Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mun on nälkä, auttakaa (laihdutan, eka ilta)!

Vierailija
15.01.2013 |

Ongelmani on iltaöinen syöminen. Oon oppinut nukahtamaan vatsa täynnä.

Olen syönyt tänään oikein. Itse asiassa syön yleensäkin muuten oikein, mutta iltaisin mässään ja mussutan. Eli nyt on pirunmoinen nälkä. Jos annan periksi niin en ikinä laihsu. Mitat on 168/109 kg...

Meenkö vaan maha kurnivana yrittämään unta vai onko viisaampaa vetää nälkää hillitsemään jotain? Mitä?

Vettä, appelsiini, Easy diet kiisseli?

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuivakakut nimestään huolimatta sisältääälyttömän paljon rasvaa! Sen tietää jokainen kuivakakkuja leiponut. Vispipuuron voit korvata puolukka-ruispuurolla. Mannaryynit on ihan kuidutonta vehnää.

Tärkeintä on kuitenkin annoskoko. Vaihda ruokalautasesi pienempään ja puolet lautasesta kasviksille. Hyvä nyrkkisääntö on, että lihaa ja perunaa noin pelikorttipakan kokoinen annos.

Iltanälkään auttaa kupillinen hyvää teetä, ja sitten hammaspesu. Jos yöllä pissattaa, niin ajattele että sehän vaan laihduttaa. Tsemppiä!

Vierailija
22/30 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla loppui tuollaiset ongelmat, kun vaihdoin ruokavalioni iltapainotteiseksi. Eli aamulla vain ihan kevyt aamupala, lounaalla kevyt keitto tai salaatti, mutta päivälliseksi oikein kunnon ruokalatinki ja sitten vielä iltapala ennen nukkumaanmenoa. Eipä ole nälkä kun on syönyt päivän pääaterian illalla.

Kyllä olisi mullakin huutava nälkä jos olisin syönyt jotain vispipuuroa päivälliseksi. Mutta ei, eilen meni esimerkiksi salaattia öljykastikkeella, kasvislasagnea, jälkiruoaksi kaura-omenapaistosta vaniljakastikkeella. Ei ole iltanälkää. Ja hyvin olen laihtunut :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.hs.fi/ruoka/reseptit/artikkeli/Kevyt+ratatouille+Vassortin+t…

http://www.valio.fi/reseptit/lohi-tomaatticouscous/

http://www.makuja.fi/reseptit/balsamicobroileri/

Minulla auttoi painonpudotuksessa eniten se, että ruoka oli silti hyvää. Makua saa muutenkin kuin voilla, suolalla ja sokerilla..

Kannattaa kokeilla ylläolevia, kaikki nykyisiä lempiruokiani!

T. -30kg

Vierailija
24/30 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla kaurapuuro, kiisseli ja kahvia ja pari desiä maitoa

Lounaalla kaksi perunaa, lihakastiketta, iso lasi piimää, kaali-puolukka -raastetta

Kahvin kanssa kuivakakkupala

Päivällisellä vispipuuro

Iltapalaksi ruisleipä juustolla ja teetä.

Ekä mun ois pitänyt syösä vispipuuroa enemmän, mutta silloin ei ollut nälkä vielä.

Kävin lasten kanssa illalla uimassa, uin itse 500 m. Tosin mulla on niin hyvä uintitekniikka, että kulutusta siitä ei kovin paljon kerry. Muuten päivä ei sisältänyt liikuntaa.

ap

Nyt aamulla kaurapuuro ja kiisseli, insuliinitaso ylös rasva-aineenvaihdunta alas.

Luonaalla perunoiden tilalla olisivat ns. kasvikset parempi vaihtoehto. (kohottaa vähemmän insuliinitasoa ja edesauttaa rasva-aineenvaihdunnan ylläpitämistä elimistössä)

Kuivakakkupala, jälleen insuliinipiikki ylös jarasva-aineenvaihdunta alas.

Vispipuuro ja ruisleivän pala, insullini ylös ja rasva-aineenvaihdunta alas.

Lisäksi aina kun insuliinitaso veressä kohoaa, aktivoituvat rasvasolut ottamaan tehostetusti rasvaa vastaan, estäen samalla rasvan pääsemisen verenkiertoon ja elimistölle kulutettavaksi.

Toisin sanoen, tälläinen ruokavalio edesauttaa tehokkaasti lihomista.

Lisäksi, kun rasva-ainnenvaihdunta on insuliinilla torpattu, tulee hirveä nälkä ainakun verensokeritaso laskee alas.

Tämä johtuu siitä, että elimistön kyky ottaa energia rasvasta on häiriintynyt, pitkällisen hiilihydraattipainoitteisen ruokavalion johdosta.

