Kaikki nauraa niille Thaimaan lomalta palanneille kermaperseille!
Tajuaakohan ne sitä? jos ei pieniä vastoinkäymisiä kestä niin suosittelen pysymään kotona, juntit! T:Juuri Intiasta palannut
Kommentit (113)
Ehkä varalentoa alettiin heti järjestää Britanniassa. Henkilökunta,ruokien hankkiminen yms. Jos lento tulee Suomeen 17 tuntia myöhässä,joista 2 h on odotettu koneessa ja loppulento kestää jonkun 3h,kentällä on odotettu 10 tuntia. Siinä ajassa olisi hädin tuskin ehditty hankkimaan hotellihuoneet ja kuljetus hotelliin,ihmiset olisivat päässeet justiin hotellin sänkyihin nukkumaan kun lento Suomeen olisi ollut valmis lähtöön. Kamala vaiva. 10 tunnin odotus on tietysti kurja etenkin jos on pieniä lapsia,mutta loppujen lopuksi aika lyhyt aika.
Vai pitäisikö lentokentillä olla 350 makuupaikan tila hätälaskun matkustajia varten?
Jos ollaan 17 tuntia myöhässä keskellä matkaa, ei se jatkomatka varmaan kuitenkaan sitä aikaa ole lisännyt. 17 tuntia tarkoittaa aikaa, jonka kone on poikennut aikataulusta. Eli jos vaikka koneessa on odotettu kaksi tuntia, on vielä 15 tuntia mennyt johonkin. Eiköhän se paluumatka ole sujunut ihan samaa tahtia kuin lentäminen normaalisti.
Vielä: Olit vähentänyt 2 ja 3 tuntia noilla tiedoilla, mutta sait 17-2-3=10. Meillä on ollut eri matikka. Jos se noin hyvin sujuu, lasket kyllä juuri oikealla palstalla. Älä vaan ala laskemaan varmoja päiviä. Laskuopillasi saattaa tulla huteja.
vai putosiko kone..täytyy sanoa että suomalaiset on varsinaisia valittajia, kelleen ei tainnu käydä yhtään mitään joten olisivat siitä tyytyväisiä mutta ei.
matkaajat. Saavat varmasti kuulla asiasta vielä kauan - ja hyvä niin.
Tottahan itse kukin on väsynyt ja ehkä pinna kireällä, kun matkaan on tullut mutkia. Mitään vääryyttä ei kenenkään taholta käsittääkseni kuitenkaan ole tehty. Päin vastoin, uhkaava vaaratilanne hoidettiin mallikkaasti.
Ällöttävää, kun ihmisillä on kuvitelma, että kaikesta, mitä elämässä tapahtuu, on joku muu vastuussa ja jonkun pitää aina korvata ja hyvitellä. Jos ei ymmärrä, että matkailuun liittyy aina riski siitä, ettei kaikki menekään suunnitelmien mukaan, pitää pysyä kotona.
Venäjälle ja vielä kehtaavat valittaa. Eikö tilanteen voisi ottaa unohtumattomana elämyksenä?
Ehkä varalentoa alettiin heti järjestää Britanniassa. Henkilökunta,ruokien hankkiminen yms. Jos lento tulee Suomeen 17 tuntia myöhässä,joista 2 h on odotettu koneessa ja loppulento kestää jonkun 3h,kentällä on odotettu 10 tuntia. Siinä ajassa olisi hädin tuskin ehditty hankkimaan hotellihuoneet ja kuljetus hotelliin,ihmiset olisivat päässeet justiin hotellin sänkyihin nukkumaan kun lento Suomeen olisi ollut valmis lähtöön. Kamala vaiva. 10 tunnin odotus on tietysti kurja etenkin jos on pieniä lapsia,mutta loppujen lopuksi aika lyhyt aika.
