Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka paljon luit yo-kirjoituksiin

Vierailija
11.01.2013 |

tai mitä keinoja käytit opiskelussa?

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
11.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika paljon keskityin fysiikkaan ja kemiaan, koska lääkis oli tavoitteena. Vähän vähemmän luin kieliä, bilsaa, matikkaa lähinnä vilkuilin, siinä olin tosi hyvä, eikä sitä kysytty pääsykokeissa. Tulos 5 vanhamuotosta ällää (ja varmaan nykyarvosanoilla oli ollu 4 ällää ja 1 e.)

Ja ekalla sisään Helsingin lääkikseen

Vierailija
22/39 |
11.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika paljon keskityin fysiikkaan ja kemiaan, koska lääkis oli tavoitteena. Vähän vähemmän luin kieliä, bilsaa, matikkaa lähinnä vilkuilin, siinä olin tosi hyvä, eikä sitä kysytty pääsykokeissa. Tulos 5 vanhamuotosta ällää (ja varmaan nykyarvosanoilla oli ollu 4 ällää ja 1 e.)

Ja ekalla sisään Helsingin lääkikseen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
11.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen monia jotka "ei lukenut". Kuitenkin saivat loistavat arvosanat ja jo peruskoulusta oltu illat kirjojen äärellä. Samoin koko lukuloma. En tiedä miksi valehtelevat.

Minä sain keskitason paperit.

Joo, mä kyllä luin peruskoulussa tosi ahkerasti ja olin sellainen tyypillinen kympin oppilas. Lukiossa kuitenkin repsahdin enkä enää jaksanut oikein lukea mitään. Jos puhutaan yo-kirjoituksista, niin todellakin voin sanoa "en lukenut", koska mitään seiskaluokan bilsankoetta en ihan miellä kuitenkaan kirjoituksiin lukemiseksi.

5

Vierailija
24/39 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä lukiessa huomaan että kirjoittajilla haiskahtaa vahvaa legendaa omista lukukokemuksista:D Kummasti moni ilman kertaamatta ja hieman katsellen muistaa kahden vuoden jälkeiset asiat kun vettä vaan xD "en lukenut yhään ja kirjoitin L".. Joopajoo..

Vierailija
25/39 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lukenut yhtään. Kävin lukion lähes itsenäisesti, joten monet jutut jäi oppimatta.

Ylioppilaskokeisiin tulin suoraan yövuorosta.

Toivotaan, että lapseni panostaa hieman enemän!

Vierailija
26/39 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin kerran MAOLin taulukot läpi. Kirjoitin kieliä ja lyhyen matikan, joten ne joko siinä vaiheessa osaa tai ei opikaan, turha lukea enää juuri ennen kirjoituksia. LLLLC.

Vierailija
27/39 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin ihan törkeän määrän, käytin kaiken vapaa-aikani noin 4kk ajalta yo-kirjoitusten lukemiseen. Olin todella lähellä burn outia. Harmittaa, sillä luin varmaan liikaa ja olin liian stressaantunut, koska melkein kaikki aineet tuntuivat menevän penkin alle.

Psykologiasta esimerkiksi sain B:n, vaikka kurssien keskiarvo oli puhdas 10. Äidinkielestä sain C:n, vaikka tasoni on oikeasti E:n luokkaa. Englannista sain myös C:n, kun samaan aikaan tasoiseni kaveri sai L:n. Mutta sitten taas seuraaviin kirjoituksiin luin paljon vähemmän ja heti tuli paremmat arvosanat, jopa aineiden omia keskiarvojani paremmat.

Ja kuitenkin kun korkeakouluun hain ja pääsin, ylioppilastodistuksen arvosanoja ei edes katsottu. Ei kannata ottaa yo:hon lukemista liian raskaasti, itse opin sen valitettavasti liian myöhään.

Vierailija
28/39 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippui mihin luki. Äidinkieleen ei voinut muuta kuin plärätä kirjaa pari tuntia ja kerrata termejä. E tuli.

Pitkään matikkaan tuli kertailtua kahdella abikurssilla ihan tarpeeksi. Lisäksi tein kai jonkun aiemman vuoden yo-kokeen. M sieltä.

Kemiaan aloin lukea kaksi viikkoa ennen kirjoituksia. Kakso viimeistä kurssia oli menny vähän niin ja näin, joten jouduin opiskelemaan ne alusta alkaen. Luin kemian kirjat kahteem kertaan ja muistiinpanoista kertasin ahkeraan. Tuli E, parin pisteen päässä L:stä.

Englantiin kertasin kielioppia kurssikirjoista. Abikurssilla tehtiin aika monta harjoituskoetta. Sanastoa tuli käytettyä joka päivä, koska olin kaksikielisessä koulussa. Sain E:n.

