Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: maksatko lapsillesi autokoulun?

Vierailija
11.01.2013 |

Omassa lapsuudenperheessäni oli itsestäänselvyys että vanhemmat maksaa lasten autokoulut.

Nykyisin kuitenkin autokoulu maksaa jo lähemmäs 2000 €. Onko enää monessakaan perheessä varaa, varisinkin jos lapsia on monta? Toisaalta kesätöitäkin on nykyään vaikea saada alle 18-vuotiaana, ainakaan niin hyväpalkkaista tai niin pitkäksi aikaa että tuollaista summaa nuori saisi itse kokoon.

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
11.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisi rahaogelmia, niin jättäisin omat tarpeet toiselle sijalle, kuten olen aina jättänyt. Lapsi opiskelee nyt ja autamme kaikella tavalla, jottei hänen tarvitse lainaluukulle mennä. Kyllä tulee hyvä mieli, kun voi auttaa lastaan.

Ihmisten pitäisi miettiä, kuinka monta tenavaa jaksaa säällisesti hoitaa, kasvattaa ja elättää. Eli yleensä kannattaisi hillitä sitä lisääntymisen himoa.

Vierailija
42/50 |
11.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autokoulu peruskouluopetukseen! Usa:ssa maksaa vähän, mutta ei sielläkään ilman aikuista pääse heti rattiin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
11.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsia kaksi. Miehen mielestä pitää hankkia myös mopokortti, kevarikortti ja moottoripyöräkortti... Mun mielestä ei.

Opiskelut maksetaan myös, siis sellaiset tulokselliset eikä mitkään vuodesta toiseen hengailut.

Vierailija
44/50 |
11.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsia kaksi. Miehen mielestä pitää hankkia myös mopokortti, kevarikortti ja moottoripyöräkortti... Mun mielestä ei. Opiskelut maksetaan myös, siis sellaiset tulokselliset eikä mitkään vuodesta toiseen hengailut.

toki noi kaikki saatanan päristimet, mihin kortitkin ajavat. Auto nyt mun mielestä olisi ok. Minullekin on maksettu kortti ja auto. Ja bensaa... Miehelle ei ole hankittu noista mitään.

Vierailija
45/50 |
11.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki lapset ovat myös saaneet valita mieleisensä harrastuksen. Pienituloisia ollaan, mutta jokaisella lapsella on kaksi säästötiliä (toiselle säästävät isovanhemmat) ja varmasti saavat kaiken tarvittavan. Tietenkään kaikkea ei saa, mitä haluaa, sama homma se olisi vaikkei olisi kuin yksi lapsi.

Vierailija
46/50 |
11.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullekin maksettiin autokoulu, ostettiin (vanha ja käytetty) auto ja maksettiin vakuutus- ja bensakulut koko opintojeni ajan. Muuta avustusta opiskeluaikaan en saanutkaan. Otin kyllä hyvilläni vastaan tämän kortti- ja autolahjan. Vanhempani ovat vähäpalkkaisia duunareita, mutta isäni mielestä Suomi on sellainen maa, että täällä jokaisella täysi-ikäisellä on lähestulkoon pakko olla auto (no, ehkei jossain Helsingissä, jossa on sellainen ihme kuin joukkoliikenne). Itse aion toimia samalla tavalla, paitsi auton lisäksi avustan lastani myös muuten siihen päivään asti, että hän valmistuu opinnoistaan. Meillä on yksi lapsi, ja koko hänen ikänsä on laitettu kuukausittain rahaa sivuun tulevaisuutta varten.

Vierailija
47/50 |
11.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä varten on kaikille lapsille avattu tilit heti nimen saatuaan. Pitkällä tähtäimellä.

Eipä sitä kyllä tiedä miten monta tonnia se maksaa tulevaisuudessa.

Neljälle lapselle pitäisi kortti maksaa.

Vierailija
48/50 |
11.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen säästänyt lapsilisistä 8000 euroa ja käytän niitä rahoja nyt ajokorttiin, vuoktatakuisiin ja huonekaluihin etc.

Säästin rahaa yh-aikanakin...

Vierailija
49/50 |
11.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

4:lle on jo maksettu ja nyt keväällä tytölle mopoautokortti+ mopokortti ja sitten 3v päästä ajokortti. Myös itse olen saanut korttini vanhempien maksamana, mieheni on maksanut omansa.

Vierailija
50/50 |
11.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni on luvannut auttaa poikiamme (nyt 12 ja 16v) ajokortin maksamisessa. Miehen vanhemmat ovat köyhiä, joten tuskin auttavat. Maksetaan kuitenkin suurin osa itse. Onneksi lapsia on vain kaksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi neljä