Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka paljon luit yo-kirjoituksiin

Vierailija
11.01.2013 |

tai mitä keinoja käytit opiskelussa?

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
11.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin alisuoriutuja, lukeminen ei hirveästi kiinnostanut. Nopea läpileikkaus Wikipediasta.

Vierailija
2/39 |
11.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuurilla ja yleissivistyksellä vuonna -87: äikästä L, reaalista M (tuolloin vielä yleisreaali, ei kirjoitettu tiettyjä reaaliaineita), ruotsista B ja enkusta B.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
11.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matematiikka meni huonosti, vaikka olin hyvä lukiossa.

Kirjoitin 94, 2 ällää, matikka b..

Vierailija
4/39 |
11.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän yritin mutten saanut aikaiseksi. Silti kyllä tuli 2 L:ää ja 2 E:tä. Pitkä matikka menikin sitten heikosti, mikä ei ollut yllätys.

Vierailija
5/39 |
11.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luotin siihen että osaan, niinkuin koko kouluajan! Aina olen mennyt siitä missä aita on matalin, mutta kirjoitin silti paperit

E M M M A

Toisaalta nyt 4vuotta kirjoitusten jälkeen harmittaa kun tiedän että lukemalla olisin helposti ollut vielä parempi!

Vierailija
6/39 |
11.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

luin kaikki bilsan kirjat (4 kpl) läpi, siihen meni 3 päivää. Englantiin en lukenut kielioppia, vaan kaunokirjallisuutta. Tulos oli enkku L, äikkä+reaali E, matikka, ruotsi ja ranska M.

Vierailija
7/39 |
11.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

luin jonkin verran, pääasiassa reaalia varten. Mulla on erinomainen kuulomuisti joten kursseilla läsnäolo oli kaiken a ja o. Kunhan jaksoin tunneilla istua niin ei paljoa tarvinnut lukea.

Kirjoitin ruotsista ja englannista E, reaalista ja äidinkielestä M vuonna -99.

Vierailija
8/39 |
11.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin kirjat kerran läpi, omat muistiinpanot pari kertaa. Olen ollut aina siinä mielessä huono opiskelija, etten osaa opiskella. Arvosanat oli kuitenkin aina hyvät niissä aineissa mitkä kiinnostivat.

Äikän kokeeseen treenasin lähinnä lukemalla sanomalehtiä ja kertaamalla vähän kielioppia ja tekstitaidon juttuja. Paras juttu oli kirjoittaa joka päivä jotain. Se oli äikän opettajan juttu äikän tunneilla mutta harrastelin sitä myös itsekseni, koska huomasin sen toimivan.

Ruotsia varten yritin katsella Wallandereita mutta taisin nukahtaa joka kerta kesken kaiken.

Loppujen lopuksi yo-kokeisiin valmistautuminen tuli suoritettua lähinnä kahden ensimmäisen vuoden aikana. Kuuntelin hyvin luennoilla, kirjoitin siistit ja tarkat muistiinpanot ja luin kirjat kerran läpi. Sillä pääsee kaikkein pisimmälle.

Vierailija
9/39 |
11.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen monia jotka "ei lukenut". Kuitenkin saivat loistavat arvosanat ja jo peruskoulusta oltu illat kirjojen äärellä. Samoin koko lukuloma. En tiedä miksi valehtelevat.

Minä sain keskitason paperit.

Vierailija
10/39 |
11.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kieliä en lukenut yhtään, mutta lukiossa tehtiin abi-vuonna paljon vanhoja yo-vihkoja ja -kuunteluita ja joistain kielistä taisin kirjoittaa jotain lisäaineita maikoille luettavaksi (kirjoitin kielistä äikän lisäksi enkun ja ruotsin pitkänä sekä saksan ja ranskan lyhyenä). Reaaleihin luin kerran kirjat läpi ja pari kertaa kurssimuistiinpanot vihkosta (kirjoitin psykologian ja yhteiskuntaopin). Matikkaa en jaksannut kerrata yhtään, siinä olisin pystynyt parempaan. Kirjoitin v.2007 ja tulokset enkku L, äikkä L, ruotsi E, saksa E, psykologia E, yhteiskuntaoppi E, ranska M, matikka M.

Vierailija
11/39 |
11.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytti kans opiskeluissa enimmäkseen hyväksi kuulomuistia! Ei paljon kotona huvittanut lukea kun tekstiä lukiessa huomasi muistavansa kaiken siinä kerrotun jo opettajan sanomana!

