Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Seksitön avioliitto - henkisesti raskasta

Vierailija
12.01.2013 |

Aviomiehen avautuminen, koettakaapa kestää :)

Yhdessä jo reilut 10 vuotta ja seksiä ei sen aikana alkuhuuman jälkeen ole ollut kuin kerran vuodessa.

Lapsia meille on siunautunut 4, seksin määrän takia tuo jopa huvittaa (onnistumisprosentti huikealla tasolla).

Viimeisen 5 vuoden aikana seksiä ei ole ollut kertaakaan, vaimoa ei vain innosta moinen.

Myöskään läheisyyttä ei ole ollenkaan, vaimo ei pidä halailusta/läheisyydestä/suukottelusta ja kavahtaa kauemmas jos toinen edes hipaisee häneen.

Asiasta ei myöskään vaimo ala keskustelemaan, koska hänen mielestään mitään ongelmaa ei ole olemassa.

Kotityöt jaetaan, eli vaimo ei vain joudu "raatamaan", joten oletan olevani ns. hyvä isä/aviomies.

Petipuuhissahan on aina petraamisen varaa, mutta mitenpä tuotakaan "harjoittelee"!

Hankalinta asiassa on se, että itse joudun tukahduttamaan tunteeni ja en näe mitään ratkaisua tilanteeseen kun vaimo ei halua tehdä asialle mitään.

Ulkopuolista apua ei vaimo ala edes miettimään, kun eihän tässä ongelmaa olekaan. Henkisesti tämä on todella raskasta ja asia alkaa jo näkymään työväsymyksenä ja kiukutteluna/äksyilynä lapsia ja vaimoa kohtaan.

Erilaisia lähestymistapoja vuosien aikana olen jo koettanut minkään muuttaessa tilannetta ja näyttääkin, että ainoa keino on erota tai kärsiä seksittömässä ja läheisyydettömässä liitossa. Tosin tämäkin hankalaa, kuka nyt kykenee tukahduttamaan tunteitaan ja muuttamaan omaa luonnettaan.

Kommentoikaapa, olenko ainoa jolla tälläinen ongelma? Onko löytynyt ratkaisua vastaavissa tilanteissa?

Kommentit (84)

Vierailija
1/84 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hetken jo luulin, että luin itsestäni. Niin samat lähtökohdat. Yhdessä yli 10 vuotta ja lapsiakin neljä. Seksi vähentynyt alkuhuuman jälkeen ja nyt kun vaimo sai haluamansa määrän lapsia seksi loppui parisuhteesta. Itse myös osallistun perheen arkeen, teen osani kotitöistä ja siinä sivussa hoidan vielä lasten harrastukset. Asiasta vaimon kanssa ole n yrittänyt keskustella, mutta hänellä on vain yksi näkökulma... Syy on minussa, en tee sitä, enkä tätä ja en passaa riittävästi. Lasten takia en halua eroakaan, mutta seksi ja fyysinen läheisyys ovat asioita joita suhteessa kaiken muun lisäksi arvostan kovasti. Ahdistaa ajatus aloittaa seksitön elämä 37-vuotiaana ja elää ihmisen kanssa joka asian on selkeästi ilmaissut. :(

Vierailija
2/84 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

puolisoni petti minua maksullisten ja irtonumeroiden kanssa, eikä meillä suinkaan ollut seksitön elämä, vaan säännöllinen. Ero siitä tuli. Oli helvetin loukkaavaa. Ne huoriin menneet rahat olisi tarvittu lasten menoihin, mutta niihin ei koskaan ollut miehellä rahaa.

Joten ennenkuin alkaa pettää, antaisin neuvon:

teidän tapauksessa nostaisin kissan reilusti pöydälle ja kysyisin rehellisesti ovatko maksulliset sitten ok tai toinen nainen ok- eurosta vetoa että eivät ole. Mutta sen kysymyksen jälkeen vähintään pakottaisin vaimon pariterapiaan, ennenkuin alan etsiä muita ratkaisuja. Ei ole normaalia olla tyystin ilman seksiä, kun terveistä ihmisistä on kyse.

Ja jos ihminen on masentunut, niin sitä ei muuten kiinnosta seksikään.

Toisessa naisessa on se riski, että perhe hajoaa kokonaan tai syntyy lisää elätettäviä. Maksullisissa voi saada taudit, sakot ja syyllistyä ihmisen riistämiseen. Niin että edessä on pitkä ja kivinen tie, ja kannattaa miettiä tarkkaan, mikä on viisasta, ennenkuin lähtee vieraisiin.

