutta puoli sukuani on eri tehtävissä sairaalassa töissä.

Joka paikassa on sama juttu: oli sitten kyse syövästä, sydämmestä tai vaikka onnettomuudesta: kivusta ne huutaa koko ajan. Miksi niitä ei paranneta? Antaisi sitä supertehokasta lääkettä.

Äsken väitit, että itsesuggestio ei toimi. Nytkö se toimiikin? Lääketiede ei vain ole eksaktia tiedettä, joten itsesuggestiollakin voi päästä pitkälle. Lumevaikutus voi olla joskus todella tehokas.

Nyt pitää erottaa toisistaan ne lääkkeet, jotka parantavat ja ne lääkkeet, jotka lisäävät elämänlaatua. Monia sairauksia ei pystytä parantamaan, mutta potilaan vointia voidaan parantaa.

Migreeni ei ole parannettavissa. Kohtaus kuitenkin hoituu kohtauslääkkeillä tai vaikeissa tapauksissa voidaan käyttää estolääkitystä, jolloin kohtauksia tulee harvemmin. Lääkkeet kuitenkin tehoavat. Lääkkeetön hoito on kuitenkin tärkeää, esim. säännölliset elintavat, triggereiden välttäminen.

No mitäs kävisi sille diabeetikolle, jos hän lopettaisi insuliinin käytön? Jalkavaivat johtuvat hyvin usein huonosta jalkojen hoidosta, eli lääkkeetön hoito on jälleen lääkehoidon ohella tärkeää. Mitä kävisi sydänpotilaille, jos lopettaisi sydänlääkkeiden käytön? Usein se lääkitys on loppuelämäksi, ei kannata olla noin naiivi ja kuvitella, että tulisi jotain ihmelääkkeitä, jotka parantaisivat kaiken.

Eli olit joku siivooja tai vahtimestari ja nyt tiedät kaiken sairauksista ja niiden hoidosta. Huvittavaa.

Itsesuggestio toimii mutta ei lääkkeellä mitään tekemistä ole sen kanssa. Jokainen voi itse saada sen aikaan hetkessä.

Eli lääketiede on huuhaata monessa asiassa.

On asioita missä lääketiede on onnistunut, mutta suurimmassa osassa ei. Suurin osa lääkkeistä on täysin turhia ja jopa vaarallisia. Iso osa lääkäreistä on täysin ammattitaidottomia. Lääkäreiden palkka pitäisi maksaa potilaiden palautteen mukaan. Jos potilaat kokee että eivät ole saaneet tarpeeksi hyvää hoitoa niin palkkaa vähemmän. Jos ovat saaneet mahtavaa hoitoa niin palkkaa enemmän. Mutta kyllähän näköjään lääkärinä ja hoitojana vuosia toimia ilman koulutustakin. Niin kuin Suomessa on todistettu.

Ei ne monella edes paranna oireita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/252 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin heikkkona että meinasin jo synnytyssalin vessaan pyörtyä. Osastolla meni eka vuorokausi ja melkein toinenkin vuorokausi samoissa merkeissä mutta veriset lakanat oli vaan itse vaihdettava, välillä lepäsin kesken vaihdon.

Ruokaa en pystynyt itse hakemaan kun matka oli niin pitkä että ei onnistunut pyörtymättä. Onneksi mies haki ruokaa mulle silloin kun oli paikalla. Samaan syssyyn vaivasi vielä ihan hurjat jälkisupistukset, joihin sain tosi niukasti kipulääkitystä, onneksi oli omat lääkkeet mukana.

Kolmen hengen huoneessa oli neljä äitiä vauvoineen ja voitte kuvitella että ahdasta oli. Huonetta ei siivottu kertaakaan niiden kolmen vuorokauden aikana kun siellä olin, lattia varsinkin oli tosi likainen. Ja tämä kaikki Tyksissä..olin tosi iloinen kun vihdoin pääsin sieltä kotiin toipumaan.

Vierailija
124/252 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsesuggestio toimii mutta ei lääkkeellä mitään tekemistä ole sen kanssa. Jokainen voi itse saada sen aikaan hetkessä.

