Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En käsitä, miksi synnytyssairaalassa joutuu itse vaihtamaan lakanat ja muutenkin sitä menoa

Vierailija
16.01.2013 |

En pystynyt vaihtamaan itse, kun olin niin huonossa kunnossa synnytyksestä ja pienikin liike pyörrytti (menetin paljon verta). Koen että olin ihan tuusan nuuskana, ja kipuja oli paljon. Kaikki aika meni omasta olosta selviämiseen ja vauvan imettämiseen ja hoitoon. Makasin sitten verisissä lakanoissa, koska en olisi kyennyt niitä itse vaihtamaan. Mies vaihtoi mulle aluslakanan jossain vaiheessa kun kyyhötin jossain sen aikaa.

Miksi synnyttäneitä äitejä kohdellaan niin huonosti Suomessa?? Paljon paremmassa kunnossa olevia potilaita passataan muilla osastoilla, mutta se että olet koko alapää tuusannuuskana, kovissa kivuissa, hormonit hurjana - itkettää ja ahdistaa, ja hemoglobiinit pohjalukemissa, ei ole mikään syy ilmeisesti äidin hoitoon. Vain vauvalla on väliä, kun sen on itsestään ulos saanut, viis siitä mitä jälkeä synnytys on saanut aikaan.

Kommentit (252)

Vierailija
21/252 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isoäitini aikaan oli lapsivuodeaika

Sinä aikana ei synnyttänyt nainen tehnyt muuta kuin lepäsi ja imetti vauvaa. Maataloihin palkattiin piika tekemään muita juttuja. Sukulaiset ja naapurit toivat rotinoita, joilla ruokittiin muu perhe ja erityisesti äiti.

Oman äitini aikaa oltiin vuodeosastolla vähintään viikko. Siitä en tiedä, minkälaista kohtelu oli. Ainakaan äitini ei ole kritisoinut mitään. Äitini oli leikkauksen takia sairaalassa vähän aikaa sitten. Hän ei ole mikään valittaja, mutta pyysi että toisimme tullessamme hänelle ruokaa. Vatsanalueen leikkauksen takia hänelle olisi pitänyt tulla erikoisruokavalio, mutta sitä ei tullut, joten äitini oli elänyt pari päivää pelkällä mehulla. Hoito oli todella ala-arvoista sairaalassa myös tuolloin!

Omat synnytyskokemukseni olivat ihan kohtalaiset. Synnytykset olivat helppoja, mutta lääkettä en saanut, joten käytin omiani laukusta. Esikoisen aikaan en saanut ollenkaan levätä (vauvan ruokkiminen kellon mukaan), mutta onneksi kotona tähän oli mahdollisuus.

Esimerkiksi oma äidinäitini joutui laittamaan vaan vanhemmat lapset vahtimaan pienempiä kun meni saunaan synnyttämään yksikseen uutta tulokasta. Piikoihin ei köyhän pirtin akalla ollut varaa, eikä sukulaisiakaan lähimainkaan, eikä oikeastaan muitakaan ihmisiä asunut kovin lähellä heitä. On kertoillut että sanoi lapsille että käy halkoja tekemässä, ja sitten tuli lapsen kanssa takaisin ja jatkoi talon töitä.

Mutta voisi kuvitella, että mieskin oli talossa, kun lapsi oli sinne kohtuun saatu kannettavaksi. Vaan eikö miehelle tai sukulaisilleen kuulunut mitään vastuuta?

Meilläkin päin oli kyllä niukkaa elämä, mutta kun lapsen tulo tiedettiin, niin sukulaiset (esim. oma äiti, naimattomat tai vanhat siskot/tädit) lähtivät auttamaan. Jo 50-luvulla Pohjois-Suomessakin oli kunnallisia kodinhoitajia, jollaisen monilapsiseen perheen sai lapsivuodeajaksi. Ja omat kokemukseni ovat Kainuusta, jossa oli niukkaa, pitkät välimatkat ja sairaalat kaukana.