Ymmärrän helvetin hyvin sen läheisyyden tarpeen mikä seksiin liittyy. On paskamaista kieltää se toiselta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/84 |
15.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä seksitöntä aikaa ollut jo useampi vuosi, seksittömäksi lasken sen että väliä kerroissa on 5-6 viikkoa joskus pidempäänkin... Asiasta olen yrittänyt puhua mutta aina sama homma, en kuulemma tee mitään ja jos teen niin väärin... Itsellä ikää 37 vuotta ja halut pinnassa koko ajan, 3 lasta on hankittu ja vaimon haluttomuus van paheni viimeisen jälkeen, kuulemma aina unelmoinut kolmesta lapsesta joten kun luku on täynnä hän näköjään voi asian unohtaa...

tilaa anna asian tiimoilta ja odotan että hän tekisi aloitteen kun siltä tuntuu mutta mitään ei tapahdu, kun asiasta mainitsen olen paska ja taas riita päällä ja seksitön aika pitenee...

omaa kättä joutuu käyttämään useasti että saa jotain tyydytystä mutta ei se läheisyyttä korvaa...

alkaa olemaan tilanne sellainen ettei enää uskalla edes saunassa katsoa vaimoa kohti ettei vaan aiheuta katastrofia...

Vierailija
4/84 |
15.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu uskomattomalta, samalla lohdulliselta lukea muista samankaltaisissa tilanteissa elävistä ihmisistä.
En ymmärrä mistä tämä ilmiö johtuu? Toki ymmärrän,että elämässä voi olla kausia,jolloin seksi ja läheisyys ei ole ehkä jollekin Se päällimmäinen juttu.
Olen kuitenkin samaa mieltä,että on hirvittävä vääryys samalla evätä tuo kaikki toiselta. kyllä nämä asiat kuuluvat parisuhteeseen.
Itsellä tilanne,jossa mies ei kaipaa kumpaakaan juurikaan. Seksiä joskus krapulassa,silloin on "pakko" olla itsekin mukana,että seksiä joskus ylipäätään on.
Aikani olen koettanut keskustella miehen kanssa asiasta,enää en viitsi koska Se aiheuttaa kunnon riidan.
Hän on varmaan ottanut mallinsa omasta perheestään,missä ei tunteita ole käytetty,siinä mielessä kehoitankin tarkkaan harkitsemaan jatkamista tälläiessä suhteessa. Ei ole välttämättä lasten etu kasvattaa heitä kylmässä suhteessa. Asioilla on tapana kertautua seuraavalle sukupolvelle.
Ainakin nelikymppisissä miehissä olen huomannut tätä tunnevammaisuutta yllättävänkin paljon.
Itsellä Se tilanne,ettei meillä ole (onneksi)lapsia. Katsotaan kuinka kauan Tälläinen tunne ihminen pystyy elämään kylmän miehen kanssa.

Vierailija
5/84 |
15.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmmm. Tässä se syy miksi monen moni mies ja nainen etsii salaseksiä. Jokaisella meillä on tarpeemme ja jos ei kotona milloinkaan huomioida, parempi hoitaa hommat salassa

http://sinkkutaivas.blogspot.fi

Vierailija
6/84 |
15.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap..mikä tilanne?

Vierailija
7/84 |
15.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sietäisin seksittömyyttä korkeintaan puoli vuotta.

Vierailija
8/84 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on liitossa kyllä seksiä ja läheisyyttä, mutta vain ja ainoastaan minun (mies) aloitteesta. Eniten hommassa masentaa se, että vaimolla on ollut aikanaan miespuolisten kavereittensa kanssa fyysisiä asioita (myös seksiä) hänen omasta aloitteestaan. Tapaamme silloin tällöin näitä miehiä illanistujaisissa ja he joskus humalassa intoutuvat kertomaan kuinka vaimoni aikanaan soitteli heille kullin puutteessa.

Vierailija
9/84 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikille vaimoille keitä seksi ei kiinnosta, kun ei ole sitä muutakaan läheisyyttä tiedoksi, että miehillä tai ainakin nyt itselläni tuo homma menee toisin päin kun naisilla. 

Ei ole kovin helppoa käpertyä sohvalle katsomaan elokuvaa ja pussailemaan jos pallit ovat ihan sinisenä ja mielessä pyörii vain seksi. Koita siinä sitten vaan olla toista lähellä ja vältellä tekemästä mitään vähänkään seksuaalista, ettei se vaimon hömppä ilta mene pilalle. 

Jos taas aluksi hoidetaan ne seksihommat alta pois niin se mies on varmasti mukavan rauhallista ja seesteistä "läheisyys-seuraa". Jos itse olisin viikonkin ilman seksiä niin alkaisin olemaan niin kärttyinen varmaan, että jos en itse lähtisi niin vaimolla menisi ainakin hermot lopullisesti :D 

Vierailija
10/84 |
12.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä on aina ollut kiinnostus seksiin vähäistä, mutta nykyään emme käytännössä harrasta sitä ollenkaan. Olen pitänyt itseni kunnossa, olen nätti ja aktiivinen ihminen ja saan helposti miehet kiinnostumaan itsestäni. Omaa miestä nyt vaan ei kiinnosta.

