Miten jotkut haluavat vieraan ihmisen siivoamaan omaa kotiaan?
Eikö ennemmin vähentäisi opiskelua ja työssäkäyntiä että ehtisi siivota itse? Todella epämukavaa että muut ramppaavat omilla avaimillaan toisten kodissa.
Kommentit (80)
Eivät varmaankaan halua, muttei ole luppoaikaa.
Toisilla on siivoamiseen enemmän aikaa kuin toisilla.
Työni on mukavampaa kuin siivoaminen ja tuntipalkkani on tuplasti se minkä maksan siivojalle. Eli tekemällä omia töitäni mulla on mukavampaa ja se on taloudellisestikin kannattavampaa kuin tehdä vähemmän töitä ja siivota itse.
Kaikille ei ole se niin tärkeää, että on oma järjestys ja yksityisyys
Vierailija kirjoitti:
Kaikille ei ole se niin tärkeää, että on oma järjestys ja yksityisyys
Kannattaa hankkia vain sellaisia lapsia, koska eivät pääse vuosikymmeniin omaan kotiin vaan ovat pakotettuja seuraan jota eivät ole itse valinneet.
Siivoaminenhan on yleinen viivyttelyn muoto. Se on mukavampaa kuin aivotyö. Opiskelijatkin siivoavat eniten tenttiviikoilla.
Vierailija kirjoitti:
Luppoaikaa saisi sillä että tekisi vähemmän töitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luppoaikaa saisi sillä että tekisi vähemmän töitä.
Yksi ihminen tekee nykyään useamman ihmisen työt tai lopettaa työskentelyn kokonaan.
Eroja ei ole siinä paljonko kelläkin on aikaa, kaikilla on vuorokaudessa saman verran tunteja. Eroja on vain siinä mitä kaikkea siinä ajassa täytyy ehtiä tekemään.
Sellainen jolla ei ole pulaa rahasta vaan ajasta.
Kyse ei ole siitä, etteikö olisi aikaa siivota. Minä en vaan voi sietää luuttuamista, joten mieluusti maksan siitä ihanuudesta että joku muu käy sen meillä puolestamme tekemässä =)
Vierailija kirjoitti:
Mulla on pulaa rahasta eikä ajasta.
Kukin arvottakoon ajankäyttönsä mielensä mukaan.
Muistuttaisin vain, että huonokuntoisilla, esim. vanhuksilla, ei ole valinnanvaraa. Siihen on vain toteuttava, että vieraat henkilöt ramppaavat kotona.
Minusta on mukavaa, että siivooja siivoaa sekä talomme että kesämökkimme, koska itse keksin kaikkea paljon mukavampaa tekemistä ja niinpä maksan mieluusti heille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten kannattaa vaihtaa aika johonkin mistä saa rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten kannattaa vaihtaa aika johonkin mistä saa rahaa.
Ja sitten pitää taas vaihtaa raha johonkin mistä saa aikaa, kuten siivoojaan.
Toisilla on enemmän ja toisilla vähemmän luppoaikaa. Viehän esim. perheen velvollisuuksien hoitaminen paljon aikaa, joten on täytynyt olla paljon luppoaikaa, jota niihin käyttää, jos perheen perustaa.
Vastausten perusteella isolla osalla palstalaisista on paljon aikaa. Ilmankos valittavat rahapulasta.
Kyllä meillä askaretta riittää, vaikka kerran kuussa käykin siivoojat tekemässä isomman siivouksen. En erityisemmin rakasta siivoamista muutenkaan. Sen 5 tuntia kuussa, mistä maksan ulkopuoliselle, käytän johonkin fiksumpaan.
On aikaa, mutta käytän sen palstailuun, en siivoamiseen.