Vierailija
22/252 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin valvonut vuorokauden putkeen synnyttäen, mun annettiin nukkua 4 tuntia! Sitten tuotiin vauva mulle ja unohdettiin huoneeseen neljäks päiväksi. En alkuun edes tajunnut, että ite pitää hakea ruuatkin! Ja kun lapsi oli rinnalla lähes koko ajan, niin mulla jäi parit ruuat välistäkin. Wc-käynnit synnytyksen jälkeen kesti mulla aika kauan, mutta vauva piti silti jättää yksin huoneeseen. Wc oli kaukana käytävällä, en olis edes kuullut sinne, jos vauva olis alkanut itkemään. Olihan se melko tylyä. Synnytyksen jälkeen en sit saanu kertaakaan nukkua yli 4h kerralla neljään kuukauteen, ja tuo sairaalan 4 tuntia oli myös poikkeus, muuten mun unet oli 1-3h. Että olis se ollu ihan jees jos edes sen hullun synnyttämisen jäljiltä olis kerran saanut nukkua kunnolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/252 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi mukava tietää, että missä on noin järkyttävää menoa. Itse synnytin Seinäjoella. Ekana päivänä passattiin, mutta seuraavana päivänä piti olla jo reipas. Noh, onneksi mies pystyi olla siellä paljon ja olla reipas minun puolesta. Jotenkin odotin niin paljon pahempaa, että mielestäni kokemus oli ihan ok.

Vierailija
24/252 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naita juttuja kun lukee niin taytyy sanoa: onneksi en ole synnyttanyt Suomessa!!!

Suomesta kadehdin pitkaa aitiyslomaa, mutta synnytys ja aidista huolenpito on siella nakojaan ihan p*****sta. Itse potkottelin muutaman paivan sairaalassa lapsen syntyman jalkeen . ruoka tuotiin sankyyn ja paljon vesipulloja jotta imettaminen lahtisi kayntiin. Kaikki hoidettiin ja ei tarvinnut kuin nauttia vauvan hoidosta ja vauvan kanssa potkottelysta. Lahtopaivana sain kaffeen kanssa leivoksen, johon oli kirjoitettu lapsen nimi. Kysessa ihan normisairaala eu maassa.

Vierailija
25/252 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meininki kuin keskitysleirillä, varmaan se synnärin remonttikin vaikutti paikan toimivuuteen ja henkilökunnan vittumaisuuteen. Ahdasta, minimaaliset synnytyssalit ja maksimaaliset vuodeosastot. Neljän hengen huoneessa isät paikalla aamusta iltaan ja kaikki toimenpiteet kohdunpainelut ja pillutarkastukset siinä vaan, hutiloiden vedetyn verhon "takana" kun naapurimamman mies istuu 25 cm päässä selin. Myös synnytyskulku käytiin siinä seurakunnan edessä suureen ääneen läpi, ei pienintäkään yritystä madaltaa ääntä.

Salissa kätilö vittuili ja kävi avautumaan omasta jaksamisestaan kun valitin kipujani. Synnyttää ei saanut kuin selällään koska frau Mengelen ristiselän asento olisi ollut epäergonominen.

Onneksi porukasta löytyi myös empaattisia hoitsuja. Ne muutamat munapäät vaan vetää tilastot aika alakanttiin.

Vierailija
26/252 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kauan kuin on joku käsitys inhimillisyydestä on toivoa, että asiat muuttuvat. Ei pidä hyväksyä, että kaikki kokemukset "kuuluvat asiaan".

Vierailija
27/252 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naita juttuja kun lukee niin taytyy sanoa: onneksi en ole synnyttanyt Suomessa!!! Suomesta kadehdin pitkaa aitiyslomaa, mutta synnytys ja aidista huolenpito on siella nakojaan ihan p*****sta. Itse potkottelin muutaman paivan sairaalassa lapsen syntyman jalkeen . ruoka tuotiin sankyyn ja paljon vesipulloja jotta imettaminen lahtisi kayntiin. Kaikki hoidettiin ja ei tarvinnut kuin nauttia vauvan hoidosta ja vauvan kanssa potkottelysta. Lahtopaivana sain kaffeen kanssa leivoksen, johon oli kirjoitettu lapsen nimi. Kysessa ihan normisairaala eu maassa.

