Miksi lapselliset naiset vihaavat lapsettomia?
Miksi täällä on niin paljon vihakirjoituksia lapsettomia NAISIA kohtaan? Eikö lapseton mies aiheuta yhtä suurta ärsytystä?
Kommentit (87)
Sääli, että noin julma ihminen on päätynyt lapsia hankkimaan :(
Mun mielestä ihminen, joka ei ole hankkinut lapsia, on tavallaan puolikas. Kun biologisesti lajien tarkoitus on lisääntyä, niin kaikki nuo lapsettomuuden valinneet ovat olemassa...itseään varten. Hedonistisen kulttuurin huipentuma.
Käsitän sen, että ne nussivat toisiaan baareissa tai matkustelevat tai käyvät terapiassa selvittämässä eksistentiaalisia kriisejään (joita eivät ehtisi potea, jos hankkisivat perheen), mutta siinä vaiheessa leikkaa kiinni, kun he tulevat perheenäideille tarkoitetuille palstoille vittuilemaan. Tai itkevät julkisuudessa, kuinka elämä menee pilalle, kun ravintolassa tai junavaunussa on lapsi, tuo maanpäälisistä hirviöistä pahin.
Lapsettomat ovat mun maailmassani todella turhaa väkeä, mutta niin kauan kuin ovat poissa silmistä, ovat myös poissa mielestä. Siinä vaiheessa kun aloittavat vikinänsä, haluaisin vain potkia niitä naamaan.
Mun mielestä ihminen, joka ei ole hankkinut lapsia, on tavallaan puolikas. Kun biologisesti lajien tarkoitus on lisääntyä, niin kaikki nuo lapsettomuuden valinneet ovat olemassa...itseään varten. Hedonistisen kulttuurin huipentuma.
Käsitän sen, että ne nussivat toisiaan baareissa tai matkustelevat tai käyvät terapiassa selvittämässä eksistentiaalisia kriisejään (joita eivät ehtisi potea, jos hankkisivat perheen), mutta siinä vaiheessa leikkaa kiinni, kun he tulevat perheenäideille tarkoitetuille palstoille vittuilemaan. Tai itkevät julkisuudessa, kuinka elämä menee pilalle, kun ravintolassa tai junavaunussa on lapsi, tuo maanpäälisistä hirviöistä pahin.
Lapsettomat ovat mun maailmassani todella turhaa väkeä, mutta niin kauan kuin ovat poissa silmistä, ovat myös poissa mielestä. Siinä vaiheessa kun aloittavat vikinänsä, haluaisin vain potkia niitä naamaan.
Säälittävää. Pitäisikö sinun ihan oikeasti mennä puhumaan ammatti-ihmiselle tuosta ihmisvihastasi? Ei voi olla tervettä, ja näkisin tuollaisen asenteen myös vaaralliseksi lapsillesi. Mitä jos heistä yksi jää tahtomattaan/tahallisesti lapsettomaksi? Katkaisetko välit ja pidät yhteiskunnan pohjasakkana?
Hävettää olla ihminen, kun tietää, että sinunlaisiasi ihmisiä kulkee tällä samalla planeetalla. Toivottavasti saat apua!
Ja mitä tulee hedonistiseen käytökseen, niin eikö juuri lasten hankkiminen ole sitä? Tämä maailmahan on jo aivan liian täynnä. Vai ajatteletko että ylikansoittuminen pitää tarkaista rajoittamalla afrikkalaisten/aasialaisten lapsimäärää rajoittamalla, mutta sinä, SINÄ ITSE, olet oiketutettu pullauttamaan tänne juuri niin monta lasta kuin ITSE HALUA?
Ja mietippä vielä hetki tätä ajatusta: jotkut ovat lapsettomia TAHTOMATTAAN!
Minä olen päätynyt (lapsettomana naisena) siihen lopputulokseen, että kyse on myös siitä, että lapselliset naiset pitävät lapsettomia naisia uhkana biologiselta kannalta.
