Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi maalla tälläytyvää naista paheksutaan?

Vierailija
16.01.2013 |

Ei nyt liity tuohon Hesari-ketjuun, vaikka ajatus siitä lähtikin.

Itse olen ikäni asunut n. 9 000 asukkaan kaupungissa. Pidän laittautumisesta ja tämä tosiaan tarkoittaa ihan perusmeikkiä (ripsarit, ylärajaukset, meikkivoide) ja tukan laittamista erilaisille kampauksille. Naamasta kuitenkin näkee että sitä on aamulla "puunattu."

Olen tästä kuullut koko ikäni nimenomaan naisilta, en ole kuitenkaan tyyliäni muuksi muuuttanut. Naiset heltyvät kyllä kunhan tutustuvat. Täällä norminainen ei meikkaa, tukka on lyhyt ja näin "kaikkien tulisi tehdä."

Mistä tämä johtuu vai pitääkö edes paikkansa?

Kommentit (68)

Vierailija
21/68 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin tää logiikka siis on se, että senkin 3 min mikä sulla kesti levittää se ripsiväri ja puuteri naamaan, olisit tämmöisen turhanaikaisen pynttäämisen sijaan voinut vaikka poimia marjoja.

Ihan sama, syökö niitä edes ikinä kukaan sieltä pakkasesta. Ämpäritolkulla niitä on silti poimittava.

Vierailija
22/68 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai vai tarkoititko sittenkin, että miksi maaseudulla paheksutaan tälläytyvää naista...?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/68 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka luulee, että on ihan vähän laittanut ja kaikki kateuksissaan vain siitä huomauttelee:D

Kamala maalipytty ja se tukka...voi jeesus...luulee, että se on hienoilla kampauksilla, mutta on kyllä mitä kamalain tötterö.

Eli jos sinulla ei ole tyylitajua, on aivan sama, missä asut, niin ihmiset tuijottaisi

Ei nyt liity tuohon Hesari-ketjuun, vaikka ajatus siitä lähtikin.

Itse olen ikäni asunut n. 9 000 asukkaan kaupungissa. Pidän laittautumisesta ja tämä tosiaan tarkoittaa ihan perusmeikkiä (ripsarit, ylärajaukset, meikkivoide) ja tukan laittamista erilaisille kampauksille. Naamasta kuitenkin näkee että sitä on aamulla "puunattu."

Olen tästä kuullut koko ikäni nimenomaan naisilta, en ole kuitenkaan tyyliäni muuksi muuuttanut. Naiset heltyvät kyllä kunhan tutustuvat. Täällä norminainen ei meikkaa, tukka on lyhyt ja näin "kaikkien tulisi tehdä."

Mistä tämä johtuu vai pitääkö edes paikkansa?

Vierailija
24/68 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä saan paheksuvia katseita jos menen sinne pukeutuneena samaan tyyliin kuin kotikaupungissani (korkokengät yms) ja meikkiä naamassa!

Tiedä sitten ärsyttääkö maalaisemäntiä se, että joku pitää ehostamisesta ja koroilla kävelemisestä..

Veikkaan että näitä "maalaisemäntiä" ei häiritse se että meikkaat ja sipsuttelet korkkareissa, vaan se, että olet niille emännille tuntematon ihminen.

Mitä pienempi paikkakunta, sitä enemmän niitä tuntemattomia katsotaan pitkään.

Voihan se olla sekin että kopistelet niissä koroissasi nokka niin pystyssä että ne emännät tuijottavat siksi pitkään.

Vierailija
25/68 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntemattomia kummeksutaan ja samoin korkokenkiä. Kaksinkertainen shokki.

Olen kuullut, että maaseudulla hyväksytyksi tulemiseen voi mennä vuosikymmenet. Elämä on mun mielestä liian arvokas siihen, että jotain pidetään "koeajalla" vuosia. Voisivat ne töllääjät katsoa itseään peiliin ja miettiä ovatko fiksuja ja kypsiä ihmisiä.

Vierailija
26/68 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä kuullut maanläheisistä väreistä, okrasta yms. mutta mitä se maa on millä tälläydytään?

huomasin kirjoitusvirheen itsekin, sori vain :D

http://www.vauva.fi/keskustelut/alue/2/viestiketju/1764036/tiedoksi_avn…

Vierailija
27/68 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä tollasta on? Me asutaan maalla ja ihmiset on täällä ihan normaaleja. Suuri osa käy oikein Helsingissä töissä. Te puhutte jostain syrjäseudusta?

Vierailija
28/68 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun maalla, mutta ei ole minkäänlaisia elukoita.

Olen varmaan 20 neliökilometrin alueella ainoa nainen, joka meikkaa. Loput on "kovia työihmisiä", mutta minä olen semmoinen "kaupunkilainen".

