Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Karppaus on kyllä lyömätön laihdutuskonsti!

Vierailija
16.01.2013 |

Olen aina haukkunut karppaajia jonkin sortin hihhuleiksi. Mutta nyt, kun olen itse kokeillut (raskausdiabeteksen innoittamana) tällaista rentoa karppausta ja kilot karisevat kuin itsestään, alan olla myyty.

Eli ei mitään inhottavaa pekonin ja läskin syömistä, vaan marjoja, vihanneksia, juureksia, pähkinöitä, siemeniä, kalaa, kanaa, maitotuotteita (ei mitään kermalla läträämistä silti)... Nälkä ei ole, kun saa paljon kuitua ja proteiinia. Esim. saksanpähkinöitä syön todella paljon. Herkuttelen vapaasti tummalla suklaalla ja viikonloppuisin juustoilla ja viinillä. Leipää syön vähän, vähähiilihydraattisia.

Jos tekee mieli syödä vaikka kakkua, niin mikään ei estä, mutta noin niinkuin normaaliolosuhteissa pitäydyn tässä itselleni helpossa systeemissä.

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai kai joku on sitä mieltä, että runsas eläinrasvojen käyttö on kaiken a ja o...

Itse kutsun tätä ruokavaliota karppaukseksi, koska välttelen hiilihydraatteja enkä millään tavalla yritä syödä kauhean vähäkalorisesti. Päinvastoin, yritän tarkoituksella saada runsaasti hyviä, pehmeitä rasvoja (rasvainen kala, oliivi- ja rypsiöljy, pähkinät, siemenet, avocado...). Syön vatsan kunnolla täyteen, en silti ähkyyn asti.

Olen aina liikkunut, mutta se yksinään on aika tehoton laihdutuskeino. Nyt painoindeksini on alle 18, joten olen hoikka ja nuoruuden painossani. Minulle on ainakin jokaisen lapsen myötä jäänyt vyötärölle pudotettavaa, ja mitä vanhemmaksi tulee, sen herkemmin se siihen tahtoo myös jäädä.

Helpoksi tämän tekee se, ettei tarvitse syödä pahaa eikä erityisen vähän tai vähäkalorista ruokaa.

ap

Vierailija
2/33 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. Kiloklubiin? Saatko riittävästi esim. kuitua? Olen juuri ruvennut käyttämään Kiloklubia ja tavallisen hiilarinsyöjänkin on aika vaikea saada kuidut täyteen, silloinkiin kun kasvisten määrä on täynnä. Karpit ovat tietty sitä mieltä että kuidut, nuo vaaralliset elimistön tuhoajat, mutta oikeasti se asia on toisinpäin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan kyllä tästä ruokavaliostani hirvittävästi kuitua, koska syön niin paljon kasviksia, marjoja ja esim. kuorimattomia seesaminsiemeniä (niissä on todella paljon kalsiumia, kivempi rouskuttaa viilin päällä kuin ottaa vain purkista).

Skarppi-näkkileipää syön jonkin verran ja ripottelen leseitä myös jogurttiin.

En jaksaisi laskea mitään tai punnita ruokia, sellaiseen olen kai liian laiska... Mutta ei tämä tietenkään kaikille sovi. Aiemmin olen syönyt perunaan, pastaan ja riisiin pohjautuvia ruokia muun perheen mukana, mutta paino ei pudonnut millään. Mutta esim. jouluna söin ihan normaalia jouluruokaa ja suklaakonvehteja. Eihän tämä ole mikään uskonto.

ap

Vierailija
4/33 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuolet viiden vuoden kuluessa verisuonten tukkeutumiseen. Tästä on tuhansia tutkimuksia tehtynä mutta järjettömät suomalaiset eivät usko. Karppaus tappaa!

Vierailija
5/33 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei toiminut, se ei laihduttanut lainkaan, ja lisäksi tuli epämiellyttäviä oireita kuten hien ja pissan muuttuminen pahanhajuisiksi, unentarpeen lisääntyminen, kestävyyskunnon lasku. Mun kroppa tuntuu tarvivan hiilihydraatteja aika paljon voidakseen hyvin, ja liikaa proteiinia on vältettävä.

Vierailija
6/33 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksikö, että syön hirveästi kasviksia ja hyviä rasvoja (pähkinät, siemenet, kala)? Eivätkös tutkimukset väitä juuri päinvastaista? En käytä kovia eläinrasvoja.

ap

Vierailija
7/33 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja käytän eläinrasvaa muutenkin lähinnä leivän päällä; esim. meijerituotteet aina vähärasvaisina. Olen aina syönyt paljon marjoja, vihanneksia, juureksia, pähkinöitä yms. enkä rajoita hiilareita mitenkään. Jostain syystä minun ei ole ikinä tarvinnut laihduttaa.

Ja suklaankin herkuttelen ihan maitosuklaana.

Vierailija
8/33 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin karppasin jokin aikaa. Paino tippui 6 kg ja iltapäiväväsymys katosi. Tosin kestävyyskunto heikkeni. Lopetin kuitenkin siihen, että ennestään jo hieman koholla ollut kolesteroli pomppasi 7.3:een. Yhden pykälän ylöspäin. Oma karppaukseni jäi siihen. Mielestäni hiilarien poisjättämisen sijaan kannattaa katsoa mitä hiilareitä syö. Monissa ruisleivissäkin on yllättävän paljon vehnäjauhoja.

