Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua, mä oon ehkä hukannut asunto-osakekirjani, mitä teen?

Vierailija
11.01.2013 |

Ellei sitä ole yhden sukulaisen pankkilokerossa, se ei voi olla enää missään. Siis ei kukaan ole näin tyhmä kuin mä, ei tollasia papruja hukkailla.

Mut näin mulle on silti ehkä käynyt. Jos osakekirjaoja ei löydy, niin miten mä tätä lähden selvittämään? Haukkua ei enää tarvi, tiedä kyllä että oon mokaillut kunnolla.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
11.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on pankissa lainan vakuutena.

Vierailija
2/9 |
11.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulee yks kaunis päivä muuttokuorman kanssa sut häätämään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
11.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinulla on lainaa, se on pankissa ja siellä tallelokerossa sen pitäisi muutenkin olla. Jos mistään ei löydy, ota yhteyttä isännöintitoimistoon ja kysele sieltä ohjeita. Kyllähän niitä aina välillä tuhoutuu esim. tulipaloissa, eli tietävät miten edetä.

Vierailija
4/9 |
11.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aikoinani ostanut asunnon mummoltani, ja muistan vain kun osakekirjoihin vaihdettiin omistaja lakimiehen toimesta. Tässä yhteydessä laaditiin velkakirja, jonka mukaan olen lyhentänyt (ja saanut kaiken suoritettua vuosia sitten) velkaa. Pankki ei siis ollut osallisena missään vaiheessa, eivätkä kirjat ole olleet velan vakuutena miissä tai kenellekään.

Siis ihan oikeasti, mikä on se taho johon otan yhteyttä jos papereita ei löydy.

Vierailija
5/9 |
11.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

se vanha pitää mitätöidä ja sitten saat uudet tilalle, prosessi kestää vähintään puoli vuotta. Eikä sitä voi peruuttaa jos löydätkin osakekirjat. Mutta en tiedä miten prosessin saa käyntiin, varmaan google auttaa.

Ei aihetta paniikkiin.

Vierailija
6/9 |
11.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sen jälkeen taloyhtiön hallitus antaa tilalle uuden. Prosessi kestää noin puoli vuotta.

Vierailija
8/9 |
11.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
9/9 |
11.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli vähän kestää ja jotain maksaa, mutta täysin peruuttamaton vahinko ei ole ollut.

Mut onhan tää noloa! Ainoa puolustukseni on, että olin just 18 v kun kaupat tehtiin. Ja kun soitin äidilleni, niin ei hänkään muistanut mitään asiasta. Siitä on kuitenkin yli 10 vuotta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan neljä