Meidäthän on tarkoitettu "täyttämään maa" ja "normaaliin", eläimelliseen, käyttäytymiseen kuuluu suvunjatkaminen. Näin ollen lapsettomat naiset tekevät jotain, mikä on perusteellisesti ihmisluonnon ja -tarkoituksen vastaista; kieltäytyvät jatkamasta sukua. Ehkä tämä sitten herättää lapsellisissa alitajuisia mietteitä, että miten tuo yksi kehtaa olla niin röyhkeä, ettei tee jotain mitä luonnon mukaan pitäisi. Tai ehkä lapselliset naiset peilaavat omia, pakotettuja, valintoja lapsettoien (oletettuun) valinnanvapauteeen ja ovat salaa katkeria tuosta vapaudesta. Niin tai näin, lapsettomat ovat kaikin puolin uhka lapsellisille, ja siitäkös sitä vihaa saa kumpuamaan.
Erittäin hyvää pohdintaa. Sehän ihmistä ärsyttää, kun joku toinen elää/toimii omien arvojemme vastaisesti eikä näe siinä mitään väärää.
Olen itse 35-vuotias, vapaaehtoisesti lapseton nainen ja enää harvemmin kuulen ilkeilyä asiasta. Tai ehkä en vain noteeraa sitä niin voimakkaasti kuin nuorempana, kun ei enää niin paljon muiden mielipiteet omaa itsetuntoa hetkauta.
Nykyinen miesystäväni kysyi minulta ensitapaamisella:"Koskas sinä teet lapsia?". Eli edelleen meille keski-ikää lähestyville lasten hankkiminen on oletus. Ilmoitin etten tee ja herralle kelpasi, onhan hänellä jo kaksi omaa edellisestä suhteestaan. Ovat onneksi jo sen verran vanhoja että ei niistä ylenpalttista vaivaa ole ollut! :)
Minä olen onnellinen, että olemme saaneet ihania lapsia. Joku toinen on onnellinen elämästään ilman lapsia. Onnettomia on sekä lapsellisissa että lapsettomissa. Jokaisen on tärkeää kuunnella itseään ja tehdä valintoja sen perusteella. Lapsia ei ole pakko tehdä ja jokainen lapsi ansaitsee olevansa toivottu ja rakastettu. Ei siinä sen kummempaa. En koe vihaa mitään yhtä "ihmisryhmää" kohtaan. Minulla on ystävinä sekä lapsellisia että lapsettomia. Se ei ole tärkeä pointti kun ystävyydestä on kyse, vaan se, millainen ihminen itse on.
Siinä vaiheessa kun aloittavat vikinänsä, haluaisin vain potkia niitä naamaan.
Minä haluaisin potkia naamaan vaikka Touko Tarkkia ja sitä Sirpaa, ei tule kovin monta muuta ihmistä mieleen. He ovat molemmat vanhempia muuten.
Näkevätkö lapsesi asenteesi tai opetatko sitä hänelle? Saako kaikkia turhia ihmisiä potkia naamaan? Vaikka vammaisia, mielenterveysongelmaisia tms? Minua varmasti ainakin haluat potkia, koska olen häiritsevästi vinkumassa täällä mammapalstalla.
Millä ihmisryhmällä on oikeus sanoa, että olen arvokas omana itsenäni, vaikken lisääntyisikään? Valitse listasta:
- jostain sairaudesta kärsivät
- tahattomasti lapsettomat jotka kokeilevat vaikka 20 vuotta kaikkia hoitoja että onnistuisivat
- tahattomasti lapsettomat jotka eivät mene hoitoon tai luopuvat hoidoista kesken kaiken
- sijaisvanhemmiksi ryhtyvät
- seksuaalisiin vähemmistöihin kuuluvat (jotka ilman apua eivät saa sukusoluja)
- ne, jotka eivät löydä ajoissa sopivaa kumppania lisääntymiseen
- omasta halustaan lapsettomat, jotka eivät pysty luomaan lapselle hyvää kasvuympäristöä
- omasta halustaan lapsettomat, jotka ehkä pystyisivät hyvään vanhemmuuteen, mutta eivät halua?
vaan sen takia, että hänen vanhempansa halusivat lapsia, tai sitten ihan vahingossa. :D
Kyllähän se nyt vituttaa, kun pillu on ämpärin kokoinen ja tissit roikkuu polvissa.