Turhanaikaista kotkotusta semmoinen meikkaaminen ja muu, senkin aikaa vois tehdä jotain hyödyllistä... Kaikenlainen juhliminen (jos ei ole 100-vuotisjuhlat) on tarpeetonta, mutta sitten jos kumminkin juhlitaan, niin ruokatarjoilu pitää olla ja mielellään ruokavirsi, mutta viiniä ei.

Meni vähän ohi,mutta kun pullahti vaan ärsytys ulos....! Murrh

Vierailija
29/68 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntemattomia kummeksutaan ja samoin korkokenkiä. Kaksinkertainen shokki.

Olen kuullut, että maaseudulla hyväksytyksi tulemiseen voi mennä vuosikymmenet. Elämä on mun mielestä liian arvokas siihen, että jotain pidetään "koeajalla" vuosia. Voisivat ne töllääjät katsoa itseään peiliin ja miettiä ovatko fiksuja ja kypsiä ihmisiä.

Sit vielä ihmetellään, miten näissä pienissä maalaiskunnissa ei saada mitään virkoja täytettyä vaikka mitä maksettaisiin (esim. lääkäreitä on monille paikkakunnille aivan mahdotonta saada).

Kuka täyspäinen mistään rahastakaan pilaisi elämänsä muuttamalla jonnekin tuollaiselle paikkakunnalle kyräiltäväksi?

Vierailija
30/68 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ei ole yhtään suurkaupunkia, koko maa yhtä maalaista junttityyliä.

Vierailija
31/68 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohjois-pohjanmaalla n. 7000 asukkaan kylä.

Normaalia sakkia, osa meikkaa ja osa ei. Ei siitä tehdä numeroa :)

Ja täällä ainakin lääkärit karttaa paikkaa huonojen palkkojen takia ;)

Vaihtuu aika tiheään hekin. Parempien palkkojen perässä lähtevät. Plus sitten kun kaikki pitää ulkoistaa -.-

Vierailija
32/68 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fiksu sisareni avioitui pönden kanssa. Hän jakaa nyt kotinsa mm. kaamean syytinkianopin kanssa, joka rakastaaa kovan työn tekemistä. Lukea tai opiskella ei saa, ettei vaan mene hyvää TYÖaikaa hukkaan. Siitä huolimatta anopilla on aina saastainen wc... :D

"Maaseudulla nyt yleensäkin paheksutaan kaikkea

mikä ei liity suoraan ihmisen ansioituneisuuteeseen kovana työntekijänä. Oikein muuta arvoa siellä ihmiselle ei tunnusteta kuin ahkeruus. Ilkeä, tyhmä ja rumakin saa kaikinmokomin olla, kunhan ei ole mikään vetelä vätys.

Ja tän kovan työnteon täytyy nimenomaan olla luonteeltaan semmoista, että joku maalaismummelikin ymmärtää sen tulokset. Se, että väännät koodia vaikka 12-tuntisia työpäiviä kansainvälisestikin menestyvässä ohjelmistoalan yrityksessäsi luoden samalla työpaikkoja lukuisille veronmaksajille ei oo mitään. Ainakaan jos vertaa jonkun tukiaistenkin avulla konkurssin partaalla horjuvan tilan hoitamiseen joka todellisuudessa ei paljoa muuta tuota kun niitä eu-tukihakemuksia ja jossa hommat hoitavat pitkälti jotkut orjapalkatut puolalaiset. Mut hei siellä haisee paska ja tulee ehkä joskus hikikin, se on siis oikeaa työtä."

Vierailija
33/68 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

meikkaavaa töllötettäisiin. Kun itse olen menossa jonnekin korkokengissä ja meikissä, saattaa joku tuttu kaupassa kysyä, että mistä olen tuon takin vaikka ostanut kun on nätti.

Miksihän jotkut luulee, että heitä kaikki aina töllää ja vahtaa.

Samoin kuin toiset toiveikkaana aina hokevat, että kylläpä kaikki on heille kateellisia. Kun asiaa aletaan tutkimaan tarkemmin, kukaan ei ole heitä edes huomannut.

Asun maalla, mutta ei ole minkäänlaisia elukoita.

Olen varmaan 20 neliökilometrin alueella ainoa nainen, joka meikkaa. Loput on "kovia työihmisiä", mutta minä olen semmoinen "kaupunkilainen".

Turhanaikaista kotkotusta semmoinen meikkaaminen ja muu, senkin aikaa vois tehdä jotain hyödyllistä... Kaikenlainen juhliminen (jos ei ole 100-vuotisjuhlat) on tarpeetonta, mutta sitten jos kumminkin juhlitaan, niin ruokatarjoilu pitää olla ja mielellään ruokavirsi, mutta viiniä ei.

Meni vähän ohi,mutta kun pullahti vaan ärsytys ulos....! Murrh

Vierailija
34/68 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maalaismuijissa on varmasti ihmisiä jotka eivät haluaisi pukeutua niin vaatimattomasti, mutta eivät kehtaa muuttaa tyyliään muiden vuoksi. Pelkäävät huomioita. Pahimmassa tapauksessa hyvännäköisen naisen katsotaan vain viettelevän muiden miehiä.

