Lähtisikö miehesi kahdeksi päiväksi varpajaisiin...
jos sinä olisit kipeänä kotona kolmen lapsen kanssa? Varpajaiset pidettäisiin toisessa kaupungissa, joten ei olisi mahdollista tulla kesken poiskaan. Lapset iältään 3 kk - 4 vuotta.
Miten reagoisit, jos lähtisi?
Kommentit (45)
mieheni ei ole koskaan osallistunut yksiinkään varpajaisiin. Kutsuttu kyllä on. Hänen mielestään tapa on nolo jäänne menneestä maailmasta.
jos pääsisi irti patterista.
Onneksi titaaniset käsiraudat ovat melko kestävät, joten pysyy kurissa ja nuhteessa.
Lähtihän se katsomaan kolmeksi päiväksi ralliakin kun vauva oli alle 1kk ja mulla oli rintatulehdus. Tosin itse kannustin lähtemään...
kun olin pe-ma New Yorkissa tyttökavereiden kanssa vauvan ollessa 2kk. Imetys ei onnistunut huulihalkion vuoksi ja mä todella tarvitsin irtiottoa arjesta. Mies oli sen tehnyt jo varpajaisissa ja raskausaikana.
Kuitenkin kuulin kamalasti siitä, että niin pienen vauvan ÄITI lähti omiin menoihinsa. Ilmeisesti isät ovat vain jotain puolivanhempia, joille on suorastaan suotavaa pyyhkiä perseensä puolisonsa synnytyksellä ja raskausajalla?
Hmm, eikös naiset voisi aloittaa perinteen, että juhlitte miesten suuria saavutuksia läjtemällä tyttöjen kanssa ulos. Adoptioäidothän voi lähteä jo samana iltana baanalle, kun lapsi on kotiutunut? ;)
Ei lähtisi vaikka kotona olisi vain 1 vauva ja minä terve.i]
Olen mies ja minua kiinnostaa tietää miksi en saisi lähteä.
paitsi jos pakottaisin. Mies on muutenkin kotihiiri ja harvoin lähtee yhtään mihinkään.
En muuten tiedä ketään, joka olisi järjestänyt varpajaiset. Ei taida olla yleinen tapa? Jotenkin todella vieras ajatus että moisiin menisi ylipäätään.
ei lähtisi vaikka olisin terve.
Varpajaisten edelle menee perhe, varsinkin kun varpajaiset olisivat toisessa kaupungissa. Samassa kaupungissa voisi tietty käydä iltaa viettämässä.
Miksi ei
Ei lähtisi vaikka kotona olisi vain 1 vauva ja minä terve.i] Olen mies ja minua kiinnostaa tietää miksi en saisi lähteä.
Ei tuossa sanottu ettei saisi lähteä. Siinä lukee että ei lähtisi. Kai se mies osaa itse päättää lähteekö vai ei.
Ei lähtisi vaikka kotona olisi vain 1 vauva ja minä terve.i]
Olen mies ja minua kiinnostaa tietää miksi en saisi lähteä.
Vastasin siltä kannalta, miten mieheni itse toimi (luulin, että kysymys koski sitä).
-On ihmisistä kiinni millaiset varpajaiset ovat, jos on juoppoporukka kyseessä, niin silloin viina virtaa. Js taas porukka joka muutenkaan ei vedä perseitä, niin ilta rauhallisempi.
-Varpajaiset on useimmille miehille tärkeä juttu. Naisille on luonevampaa jutella keskenään synnytyksestä, lapsen saamisesta ym. ihan tuosta noin vaan. Suurin osa (ainakin suomalaisista) miehistä kaipaa kaljan pari alle, ennenkun pystyy puhumaan miesporukassa ns. tunteistaa. Miehille isyys on iso asia, ja on hyvä että siitä pääsee puhumaan ns. poikaporukassa. Samalla myös tietoa kerrotaan toisille, ne jotka jo ovat isiä puhuvat asioista jne. ihan arkipäiväisistäkin jutuista mitkä ovat tuntemattomia uudelle isälle.
-On olemassa naisia jotka aina sairastuvat kun miehellä jotain menoa. En tiedä onko AP sellainen, mutta jokaisen tuttavapiirissä varmasti on naisia jotka eivät miehiään mihinkään halua päästää. Ja näppärästi pysty välttämäään sen "et saa mennä" lauseen, jos ovelana järkkää muuta kyseiselle päivälle. On vaikka pojan jalkapalloturnaus ja sattumalta varattu tytölle päiväkotiin tutustuminen juuri kyseiselle päivälle tm. "pakottavaa menoa". Ja jos muuta ei keksi, ainahan äiti voi sairastua näppäärästi juuri ennen miehen illanviettoa...
-
vaan hoitaisi kotona meidän yhteisiä lapsia, jos minä olisin kipeänä samaan aikaan. Ei kyllä lähtisi kahdeksi päiväksi muutenkaan juhlimaan.
Ja ihan omasta halustaan, on jäänyt töistäkin pois jos minä olen ollut sairas, että lapset tulee hoidetuksi. On tullut kesken töistä kotiin jos mulla on tullut yhtäkkiä joku sairaus.
Jos mulla olis sellanen mies joka lähtisi, ei olisi takaisin tulemista, kun pyrkisi takaisin olisi kamppeet pihalla lumihangessa ja lukot vaihdettu.
Jos nenä vähän vuotaa, ei se ole minusta syy jäädä pois. Jos taas vaimo makaa sängyssä 40`C kuumeessa, tuskin kukaan mies edes harkitsisi lähtöä. Kuinka kipeä ap. on, kun jaksaa netissä roikkua?
Ja kuinka pitkä aika kaksi päivää on? Jos lähtee tänään töiden jälkeen esim. klo 17.00. varpajaisiin ja palaa huomenna puolen päivän maissa, ei tuo ole kaksi päivää, vaan mies on on poissa yhden illan ja aamupäivän. Eri asia jos lähtee jo aamusta ja palaa vasta sunnuntai aamuna kotiin.
varsinkaan kipeänä kotiin päästäkseen itse juhlimaan.
Surkeet äidit taas kokoutunut. :)
Mitä äitejä te olette, jos ette kahta päivää ilman miestänne pärjää. Olen hoitanut omia lapsiani jo kaksi vuotta ilman äitiä.
Lähtisi, koska minä pakottaisin ja apua saan kyllä muualtakin. Vasta mies oli viime kuussa koko vkl polttareissa. Ja sama toimii myös toisinpäin.
Tai sitten ei tarttisi enää tulla takaisin.
Kulttuuriinsa ei kuulu pitää varpajaisia, vaan hän on hoitanut minua ja lapsia synnytyksen jälkeen.
ollut 3kk?