Miksi lapsettomat itkee täällä?
Onko elämä vähän tyhjää?
Jokainen tekee omat valintansa. Jos ei halua lapsia, ei sitten halua :)
Minulla on paljon lapsettomia kavereita. Heidän kanssaan on virkistävää olla kun ei aina tarvitse lapsista höpöttää. :)
Tämäkin palsta on _vauva_
Miksi lapsettomat itkee täällä?
Onko elämä vähän tyhjää?
että sä näet ihmisen arvon, omasikin, olevan riippuvainen toisesta ihmisestä. Pitäisköhän sun mennä terapiaan puhumaan tosta.
Ihminen on vain yksi laji maapallolla. Ei edes kovin "hyvä" ekosysteemille. Yksikään yksilö ihmisistä ei ole korvaamaton, jos joku ihminen kuolee, ekosysteemi tai maailmanjärjestys ei siitä järky.
Jos ajatellaan yksittäisen ihmisen arvoa, sitä on lähinnä hänen läheisilleen. Akateemiset saavutukset, saavutukset työssä, perhe, kasvatetut lapset, ne ovat ainoat asiat, mitkä jäävät jäljelle, kun ihminen potkaisee tyhjää.
Joku DINK-pariskunta, joka elää itselleen ja nautinnolleen, ei yleensä kontribuuttaa mitään ympäristölleen, ei ekosysteemin tasolla, eikä varsinkaan perheen/sosiaalisen ympäristön tasolla. He ovat siis täysin turhia.
On eläinmaailmassakin paljon lisääntymättömiä, mutta ne ovat yleensä hylkiöitä. Miksi lisääntymättömät ihmiset olisivat yhtään sen parempia? Eri asia sellaiset, jotka omistautuvat tieteelle, toisten auttamiselle tms., heidän panoksensa ihmiskunnalle tulee toista kautta ja heidän lapsettomuutensa on ymmärrettävää.
Enkä sanonut, että vihaisin näitä hylkiöitä. Vihaan sitä, että he tulevat möyhäämään lapsien olemassaolosta. Lapset ovat kuitenkin se ainoa tapa jatkaa ihmiskuntaa, kulttuuria ja olemassaoloa, ja lapset pitäisi kasvattaa osaksi yhteiskuntaa. Se onnistuu hyvin vaikeasti, kun pitää miettiä, uskaltaako lapsen viedä julkiselle paikalle, ettei joku em. hylkiö vedä hernettä nenäänsä.
minä en kyllä vihaa. Minulla on monta lapsetonta ystävää ja tulemme oikein hyvin juttuun, kunnioitten toistemme erilaisia valintoja ja elämäntyyliä.
Sen sijaan vihaan kyllä asennetta "lapsia omaavat naiset ovat minulle kateellisia ja plaa plaa", mutta onneksi en olekaan törmännyt tuohon kuin palstalla.
että palsta on AIHE VAPAA!
Kuinka monen olet kuullut sanovan esim, että "hei, synnyttikö se mirka jos sen aihe vapaansa?" tai "näyttääkö jorman aihe vapaa enemmän isältään vai äidiltään"? Et koskaan?
Sivusto on kyllä vauva.fi, mutta ei tämä palsta. Olet varmaan myös huomannut, että sivuilla on esim seksi-aiheinen keskustepalsta? Keskustellaanko siellä seksistä vai vauvoista?
nyt "vihataan" kaikkea. Äitejä, lapsettomia, mummoäitejä, nuoria äitejä, työäitejä, kotiäitejä, yh-äitejä, uusioperheäitejä, ydinperheäitejä... jatkanko?
Vihdoinkin vastaus ylläolevaan kysymykseen.
En ole kanssasi samalla ajatustasolla, mutta en kyllä ala arvostelemaankaan. Minulla ei ole lapsia, mutta jos olisi tekisin tiettyjä asioita eri tavalla kuin ystäväni joilla jo lapsia on.