Kansantaloudelle tuhoisaa ja täysin järjetöntä

Vierailija
28/252 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

juu, ottaisin katkarapucoctailin tähän alkupalaksi" ennen synnytystä Ponnistuksen jälkeen armottomassa nälässä "pippuripihvi mediumina, talon perunat ja punaviinikastike" Lykätkää minut ja vauva nyt vaan osastolle privaatti perhehuoneeseen, jossa taulu tv ja 300 kanavaa mistä ukko saa katsoa jalkapalloa ja saisko kunnon tömpsyt jotain synnytyksen kunniaksi? Kyllä tämä iloksi muuttuu kun tuotte vielä burana 5000. Hoitajaaaaa/ siiiivous henkilökuntaaaaa, kokit hohooiiiii

Ei tarvitse mennä äärimmäisyyksiin, ainoastaan inhimmillisyyden ja välittämisen perään tässä kuulutetaan.

Sen tehtävänä on parantaa taudit ja viat ei huolehtia sinun haluistasi. Hoitajien ei tarvitse olla mukavia. Siitä ei niille makseta

Vierailija
29/252 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos äiti on huonossa kunnossa niin miksi ihmeessä sitä ei voi auttaa kun kerran sairaalassa ollaan? Eikö se nyt ole lapsenkin kannnalta hyvä juttu että äiti ei pyörtyile pitkin lattioita ja että hänen kivut, vointi huomioidaan? Eihän siitä imetyksestäkään tule mitään jos äiti on stressin partaalla! Itse olen joutunut olemaan 4 päivää sängyssä ja pissa on tullut pussiin sektion jälkeen. Ei puhettakaan että olisi pitänyt alkaa itse mitään tekemään. Vauvaakin sain nostaa vasta viimeisenä päivänä kun pääsin pois, tais olla seitsemäs päivä toimenpiteestä! Mutta toisen synnytyksen jälkeen en sitten saanutkaan oikein mitään palvelua kuin vasta sen jälkeen kun alkoivat huolestua kun ei äitiä näy syömässä eikä käytävillä. En päässyt sängystä ylös enkä edes tajunnut huutaa apua tms. Olo oli niin sekava ja sitten minut kiikutettiinkin neurologin käskystä kuviin. Kun tuloksia odoteltiin (ne lähetettiin yöllä helsinkiin) ja olin taas osastolla niin jostain kumman syystä minulle tuotiin vauva hoidettavaksi!!! Oli ehdoton kielto tälle, koska kuntoni oli niin huolestuttava. No, en minä tietenkään pystynyt nousemaan ylös sängystä, sain kuitenkin sanottua että en voi lasta hoitaa, eikö tästä ole sovittu?! Mutta eipä mennyt jakeluun hoitajalle joka vauvan toi minulle. Vauva oli sitten "heitteillä" useamman tunnin huoneessani. Että semmosta. Onneksi selvisin hengissä noista reissuista. Ei enää ikinä lisää lapsia!

synnytin ilman sairaaloita ja nykyajan lääkkeitä. Eikö ne valittanut koko ajan

Sinä aikana ei synnyttänyt nainen tehnyt muuta kuin lepäsi ja imetti vauvaa. Maataloihin palkattiin piika tekemään muita juttuja. Sukulaiset ja naapurit toivat rotinoita, joilla ruokittiin muu perhe ja erityisesti äiti. Oman äitini aikaa oltiin vuodeosastolla vähintään viikko. Siitä en tiedä, minkälaista kohtelu oli. Ainakaan äitini ei ole kritisoinut mitään. Äitini oli leikkauksen takia sairaalassa vähän aikaa sitten. Hän ei ole mikään valittaja, mutta pyysi että toisimme tullessamme hänelle ruokaa. Vatsanalueen leikkauksen takia hänelle olisi pitänyt tulla erikoisruokavalio, mutta sitä ei tullut, joten äitini oli elänyt pari päivää pelkällä mehulla. Hoito oli todella ala-arvoista sairaalassa myös tuolloin! Omat synnytyskokemukseni olivat ihan kohtalaiset. Synnytykset olivat helppoja, mutta lääkettä en saanut, joten käytin omiani laukusta. Esikoisen aikaan en saanut ollenkaan levätä (vauvan ruokkiminen kellon mukaan), mutta onneksi kotona tähän oli mahdollisuus.

