Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Milloin verokortti pitää viimeistään toimittaa työnantajalle?

Vierailija
13.01.2013 |

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
13.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten ne ottaa 60% veroa.

Vierailija
2/9 |
13.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tammikuussa vero pidätetään vielä vuoden 2012 kortilla. Helmikuulla maksettavat palkat pidätetään uudella verokortilla.

Esim. minulla tuo tarkoittaa että uusien verokorttien perään on alettava soittelemaan kohtapuoliin, jollei sit halua että pidätetään 60 % mukaan helmikuussa. En pysty muuttamaan omaa korttiani verkossa itse, koska minulla on vähennyksiä ja useita erityislaatuisia työsuhteita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
13.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

loppuun mennessä. Palkansaaja saa verokortin 14.1. mennessä.

http://www.vero.fi/fi-FI/Henkiloasiakkaat/Henkiloasiakkaan_tarkeat_paiv…

Vierailija
4/9 |
13.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

milloin siellä teidän firmassa joku laskee palkat. Ei tuohon ole mitään yleistä sääntöä.

Vierailija
5/9 |
13.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

milloin siellä teidän firmassa joku laskee palkat. Ei tuohon ole mitään yleistä sääntöä.

että helmikuun puolella maksettavista palkoista (sama vaikka silloin maksettaisiin joulukuun palkkoja vielä)pitää pidättää vero vuoden 2013 verokortin mukaan tai sit se 60 %.

Vierailija
6/9 |
13.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

uutta verokorttia.

Onko muille?

Vierailija
7/9 |
13.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

verokortti muutama viikko sitten ja täytynee toimittaa työnantajalle piakkoin, koska palkkapäivä on 10.2.

Vierailija
8/9 |
13.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

verokortti muutama viikko sitten ja täytynee toimittaa työnantajalle piakkoin, koska palkkapäivä on 10.2.

Vierailija
9/9 |
13.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

että helmikuun puolella maksettavista palkoista (sama vaikka silloin maksettaisiin joulukuun palkkoja vielä)pitää pidättää vero vuoden 2013 verokortin mukaan tai sit se 60 %.

mutta palkanmaksu voi olla helmikuussa periaatteessa minä päivänä vain. Ja firmasta riippuu paljonko ennen palkan maksua palkanlaskija tarvitsee verokortin. Meillä palkat maksetaan alkukuusta, joten tottakai palkanlaskija tarvitsee kortin aiemmin, jos vaikka maksu olisi viimeinen päivä. Mutta toisaalta ne lasketaan vasta muutamia päiviä ennen maksua, joten kuun vaihteessa ehtii toimittamaan hyvin.

Jossain voi olla, että palkat lasketaan paljon aiemmin etukäteen, jolloin muutama päivä ennen palkanmaksua ei ehdikään.

Kuun vaihteeseen mennessä uskoisi riittävän kuitenkin kaikkialla.