En kuitenkaan ala neuvomaan ystäviäni, voin kuvitella että se ärsyttää. Eikä se kyllä kuulukkaan minulle.
Toivottavasti saamme lisää samantyyppisiä vastauksia.
että sä näet ihmisen arvon, omasikin, olevan riippuvainen toisesta ihmisestä. Pitäisköhän sun mennä terapiaan puhumaan tosta.
Ihminen on vain yksi laji maapallolla. Ei edes kovin "hyvä" ekosysteemille. Yksikään yksilö ihmisistä ei ole korvaamaton, jos joku ihminen kuolee, ekosysteemi tai maailmanjärjestys ei siitä järky.
Jos ajatellaan yksittäisen ihmisen arvoa, sitä on lähinnä hänen läheisilleen. Akateemiset saavutukset, saavutukset työssä, perhe, kasvatetut lapset, ne ovat ainoat asiat, mitkä jäävät jäljelle, kun ihminen potkaisee tyhjää.
Joku DINK-pariskunta, joka elää itselleen ja nautinnolleen, ei yleensä kontribuuttaa mitään ympäristölleen, ei ekosysteemin tasolla, eikä varsinkaan perheen/sosiaalisen ympäristön tasolla. He ovat siis täysin turhia.
On eläinmaailmassakin paljon lisääntymättömiä, mutta ne ovat yleensä hylkiöitä. Miksi lisääntymättömät ihmiset olisivat yhtään sen parempia? Eri asia sellaiset, jotka omistautuvat tieteelle, toisten auttamiselle tms., heidän panoksensa ihmiskunnalle tulee toista kautta ja heidän lapsettomuutensa on ymmärrettävää.
Enkä sanonut, että vihaisin näitä hylkiöitä. Vihaan sitä, että he tulevat möyhäämään lapsien olemassaolosta. Lapset ovat kuitenkin se ainoa tapa jatkaa ihmiskuntaa, kulttuuria ja olemassaoloa, ja lapset pitäisi kasvattaa osaksi yhteiskuntaa. Se onnistuu hyvin vaikeasti, kun pitää miettiä, uskaltaako lapsen viedä julkiselle paikalle, ettei joku em. hylkiö vedä hernettä nenäänsä.
Jokainen päivä on raskas koettelemus kun ei tiedä mihin lapsensa voi viedä. Ehkä voisit puhua siellä terapiassa siitä miksi sua vaivaa niin paljon se mitä joku arvoton hylkiö sun lapsestasi ajattelee.
Siinä vaiheessa, kun lapset aloittavat vikinänsä kassajonossa, ravintolassa, junassa, lentokoneessa tai ihan missä tahansa muualla aiheuttaen siten häiriötä, haluaisin potkia heidän vanhempiaan naamaan.
Kun opetat lapsillesi, että ihmisten luokittelu hylkiöihin ja kelpoihin on täysin hyväksyttävää. Ja saat vielä itse määäritellä arvot, joilla luokittelu suoritetaan. Heil vaan sinnekin!
Ymmärrän kyllä että ärsyttää jos rääkyvää tenavaasi katsellaan pahasti. Voit tse vaikuttaa katseisin toiminnallasi. Jos penksa rääkyy väärässä paikassa, se hiljennetään tai toimitetaan pois. Ärsyynnyn itsekin kahvilassa kurkku suorana huutavasta pennusta jos mamma vain juoruaa vieressä kaverinsa kanssa. Jos mamma toimii, niin ei ärsytä.
Siinä vaiheessa, kun lapset aloittavat vikinänsä kassajonossa, ravintolassa, junassa, lentokoneessa tai ihan missä tahansa muualla aiheuttaen siten häiriötä, haluaisin potkia heidän vanhempiaan naamaan.
Vähän kuin pultsari, sossupummi tms tulisi huutamaan heidän kulunsa maksaville ihmisille, että saatana, mee pois.
Lapsettomat ihmiset ovat ihmisrodun kehityksen umpikujia, ja heidän tulisi muistaa asemansa. He vain ottavat ja käyttävät, mutta eivät tuo mitään takaisin.