Itse saat palkata vaikka palvelijoita itsellesi

Vierailija
30/252 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvin esille se, että synnyttäjät taitavat olla lähinnä hoitajien tiellä siellä sairaalassa. ;) Itsellä ei jäänyt kahdesta sektiosta mitään kauhukokemuksia, kaikki meni hyvin, mutta käsitys siitä että synnärillä olisi jotenkin keskimääräistä empaattisempaa henkilökuntaa töissä, muuttui kahdella synnytysreissulla totaalisesti. Onneksi lapsiluku on täynnä. Kärkevimmät kommentit taitavat olla ihan kätiöiden omaa käsialaa, sen verran asenteellista tekstiä. ;) Potilas on asiakas, vai miten se nyt meni...

vaan kulu ja haitta

Vierailija
31/252 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kipu ja paha olo kuuluu synnytykseen. Se ei ole sairaus.

Kipu ja paha olo kuuluu myös monen leikkauksen jälkeiseen olotilaan, mutta leikkauspotilaita lääkitään kyllä? Sama jos murrat jalkasi harrastuksen parissa, sinut pitäisi kipsauksen jälkeen törkkästä ovesta pihalle että moro, kivut kuuluu asiaan, mitäs läksit?

Synnytys ei ole sairaus eikä vika. Se kuuluu naisen biologisiin toimintoihin. Joten siinä ei ole mitään korjattavaa. Jos jalka murtuu niin siinä on vika. Se voidaan korjata

Niin, jos synnytyksessä repeää pahasti, ei tarvitse ommella, kun kyseessä ei ole sairaus eikä vika. Jos istukka jää jumiin eikä lähde itse irti, niin annetaanko vaan olla ja äiti saa rauhassa kuolla, kun ei ole vikaa eikä sairautta. Jos vauva ei mahdu tulemaan ulos, niin annetaan sinne kuolla vaan, kun ei ole vikaa eikä sairautta. Normaali synnytys ei ole sairaus eikä vika, mutta synnytys on sen verran iso ja fyysinen tapahtuma, että monta asiaa voi mennä pieleen. Todistaahan sen, että siihen edelleen kuolee ihmisiä. Aivan samalla tavalla voidaan todeta, että nuoren ihmisen keho on terve eikä siinä mikään voi mennä pieleen. Paitsi että voi mennä. MOnikin asia. Synnytyksessä tapahtuu naisen kehossa monenlaisia muutoksia ja jos ei tule repeämiä, voi silti hormonit laittaa pääkopan sekaisin, käytetyt kipulääkkeet aiheuttaa migreenin jne. Kyllä vain asiantuntevan henkilökunnan pitäisi näitä asioita osata ennakoida ja auttaa. Muussa tapauksessa synnytykset voidaan edelleen hoitaa kotisaunassa tai missä lie puskissa ja antaa niin lasten kuin äitienkin kuolla erilaisiin komplikaatioihin. On turha vedota entisaikoihin, kun silloin se lapsikuolleisuus ja lapsivuodekuolemat olivat hyvinkin tavallisia. Kyse oli primitiivisestä yhteiskunnasta. Nyt on teknologia kehittynyt eikä samalla tavalla tarvitse enää kuolla elämän kolhuihin. On lapsellista ja naurettavaa väittää, että synnytykseen kuuluu kivut ja paha olo ja muut naiset saavat tölviä, ilkeillä ja simputtaa kuin armeijassa konsanaan. Olettekohan ihan terveitä ja normaaleja, empatiakykyisiä ihmisiä? Epäilen.

