Miksi maalla tälläytyvää naista paheksutaan?
Ei nyt liity tuohon Hesari-ketjuun, vaikka ajatus siitä lähtikin.
Itse olen ikäni asunut n. 9 000 asukkaan kaupungissa. Pidän laittautumisesta ja tämä tosiaan tarkoittaa ihan perusmeikkiä (ripsarit, ylärajaukset, meikkivoide) ja tukan laittamista erilaisille kampauksille. Naamasta kuitenkin näkee että sitä on aamulla "puunattu."
Olen tästä kuullut koko ikäni nimenomaan naisilta, en ole kuitenkaan tyyliäni muuksi muuuttanut. Naiset heltyvät kyllä kunhan tutustuvat. Täällä norminainen ei meikkaa, tukka on lyhyt ja näin "kaikkien tulisi tehdä."
Mistä tämä johtuu vai pitääkö edes paikkansa?
Kommentit (68)
hirveän erikoisella tavalla vain sen takia, että meikkaat ja laitat tukan jotenkin kiinni. Luulen, että sulla on korvien välissä vikaa.
en koe olevani mitenkään syrjitty, kuten sanoin naiset kyllä lämpiävät kun tutustuvat. Olen vain aina ihmetellyt meikkini aikaansaamaa ihmetystä, se kun ei ole kovin kummoinen (meikki siis, kaikille kielipoliiseille).
Ei ollut tarkoitus mitenkään kuohuttaa, omia mietelmiäni vain...
en koe olevani mitenkään syrjitty, kuten sanoin naiset kyllä lämpiävät kun tutustuvat. Olen vain aina ihmetellyt meikkini aikaansaamaa ihmetystä, se kun ei ole kovin kummoinen (meikki siis, kaikille kielipoliiseille).
Ei ollut tarkoitus mitenkään kuohuttaa, omia mietelmiäni vain...
Vieläkin veikkaan, että ainoa ihmetys on sun omassa ajukopassa.
hirveän erikoisella tavalla vain sen takia, että meikkaat ja laitat tukan jotenkin kiinni. Luulen, että sulla on korvien välissä vikaa.
Kyllä niin maaseudulla kuin kaupungeissakin on naisia jotka saavat päät kääntymään tyylinsä vuoksi. Ei se ole asianomaisen päässä oleva vika. Tyylitaitureista ja poikkeuksellisen näyttävistä ihmisistä keskustellaan ja joskus mutkan kautta saa kuulla olevansa hienosteleva tms. Voidaan kyllä sanoa päin naamaakin.
Tapauskohtaista, ei sentään pidä olettaa että kaikki kadehtisivat, mutta heitäkin on.
Kyllä niin maaseudulla kuin kaupungeissakin on naisia jotka saavat päät kääntymään tyylinsä vuoksi. Ei se ole asianomaisen päässä oleva vika. Tyylitaitureista ja poikkeuksellisen näyttävistä ihmisistä keskustellaan ja joskus mutkan kautta saa kuulla olevansa hienosteleva tms. Voidaan kyllä sanoa päin naamaakin.Tapauskohtaista, ei sentään pidä olettaa että kaikki kadehtisivat, mutta heitäkin on.
Jos olisi, se ei olisi täällä vinkumassa.
Kyllä niin maaseudulla kuin kaupungeissakin on naisia jotka saavat päät kääntymään tyylinsä vuoksi. Ei se ole asianomaisen päässä oleva vika. Tyylitaitureista ja poikkeuksellisen näyttävistä ihmisistä keskustellaan ja joskus mutkan kautta saa kuulla olevansa hienosteleva tms. Voidaan kyllä sanoa päin naamaakin.Tapauskohtaista, ei sentään pidä olettaa että kaikki kadehtisivat, mutta heitäkin on.
kautta rantain ihmetys ilmenee, "miten jaksatkin aina tälläytyä, minä en jaksaisi. Monelta joudut nousemaan?" Hintoja kauhistellaan, en edes kalleimpia tuotteita ole viitsinyt mainostaa kun muutenkin hepsankeikkana pitävät.. :) Minuun suhtaudutaan niinkuin bimboon ennen kuin tutustuvat paremmin, jne.. En ole tosiaan kirjoittanut "todistuaineistoa" muistiin.
Kiitos sinulle diagnoosistasi, ei ollut maata mullistava aiheesta kysymys :)
Tätä palstaa lukee todistetusti aika monenlaiset ihmiset. Tosiasia on, että ulkonäön vuoksi huomiota herättävien on hankala keskustella asiasta muualla kuin täällä anonyymisti. Korkeintaan aivan läheisimpien tuttavien kanssa voi miettiä asiaa.