Vai pitäisikö lentokentillä olla 350 makuupaikan tila hätälaskun matkustajia varten?Laskupää hoi... Jos ollaan 17 tuntia myöhässä keskellä matkaa, ei se jatkomatka varmaan kuitenkaan sitä aikaa ole lisännyt. 17 tuntia tarkoittaa aikaa, jonka kone on poikennut aikataulusta. Eli jos vaikka koneessa on odotettu kaksi tuntia, on vielä 15 tuntia mennyt johonkin. Eiköhän se paluumatka ole sujunut ihan samaa tahtia kuin lentäminen normaalisti.
Vielä: Olit vähentänyt 2 ja 3 tuntia noilla tiedoilla, mutta sait 17-2-3=10. Meillä on ollut eri matikka. Jos se noin hyvin sujuu, lasket kyllä juuri oikealla palstalla. Älä vaan ala laskemaan varmoja päiviä. Laskuopillasi saattaa tulla huteja.
Käytännössä 10 tai 12 tuntia on ihan sama. Korkeilla kierroksilla käyvä hätälaskumatkustaja ei parissa tunnissa saa unen päästä kiinni vaikka olisikin sinne hotelliin lopulta ehtinyt, ja saman tien olisi lähtenyt kuljetus takaisin kentälle.
Joku tuolla aikaisemmin sitä paitsi sanoi, että kenttä oli tunnin matkan päässä kaupungista ja hotelleista, joten ehkä tuo edellä aikoja laskeskellut otti sen menopaluun hotellille tuossa huomioon?
Tässä nyt ei lääkelaskusta ole kysymys eikä muutenkaan niin kauhean eksakteista lähtöarvoista, suuruusluokka on riittävän oikea.
Ja näyttää vituttavan niin rankasti että joka ainut päivä tekee näitä aloituksia.
Koita nyt palikka ymmärtää että olit sitten intialainen, kenialainen tai kiinalainen niin sinulla on oikeus valittaa huonosta palvelusta, varsinkin jos sitä tullaan sun naaman eteen kysymään.
Mä valitan jo siitäkin jos mun ruoka ravintolassa ei vastaa odotuksia, esim tilaan sisäfileen ja saan ulkofileen ni totta helvetissä valitan enkä vain sano " no pääasia että sain ruokaa.
Oikeesti missä sunlainen ääliö oikein asuu?
Koko elämä ei ole hallittavissa vaikka sinä oletkin noin erinomainen. Ei olis valitukset mihinkään auttaneet jos matkalaisten palasia tosiaan kerättäis jostain vuoristosta. Mä en jaksa tuollaisia ylimielisiä typeryksiä. Ihan vähän sitä toivoo että sun elämä pikkuisen horjahtais. Siitä olis iloa kaikille, myös sulle itsellesi. Mitenkähän sunlaisesi pärjäis jossain syyrialaisessa pakolaisleirissä tms...Kun ei tämä turvallinen täydenpalvelun elämä ole mikään itsestäänselvyys, edes sulle ei ole sellaista annettu.
Saanut valittaa kun olis henki lähtenyt, just.
Mun äiti kävi hoitovirheen vuoksi lähellä kuolemaa, sun mielestä kai siitäkään ei olis saanut nostaa syytettä ku henki kuitenkin säily, vaikka kaulasta alaspäin halvaantuikin.
Kyse nyt kuitenkin on siitä että Finnmatkat olisi voinut informaation järjestää paljon paremmin eikä jättää ihmisiä ilman tietoa tulevasta.
Ei koko elämää voi hallita mutta sitä varten annetaan palautetta että seuraavalla kerralla asiat menisivät paremmin.
Ymmärrän että mAmmojen on vaikee tajuta todellista tilannetta kotisohvalta Iltalehteen lukien, kertoo paljon ihmisestä nää aloitukset.
ihmetyttää kuinka joka mediassa oli tämä sama äiti ja poika, kun koneessa kumminkin oli yli 300 ihmistä? Muutko sitten tajusivat olla onnellisia että ovat hengissä, ja pitivät siksi suunsa kiinni...?
Valitettavasti oltiin samalla luokalla:(
Minä olin kauppaopistossa sihteerilinjalla samaan aikaan.