Siksi on naurettavaa että naiset jotka vaikka pelkäävät synnytystä tulevat raskaaksi. Jos ei ole valmis synnyttämään normaalisti niin älä hankkiudu raskaaksi

Vierailija
32/252 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kipu ja paha olo kuuluu synnytykseen. Se ei ole sairaus.

Kipu ja paha olo kuuluu myös monen leikkauksen jälkeiseen olotilaan, mutta leikkauspotilaita lääkitään kyllä? Sama jos murrat jalkasi harrastuksen parissa, sinut pitäisi kipsauksen jälkeen törkkästä ovesta pihalle että moro, kivut kuuluu asiaan, mitäs läksit?

Synnytys ei ole sairaus eikä vika. Se kuuluu naisen biologisiin toimintoihin. Joten siinä ei ole mitään korjattavaa. Jos jalka murtuu niin siinä on vika. Se voidaan korjata

niin jos aletaan tälle linjalle, niin kyllä se muuten vaan on niinkin että puhjennut umpisuolikaan ei ole mikäänn vika. Sehän on elimistössä tapahtuva luonnollinen reaktio..huono mäihä vaan sillä, jolle se sattuu tapoahtumaan. Koska niiden leikkuu tulee yhteiskunnalle kalliiksi, niin annettas vaan minimihoito eli antibioottikuuri ja jos ei kivut sillä lähde, niin korjaahan se kuolema lopulta pois. mutta joo eipä jaksa lähtä tämän jankuttajan linjalle..

Se ei myöskään ole itse päätetty asia. Kukaan ei päätä: haluaisimpa että umpisuoleni repeäisi.

Raskaus taas valitaan. Josta seuraa synnytys. Synnytykseen kuuluu aina kipu ja pahoinvointi. Pitäisi olla itse valmis maksamaan siitä kaikki siitä aiheutuvat kulut.

Vierailija
33/252 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säännöllisen alatiesynnytyksen todellinen hinta on 2500-4 000 €, operatiivinen synnytys (imukuppi, pihti, istukan käsinirroitus, sectio) saattaa sen sijaan kuluiltaan muodostua jopa 10 000 € hintaiseksi.

Vai onko jossain kunnallisen hallinnon hinnastossa? Lääkäri ei ole jokaisessa synnytyksessä. Kiinteistöstä syntyy kuluja neliöiden ja laitteiden mukaan. Käytännössä voi laskea, että kiinteistön investointikulut on 2000 e/neliö ja neljä synnytyssalia vie suurinpiirtein 100 neliön verran, eli 200 000 EUR. Neljän synnytyssalin laitteet maksavat sadan tonnin luokkaa. Eli 300 000 EUR. Synnytyssairaala on auki joka päivä ja jos laskee kolmessa työvuorossa, se on vuodessa auki noin 1050 vuoroa. Jos joka vuorossa on jokaista synnytyssalia varten käytössä kätilö ja avustaja, voi siitä laskea sivukuluineen yhdelle synnytyssalille 300 000 EUR tai neljälle salille 1 200 000 EUR ja varmasti mennään henkilöstökuluissa yläkanttiin. Jos neljällä salilla vuorossa synnytetään keskimäärin 4 lasta, eli 4200 lasta vuodessa, tulee yhdelle synnytykselle kustannukseksi 1,5 MEUR / 4200 = alle 300 EUR lasta kohden. Tuo lasku laskettu siten, että kiinteistöt poistetaan yhdessä vuodessa. Todellisuudessa kiinteistöjä ei remontoida lähellekään joka vuosi. Mistä ihmeestä saat sen pilkun siirrettyä jopa tonnien tasolle? Onko jossain sairaalassa oikeasti jatkuvasti kahta henkilöä salia kohden? Yleensä vuodeosaston työntekijä tulee sinne. Vuodeosastolla kustannukset jäävät murto-osaan tuosta, kun investoinnit on paljon pienempiä, neliöitä vähemmän ja yksi työntekijä huolehtii useammasta. Käytännössä vuodeosaston kustannukset katetaan sillä vuodepaikka maksulla helposti.