Ja mitään ratkaisua asiaan en ole keksinyt. Erotakaan en haluaisi.

Vierailija
11/84 |
12.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli joko ero tai asian hyväksyminen (tilanteeseen alistuminen).

Meillä sama kuvio mutta haluton on mies, 42v vasta mutta ilmeisesti tapeeksi vanha lopettamaan seksihommat. Mielenkiinto lopahti esikoisen jälkeen jo, ja kolmannen lapsen jälkeen lähes kokonaan. Meillä vieä "hyvä" tilanne että sentään 6krt vuodessa ehkä seksiä eli ei totaaliselibaatti....mutta kärsin tilanteesta kyllä.

Olen nuorekas, näti, treenaan 8h viikossa ja saan paljon kiinnostusta miehiltä ja treffikutsujakin. Omaa miestä ei kiinnosta yhtään. Ei varmaan osaa katsoa minua "sillä silmällä"

Meillä tilanteeseen vaikuttaa toaalitukivrrkottomuus eli mummot tms ei auta mitenkään, emme ole koskaan saanut parisuhdeaikaa ilman lapsia kun ei ole yökyläpaikkaa mummolassa tms (monet muut pääsevät lomille kaksin kun mummolat hoitavat). Koska emme koskaan pääse kaksin mihinkään niin olemma kait vaan äiti ja isä emmekä puolisoita.

Olen valinnut alistumisen, haluan lapsille ehjän perheen. Asrnnoidun niin että elämässä ei voi saada kaikkea. Olen saanut ihanat lapset, ja sitten sen hintana on seksihaluton puoliso. Se hinta vaan pitää maksaa. Kun ajatuksen tasolla luovuttaa, niin tilanne helpottuu. Vastaan taisteleminen vaan lisää stressiä ja pettymyksen tunnetta.

Vierailija
12/84 |
12.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli kaksikymmentä vuotta yhdessä. Kolme vuotta ilman läheisyyttä ja seksiä. Erota en halua, vain siksi että kaipaan läheisyyttä. Olen itsekkäästi päättänyt elää myös omaa elämääni. Tapasin miehen jolla vastaava tilanne. Helpotamme toistemme oloa kerran kuussa. Ei ole enään kiukkuinen olo ja arkea jaksaa kummasti.

Vierailija
13/84 |
12.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankalinta tilanteessa on, että itse haluaisi läheisyyttä ja seksiä tyyliin jokapäivä. Mutta ei auta kuin tukahduttaa tunteet ja koettaa olla kiukuttelematta. Lapsien takia en halua erota ja varsinkin kun edelleen vaimoni on SE ainoa jota haluan ja rakastan.

Vierailija
14/84 |
12.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja elän seksitöntä elämää,mutta se nyt kuuluu tähän elämäntilanteeseen.MUTTA sanoisin teille,jotka olette liitossa,jossa toine osapuoli on haluton,että sellaisessa tilanteessa pettäminen on mielestäni sallittua.Seksi kuuluu aikuisen ihmisen eläään,niin fyysisessä kuin psyykkisessäkin mielessä,ja jos liitto on muuten toimiva ja hyvä,ymmärrän että sitä ei halua rikkoa vain yhden puuttuvan asian takia.

Minulla on laaja tuttavaverkosto,ja olen ihminen,jolle monet avautuvat asioistaan.Ja tuo seksittömyys on niin yleistä!Kivoilla,itsestään huolehtivilla ihmisillä.Pari tuttavaani on ratkaissut asiat hankkimalla korrektin suhteen jossa saavat haluilleen vastakaikua,ja näin pelastaneet myös avioliittonsa/suhteensa.Ja itse,joka tuomitsen pettämisen siis muuten,en tuomitse tällaista,koska jos toinen puolisoista lopettaa kaiken intiimin kanssakäymisen,on sekin yksipuolinen päätös ja petos.

Suhde onnistuu kyllä pitää hienotunteisesti salassa,eikä se silloin loukkaa ketään.Joten,go for it.

Vierailija
15/84 |
12.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja luonnollisesti liitto on ollut seksitön sen aikana. Myös lasten tulon aikaan liitto oli jonkin aikaa seksitön. Minusta tämä on ihan luonnollista. Pitkään parisuhteeseen kuuluu ylä- ja alamäkiä, myös seksielämässä. Ei ole koskaan tullut meille kummallekaan mieleen lähteä pettämään.

