Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kehtaisitko lähettää isoruokaisen teinisi lokkkeilemaan mummolan?

Vierailija
22.11.2024 |

Et viitsisi itse tehdä ruokaa? Yksi tuttuni tekee näin.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni ei ole isoruokaists teiniä ja asumme 300 km päässä, niinpä tällaisia "lähetyksiä" ei ole ollut.

Kun veljeni oli teini-ikäinen, niin meillä oli ruokana usein iso kattilallinen perunoita ja jotain kastiketta. Pikkuveli sitten veti 10 perunaa. Todennäköisesti äitini toimisi nykyäänkin samoin tai sitten keittäisi ison kattilallisen jotain keittoa. 

Vierailija
2/30 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita armeijaan siellä on paljon ruokaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouluissa ja oppilaitoksissa on paljon ruokaa.

Vierailija
4/30 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänne vaan, mielelläni ruokin ja teini tietääkin sen jo. ;)

T. mummo

Vierailija
5/30 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavaahan se on, että teini käy mummollaan kylässä. Kyllä useimmat isovanhemmat mielellään ruoan tarjoaa. "Lähettää lokkeilemaan" kuullostaa aika kyyniseltä asenteelta omaan korvaan.

Vierailija
6/30 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta se on lokkeilua. Poika ei muuten käy mummolassa paitsi syömässä.AP.

Vierailija
7/30 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kuule muutin kaupungin keskustaankin siksi, että isoruokaisen teinin on mukavampi tulla mummuaan katsomaan. On vieraillut paljon useammin, kun tietää, että täältä saa ruokaa, välillä rahaakin ja mummun seuraa.

Mummu 68v

Vierailija
8/30 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No anna teinin mukaan perunasäkki, jos tuntuu lokkeilulta. Kyllä se on tärkeää luoda suhdetta isovanhempiin!

Vierailija
9/30 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olitko joka kerta mukana katsomassa ?

Vierailija
10/30 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummona olisin iloinen, kun semmoiset vanhanaikaiset ruuat kuten silakkapihvit, makkarakeitto tai lihapullat ja muusi kelpaisivat nuorelle miehelle eikä tarvitsisi ryhtyä väkertämään vegetacoja tarkistellen maahantuojalta, että onhan ne tuotantotilat varmasti sertifioituja.

Vierailija
11/30 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruokkiminen on rakkautta.

Isovanhemmat näkevät teinissäsi tulevaisuuden toivon. Huom! Hän on myös heidän jälkeläisensä ja erityinen heille.

Myös heidän suhteensa on omanlaisensa. Isovanhemmat tavallaan rakastavat lapsenlapsiaan eri tavoin kuin aikoinaan omiaan. Kun lapsenlapsi tulee käymään, kysymyksessä on elämän kohokohta, pieni juhlapäivä molemmille.

Isovanhempien arkikiireet ovat erilaisia kuin siellä kotona.

On useimmiten paljon aikaa olla läsnä. Jutellaan, pelataan, katsotaan ehkä elokuva. Tai ollaan vaan. Teini saa osakseen hyväksyvää läsnäoloa. Isovanhemmille hän kelpaa ja riittää omana itsenään.

Vierailija
12/30 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen perjantailäjä sitten sieltä Porvoosta.

Vierailija
13/30 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teini osaa mennä mummolaan ihan itse. Ei häntä tarvitse sinne mitenkään lähettää. 

Vierailija
14/30 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti lähetän. Teini pahvilaatikkoon ja laatikko pakettiautomaattiin. Posti sitten vie perille, jos sattuu muistamaan. 

Vierailija
15/30 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mummona olisin iloinen, kun semmoiset vanhanaikaiset ruuat kuten silakkapihvit, makkarakeitto tai lihapullat ja muusi kelpaisivat nuorelle miehelle eikä tarvitsisi ryhtyä väkertämään vegetacoja tarkistellen maahantuojalta, että onhan ne tuotantotilat varmasti sertifioituja.

Mummonlihapullat on monen nuoren suurta herkkua

Vierailija
16/30 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nuo mummolaan matkaavat parinsadan kilsan päähän ihan itse junalla. Laitan äidilleni 50-100 e ruokakuluihin riippuen kyläilyn pituudesta, kun tiedän ettei eläkeläisillä ole ylimääräistä. 

Vierailija
17/30 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä nuo mummolaan matkaavat parinsadan kilsan päähän ihan itse junalla. Laitan äidilleni 50-100 e ruokakuluihin riippuen kyläilyn pituudesta, kun tiedän ettei eläkeläisillä ole ylimääräistä. 

On meillä ylimääräistä. Paljonkin.

t. eläkeläinen

Vierailija
18/30 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Satasella ei saa isoruokaiselle teinille kuin alkupalat. 

Vierailija
19/30 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No semmoiset on sitten syytä syöttää kotona.

Vierailija
20/30 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No semmoiset on sitten syytä syöttää kotona.

Onko sun teinit vammaisia, kun  niitä pitää  syöttää?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme neljä