Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vierailevatko lapsenne mielellään sairaaloissa, vanhainkodeissa ja dementiaosastoilla?

Vierailija
16.01.2013 |

Monessa ketjussa väitetään, että jos isovanhemmat eivät käytä runsaasti aikaa, vaivaa ja rahaa luodakseen hyvät suhteet lapsenlapsiin jo pienestä pitäen, he jäävät vanhana yksin laitoksiin. Jos taas suhteet ovat hyvät, lapsenlapset sitten pitävät vanhuksille seuraa vanhana.

Minä en oikein usko tähän. Osoittakaa, että olen väärässä!

Minun kokemukseni mukaan lapset ja nuoret eivät ylipäätään käy katsomassa vanhuksia sairaaloissa, vanhainkodeissa, terveyskeskusten vuodeosastoilla ja dementiaosastoilla. Lähes kaikki kävijät, mitä olen nähnyt, ovat olleet keski-ikäisiä ja edustavat asukkaiden/potilaiden lapsia. Lapsenlapsia ei näy, paitsi aivan vauvoja, jotka vanhemmat kantavat sinne sylissään.

Omat jo aikuisiän kynnyksellä olevat lapseni lähtevät katsomaan mummiaan laitokseen vain suunnilleen aseella uhaten, noin kerran vuodessa. Näin siitä huolimatta, että mummin ollessa terve välit olivat erittäin läheiset ja hyvät. Mummi oli esim. aina läsnä ruokapöydässämme juhlapyhinä ja osallistui kaikkiin perhejuhliin. Lapset ja nuoret myös menivät usein suoraan koulusta mummolaan.

Miten teillä?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

sairaaloissa riippuu ihan osastosta. Ortopedisistä eivät kauhesti pidä. sisätautiosastoilla ihan innoissaan

Vierailija
2/2 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

vierailin minä teini-ikäisten kanssa siellä säännöllisesti, joskus kävin itsekseni samoin lapseni.

Ei lapset sairaalaympäristössä sinällään viihdy ja vierailut eivät ole kestoltaan pitkiä max tunnin.

Itsekin olen sitä mieltä että sairaalassa ei vierailla pitkiä aikoja kerrallaan koska potilaiden tarvitsee levätä ja hoitohenkilökunnan kuuluu saada työrauhaa.

Meillä ei vielä kokemusta pitkäaikaisesta laitoshoidosta vaan max 2 viikon jaksosta.

Jos olisi pitkä hoitojakso rytmittäisimme todennäköisesti niin että kävisimme vuoropäivinä niin että lähes päivittäin joku kävisi katsomassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yhdeksän