Luovutanko nyt?
Olemme olleet naimisissa 16 v., lapsia 3. Nuorin vielä tarhaikäinen.
Jossain vaiheessa avioliittoa järkytyin siitä, että ihana, kunnollinen mieheni ei olekaan kovin luotettava. Paljastui erinäisiä kaukosuhteita.
Vaikean kauden jälkeen saimme kaiken taas toimimaan. Mies ei missään vaiheessa halunnut erota mutta syytti minua hairahduksistaan (se yleinen: et kuunnellut, kiinnostunut jne...).
Kävin yksin psykologin luona. Hänkin rohkaisi toimimaan; jos jotain vastaavanlaista (pettäminen) vielä tapahtuisi, olisi parempi toimia heti, vaikka sitten radikalistikin. Ja tiedän, ettei mies voi syyttää minua omasta käytöksestään.
Tästä on nyt siis aikaa muutamia vuosia. Mieheeni en kyllä ole täysin voinut luottaa, mutta kaikki on paremmin. Hän on joskus puhunut siitä, että toimi typeräti vauvavuosien rasitusten alla.
Hellyyttä on suhteessamme paljon. Soittelemme myös toisillemme päivittäin töihin tai kotiin ja mies sanoo myös päivittäin rakastavansa minua. Hän rakastaa myös lapsiaan ja on tavattoman ylpeä heistä. Mies on paljon töissä, mutta kaiken muun ajan vietämme tiiviisti yhdessä. Uskaltaisin sanoa, että lapsillamme on erittäin hyvä koti. Noista miehen aiemmista jutuista he eivät luonnillisestikaan tiedä.
Eilen etsin miehen puhemimesta lastenvahdin numeroa. Törmäsin toiseen numeroon. Nimi oli niin outo... Se paljastui sen naisen numeroksi, jonka kanssa hänellä oli 6 v. sitten suhde. Kaunis sinkkunainen, yli 10 v. meitä nuorempi...Nimi oli vain puhelimeen muutettu. Nainen asuu meistä kaukana ja on tuskin tavannut miestäni suhteen loppumisen jälkeen. Mutta kuitenkin, se numero oli siinä, uudessa puhelimessa, johon mies on vasta lähiaikoina tallentanut kontaktinsa.
Olen niin väsynyt, en jaksaisi "romahtaa" uudelleen. En jaksaisi, jos hän taas alkaa valehtelemaan menemisistään yms., vai valehteleeko ehkä jo nytkin. En vain jaksa. Lähtisitkö, jättäisitkö heti, yhden puhelinnumeron takia?
Kommentit (26)
näppäimistölläni on lukihäiriö... :) t. ap
huh, täytyisipä sulatella...
A) suhde ei ole loppunut koskaan vaan jatku edelleen.
B) Heillä ei ole enää suhdettä mutta heillä on yhteinen lapsi, joka vuoksi mies pitää numeroa kännykässä ja käyttää sitä.
Jonkun numeron olemassaolo on aivan samantekevää. Siitä ei kannata vielä vetää mitään johtopäätöksiä. Mulla on kaikenlaisten "hoitojen" numeroita kännykässä ja niin on puolisollanikin. Vaikka niille ei tosiaan tule soiteltua, niin mitä sen numeron olemassaolo haittaa?
Iso ongelma on se, että et luota mieheesi. Yleensä kumppanin epäily on aiheellista, jos siis taustalla on normaali pitkä parisuhde (mustasukkaiset hullut erikseen).
Ap vaikuttaa selväpäiseltä ihmiselta, ja tämä juttu käy nyt itsetunnollesi. Kun kerran jo harkitset eroa, sinulla on oikeastaan kaksi vaihtoehtoa:
1) kerrot miehellesi mitä ajattelet ja teet tästä ongelmasta yhteisen. Jos miehesi ei piittaa näistä ajatuksistasi, se jo kertoo että suhteenne ei ole kunnossa. Mutta älä siis riitele ja ala syyttää miestäsi. Ongelmasi on laajempi.
2) stalkkaat miestäsi ja hankit vaikka yksityisetsivän. Jos hän panee ympäriinsä, hän jää nopeasti kiinni.
Yksityisetsivän palkkaaminen tosin jo puoliksi paljastaa miehesi. Yksityisetsivät ovat kertoneet, että turhia keikkoja he eivät käytännössä tee lainkaan. Epäilty on säännönmukaisesti syyllinen.
Ei pidä tyytyä vähään jos voi saada enemmän.
täällä av:llakin voi lukea hemmetin monia viestejä, joissa kerrotaan, että vaihtaminen ei sittenkään kannattanut vaan sai jopa huonompaa tilalle.
en minä kyllä miehen kanssa koskaan ole minkään rahan takia ollut. Olimme köyhiä opiskelijoita seurustelun alussa. Ura ja perinnöt eivät vielä olleet tiedossa..
Mutta nyt kyllä olisi ehkä taloudellisesti hieman vaikeaa, jos eroaisimme. Ainakin asunto pienentyisi, mistä lapset tuskin tykkäisivät. Omistamme puoliksi talomme, mutta mies voisi maksaa sen helposti itselleen, minä en.