Helpointen se selviää ulkomaisista yksityisklinikoista. Niissä he joutuvat maksamaan todellisen hinnan. 10 000 euroa on varmasti aika oikein. Tuollaisia hintoja joutuu ulkomaalaiset maksamaan Suomessa (muut kun EU:n kansalaiset)

Jos vertaat yksityisten hinnoittelua ulkomailla julkiseen puoleen, kannattaa käyttöastekin huomioida. Mikään ei estä hinnoittelemasta korkealle ja voihan siellä synnärillä olla vaikka kampaaja ja kosmetologi paikalla, kun sopivasti maksaa. Toinen tapa on, että vähentää synnyttäjien määrää, eli käyttöaste alhainen. Jos synnyttäjiä on tuota samaa kiinteistöä kohden vaikka yksi vuorokaudessa yhtä salia kohden, ei se synnytyksen kustannus nouse kuin alle tonnin. Laskin tuon hinnan korkeahkolla kiinteistön neliöhinnalla ja vuoden poistoajalla (tai investoinnit saliin 200000 eur/vuosi), reilun kahden henkilön hyvällä palkalla. Voit väittää hinnaksi mitä tahansa, mutta jos menet reilusti yli 300 eur, on siinä jotain muita kuluja kuin synnytyksestä aiheutuvat. Kukaan ei varmaan kiellä ulkomailla isoja katteita.

300 eurolla et edes kykene maksamaan omaa osaasi tyhjästä sairaalasta.

Pelkkä Naistenklinikan sähkölasku on niin iso että et sitä edes voi kuvitella. Sairaalalaitteet on aivan poskettoman kalliita. Kymmenistä tuhansista jopa miljooniin. Kaasujärjestelmät maksavat miljoonia. Sen lisäksi pitää olla varavirtajärjestelmät, varageneraattori jne.

Lääkkeet on aivan naurettavan hintaisia.

Hinta on PALJON korkeampi kuin 300 euroa. Muista että mitä enemmän potilaita sitä korkeammat kulut.

Jos normaali terveyskeskuslääkärin käynti maksaa kunnalle monta sataa euroa niin synnytys on PALJOn isompi kustannus.

Vierailija
34/252 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen aina salistä kävellyt osastolle ja se eufoorinen olo synnytyksen jälkeen on niin hieno, ettei malttais vain maata. Toki asia voi olla eri jos on tungettu täyteen puudutteita. Mutta normisynnytyksen jälkeen on elinvoimaa niin, ettei tosikaan.

Kotiin olen lähtenyt heti toisena päivänä ja en olisi kyllä jaksanut vain maata ja POTKOTTAA ja odottaa kuin joku mehiläiskuningatar, että saan maata ja koko maailma palvoo minua kun olen pusertanut lapsen jalkojeni välistä.

Naita juttuja kun lukee niin taytyy sanoa:

onneksi en ole synnyttanyt Suomessa!!! Suomesta kadehdin pitkaa aitiyslomaa, mutta synnytys ja aidista huolenpito on siella nakojaan ihan p*****sta. Itse potkottelin muutaman paivan sairaalassa lapsen syntyman jalkeen . ruoka tuotiin sankyyn ja paljon vesipulloja jotta imettaminen lahtisi kayntiin. Kaikki hoidettiin ja ei tarvinnut kuin nauttia vauvan hoidosta ja vauvan kanssa potkottelysta. Lahtopaivana sain kaffeen kanssa leivoksen, johon oli kirjoitettu lapsen nimi. Kysessa ihan normisairaala eu maassa.

Vierailija
35/252 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, tyylistä tunnistaa kyllä että sama sekopää, joten helppo skipata ne jutut välistä.

