Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muutin - 85 omaan kotiin vauvan kanssa, olin 17v.

Vierailija
10.01.2013 |

Minulla ei ollut puhelinta ,eikä pyykinpesukonetta.

Vaippoina oli sideharsot ja en voi kun ihmetellä kuin selvisin siitä nyrkkipyykkivuoresta :)

Ja säässä kuin säässä piti vauvan kanssa lähteä puhelinkopille jos piti soittaa.

Nämä tuli mieleen tuosta elokuvasta 1985.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
10.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohon aikaan neuvolassa sanottiin, että ainakin ensimmäinen kuukausi olisi hyvä käyttää sideharsoa sen muovin sisällä. kun ei vauvan iho kestä niitä kertakäyttövaippoja. Huonoa omaatuntoa potien kuitenkin aloin käyttää kertakäyttövaippoja ja parin viikon jälkeen synnytyksestä. Niitä muoveja sitten pestiin, kunnes niistä tuli ihan kovia.

Vierailija
2/27 |
10.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen isä kyllä muutti mukana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
10.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen syntynyt -76 ja vn 85 olen ollut siis 9v. musta tuntuu että suurimmat erot tuohon aikaan oli tietokoneen, netin ja kännykän olemassaolemattomuus. muuten ei arkielämä poikkea _niin_ paljon.

kyllä meillä oli mikroaaltouuni, telkkarissa kaukosäädin ja tiskikone, vaikka ei todellakaan oltu mitenkään varakasta väkeä. Ja oli kyllä kaikilla luokkakavereillakin.

Vierailija
4/27 |
10.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

harsopyykkiä tuli paljon. T-vaippoja käytin myös joskus mutta väärinpäin ;)

kyllä lapset ovat nauraneet kun olen kertonut tarinoita. ap

Vierailija
5/27 |
10.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen syntynyt -76 ja vn 85 olen ollut siis 9v. musta tuntuu että suurimmat erot tuohon aikaan oli tietokoneen, netin ja kännykän olemassaolemattomuus. muuten ei arkielämä poikkea _niin_ paljon.

kyllä meillä oli mikroaaltouuni, telkkarissa kaukosäädin ja tiskikone, vaikka ei todellakaan oltu mitenkään varakasta väkeä. Ja oli kyllä kaikilla luokkakavereillakin.

ja rahaa ei tosiaankaan ollut tarpeeksi. Eikä auttavia vanhempia. ap

Vierailija
6/27 |
10.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisen tiskikoneen sain vuonna 1994 ja joitakin vuosia sen jälkeen mikrouunin. Kännykät tulivat paljon myöhemmin, samoin tietokone. 80-luvulla oli jo teippivaippojakin kaupoissa, mutta olivat niin kalliita, ettei niitä voinut ajatellakaan jokapäiväisessä käytössä.

Vierailija
7/27 |
10.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja rahaa ei tosiaankaan ollut tarpeeksi. Eikä auttavia vanhempia. ap

19- ja 20-vuotiaat kun synnyin. isä oli hitsaaja tmv ja äiti oli valokuvausliikkeessä myyjänä. eikä kyllä ole perintöäkään tmv. Hmm.. täytyypä oikein selvittää :D

Vierailija
8/27 |
10.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta telkkari ja tietokone oli :-)

Olin 22v ja menin naimisiin edellisenä vuonna. Lapsia tuli vasta paaaaljon myöhemmin.

Vierailija
10/27 |
10.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

noita sivuille solmittavia muoveja katsellessaan kun minä kiskoin omalle esikoiselleni housuvaippaa. (Minä olin 3-vuotias vuonna 1985.)

Mutta joku kommentoi, että kännykät ja tietokoneet tulivat paljon myöhemmin kuin 1994. Se on kyllä muistivirhe. Kyllä tuolloin monilla oli tietokone kotona (ei nettiä niin yleisesti, mutta kyllä esim. jonkinlainen nettipankki oli jo saatavilla). Ensimmäiset kännykätkin ovat tulleet taviksille noihin aikoihin. Minä sain ensimmäisen kännykkäni vuonna 1998.

