Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En jaksa enää laittaa ruokaa, mitä mieltä olette?

Vierailija
23.11.2012 |

Jospa söisin tästedes päivittäin kaksi Nutrilett-patukkaa, yhden päivällä ja toisen illalla. Aamiaiseksi jaksan tehdä voileivät, ruisleipää, levitettä, salaattia, leikkeleitä ja tomaattia. Ja pari paahtoleipää hillolla. Päivän mittaan välipaloiksi pari hedelmää, esim. banaani ja omena. Välillä isompi välipala: maustamatonta jugurttia, pähkinöitä ja säilykehedelmää.

Mitä mieltä olette, onko tällainen aivan kauhean ravintoköyhä ja epäterveellinen ruokavalio? Suunnittelen tällaista, koska en ole koko kuluvana viikkona jaksanut tehdä muuta ruokaa kuin nuo aamiaiset. Ja kun on tullut nälkä, olen sitten mättänyt pakastimesta jäätelöä. Viidessä päivässä kaksi litran pakettia. Tahdon vaihtoehdon, joka on takuulla terveellisempi ja jonka eteen ei tarvitse nähdä vaivaa, eli jotain joka onnistuisi vaikka en jaksaisi tehdä mitään.

Muniakin voisin silloin tällöin jaksaa keittää tai paistaa, mutta en mitään sen suuritöisempää. Syödäkään en jaksa mitään kovin monimutkaista, esim. kalaa, josta täytyy poimia ruodot pois.

Kommentteja?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
23.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan että kuukauden kuluttua kaipaat jo monipuolisempaa ruokaa.

Vierailija
2/13 |
23.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelmasi ei ole ylipaino, vaan laiskuus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
23.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelmasi ei ole ylipaino, vaan laiskuus.

En missään väittänyt ongelmakseni ylipainoa. Ongelma on se, että en jaksa laittaa ruokaa ja syön siksi mitä kaapeista valmiina löytyy. Ei voi olla pidemmän päälle terveellistä, enkä nyt edelleenkään puhu lihomisesta.

Ja kunhan kerrot, mistä saa hoitoa laiskuuteen, niin varaan heti maanantaina ajan.

ap

Vierailija
4/13 |
23.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varaa aika ihan omalääkärillesi ja pyydä lähetettä psykiatrille. Tuollainen vetelyys on aika tärkeä viite masennuksesta.

Vierailija
5/13 |
23.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse en söisi paahtoleipää hillolla enkä nutriletteja mutta vaikka rahkaa+marjoja tai ananasta/säilykehedelmiä. Rahkan sijaan myös raejuustoa ja sen kanssa jotain. Voileivät olisi myös ihan ok laiskalle. Keitetyn kananmunan söisin kyllä pinaattikeiton seassa. Tykkään myös syödä paketin kylmäsavulohta kerralla ateriana. Kasvissosekeitto on ok myös.

Vierailija
6/13 |
23.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos et ole ylipainoinen niin tuo jugurtti+pähkinät kuulostaa ihan hyvältä syötävältä.

Vierailija
7/13 |
23.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen alkanut siirtymään eines-puolivalmiste-linjalle, koska ruoanlaitto ei nappaa enää tippaakaan. Rahaa on vain tietty summa käytettävissä, sillä ei ihmeellisiä väännetä ja selvästi vaikuttaa motivaatiooni tehdä kotiruokaa itse. Vuosia olen jaksanut pienen budjetin kokkausta, nyt riitti. Huomiseksi valmiita kalapyöryköitä keitettyjen perunoiden + kermaviilikastikkeen kera, päivällinen lienee kokonaan eineshyllystä.

Vierailija
8/13 |
23.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joista siis saa helposti tarpeelliset vitamiinit, hivenaineet ja energian jos jättää varsinaisen ruuan syömättä.

Joo, masentunut varmaan olen, kuten aina tähän aikaan vuodesta. Eipä se psykiatri kuitenkaan varmaan tule mulle ruokaa laittamaan, joten edelleen otan vastaan vinkkejä mikä olisi tuota jäätelöä terveellisempää, helppoa syötävää.

Kiitos vastaajille!

ap

Vierailija
9/13 |
23.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

*menee avaa jätskipaketin....

Vierailija
10/13 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin välillä turvaudun esim.ranskalaisiin kun itäsuomalaisittain sanottuna en kehtaa kokata. Silkkaa laiskuuttani syön välillä vaikka se ei ole kovin terveellistä. Pyrin tekemään ruokaa sen verran ison satsin että sitä riittää useammalle päivälle, jotta joka päivä ei tarvitse alkaa kokkaamaan

Vierailija
11/13 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattanee hakeutua lääkärille ja selvittää mistä väsymys johtuu.

Vierailija
12/13 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään jaksaisi laittaa ruokaa varsinkaan nyt, kun työpäivän kesken pitää valmistaa lounas koululaisille.

Ostan valmisruokia ja niillä ohitan osan ruoanlaitosta.

Vierailija
13/13 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voileipiä vaan hyvillä täytteillä..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi seitsemän