On asioita missä lääketiede on onnistunut, mutta suurimmassa osassa ei. Suurin osa lääkkeistä on täysin turhia ja jopa vaarallisia. Iso osa lääkäreistä on täysin ammattitaidottomia. Lääkäreiden palkka pitäisi maksaa potilaiden palautteen mukaan. Jos potilaat kokee että eivät ole saaneet tarpeeksi hyvää hoitoa niin palkkaa vähemmän. Jos ovat saaneet mahtavaa hoitoa niin palkkaa enemmän. Mutta kyllähän näköjään lääkärinä ja hoitojana vuosia toimia ilman koulutustakin. Niin kuin Suomessa on todistettu.

mutta mitä siitä... Aina löytyy näitä potilaita, jotka eivät saa mistään mitään apua. Oikea osoite on silloin psykiatri.

Lääketiede ei ole huuhaata muuta kuin em. potilaiden mielestä.

Lääkkeet eivät ole turhia eivätkä vaarallisia. Suomessa koulutetut lääkärit ovat ammattitaitoisia. Aina tietysti löytyy potilaita, joille mikään ei kelpaa: lääkäri ei määrää potilaan mielestä oikeita lääkkeitä, ei määrää lääkkeitä ollenkaan, ei määrää kaikkia maailman tutkimuksia, ei tee sitä ja tätä. Onneksi potilaat eivät kuitenkaan tässä maassa ole se, joka päättää lääkärin työstä. Sinäkin varmaan ottaisit palkkasi palautteen mukaan. Saisit varmaan negatiivista palkkaa.

Mutta teepä samoin kuin olet ehdottanut näille kätilöitä kritisoineille äideille. Eli maksa itse kaikesta, niin saat ihan just ne tutkimukset ja lääkkeet kuin haluat :)

Vierailija
125/252 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovia valittamaan

Vierailija
126/252 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mitä siitä... Aina löytyy näitä potilaita, jotka eivät saa mistään mitään apua. Oikea osoite on silloin psykiatri.

Lääketiede ei ole huuhaata muuta kuin em. potilaiden mielestä.

Lääkkeet eivät ole turhia eivätkä vaarallisia. Suomessa koulutetut lääkärit ovat ammattitaitoisia. Aina tietysti löytyy potilaita, joille mikään ei kelpaa: lääkäri ei määrää potilaan mielestä oikeita lääkkeitä, ei määrää lääkkeitä ollenkaan, ei määrää kaikkia maailman tutkimuksia, ei tee sitä ja tätä. Onneksi potilaat eivät kuitenkaan tässä maassa ole se, joka päättää lääkärin työstä. Sinäkin varmaan ottaisit palkkasi palautteen mukaan. Saisit varmaan negatiivista palkkaa.

Mutta teepä samoin kuin olet ehdottanut näille kätilöitä kritisoineille äideille. Eli maksa itse kaikesta, niin saat ihan just ne tutkimukset ja lääkkeet kuin haluat :)

On parantaa potilas. Jos se siihen ei kykene niin se ei kykene tekemään työtään.

Suomessa tapahtuu jatkuvasti niitä että ihmiset kuolee vääriin diagnooseihin. Ihmisiä käännytetään ensiavusta kun mitään vikaa ei ole ja seuraavana päivänä ne on kuolleet.

Terveyskeskuslääkäri on varmaan säälittävin tapaus tässä maassa. Se vaikuttaa kuin lotolta. Mitään tutkimuksia ei tehdä, kirjasta katsotaan lääkkeet ja ei kun kotiin. Ei ihme että sitä sanotaan arvauskeskukseksi. Kertoo jo ammattitaidosta että joku voi ilman koulutusta toimia vuosia terveyskeskuslääkärinä. Tekniikan alalla se on mahdotonta.

Minä saan palkkani palautteen mukaan. Jos en kykene tekemään työtäni niin en saa palkkaa. Niin se pitää ollakkin.

Minä käytänkin yksityisiä, mutta Suomessa on harvat hyvät lääkärit.