Vierailija
16/84 |
12.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ero ei ole ratkaisu etsikää seksiä ja läheisyyttä muualta. se tekee ihmiselle hyvää. älkää kiletäkö omia halujanne jonkun toisen vuoksi.

suhde kannattaa olla luotettavan henkilön kanssa joka on itse samanlaisessa tilanteessa.

läheisyyden kaipuuta ja seksin puutetta kärsin kinäkin, pari sivujuttua on ollut, ne on helpottaneet vähän mutta kaipaisin pitempää suhdetta jonkun ihanan miehen kanssa.

tämä ongelma on yleinen ja hyvä kun asiasta puhutaan.

Vierailija
17/84 |
12.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtisin, en jäisi.

Vierailija
18/84 |
12.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroaisin. En voisi rakastaa yksipuolisesti. Yksipuolista se on, jos puoliso ei tunne eroottista rakkautta. Ystävät on erikseen, puolisoiden pitää haluta toisiaan. Jos ei halua, ei rakasta oikealla, avioliittoon tarkoitetulla tavalla. En IKINÄ haluaisi antaa lapsilleni mallia läheisyydettömästä, sairaasta liitosta!!!

Meillä on yksi elämä. En suostuisi tuhlaamaan sitä. Ikää mulla 32v. , avioliittoa 11vuotta. Kolme lasta. Pisin seksitön jakso2kk esikoisen syntymän jälkeen ja ja 3kk kuopusta odottaessa (silloin mies ei halunnut). Jo tuo 3kk ajoi mut raivon partaalle!!! Itse halusin ja vitutti lujaa, kun mies ei. Nyt kun kuopus on 6kk, seksiä 2-5 kertaa viikossa ja molemmat tyytyväisiä. Olen sanonut miehelle, että vaikka mä meen ajoissa vauvan kanssa petiin, niin sen pitää herättää mut seksiin, jos sitä haluttaa...mä olen aina valmis :)

Vierailija
19/84 |
12.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän ei voi mitenkään olla tajuamatta että tilanteenne on epätavallinen, vaikka se ei hänelle ongelmallinen olekaan. Anna hänelle mahdollisuus korjaaviin toimenpiteisiin ennen kuin lähdet hänen selkänsä takana hakemaan seksiä muualta.

Itse olen masennuksen takia ollut täysin haluton jo ainakin neljä vuotta enkä myöskään tunne mitään rakkauden tunteita miestäni kohtaan (sekin saattaa johtua masennuksestani, en häntä myöskään mitenkään inhoa vaikka hän ei ap:n kaltainen kotitöitä puoliksi tekevä mies olekaan), mutta olen silti valmis harrastamaan seksiä mieheni kanssa samalla lailla kuin olen muutenkin valmis tekemään työtä perheeni eteen. Haluan olla naimisissa niin kauan kuin lapset ovat suht pieniä, ja ehkä jopa sen jälkeen mikäli masennus joskus hellittää. Jotta perhe-elämämme sujuu, minun on tehtävä paljon asioita joita en suoranaisesti haluaisi: on siivottava, on kuskattava lapsia kouluun ja päiväkotiin, on tehtävä lumitöitä ja harrastettava seksiä.

Seksin aikana on helpompi myös esim. suudella, se jotenkin kuuluu siihen tilanteeseen. Muuten olen huono pitämään yllä hellyyden illuusiota suhteessamme. Tunnen hyvin vähän mitään miestäni kohtaan, en myöskään hellyyttä.

Voiko ap:n vaimo olla myös masentunut? Ei niin että se ongelmaa sinänsä mitenkään ratkaisisi. Masentuneen kanssa eläminen ei varmasti ole herkkua, joskin oletan että silti parempaa kuin olla itse se masentunut osapuoli.

Vierailija
20/84 |
12.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos sille ei ole fyysistä estettä. Onko vaimollasi traumoja seksiin liittyen -> terapia voisi auttaa. Ehkäisy joskus tappaa seksihalut, suosittelen kuparikierukkaa (ei hormoneja) :)

Ensin kannattaisi kokeilla seksuaaliterapiaa yhdessä ja/tai erikseen. Jos ei onnistu saat ottaa rakastajan tai erota suhteesta (ei helppo ratkaisu tietenkään).

Joskus tulee pakosti kausia, jolloin puoliso ei kykene seksiin esim synnytys, lääkitys jne. Jatkuvana tilanteena tilanteenne on kamala!

Itse nautin joka vuosi seksistä vaan enemmän ja enemmän. Hormoniehkäisystä luopuminen on ollut parasta. Nykyään haluan seksiä n.3-4 x viikossa työmäärästä riippuen.

Läheisyyttä jokainen kaipaa, jotain on pielessä, jos siitä kieltäytyy. N39