Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi maalla tälläytyvää naista paheksutaan?

Vierailija
16.01.2013 |

Ei nyt liity tuohon Hesari-ketjuun, vaikka ajatus siitä lähtikin.

Itse olen ikäni asunut n. 9 000 asukkaan kaupungissa. Pidän laittautumisesta ja tämä tosiaan tarkoittaa ihan perusmeikkiä (ripsarit, ylärajaukset, meikkivoide) ja tukan laittamista erilaisille kampauksille. Naamasta kuitenkin näkee että sitä on aamulla "puunattu."

Olen tästä kuullut koko ikäni nimenomaan naisilta, en ole kuitenkaan tyyliäni muuksi muuuttanut. Naiset heltyvät kyllä kunhan tutustuvat. Täällä norminainen ei meikkaa, tukka on lyhyt ja näin "kaikkien tulisi tehdä."

Mistä tämä johtuu vai pitääkö edes paikkansa?

Kommentit (68)

Vierailija
1/68 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku mietti missä maalla sitten tälläydytään. Mielestäni aivan missä tahansa voi pukeutua ns. massasta erottuen. Kyllä kaupassakin katsotaan mitä on päällä, tiellä vastaantulevia, kirjastossa, päiväkodeissa, virastoissa, kutsuilla jne. Etenkin jos on mitä tahansa poikkeavaa, niin se herättää huomiota. Yleisinhimillinen piirre.

tiellä korkokengissään, niin kyllä sitä ihan syystä katsotaan pitkään. Tuskin se sama tyyppi kaupungissa vastaavalla reitillä samoin pukeutuisi, mutta kun maalla täytyy näyttää, että Helsingistä saa nailonsukkia.

Kutsuilla erottaa heti, kuka ei ole maalta: sillä on ainoana pissimekko ja tissivako näkyvissä, vaikka ikää yli 30 v. Muilla on tyylikkäitä asuja, joissa kehtaisi mennä vaikka Jenni Haukiolle kahville.

jenni haukiolle kahville, mä tipahdin just tuolilta

Vierailija
2/68 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommenttien määrästä päätellen ap on osunut muurahaispesään.:D Mutta asiaan.

Mielestäni pukeutumista suurempikin ero on ihmisten muussa ulkonäössä. Kaupunkilaiset on sporttisempia kropaltaan ja näyttävät siksikin, sori nyt vaan....paremmalta. Maalla on enemmän lihavia ja "laihoja läskejä". Johtuuko sitten siitä, että länsimainen treenikulttuuri ei ole vielä ehtinyt maalle, vaan liikunta on tyyliin kävelylenkki.

Ja huom! En väitä, että kaikki maalaiset on tällaisia ja maallakin asuu ihmisiä, jotka ei elä "maalaiskulttuurissa".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/68 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni pukeutumista suurempikin ero on ihmisten muussa ulkonäössä. Kaupunkilaiset on sporttisempia kropaltaan ja näyttävät siksikin, sori nyt vaan....paremmalta. Maalla on enemmän lihavia ja "laihoja läskejä". Johtuuko sitten siitä, että länsimainen treenikulttuuri ei ole vielä ehtinyt maalle, vaan liikunta on tyyliin kävelylenkki.

Ja huom! En väitä, että kaikki maalaiset on tällaisia ja maallakin asuu ihmisiä, jotka ei elä "maalaiskulttuurissa".

Sun mielestä lieksalaiset on yleisesti ottaen tyylikkäämpiä kuin nurmijärveläiset, koska ovat kaupunkilaisia? Just joo.

Vierailija
4/68 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun mielestä lieksalaiset on yleisesti ottaen tyylikkäämpiä kuin nurmijärveläiset, koska ovat kaupunkilaisia? Just joo.

Mun käsityksen mukaan oikeita kaupunkeja Suomessa on alle kymmenen. Toki maaseudulla elää ihmisiä, jotka elää tavallaan kaupunkilaiselämää.

Ja nurmijärveläiset on enemmän kaupunkilaisia kuin lieksalaiset, koska siellä näkyy niin vahvasti Helsingin läheisyys. Lieksassa on varmasti maalaiskulttuurissa eläviä ihmisiä yhtä paljon kuin saman kokoisessa kunnassa. Suomessa kaupunkinimityksen saamiseen ei tarvitse olla kaupunki...

t.66

Vierailija
5/68 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhu sitten eroista maakuntien välillä. Naurettavaa keksiä omasta päästään uudet määritelmät kaupungille ja maaseudulle ja huokailla päälle, kun muut yrittää selittää, että maaseutua on muuallakin kuin Kainuussa. :D

Mun käsityksen mukaan oikeita kaupunkeja Suomessa on alle kymmenen. Toki maaseudulla elää ihmisiä, jotka elää tavallaan kaupunkilaiselämää.