Maantiedon opiskelusta en muista. Kai luin kirjat kertaalleen läpi tai jotain. Ahdistus ja masennus paheni silloin, joten muisti on vähän hämärä. Sain E:n. Tais olla lähellä Laudaturia.

Fysiikkaan luin kirjat kai kerran läpi ja tein todella paljon tehtäviä ja kokeita. Sitten kertasin pläräillen kirjoja. Fysiikasta tuli M lähellä E:tä. Onneksi riitti yliopistoon :) Ens kuussa aloitan fysiikan opiskelut.

Älä stressaa liikaa kirjoituksista. Ei ne oikeestaan niin pahat oo. Jos opiskelit normaalisti kursseilla, pelkkä kertaaminen riittää - riippuu tietenkin, mihin haet opiskelemaan.

Vierailija
29/39 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisin lukea tosi vähän, lähinnä selailin kirjoja  ja olin ihan toisissa maailmoissa. Ihan kivat paperit sain (Magnan, Eximiaa ei vielä ollut). Olin kyllä aika hyvin tunneilla ja tein läksyt, joten se on ehkä tärkeämpää kuin päntätä ennen kirjoituksia. Lukion lukuaineiden k.a jotain vähän alle kasin. 

Vierailija
30/39 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitin 2012 ja luin oikeastaan vain historian ylppäreihin sillä siinä on paljon ulkoa opettelemista ym. Sain hissasta M.

Muihin en lukenut ollenkaan ja sain englannista M, äikästä M ja Ruotsista C.

En oikeastaan koko lukioaikana hirveästi panostanut opiskeluun joten siihen nähden oon ihan tyytyväinen papereihin jotka sain :)

Vierailija
31/39 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin sen lukuloman ajan joka ilta jonkun 5 tuntia ehkä (en muista tarkkaan) Matikkaa luin eniten. Kolme neljästä aineesta meni päin seiniä, mutta en silti kokenut järkeväksi alkaa kirjoittamaan niitä uusiksi. Voinpahan sanoa kirjoittaneeni vanhan malliin tyyliin eli kaikki aineet kerralla mitään uusimatta

Vierailija
32/39 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro 29 lisää vielä, että paras keino opiskella on tehdä muistiinpanoja vihkoon samalla kun lukee kirjaa (eli tiivistelmä sinun omin sanoin). Jos on tehnyt oikein hyvät muistiinpanot, kokeisiin riittää kun lukee vihon muutaman kerran.

Vierailija
33/39 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en lukenut. Sen kokeen tarkoitushan on tarkoitus mitata lukioaikana opittuja asioita, ei edellisenä iltana päntättyjä. Sain lukioni parhaan kirjoitussuorituksen palkinnon tällä tyylillä muuten.

Vierailija
34/39 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lukenut ollenkaan. Kävin yhden lisäkurssin ruotsia, muuten ei mitään kummempia treenaustekniikoita.

Vierailija
35/39 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reaaliin luin historiaa tosi paljon, harmitti ihan vietävästi että jäin pisteen päähän L:stä ja E  tuli. 

Äikästä, englannista ja ruotsista myös E. Ei harmittanut. 

Pitkästä matikasta B ja olin tosi onnellinen että pääsin läpi. Tähän tulokseen piti nimittäin jo lukea aika paljon, koska lukiossa kurssit meni näin 8,7,8,6,5,6,4,5,4,5,4. 

Kävin kahdella kertauskurssilla ennen abi-vuotta, ruotsin ja pitkän matikan. Kirjoitin yleisreaalin aikaan. 

Vierailija
36/39 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin hulluna koko lukuloman, 5-6 tuntia päivässä. Kirjoitin AABB. Mutta onneksi en tarvinnut yo-papereita, silti olen tuplamaisteri (suomesta ja sveitsistä) Lehtorina ja palkka 3500€. Joten hyvin kävi silti. :)

Vierailija
37/39 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

60 tuntia, josta vanhoja matikankokeita tein 30 tuntia, 6xL. Kirjoitin itselleni helpot eli kieliä ja matikkaa. Reaalia olisi ollut turha yrittää.

Vierailija
38/39 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Panostin terveystietoon, luin kaikkien lukioiden kertauskirjat ja terveyslehtiä, nettiä jne ja luin  kuukauden pari tuntia päivässä ja ällä tuli. Terveystieto on oikeasti vaikea, pelkät kirjat riittää ehkä c arvosanaan. Lisäksi panosti. Psykologiaan ja terveystiedosta voi psykan juttuja hyödyntää. Psykasta kirjoitin e

Vierailija
39/39 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luotin siihen että osaan, niinkuin koko kouluajan! Aina olen mennyt siitä missä aita on matalin, mutta kirjoitin silti paperit

E M M M A

Toisaalta nyt 4vuotta kirjoitusten jälkeen harmittaa kun tiedän että lukemalla olisin helposti ollut vielä parempi!

No mitäs et lukenut??

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kaksi