Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muutin - 85 omaan kotiin vauvan kanssa, olin 17v.

Vierailija
10.01.2013 |

Minulla ei ollut puhelinta ,eikä pyykinpesukonetta.

Vaippoina oli sideharsot ja en voi kun ihmetellä kuin selvisin siitä nyrkkipyykkivuoresta :)

Ja säässä kuin säässä piti vauvan kanssa lähteä puhelinkopille jos piti soittaa.

Nämä tuli mieleen tuosta elokuvasta 1985.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
10.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

sain ensimmäisen työkännyni -80-luvun lopussa. Oli ison kengän kokoinen. Muista vielä, että sitä ennen pomoni kantoi kännykkää suuren akun kanssa. Eka kerran käytin tietokonetta joskus v. -89 ja meille (pojalle) ostettiin oma vuonna -89, myös matriisikirjoitin. Että semmoista.

Sain poikani -81, olin yh. Ei pesukonetta, asuin kaksiossa erää toisen yh:n kanssa (oli ns. väliaikainen työsuhdeasunto). Meidän, siis minun ja vauvan huone oli 14 neliöä.

Hyvin tultiin toimeen ja ystävyyskin säilyi 20 vuotta kunnes elämä meidät eroitti.

Vierailija
22/27 |
10.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin 6v ja yh-äitini 27v. Asuimme helsingissä ensikodin pikkuruisessa asunnossa. Meillä ei ollut mikroa eikä pesukonetta, telkkari oli, pieni ja mustavalkoinen.

Meillä taisi myös olla talon ainoa puhelin ja sitä kaikki muut asukkaat kävi usein lainaamassa.

Musta tuntuu, että meillä oli myös aina jonkun penskoja hoidossa. Päivät olin pk:ssa, fanitin täysillä dingoa, osasin kaikki biisit ulkoa ja luulin jostain kumman syystä, että äitini on Katri Helena :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
10.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille ensimmäinen tuli vasta 90-luvun alussa.

Astianpesu vuonna 1985 ei tosiaankaan ollutitsestäänselvyys. Harvassa kodissa sellainen oli tuohon aikaan.

Vierailija
24/27 |
11.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin v. -85 kymmenen vanha. Meille oli juuri tullut väritelevisio. Muut koneet olivat radio, puhelin, imuri ja pyykinpesukone. Tietokoneen sain kauhean vänkäämisen jälkeen ja luokan priimukseksi päästyäni joskus vuonna -90. Astianpesukoneen sain vuonna 2005 jolloin sain ensimmäisen oman asunnon. Äidillä sellaista ei ole vieläkään.

Vierailija
25/27 |
10.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta pyykkikone sentään oli. Ne sideharsot vaippoina eivät toimineet ollenkaan. Kolme kertaa yössä piti vaihtaa kaikki vaatteet vauvalle kuiviin.

Vierailija
26/27 |
10.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

pötkövaippoja (terveyssiteen näköisiä) jotka laitettiin niiden sisälle, yksi vaippamerkki oli muistaakseni Lenina.

Vierailija
27/27 |
12.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiinni mitä siellä kotona oli. Ap oli 17v eli ihan kakara. Varmaan monessa perheessä oli kodinkoneita jos ne vanhemmat oli aikuisia (esim. alle 30v).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kaksi