Ja nurmijärveläiset on enemmän kaupunkilaisia kuin lieksalaiset, koska siellä näkyy niin vahvasti Helsingin läheisyys. Lieksassa on varmasti maalaiskulttuurissa eläviä ihmisiä yhtä paljon kuin saman kokoisessa kunnassa. Suomessa kaupunkinimityksen saamiseen ei tarvitse olla kaupunki...

t.66

Vierailija
6/68 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhu sitten eroista maakuntien välillä. Naurettavaa keksiä omasta päästään uudet määritelmät kaupungille ja maaseudulle ja huokailla päälle, kun muut yrittää selittää, että maaseutua on muuallakin kuin Kainuussa. :D

Vierailija
7/68 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se johtuu maaseudulla asuvien ihmisten yleisestä "rennosta" elämänasenteesta. Oikeasti se ei ole rentoutta vaan välinpitämättömyyttä. Itse meikkaan päivittäin kevyesti ja välillä tälläydyn sitten vähän enempikin. Voin kyllä mennä kauppaan toppavaatteissakin.

Nykyisin asun jo Somen mittapuulla isossa kaupungissa, mutta aina palatessani lapsuuden paikkakunnalleni, hämmastelen miten lihavia ja huonosti pukeutuneita ihmiset ovat. Saatan olla ruokakaupassakin kymmenien aikuisten ihmisten joukosta ainoa normaalipainoinen. En halua väheksyä maalla asuvia, mutta kerta kaikkiaan olen tullut siihen tulokseen, että suurin osa elää välinpitämättömyyden kuplassa, jossa omat eikä muiden asiat kiinnosta ja jos kiinnostaa, se on lähinnä sitä miten kallis maasturi naapurilla on pihassa.

Vierailija
8/68 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä kuullut maanläheisistä väreistä, okrasta yms. mutta mitä se maa on millä tälläydytään?

Vierailija
9/68 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan mielelläni muille tämän heidän tyylinsä, mutta itse saan hyvinkin suoraa palautetta. Muuten tyyliltäni sovin tänne: toppavaatteet ja kunnon talvikengät, jne :) Korollisia kenkiä en viitsi edes ajatella, minuahan pidettäisiin ihan h*rona...

Kuulostaa älyttömältä, mutta näin tosiaan on...

ap

Vierailija
10/68 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä kuullut maanläheisistä väreistä, okrasta yms. mutta mitä se maa on millä tälläydytään?

huomasin kirjoitusvirheen itsekin, sori vain :D

Vierailija
11/68 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tukka laitettuna, täyset pakkelit naamassa ja rakennekynnet ojossa...

Vierailija
12/68 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä maalla muutama rouva meikkaa ja laittautuu aina viimesen päälle. Monta vuotta olen seurannut ja aina sama kampaus ja meikki. Näyttää tyhmältä. Yhdellä hiukset on kuin karvahattu. Liekö peruukki sitten. Toinen on lihava kuin syöttösika mutta aina naama sentin paksuisessa meikkivoiteessa + räikeä huulipuna.

Mä olen yleensä ihan naturellina mutta saatan laittautua hiukan esim. koulun juhliin.

Vierailija
13/68 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
14/68 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä saan paheksuvia katseita jos menen sinne pukeutuneena samaan tyyliin kuin kotikaupungissani (korkokengät yms) ja meikkiä naamassa!

Tiedä sitten ärsyttääkö maalaisemäntiä se, että joku pitää ehostamisesta ja koroilla kävelemisestä..

Vierailija
15/68 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
16/68 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

pidä paikkaansa, asun 8000 asukkaan kirkonkylässä, jotkut meikkaa, suurin osa ei, en ole koskaan kuullut kommenttia keneltäkään muiden tälläytymisestä. En siis itse meikkaa.

Vierailija
17/68 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan vain ilmapiiriä yleensäkin maaseudulla

Vierailija
18/68 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä maalla muutama rouva meikkaa ja laittautuu aina viimesen päälle. Monta vuotta olen seurannut ja aina sama kampaus ja meikki. Näyttää tyhmältä. Yhdellä hiukset on kuin karvahattu. Liekö peruukki sitten. Toinen on lihava kuin syöttösika mutta aina naama sentin paksuisessa meikkivoiteessa + räikeä huulipuna.

Mä olen yleensä ihan naturellina mutta saatan laittautua hiukan esim. koulun juhliin.

Vierailija
19/68 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

paheksuntaa, jopa hyvinkin ilkeää kommentointia? Kertokaa, kun tyhmä ei ymmärrä.

Vierailija
20/68 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä ei liity suoraan ihmisen ansioituneisuuteeseen kovana työntekijänä. Oikein muuta arvoa siellä ihmiselle ei tunnusteta kuin ahkeruus. Ilkeä, tyhmä ja rumakin saa kaikinmokomin olla, kunhan ei ole mikään vetelä vätys.

Ja tän kovan työnteon täytyy nimenomaan olla luonteeltaan semmoista, että joku maalaismummelikin ymmärtää sen tulokset. Se, että väännät koodia vaikka 12-tuntisia työpäiviä kansainvälisestikin menestyvässä ohjelmistoalan yrityksessäsi luoden samalla työpaikkoja lukuisille veronmaksajille ei oo mitään. Ainakaan jos vertaa jonkun tukiaistenkin avulla konkurssin partaalla horjuvan tilan hoitamiseen joka todellisuudessa ei paljoa muuta tuota kun niitä eu-tukihakemuksia ja jossa hommat hoitavat pitkälti jotkut orjapalkatut puolalaiset. Mut hei siellä haisee paska ja tulee ehkä joskus hikikin, se on siis oikeaa työtä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi neljä