"Tästä ei hymyllä selvitä," voi hellan-lettas kun minä nyt olen niiiin vihainen!
Olis ollu kamala kattella 2-vuotiaan näkevän nälkää.
Tottahan itse kukin on väsynyt ja ehkä pinna kireällä, kun matkaan on tullut mutkia. Mitään vääryyttä ei kenenkään taholta käsittääkseni kuitenkaan ole tehty. Päin vastoin, uhkaava vaaratilanne hoidettiin mallikkaasti.
Ällöttävää, kun ihmisillä on kuvitelma, että kaikesta, mitä elämässä tapahtuu, on joku muu vastuussa ja jonkun pitää aina korvata ja hyvitellä. Jos ei ymmärrä, että matkailuun liittyy aina riski siitä, ettei kaikki menekään suunnitelmien mukaan, pitää pysyä kotona.
Kun lapsesi vammautuu leikkauksessa joka olisi voinut mennä paremmin.
Vituttaa tälläisen ihmiset, minkä helvetin takia ihmiset eivät saisi hakea korvauksia? Kyllä isojen firmojen on varauduttava siihen että kun kaikki ei mene niinkuin pitäisi osa matkasta korvataan. Ei se vitun firma nyt konkkaan mene. Ootteko te nyt siitä kateellisia kun toiset pyytää korvauksia, voi hyvää päivää, ei muutakun matkaa tilaamaan ja toivomaan että se menee mönkään.
Kun lapsesi vammautuu leikkauksessa joka olisi voinut mennä paremmin.Vituttaa tälläisen ihmiset, minkä helvetin takia ihmiset eivät saisi hakea korvauksia? Kyllä isojen firmojen on varauduttava siihen että kun kaikki ei mene niinkuin pitäisi osa matkasta korvataan. Ei se vitun firma nyt konkkaan mene. Ootteko te nyt siitä kateellisia kun toiset pyytää korvauksia, voi hyvää päivää, ei muutakun matkaa tilaamaan ja toivomaan että se menee mönkään.
Kun mä silloin kerran säästin sossun rahasta että päästiin turkkiin ja en saanu mitään takas kyllä mä olisin viettänyt yöuni Venäjällä jos siitä rahaa olis takas saanu.
Nyt vituttaa kun pientä sikaa kun muut voi saada jotain takas ja pääsi vie lehteenkin.
Eniten vituttaa se että niille ei kelvannut venäläinen mössöruoka kun me kuitenkin joudutaan sitä syömään ku sossu ei maksa kunnolla.
jolloin aivotoiminnalle ei jää kauheasti tilaa...
Sitä myytävää ruokaa ei ole varattu koko koneelliselle. Ei ole myynnissä 300 sämpylää, 300 mehua, 300 pähkinäpurkkia jne.
Ja nuo ruuat jaettiin kyllä kaikille.
Matkustelu, se on kyllä vaikea laji:)
asia kuin yksi yö Samaran lentokentällä ilman herkkuruokaa?? Onkohan?
,
Ällöttävää, kun ihmisillä on kuvitelma, että ,
Kun lapsesi vammautuu leikkauksessa joka olisi voinut mennä paremmin.Vituttaa tälläisen ihmiset, minkä helvetin takia ihmiset eivät saisi hakea korvauksia? Kyllä isojen firmojen on varauduttava siihen että kun kaikki ei mene niinkuin pitäisi osa matkasta korvataan. Ei se vitun firma nyt konkkaan mene. Ootteko te nyt siitä kateellisia kun toiset pyytää korvauksia, voi hyvää päivää, ei muutakun matkaa tilaamaan ja toivomaan että se menee mönkään.
ja pyydetty äänestämään siitä mitä tehdään?
Kapteeni olis kuuluttanut että meillä on moottorivika mutta todenmäköisesti päästään Helsinkiin asti(vaikka ihan varmaan se ei ole)tai että voidaan laskeutua lähimmälle kentälle, jossa ei ole länsimaisia mukavuuksia eikä McDonaldsia,korjata kone ja jatkuu varmuudella ilmassa Helsinkiin asti.