Vierailija
9/33 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

oon tässä vajaa 3 viikkoa hyväkarpannut.. reilu 3 kiloa lähtenyt painoa (tosin nesteitähän ne varmaan vielä)

Tässä on mun mielestä parasta se ettei tarvitse laskea kaloreita ja kärsiä nälästä vaan syö silloin kun siltä tuntuu :)

Mä olen pitänyt Hedelmät ruokavaliossani, niitä ilman en osaa olla.

Viimeeksi kun laihdutin näin sen 15kg niin kävin myös salilla 3 kertaa viikossa joten en odota samanlaisia tuloksia samassa ajassa mutta hiljaa hyvää tulee.. Nyt ei ole aikaa eikä oikeen rahaakaan salille vaikka mieli tekisi.

Vierailija
10/33 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan tavallinen vähäkalorinen ruokavali

Nykyään tuntuu olevan tapana kutsua kaikkia laihdutuskuureja karppaukseksi

Vierailija
11/33 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on raskausdiabetes (eli olet raskaana) ja viikonloppuisin vedät juustoja ja VIINEJÄ!!!!

:-o

Sääli sikiötä, tuleva FAS-lapsi. Tärkeintä toki on, että äiti laihtuu, raskausaikana.

Vierailija
12/33 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karppaus on joutava ja tyhjänpäiviäinen humpuukidieetti jonka teho perustuu vain siihen että nestettä poistuu kehosta. Karppaus tuhoaa terveyden ja on tehoton laihdutuksessa, kilot palaavat heti moninkertaisina kun siirtyy normaaliruokaan. Vain tyhmät av-mammat voivat huijat itseään noin typerällä ja kelvottomalla dieetillä.

Vierailija
13/33 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin karppasin jokin aikaa. Paino tippui 6 kg ja iltapäiväväsymys katosi. Tosin kestävyyskunto heikkeni. Lopetin kuitenkin siihen, että ennestään jo hieman koholla ollut kolesteroli pomppasi 7.3:een. Yhden pykälän ylöspäin. Oma karppaukseni jäi siihen. Mielestäni hiilarien poisjättämisen sijaan kannattaa katsoa mitä hiilareitä syö. Monissa ruisleivissäkin on yllättävän paljon vehnäjauhoja.

että kun karppaajan kolesteroliarvot kohoavat, "korkeasta kolesterolista ei ole mitään haittaa vaan se on päinvastoin elintärkeä verisuonten rakennus- ja paikkausaine", ja jos taas joku ei-karppaaja valittelee korkeaa kolesteroliarvoaan, karppaajat ovat oitis huutamassa ja todistelemassa, miten heillä kolesteroliarvot tippuivat ainaski viis pinnaa kuukauden sisällä ;)

Vierailija
14/33 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

multa on sitten tippunut karppauksella 25kg nestettä! terveys on kohentunut, veriarvot parantuneet, normiruokaan en ole palannut enkä aiokaan.

Vierailija
15/33 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei toiminut, se ei laihduttanut lainkaan, ja lisäksi tuli epämiellyttäviä oireita kuten hien ja pissan muuttuminen pahanhajuisiksi, unentarpeen lisääntyminen, kestävyyskunnon lasku. Mun kroppa tuntuu tarvivan hiilihydraatteja aika paljon voidakseen hyvin, ja liikaa proteiinia on vältettävä.

toissapäivänä ihmettelin että miksi mun kusi haisee NOIN pahalle. Johtuu vissiin tästä.

Vierailija
16/33 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

multa on sitten tippunut karppauksella 25kg nestettä! terveys on kohentunut, veriarvot parantuneet, normiruokaan en ole palannut enkä aiokaan.

Vierailija
17/33 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kun karppaajan kolesteroliarvot kohoavat, "korkeasta kolesterolista ei ole mitään haittaa vaan se on päinvastoin elintärkeä verisuonten rakennus- ja paikkausaine", ja jos taas joku ei-karppaaja valittelee korkeaa kolesteroliarvoaan, karppaajat ovat oitis huutamassa ja todistelemassa, miten heillä kolesteroliarvot tippuivat ainaski viis pinnaa kuukauden sisällä ;)

Jos joku karppi saa kolesteriarvonsa laskemaan heti ollaan uhomassa että siitäs sait virallisterveellinen, ja jos taas käy niinkuin hyvin usein, että normaalit kolesterolit on parin vuoden karppauksen jälkeen tasoa 7, niin sitten ihastellaan sitäkin että mahtaavaa, arvosi lupaavat pitkää elämää.

Vierailija
18/33 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan vähä hiilihydraattinen ruokavalio, joka on ihan normaalia :D miksi kutsut sitä karppaamiseksi?

Ja toisekseen, juotko sitten paljonki sitä viiniä, ja miksi juot jos oot kerran raskaana :D? ei raskaana tarvi eikä saa laihuttaa ;)

Vierailija
19/33 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan vähä hiilihydraattinen ruokavalio, joka on ihan normaalia

Vähä hiilihydraattinen ruokavalio ei ole kyllä mitään normaalia, päinvastoin. Hiilihdraattien tulee muodostaa suurin osa eli noin reilusti puolet päivittäisestä energiantarpeestamme. Jos tämä ei toteudu ei voida kyllä puhua mistään normaalista vaan epänormaalista.

Vierailija
20/33 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja karppaus ei missään muodossa ole normaalia vaan aivan sairasta suhtautumista ruokaan. Miksi kukaan haluaa sairastuttaa itsensä tahallaan? Ei voi käsittää. Ja lapsille se aiheuttaa peruuttamattomia kasvuhäiriöitä ja jos joku jää kiinni karppauksesta esim neuvolassa tulee kyllä pikaisesti asiaa lastensuojeluun ja huostaanotto on seurauksena jos ruokahulluus ei lopu.