Vierailija
11/27 |
10.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

1987, isoveli pelasi pelejä. Mitä ne ekat oli, Commodore 64?

Vierailija
12/27 |
10.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

MINULLE tuli kännykkä ja tietokone 1990-luvun lopussa. Omista kokemuksistahan tässä oli kyse.

Vierailija
13/27 |
10.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että sai esikoisensa v. 1970 17 vuotiaana. On vieläkin naimisissa lapsen isän kanssa. Ei kuulemma myöskään ollut kotona puhelinta, pyykinpesukonetta tai mitään.. Esimerkiksi kertoi, että kun lapsi oli sairas ja hänen olisi pitänyt mennä töihin, niin ei vaan voinut ilmoittaa töihin ollenkaan, että on poissa. Sitte kun on menny takas työpaikalle, niin on kertonut syyn poissaololle. Ei päässyt lähtemään kotoa mihinkään soittamaan.. Ja lasta piti bussilla kuljettaa toiselle puolelle kaupunkia tarhaan ja sitten toiseen suuntaan töihin, ei oo sillonkaan aina saanut lähipäiväkodista paikkaa. Kun oli mennyt synnyttämään lasta, ei tiennyt mitään synnyttämisestä. Ei ollut halunnut käydä valmennuksessa, jota silloinkin oli jo tarjolla. Mies odotteli hotellin baarissa sillä välin, kun nuori vaimo synnytti. Sairaalasta soitettiin baariin sitten ja baarissa huudeltiin "Pera" puhelimeen ja kerrottiin uutiset. Kaiken kaikkiaan mielenkiintoisia juttuja on kertonut silloisesta äitiydestään.

Vierailija
14/27 |
10.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

syksyllä 1994. Kotona ei juuri kellään ollut nettiä mutta yliopistolla sitä moni käytti. Kavereista ensimmäinen sai kännykän samana syksynä, suurin osa hankki ensimmäisen vasta n. 1996-1997.

Vierailija
16/27 |
10.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

80-luvun alussa apple macintoshilla töissä ja heillä oli kotona peräti kaksi tietokonetta. Toista saatiin käyttää. Siinä oli paint tyyppinen piirustushjelma, joku todella yksinkertainen peli sekä kirsikkana kakun päällä peli jossa tiettyjä näppäimiä painamalla animaatiohahmonainen riisui vaatteitaan. Kaverini isä ei ollut tästä tietoinen. pelattiin salaa kun oli niin jännää..

Vierailija
17/27 |
10.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta astianpesukone oli 1985 itsestäänselvyys, vhs videot myös. Eka cd-soitin meille tuli 1986. Samana vuonna minulla oli jo tietokoneopetusta yläasteella (1985-86).

Kyllä se 1985 oli huimasti erilainen kuin 70-luku!

Vierailija
18/27 |
10.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsestäänselvyys. Harvassa kodissa sellainen oli tuohon aikaan.

Vierailija
19/27 |
10.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti oli yksinhuoltaja ja asui kahden kanssani. Isovanhemmat hommasi onneksi äidille puhelimen ja auttoivat kaikessa todella paljon. Synnytys oli äidin kertoman mukaan järkyttävä. Pakko oli maata selällään ja työntää yksin kivuliaasti vauva ulos, eli minut. Hyi :(

Vierailija
20/27 |
10.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tulin täysi-ikäiseksi vuonna -85. Seurustelin teinirakkauteni kanssa yhä. Hän meni armeijaan ja minä muutin lähikaupunkiin että voisimme tavata lomilla :D

Olin tosi nuori ja itsevarma. Juuri tässä vaiheessa luulin omistavani maailman ja tietäväni kaikesta kaiken. Sain kuitenkin yhtä sun toista elämän kannalta järkevää tehtyä, aloitin esim. opinnot tänä vuonna.

Ihanaa ja kamalaa aikaa :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän neljä