Joka leikkaavat lääkäri ovat mokanneet niin pahasti että on käsittämätöntä että he saavat jatkaa työssään. Leikattu väärä polvi ja jopa amputoitu väärä jalka. Sairaanhoitajat vieneet sädehoitoon potilaan jonka syöpä oli jo parantunut ja hänen piti päästä kotiin jne. Näitä löytyy vaikka miten paljon.

Vierailija
127/252 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On parantaa potilas. Jos se siihen ei kykene niin se ei kykene tekemään työtään.

Suomessa tapahtuu jatkuvasti niitä että ihmiset kuolee vääriin diagnooseihin. Ihmisiä käännytetään ensiavusta kun mitään vikaa ei ole ja seuraavana päivänä ne on kuolleet.

Terveyskeskuslääkäri on varmaan säälittävin tapaus tässä maassa. Se vaikuttaa kuin lotolta. Mitään tutkimuksia ei tehdä, kirjasta katsotaan lääkkeet ja ei kun kotiin. Ei ihme että sitä sanotaan arvauskeskukseksi. Kertoo jo ammattitaidosta että joku voi ilman koulutusta toimia vuosia terveyskeskuslääkärinä. Tekniikan alalla se on mahdotonta.

Minä saan palkkani palautteen mukaan. Jos en kykene tekemään työtäni niin en saa palkkaa. Niin se pitää ollakkin.

Minä käytänkin yksityisiä, mutta Suomessa on harvat hyvät lääkärit.

Joka leikkaavat lääkäri ovat mokanneet niin pahasti että on käsittämätöntä että he saavat jatkaa työssään. Leikattu väärä polvi ja jopa amputoitu väärä jalka. Sairaanhoitajat vieneet sädehoitoon potilaan jonka syöpä oli jo parantunut ja hänen piti päästä kotiin jne. Näitä löytyy vaikka miten paljon.

Lääkärin työnä on myös helpottaa oireita, jos tauti itsessään ei ole parannettavissa. Yksikään lääkäri ei esim. pysty parantamaan hiviä, mutta oireita voi helpottaa. Tämä ei kuitenkaan tee lääkäristä huonoa.

No ihmisiä kuolee, vaikka diagnoosi olisi täysin oikea. Se kun nyt sattuu olemaan tämän elämän päätepiste, josta kukaan ei välty. Nykyaikaisen lääketieteen ansiosta sinunkin elämäsi on kuitenkin pidentynyt vuosikymmeniä siitä, mitä se olisi ilman lääketiedettä.

Tekniikan alalla sitä vasta tunaroidaankin. Kännykkää saa korjauttaa kymmeniä kertoja, eikä vieläkään toimi. Eikö ne tekniikan pojat osanneet koota kunnon vehjettä?

Kukaan ei tässä maassa saa palkkaa palautteen mukaan. Älä jauha paskaa. Ja jos tutustut työlainsäädäntöön, niin tiedät, että kukaan ei saa palkkaa, jos ei kykene tekemään töitään. Sitten tulee ihan eri instanssit maksajiksi kuin työnantaja.

Jokaista hoitovirhettä kohti löytyy tuhansia onnistuneita tapauksia. Mutta kummasti nämä "hoitovirheet" aina tuppaavat sattua samoille potilaille. Montakos sinulle on sattunut?

Vierailija
128/252 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvelen, että ei silloin ole kovin väsynyt, jos valot huoneessa tai vieruskaverin hiippailu pitää hereillä.

Arvele mitä arvelet, mutta oletko tietoinen, että hormoonit ovat aika sekaisin synnytyksen jälkeen? Ja että riittävän kova väsymys voi johtaa ylivireystilaan, jossa unta on mahdoton saada jos ympärillä on vähäisiäkään ärsykkeitä?

Itse olen erittäin hyväuninen normaalisti, mutta synnytyksen jälkeen aamuviideltä ei meinannut uni tulla millään, olisinkohan kolme-neljä tuntia saanut nukuttua kyseisenä yönä. Monet eivät saa sitäkään.

Vierailija
129/252 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja se on ihan luonnollista, että synnytyksen jälkeen ei nuku. Vaikka olisit ollut yksityishuoneessa, et olisi nukkunut.

Se vain kuuluu siihen juttuun.