Vierailija
12/39 |
11.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lukenut kuin ihan muutaman sivun sieltä täältä.

Äikästä E. (pistettä vaille L, kyrsii vieläkin)

Englannista E.

Ruotsista M.

Psykologiasta C.

Tuo psykologia ottaa myös päähän, kun kaikki kurssit oli kuitenkin kymppejä ja tein yhdelle kurssille tutkielman emootioista ja sain siitäkin tosi hyvän arvosanan. Mutta kirjoitusten tullessa ajankohtaisiksi suunta oli jo muualle, enkä jaksanut enää tuohon aineeseen keskittyä. Äikkä vei.

Niin tosiaan, lakin sain joulukuussa 2009.

Vierailija
13/39 |
11.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lintsasin myös suunnilleen puolet koko lukiosta. Oli vähän vaikea vaihe elämässä :( Kirjoitin kuitenkin M:n paperit ja opiskelin itseni maisteriksi, että ei koko elämä onneksi ihan pieleen mennyt.

Vierailija
14/39 |
11.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yhtään. Tuloksena LEMMB.

Vierailija
15/39 |
11.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulussa koskaan, en peruskoulussa, en lukiossa, en ylppäreissä. Pitkää matikkaa laskin aina varsinaisen koepäivän, koska uusintaan menosta sai pari oppituntia "vapaaksi".

Olin hyvä matematiikassa ja laskuissa, joten taktioin reaalin niin, että laskin vain kemian laskutehtävät ja tein biologian risteytystehtävän, ja tiesin, että sillä pääsee läpi. Yksi tai kaksi tehtävää piti raapia kasaan esseistä, muistan, että siellä kysyttiin jotain eläinten talvehtimisesta. Sain tuherrettua paperiin vain "Niillä on turkki. Tai ei ihan kaikilla. Jotkut voivat myös kaivautua koloihin tai lumen sisälle." (=1p) Sain reaalista E:n, mutta biologian opettaja kävi erikseen kysymässä, että olinko syönyt sieniä koepäivänä.

Olen vähän nörttityyppinen, eli luin paljon muuta. Kouolukirjoja pidin yksinkertaistavana massojen rehuna. Luin jonkun historiankurssin aikana Grimbergin (?) kirjasarjan. Seurasin paljon uutisia, aikakauslehtiä. Laaja yleissivistys se kai on, mutta myös kaikenlainen typerä data jää päähän yrittämättä. Ja olin anglofiili, katselin vain brittisarjoja ja luin kaiken kirjallisuuden englanniksi.

Kirjoitin pitkästä enkusta L:n, muut viisi (reaali, matikka, B-ruotsi, C-saksa, äidinkieli) E:nä.

Mitään hyötyä noista papereista ei ole ollut. Hyvä ettei tullut nähtyä vaivaa :D

Vierailija
16/39 |
11.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauheasti ei siis tarvinnut lukea. Matikka meni huonosti.

LEEMC tuli tulokseksi.

Vierailija
17/39 |
11.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvin tuloksin

Vierailija
18/39 |
11.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurimman osan kursseistakin olin vain tenttinyt, en siis osallistunut opetukseen. Äikästä tuli E, enkusta L, ranskasta M, ruotsista C, yhteiskuntaopista A ja mantsasta A.

Mantsan kokeeseen luin yhdestä oppikirjasta sisällysluettelon. Muistan elävästi, miten innoissani olin erään uusiseelantilaisen punk-bändin tulosta virolaisille festareille.. Että se siitä lukuinnosta :D En edes muista, minä vuonna pääsin ylioppilaaksi.

Vierailija
19/39 |
11.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

panostin lähinnä reaaliin. Silloin ei etukäteen valittu tiettyjä aineita, joten luin pääasiassa uskontoa ja historiaa, koska olin niistä eniten kiinnostunut ja muistin jo valmiiksi paljon. Luin myös muutaman tärpin biologiasta. Olisinkohan lukenut olkkarin sohvalla röhnöttäen sellaiset nelisen tuntia päivässä viikon ajan. Ennen kielikokeita lukaisin muistaakseni lyhyesti oppikirjat läpi mutta en mitenkään uutterasti. Äidinkieltä en prepannut mitenkään.

Tulos LLLLMM.

Vierailija
20/39 |
11.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulos oli keskinkertainen ruotsi B, äidinkieli C, englanti C, lyhyt matematiikka M. Tosin tavoitteenakin oli päästä vain läpi, en käynyt lukiota ollenkaan vaan suoritin toisen asteen muuta tutkintoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kuusi