Menen töihin ja perheemme saa vain 400euroa enemmän kuin kotonaollessani :D
Nyt tajuan vasta mitä tällä työnkannattamattomuudella meinataan. Aiemmin sain ansiosidonnaisen ja kotihoidontuen, nyt menen töihin 30h/viikko ja lapsi kokopäivähoitoon, päiväkotimaksujen jälkeen ei paljon elintaso kyllä nouse...
Onko muilla näin hassusti tilanne?
Kommentit (27)
Siis 400€ päiväkotimaksun jälkeen vain ennen?
Mä sain onneksi palkatonta vapaata ja jäin vielä kotiin. Kotihoidontukiaikana ei todella kannattanut mennä töihin, mutta koin ettei se kannata heti senkään jälkeen. 1500e nettopalkasta olisi mennyt 500e päivähoitomaksuihin, satanen iltapäiväkerhoon, 300e bensaan jne. Ei mitään järkeä!
Mä luulen, että toi on aika normaali tilanne!
vajaa 300e enemmän rahaa käteen, kuin työttömänä kotona ollessa.
Mutta olen tyytyväinen, 300e on iso raha minulle.
Ja silti olin 8 vuotta kotona hoitamassa lapsiani.
koska meillä on 4 lasta ja päiväkoti maksaa maltaita.
Aiemmin tein töitä 3pv/vko, joista kaksi viikonloppuna, ja yhtenä maksoin joko 50e kaverille ( mulla 3 lasta), tai sitten isovanhemmat hoiti.
NÄin ollen sain kotihoidontuen sisaruskorotuksineen enkä maksanut kuin max 200e/kk hoitomaksuja.
Sitten aloitin normaalin työviikon, hoitomaksut esikoisen mennessä ekalle oli lähemmäs 600e ja kotihoidontuki jäi pois. Lisäksi tietysti työmatka yms. kulut nousi.
MUTTA se kannatti kuitenkin, koska urani kuitenkin lähti nousuun tuon täysipäiväisyyden myötä, ja liksakin on noussut jo yli 500 e kolmessa vuodessa.