Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Poikamme 4,5v leikkii yleensä vain tyttöjen kanssa.

Vierailija
10.01.2013 |

On ainoa lapsemme ja aloitti syksyllä päiväkodin.Nyt olen huomannut että leikkii aina vain tyttöjen kanssa.On kyllä ns.riehakas,sosiaalinen yms ja tykkää leikkiä autoilla yms mutta jotenkin vierastaa poikien kanssa leikkimistä.Muuttuukohan tuo ennen koulua että saa myös poikia kavereiksi?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
10.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olisi huolissani. Ei ole vaarallista leikkiä tyttöjen kanssa. Oppii todennäköisesti jopa paremmat vuorovaikutustaidot ja kehittyy kielellisesti. ;)

Vierailija
2/26 |
10.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo minun luokallani aikoinaan oli poika, joka leikki vain tyttöjen kanssa ja oman lapsenikin luokalta löytyy poika joka leikkii vain tyttöjen kanssa. Sellaista se nyt vaan on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
10.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olisi huolissani. Ei ole vaarallista leikkiä tyttöjen kanssa. Oppii todennäköisesti jopa paremmat vuorovaikutustaidot ja kehittyy kielellisesti. ;)

oppi jo tosi pienenä puhumaan ja neuvolassa on sitä asiaa kehuttu.Pitää jotenkin poikia liian meluavina vaikka ei ole todella mikään hiljainen tai ujo poika kyseessä.

Vierailija
4/26 |
10.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun eikö siellä yleensä pojat leikí poikein kanssa ja tytöt taas tyttöjen kanssa?

Vierailija
5/26 |
10.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kanssa leikkivtä pojat olisivat joutuneet muiden poikien hampaisiin. Toiset pojat eivtä vaan noteeranneet heitä ja he olivat yhtä vähän uhka kuin tytöt. Tosin heihin ei ihastuttu.

Vierailija
6/26 |
10.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka viihtyvät vain tyttöjen kanssa. Tunnen myös pari äitiä, jotka ovat väkisin yrittäneet sopeuttaa poikiaan leikkimään poikien kanssa, mutta onnistunut. Poikaseurassa nämä "tyttöpojat" muuttuvat epäluonteviksi esittäjiksi ja yrittävät vain matkia villimpää käytöstä.

Myös koulussa on aina jokaisella luokalla vähintään yksi tyttöjen kanssa viihtyvä poika. Tuntemillani "tyttöpojilla" on yleensä isosisko tai he ovat ainoita lapsia.

Vierailija
7/26 |
10.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kun meidän poikamme on riehakas,tempparamenttinen,sosiaalinen,ei millään lailla arka mutta kai se on vaan annaettava tyttöjen kanssa leikkiä.

Vierailija
8/26 |
10.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

lasta ei voi väkisin sopeuttaa viihtymään eri poikien kanssa.

Vierailija
9/26 |
10.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä heillä on ollut isosisko tai siskoja.

Vierailija
10/26 |
10.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ei ole siskoja hänellä.

Vierailija
11/26 |
10.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, poika viihtyy tyttöjen kanssa, koska poikien kielen kehitys ei vastaa hänen tasoaan

Jos puhutaan KESKIMÄÄRÄISYYKSISTÄ, niin voi olla että tytöt kehittyvät kielellisesti nopeammin KESKIMÄÄRIN. Mutta jos on yhtään järkeä, tajuaa varmasti, että

A) päiväkotiryhmissä on hyvin eri-ikäisiä lapsia, joten alkuvuoden poika on yleensä kielellisesti kehittyneempi kuin loppuvuoden tyttö

b) Lapsissakin on yllätys yllätys eroja.Omat poikani ovat aina olleet kielellisesti lahjakkaita ja kehittyneitä, ihan vain jo siksi, että itse olen verbaalisella alalla töissä, ja meillä on aina käytetty kieltä varsin monipuolisesti. Ei poikani silti ole hakeutuneet sen ihmeemmin tyttöseuraan. Pari on leikkinyt luontevasti tyttöjenkin kanssa, mutta se kaikkein varhaimmin kehittynyt suorastaan kammoksui tyttöjä.