Miten matkustajat olisi valinneet? Olisiko silloin valitettu asiasta?
Venäjälle ja vielä kehtaavat valittaa. Eikö tilanteen voisi ottaa unohtumattomana elämyksenä?
Koittakaa nyt ymmärtää että sieltä kentältä ei astuta jalallaankaan mihinkään!
Olis ollu kamala kattella 2-vuotiaan näkevän nälkää.
ihmetyttää kuinka joka mediassa oli tämä sama äiti ja poika, kun koneessa kumminkin oli yli 300 ihmistä? Muutko sitten tajusivat olla onnellisia että ovat hengissä, ja pitivät siksi suunsa kiinni...?
Valitettavasti oltiin samalla luokalla:(
Minä olin kauppaopistossa sihteerilinjalla samaan aikaan.
Ihan vaan, kun ketuttaa???
finnmatkathan on jo luvannut korvata 10 % matkan hinnasta, eikös ?
Mutta ymmärtäähän sen, mikään ei riitä kun on tarpeeksi traumatisoitunut. Jos joutuu näkemään nälkää 15 tuntia kun tarjolla on ollut vain venäläispöperöä niin sitä ei mikään raha korvaa. Jää pysyvä vamma.
olen elänyt hyvinkin alkeellisissa oloissa vanhempiemme ollessa lähetystyössä. En ole tuo, jolle kirjoitit, mutta kommentoin silti.
Nälkä ja kaikki muu usein kestetään, kun on se oma ryhmä, jonka kanssa asioita hoidetaan ja vastuunkantajat ottavat vastuun. Kun vastuunkantajat ottavat vastuun ja ovat tukemassa, syntyy hyvin vähän levottomuutta.
Kenelläkään sellaisissa yhteisöissä ei tulisi mieleen jättää toisia, etenkään lapsia tai vanhuksia heitteille, se on länsimaista piittaamattomuutta, jota siellä ei osata kuitenkaan yhdistää länsimaisuuteen. Silloin jos piittaamattomuuteen törmää, yleensä siihen reagoidaan vahvasti. Toki on monenlaista heikompaa olosuhdetta, mutta ihmisen oma arvo pidetään sen verran arvokkaana köyhissä olosuhteissa, että ei olla ensin palvelevinaan ja toisena hetkenä poistuta työajan päätteeksi, kuin toiset olisi vain karjaa. Viranomaisilta he kokee "paimennusta", mutta viranomaiset ovat yhteisöissä halveksituimpia.
Kyllä länsimaisessa kulttuurissa palveluammatissa asiakkaisiin pitää pystyä suhtautua muuten kuin piittaamattomuudella. Jos osoittaa piittaamattomuutta toisia kohtaan, kun asiat eivät ole järjestyksessä, siitä seuraa aina suuttumusta.
Ihminen on inhimillinen ja tuolla lentoyhtiön työntekijät eivät ymmärtäneet sitä. Vaikka kuinka vaatisi puolentunnin työn selvittää hotelli, toinen puoli tuntia saada leimat, vähän aikaa järjestää kyyti (hotellilla on varmasti kuljetukset tuolle määrälle asiakkaita ja vaikka ei olisi, he haluavat asiakkaat), vielä vähän järjestää ihmiset hotelleille, sitten seuraavana päivänä sama toisin päin ja ihan vain muutaman tunnin takia, se on inhimillistä auttamista. Nyt tuo ihmisten ymmärrys on puuttunut siltä lentohenkilökunnalta.
Lentoyhtiö ja Finnmatkat saivat sitä, mitä tilasivat. Ylimielisellä suhtautumisella toisten hätään he eivät yhtään luo parempaa kuvaa, vaan vahvistavat suuttumusta. Minäkin pitäisin puoleni heti, kun en olisi heidän armon varassa keskellä Samaraa. Heidän armonsa ei ollut minkään arvoista, joten miksi sitä kunnioittaisi jälkikäteen?