En ymmärrä, miksi julkisen puolen palveluiden voidaan olettaa olevan ala-arvoisia. Koulutuskin on Suomessa "ilmaista", mutta laatustandardit on kuitenkin olemassa ja opettajat on äkkiä pulassa, jos "asiakkaita" kohdellaan huonosti. Vai onko sekin valinta laittaa lapsensa kouluun, ja kannattaisi pitää kotikoulussa vaan, jos ei ole tyytyväinen sadistisiin käytäntöihin, joihin kukaan ei halua puuttua??

Vierailija
36/252 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoja juttuja kuin muilla. Ensimmäinen vaikea imukuppisynnytys, repeämä, kivut. En pystynyt kävelemään juurikaan, ruokaa ei tuotu, olin siis syömättä. Ihmeteltiin miten olen niin kipeä :( Kipulääkitys riittämätöntä ja sitä sai odottaa.

Seuraavalla kerralla olin viisaampi ja minulla oli omat kipulääkkeet mukana, ei tarvinnut vaivata hoitajia.

Vastasynnyttäneenä olen ollut aika heikossa kunnossa. Henkisen tuen tarve olisi ollut suuri ja se on se asia, mikä ilmeisesti kätilökoulutuksessa on unohdettu tai sitten sairaalakulttuuri laittaa hoitajan tiettyyn rooliin. Kuntouttava hoitotyö ja omatoimisuuteen tukeminen on tärkeää, mutta sitä ei saisi tehdä vastasynnyttäneen terveyden kustannuksella.

Vierailija
37/252 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuhan naiset joutuu itse sen maksamaan eikä niin että yhteiskunta maksaa

Jos et ollut biologian tunneilla hereillä, niin sen raskauden aikaansaamiseksi tarvitaan myös miestä. Mieskin voi ihan hyvin maksaa.

Vierailija
38/252 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi en ole joutunnut Suomessa synnyttämään.

Vierailija
39/252 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naita juttuja kun lukee niin taytyy sanoa: onneksi en ole synnyttanyt Suomessa!!! Suomesta kadehdin pitkaa aitiyslomaa, mutta synnytys ja aidista huolenpito on siella nakojaan ihan p*****sta. Itse potkottelin muutaman paivan sairaalassa lapsen syntyman jalkeen . ruoka tuotiin sankyyn ja paljon vesipulloja jotta imettaminen lahtisi kayntiin. Kaikki hoidettiin ja ei tarvinnut kuin nauttia vauvan hoidosta ja vauvan kanssa potkottelysta. Lahtopaivana sain kaffeen kanssa leivoksen, johon oli kirjoitettu lapsen nimi. Kysessa ihan normisairaala eu maassa.

uusien veronmaksajien synnyttäminenhän on täysin tuhoisaa ja järjetöntä. Tuodaan vain lisää pakolaisia, niin säästetään synnytyskustannuksissa. Ai mut, nekin synnyttää...

Vierailija
40/252 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

juu, ottaisin katkarapucoctailin tähän alkupalaksi" ennen synnytystä Ponnistuksen jälkeen armottomassa nälässä "pippuripihvi mediumina, talon perunat ja punaviinikastike" Lykätkää minut ja vauva nyt vaan osastolle privaatti perhehuoneeseen, jossa taulu tv ja 300 kanavaa mistä ukko saa katsoa jalkapalloa ja saisko kunnon tömpsyt jotain synnytyksen kunniaksi? Kyllä tämä iloksi muuttuu kun tuotte vielä burana 5000. Hoitajaaaaa/ siiiivous henkilökuntaaaaa, kokit hohooiiiii

Ei tarvitse mennä äärimmäisyyksiin, ainoastaan inhimmillisyyden ja välittämisen perään tässä kuulutetaan.

Sen tehtävänä on parantaa taudit ja viat ei huolehtia sinun haluistasi. Hoitajien ei tarvitse olla mukavia. Siitä ei niille makseta

Amk:ssa ei muuta opiskellakaan kuin vuorovaikutustaitoja nykyään, joten luulisi, että hoitohenkilökunta kykenisi olemaan vähintäänkin asiallinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan yksi