Mutta muuten itse asiaan, ei tuolla ole mitään väliä. Anna pojan leikkiä siinä seurassa missä viihtyy.

Vierailija
12/26 |
10.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ei ole siskoja hänellä.

Vierailija
13/26 |
10.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun poika on saman ikäinen ja leikkii päiväkodissa suurimmaksi osaksi tyttöjen kanssa. Hänellä on pienellä ikäerolla isosisko ja siitä olen ajatellut että se johtuu...

Vierailija
14/26 |
10.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun poika on saman ikäinen ja leikkii päiväkodissa suurimmaksi osaksi tyttöjen kanssa. Hänellä on pienellä ikäerolla isosisko ja siitä olen ajatellut että se johtuu...

ollaan ihan tavallinen ydinperhe.Leikkii paljon myös isänsä kanssa ja tuttavaperheessä on poika joka on vuoden vanhempi ja hänen kanssaan leikkii melkein ainoa poika kenen kanssa siis leikkii ja on huomattavasti riehakkaampi ja villimpi kuin tuo tuttavan poika.En siis tiedä miksi leikkii vain tyttöjen kanssa.

Vierailija
15/26 |
10.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekä minä itse, että päiväkodin väki diagnosoimme tuolloin asian niin, että tyttöjen verbaalisemmat ja mielikuvituksellisemmat leikit kiinnostivat verbaalisesti lahjakasta poikaa enemmän kuin autoilla toisiinsa törmäileminen. Näin karkeasti yksinkertaistettuna. Pointti on siinä, että tytöillä alkaa tuossa iässä olla enemmän "juonellisia" leikkejä pelkän resuamisen sijaan. Poikani luultavasti ei tuntenut oloaan kovin kotoisaksi äänekkäissä ja vauhdikkaissa poikien leikeissä. Nyt hän on 9-vuotias, eikä kaveripiiriin enää oikeastaan tyttöjä kuulu, mitä nyt joskus leikkii pikkusiskon ja hänen kavereidensa kanssa. Näin on ollut siitä asti, kun koulu alkoi. Eskarissakin oli vielä "tyttökavereita".

Vierailija
16/26 |
10.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kyseessä siis ihan normaali, poikamainen pikkupoika. Ei mikään arkailija. Mutta hyvällä mielikuvituksella varustettu poitsu, jolla on aina ollut myös niitä poikia kavereina. Mutta jos valita sai, niin hakeutui itse mieluummin tyttöjen seuraan.

Enkä kyllä muista, että asia olisi minua vaivannut ikinä millään tavalla. Pääasia, että leikkii ja on kavereita.

Vierailija
17/26 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä poika leikkii yksin tai tytön kanssa leikkivät yleensä kotia tai barbeilla,Sitten kotona taas kiinnostavat Legot ja Palapelit,

Vierailija
18/26 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse leikin pienenä tyttönä vain poikien kanssa, no big deal

Vierailija
19/26 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omankin pojan "paras kaveri" oli tuossa iässä tyttö. Nykyisin pojalla (9v.) lähinnä vain poikia kavereina.

En siis olisi huolissani.

Vierailija
20/26 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä nuorin lapsemme leikki tuon ikäisenä vain naapurin tytön kanssa päiväkodissa. He olivat tunteneet aina ja leikit menivät todella hyvin. Päiväkodin opettajien mielestä pojan piti kuitenkin oppia leikkimään myös poikien kanssa ja he käytännöllisesti katsoen erottivat lapset toisistaan.

Poika löysi nopeasti seuraa muista pojista ja naapurin tyttö jäi myös vapaa-ajalla kokonaan. Nyt lapset ovat jo teinejä ja molemmilla on kaverinsa ja omat harrastuksensa, joissa ei lapsudenystävää näy. Ehkä he vielä joskus löytävät toisensa.