Niinpä muualta tuleva ja kaupunkilainen saa varmasti myös kateutta osakseen.

Vierailija
35/68 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tälläydytte?

Joku kertoi, että ei voi laittaa korkokenkiä, kun menee vanhemmilleen maalle. Kuka ne kengät näkee? Ei ainakaan minun vanhempieni pihapiirissä ole ketään, joka kyttäisi kyläilijöitten jalkineita. Kaupat on samanlaiset Sale ja Siwa kuin muuallakin, ei siellä vaatteita katsota tai kampausta.

Vai onko niin, että ap kokee saavansa huomautuksia nimenomaan maalla? Ja luulee olevansa jotenkin erityinen?

Kannattaa mennä siihen työmatkabussiin aamulla klo 7.00, jokaisella on ripset ojennuksessa ja meikit naamassa. Kotona harvemmin kukaan on täydessä maskissa, vaikka kaupunkilaiset ei voi edes nukkua ilman maalikerrostaan.

Vierailija
36/68 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun maalla, mutta ei ole minkäänlaisia elukoita. Olen varmaan 20 neliökilometrin alueella ainoa nainen, joka meikkaa. Loput on "kovia työihmisiä", mutta minä olen semmoinen "kaupunkilainen". Turhanaikaista kotkotusta semmoinen meikkaaminen ja muu, senkin aikaa vois tehdä jotain hyödyllistä... Kaikenlainen juhliminen (jos ei ole 100-vuotisjuhlat) on tarpeetonta, mutta sitten jos kumminkin juhlitaan, niin ruokatarjoilu pitää olla ja mielellään ruokavirsi, mutta viiniä ei. Meni vähän ohi,mutta kun pullahti vaan ärsytys ulos....! Murrh

Minä olen ison talon emäntä, meikannut aina ja pukeutunut minkkiturkkiin, kun siltä on tuntunut. Kaupassa käyn korkokengät jalassa tai näin talvella korkeakorkoiset saappaat.

Maalla arvostetaan sitä, jolla on manttaalia. Sinulla ei nähtävästi ole, joten olitpa meikeissä tai ilman, niin et pääse suosioon.

Kaikissa juhlissa on viinaa. Sitä ei tarjoilla, se tuodaan mukana. Eli olet ihan itse tehnyt pahan virheen kärttämällä muilta juotavaa.

Vierailija
37/68 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku mietti missä maalla sitten tälläydytään. Mielestäni aivan missä tahansa voi pukeutua ns. massasta erottuen. Kyllä kaupassakin katsotaan mitä on päällä, tiellä vastaantulevia, kirjastossa, päiväkodeissa, virastoissa, kutsuilla jne. Etenkin jos on mitä tahansa poikkeavaa, niin se herättää huomiota. Yleisinhimillinen piirre.

Vierailija
38/68 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku mietti missä maalla sitten tälläydytään. Mielestäni aivan missä tahansa voi pukeutua ns. massasta erottuen. Kyllä kaupassakin katsotaan mitä on päällä, tiellä vastaantulevia, kirjastossa, päiväkodeissa, virastoissa, kutsuilla jne. Etenkin jos on mitä tahansa poikkeavaa, niin se herättää huomiota. Yleisinhimillinen piirre.

tiellä korkokengissään, niin kyllä sitä ihan syystä katsotaan pitkään. Tuskin se sama tyyppi kaupungissa vastaavalla reitillä samoin pukeutuisi, mutta kun maalla täytyy näyttää, että Helsingistä saa nailonsukkia.

Kutsuilla erottaa heti, kuka ei ole maalta: sillä on ainoana pissimekko ja tissivako näkyvissä, vaikka ikää yli 30 v. Muilla on tyylikkäitä asuja, joissa kehtaisi mennä vaikka Jenni Haukiolle kahville.

Vierailija
39/68 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienestä maalaiskylästä kotoisin olevana en tunnista tuota, ettei nainen saisi meikata tai laittautua. Ehkä asut jossain lestaseudulla?

Vierailija
40/68 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen varmaan 20 neliökilometrin alueella ainoa nainen, joka meikkaa.

Minä olen sikatilan emäntä, ja meikkaan aina, kun lähden omasta pihasta ihmisten ilmoille. En kuvittele olevani mitenkään ainoa laatuani, vaan ihan siinä käsityksessä olen, että ainakin joka toinen muistakin emännistä meikkaa.

Mua ei oo kukaan koskaan katsonut meikkaamisen vuoksi häiritsevästi, saati että kukaan olisi kommentoinut mitenkään. Mutta mun meikki ei olekaan mikään sotamaalaus, vaan luonnollisen näköinen kasvojen kaunistaja.

En tunnista tätä ap:n esille tuomaa ilmiötä lainkaan. Siksi johopäätökseni on, että kyse on jostain muusta kuin meikkaamisesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kolme