Vierailija
25/30 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

rasva-aineenvaihdunta. Kyllä elimistö löytää ne rasvat, hiilarit ja proteiinit ihan joka ruuasta.

Rasvaa on myös leivässä, etetnkin tuossa kakussa. Mistä olet ottanut ohjeesi sinä, jolla oli tuo ylös-alas-ylös-alas -ajattelu???

Vierailija
26/30 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rentoa painonhallintaa. Sieltä selviää miksi illalla on kova nälkä vaikka päivällä syödään "hyvin" ts. liian vähän! Kokeile, omasta kokemuksesta voin kertoa että kirjan opeilla laihtuu ilman nälkää!

Vierailija
27/30 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta vaikuttaisi vähän Montiqnacin dieetiltä?

http://fi.m.wikipedia.org/wiki/Montignacin_dieetti

T.21.

Vierailija
28/30 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

rasva-aineenvaihdunta. Kyllä elimistö löytää ne rasvat, hiilarit ja proteiinit ihan joka ruuasta.

Rasvaa on myös leivässä, etetnkin tuossa kakussa. Mistä olet ottanut ohjeesi sinä, jolla oli tuo ylös-alas-ylös-alas -ajattelu???

ongelma vain on siinä, että ne varastoidaan hyvin tehokkaasti rasvasoluihin insuliinitason ollessa veressä korkea.

Eihän rasva-aineenvaihdunta tyystin lopu, mutta ne molekyylit jotka kulkeutuvat rasvasoluihin varastoon ovat siellä korkean insuliinitason vangitsemina.

Onko tämä sinulle sitten uutta tietoa ?

Vierailija
29/30 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

jätä kakku pois.

Syö illalla esim. raejuustoa ja avokado. Tai vähäsokerista mysliä luonnonjogurtin kanssa. Tai rahkaa johon pilkottu hedelmiä. Tai keitetty kananmuna. Jos on vielä nälkä niin sitten ruisleipä lisäksi.

Iltanälkään, kun ei enää saisi syödä, söisin esim. omenan ja appelsiinin.

Aamulla kaurapuuro, kiisseli ja kahvia ja pari desiä maitoa

Lounaalla kaksi perunaa, lihakastiketta, iso lasi piimää, kaali-puolukka -raastetta

Kahvin kanssa kuivakakkupala

Päivällisellä vispipuuro

Iltapalaksi ruisleipä juustolla ja teetä.

Ekä mun ois pitänyt syösä vispipuuroa enemmän, mutta silloin ei ollut nälkä vielä.

Kävin lasten kanssa illalla uimassa, uin itse 500 m. Tosin mulla on niin hyvä uintitekniikka, että kulutusta siitä ei kovin paljon kerry. Muuten päivä ei sisältänyt liikuntaa.

ap

Vierailija
30/30 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta vaikuttaisi vähän Montiqnacin dieetiltä?

<a href="http://fi.m.wikipedia.org/wiki/Montignacin_dieetti" alt="http://fi.m.wikipedia.org/wiki/Montignacin_dieetti">http://fi.m.wikipedia.org/wiki/Montignacin_dieetti</a&gt;

T.21.

Insuliini on erinomainen veren sokeritasoon erikoistunut hormooni, jos sen vain sallitaan toimivan kuten se on alunpitäin kehittynytkin toimimaan.

Aikojen alussa, kun ei vielä viljapellot tuulessa lainehtineet, huolehti insuliini, että veressä oli sopiva määrä sokereita.

Maksa, sekä osaksi munuaiset valmistavat elimistön tarpeisiin glukoosia.

Näiden tuotantoa säätelee veren insuliinitaso.

Aterialla nautitut kasvikset alkavat kohottamaan veren sokeritasoa, jolloinka insuliinitaso alkaa myös kohoamaan. Insuliinitason kohoaminen taasen hillitsee elimistön omaa sokerituotantoa, tasaten näin veresokerin nousua.

Kasvisten vaikutuksen loppuessa, laskee verensokeri ja -insuliinitaso. Tällöin elimistön oma sokerituotanto lisääntyy.

Näin verensokeritaso pysyy kokoajan hyvällä tasolla.

Lisäksi, kun insuliinitaso ei käy koskaan tapissa, kykenevät rasvasolutkin luovuttamaan rasvaa elimistön tarpeisiin.

Nykysapuskalla insuliinin tehtävä on pelkistynyt pitkälti vain hillitsemään elimistön omaa sokerituotantoa ja laskemaan turhan korkealle kohonnutta verensokeritasoa.

Jossain vaiheessa elimistö ei enää tottele insuliinin käskytystä, vaan sokerituotanto säilyy korkeana, vaikka veren insuliinitaso olisi kohonneena.

Tällöin ollaan päästy 2-tyypin Diebetekseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän seitsemän