Mutta kun kaikesta pitää marista ja yrittää saada se jonkun muun syyksi, niin luonnollisetkin jutut pannaan sairaalan syyksi.

Ihan tiedoksi, se synnytyksen jälkeinen virkeyspiikki ei ole huonojen hoitsujen ja sairaalan syy. Se johtuu ihan hormooneistasi.

Arvelen, että ei silloin ole kovin väsynyt, jos valot huoneessa tai vieruskaverin hiippailu pitää hereillä.

Arvele mitä arvelet, mutta oletko tietoinen, että hormoonit ovat aika sekaisin synnytyksen jälkeen? Ja että riittävän kova väsymys voi johtaa ylivireystilaan, jossa unta on mahdoton saada jos ympärillä on vähäisiäkään ärsykkeitä?

Itse olen erittäin hyväuninen normaalisti, mutta synnytyksen jälkeen aamuviideltä ei meinannut uni tulla millään, olisinkohan kolme-neljä tuntia saanut nukuttua kyseisenä yönä. Monet eivät saa sitäkään.

Vierailija
130/252 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ketju meni pilalle, kiitos vaan sinulle joka jankkaat ja jankkaat.

Vierailija
131/252 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä jouduin kävelemään osastolle, vaikka olin käynyt läpi rankat synnytykset.

Osastolla jouduin heti ottamaan lapsen viereen ja en saanut sitä vauvalaan. Ruoan jouduin hakemaan itse. Lakanoita ei käynyt kukaan vaihtamassa ja kukaan ei vahtinut vauvaa sinä aikana kun kävin suihkussa ja vessassa.

Huoneessa oli jokaisella kerralla 1-2 naista, enkä saanut olla hetkeäkään rauhassa ja nukkua kunnolla.Aina kun yritin nukkua, alkoi vauva kitisemään tai sitten paukkasi kätilö huoneeseen katsomaan toista äitiä.

Meinasin tehdä valituksen kolmannella kerralla kyseisestä sairaalasta. Minusta äitiä pitäisi hemmotella ainakin viikko sairaalassa kun synnytämme uusia ihmisiä maailmaan. Muualla tuodaan pyörätuolilla salista pois ja saadaan oma huone ja sinne tuodaan ruoat ja shampanjaa. Hoitajat vievät vauvat vauvalaan ja äiti saa levätä ja nukkua ja katsella telkkaria rauhassa ja keräillä voimia, että jaksaa kotona ottaa vastuun vauvasta.

Jos vielä teen lapsia, en aio ainakaan Suomessa enää synnyttää. Synnytysosastot ovat niin paskapaikkoja, ettei tosikaan. Itse joutuu kaikki tekemään

Vierailija
132/252 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en nyt ihan allekirjoittaisi sitäkään että aina samat valittaa.

Mulla on takana kaksi niin erilaista synnytysreissua ettei tosikaan. Kohta mennään kolmatta tekemään joten jänskättää mitä tästä nyt tulee.

Eka kerta oli mulla aika kamala reissu, en yhtään ihmettele saamaani kohtelua koska en jaksanut itsekkään olla sen parempi muille. Toki mulla ehkä parempi syy kiukutella kun on kipeä ja äärimmäisen väsynyt mutta silti.

Tokalla kerralla olin pirteä ja täysisissä voimissani, mut jätettiin ihan rauhaan mutta aina autettiin jos sitä pyysin. Mun onni oli se että synnytys oli äärimmäisen helppo (juoksulenkkinikin on olleet rannkempia) ja vauva imi rintaa heti ja pysyi tyytyväisenä.

Nyt olen ihan rapakunnossa ja väsynyt, la on pian. Pelottaa kun nyt jo oma jaksaminen on huonoa..

Vierailija
133/252 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun teillä on näitä huonoja kokemuksia synnäriltä, niin jos olette kokeneet saaneenne huonoa hoitoa tai asiatonta kohtelua voitte antaa palautetta osastonhoitajalle. Hän on siellä esimies ja ottaa vastaan palautetta. Jos asioita ei sanota ääneen, niissä ei tapahdu muutosta.

Ja jos olette saaneet hyvää hoitoa muistakaa kätilöitä kiitoksella ja vaikka suklaalevyllä kahvihuoneeseen.

Vierailija
134/252 |
13.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen töissä synnytysosastolla työharjoittelijana ja kyllä me ainakin vaihdamme lakanat siellä tarvittaessa useamminkin kerran päivässä. Ehkä se on ihan paikkakohtaista.. 

Julmaa meitä hoitajia kohtaan tuollainen syyttelu

Vierailija
135/252 |
13.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen synnyttänyt 2004 ja 2008. Molemmat naamatarjonnasta alakautta reippailla repeämillä. Ekalla kerralla minut kärrättiin osastolle, tokalla kerralla kävelin itse ja työnsin vauvaa itse. Vauva pääsi hoitajien seurattavaksi suihkujen ajaksi, apua sain kun kelloa soitin ja vaikka molemmilla kerroilla menin osastolle keskellä yötä, ruokailu yms käytännöt kerrottiin ja kerrattiin vielä aamulla kun  tultiin ekoja verikokeita ottamaan.
Lääkkeitä kipuun sai kun kysyi, samaten ohjeet miten kotona särkylääkkeitä kannattaa ottaa.

Vauvaani en olisi mistään hinnasta antanut toisten hoidettavaksi, vaan halusin pitää ihan itselläni. Opetella rauhassa sen uuden ihmisen kun toiset huolehtivat ruuan pöytään, puhtaat yöppärit ja lakanat odottivat kaapissa jne arkiasiat oli kunnossa.

Minulta iso kiitos kaikille hoitajille ja kätilöille, jotka jaksoivat hormoonihuuruisen uuden äidin avittaa vauvaelämän alkuun :)

Vierailija
136/252 |
13.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Whaaat? Ei se ole mikään hotelli! Ei kotoakaan kukaan niitä lakanoita tule vaihtamaan. Ja kun on synnyttänyt, miksi laitoksella pitäisi vaan saada levätä! Lapsen hankinnan jälkeen ei levätä enää ikinä :)

Vierailija
137/252 |
13.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä ketjua lukiessani muistin just, miksi en enää ikinä tee yhtään lasta

Vierailija
138/252 |
13.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ööh...

Mä olin 20 vuotiaana esikoisen kanssa niiin pihalla lapsen hoidosta.

En siis kertakaikkiaan tiennyt että vaippa pitää vaihtaa.

Mutta kyllä ne opetti, kun tajusivat hajusta että vauvalla on kakka housussa. :D

Ja toivat särkylääkettä ja ottivat vauvaa hoitoon kun tarvitsi. Siellä oli monien vauvoja hoidossa.

Olen tyytyväinen,olin naistenklinikalla.

Ensi kerralla en varmasti tarvitse ihan niin paljon apua, koska tiedän jo miten lasta hoidetaan.Viimeksi en kahteen päivään tajunnut käydä edes ruokalassa.

Olenkohan keskinkertaista tyhmempi vai vaan kokematon?

Vierailija
139/252 |
13.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.02.2013 klo 08:34"]

Ööh...

Mä olin 20 vuotiaana esikoisen kanssa niiin pihalla lapsen hoidosta.

En siis kertakaikkiaan tiennyt että vaippa pitää vaihtaa.

Mutta kyllä ne opetti, kun tajusivat hajusta että vauvalla on kakka housussa. :D

Ja toivat särkylääkettä ja ottivat vauvaa hoitoon kun tarvitsi. Siellä oli monien vauvoja hoidossa.

Olen tyytyväinen,olin naistenklinikalla.

Ensi kerralla en varmasti tarvitse ihan niin paljon apua, koska tiedän jo miten lasta hoidetaan.Viimeksi en kahteen päivään tajunnut käydä edes ruokalassa.

Olenkohan keskinkertaista tyhmempi vai vaan kokematon?

[/quote]

Vierailija
140/252 |
18.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka on ollut jo ennen raskautta taikka puhjennut raskauden myötä. Ja se vasta hullua onkin että heitäkin kohdellaan samalla tavalla kuin hyväkuntoisia synnyttäjiä! Aina vaan pitää itse pärjätä yksin kaikessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kolme