Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hakisitko lapsellesi kyytiä eskariin, jos olisit itse kotona pienempien kanssa?

Vierailija
28.01.2013 |

Kysymys otsikossa. Eli esikoinen menossa syksyllä eskariin, matkaa on reilusti yli 5km joten kyydit saisi. Tuntuu vaan jotenkin, että pitäsikö kuitenkin kuskata itse, kun olen kotona pienempien lasten kanssa. Toisaalta tuo kyytimahdollisuus on kai juuri tälläisiin tilanteisiin tarkoitettu, kun matkaa on enemmän ja pitäisi joka päivä koko konkkaronkka raahata eskariinvienti ja -hakureissuille. Menee n. 30 min suuntaansa.

Mikä on av:n yleinen mielipide, olenko lusmu jos haen kyytiä? ;-) Käyttääkö tuota kukaan?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
28.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatteletko varsinaisista koulukyydeistä samalla tavalla?

Vierailija
2/17 |
28.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

haluat päteä sillä että kuskaat eskarilaista päivittäin konkkaronkkasi kanssa vaikka ilmainen kyyti olisi kunnan puolesta tarjolla?

Kyllä minä mielessäni ihmettelisin sinunkaltaistasi äitiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
28.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eskari päättyy 12.30, pienimmillä päiväuniaika juuri silloin.

Vierailija
4/17 |
28.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli samanalainen tilanne,kun esikoinen aloitti eskarin. En hetkeäkään miettinyt, että olisin lusmuillut. Mulla oli siis kotona vauva + yrittäjänä tein myös töitä, kun kaikkea ei voinut ulkoistaa äitiysloman ajaksi. Sitä paitsi hakuaika oli just pienemmän päiväuniaikaan. Hae ihmeessä!

Vierailija
5/17 |
28.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samalla reisulla käyt vaikka kaupassa jne, kun kuskaat eskariin.

Vierailija
6/17 |
28.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti! Mieti niitä pienempiä. Teidän koko päivä, heräämiset menot, päiväunet, syömiset ym. rytmittyvät eskarilaisen kuskaamisen mukaan. Meneekö matkaan siis puoli tuntia suuntaansa eli kaksi tuntia päivässä? Plus aika, joka menee pukemisiin yms. Vai oliko tämä oikeasti provo, jolla halusit herätellä keskustelua. Taisi olla ;-)

Nimim. Käyttänyt kaksi tuntia päivässä eskarilaisen kuskaamiseen pienempien sisarusten kanssa.

Vierailija
7/17 |
28.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jos matkaa olisi paljon kuten teillä on enkä lasta saattaisi niin kyyti tottakai.

Riippuu todella paljon lapsestakin ja omasta viitseliäisyydestäkin. Meinaan tiedän mitä on lähteä lapsIEN kanssa aamulla tarhaan.

Se tarkoittaa aikaisin heräämistä myös vauvalle. Hänen syömistä ja laittamista kuntoon. Sama sille keskimmäisellesi.

Sitten kun olette valmiita niin lähdette kylmään ja pimeään. Aamusta toiseen.

Tässä siis mietitään sinun koko perheen kannalta miettimistä. Se voi vaikuttaa kerhoihin, siihen ehditkö harrastaa pienempien kanssa mitään lapsesi eskarin aikana.

Jos viet lapsen esikoululle niin ehditkö mitä sitten sen jälkeen. Koska sama aika joka sinulla meni jo aamutoimiin saattaa lapsi tarhalle tulee toistamiseen kun haet.

Vierailija
8/17 |
28.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on tuollainen tilanne, tosin kuljetuksen saa vain talviajalle. Syksyn kuljetin itse, ja marraskuun alusta lapsi sai taksikyydin. Aluksi tuntui hassulta, että ihan hyvin voisin itsekin kuskata, mutta on tämä näin helpompaa! Talvella tulisi huolehtia auton lämmitykset ja lumenpuhdistukset jne. ajoissa ennen lähtöä ja lasten pukemiseenkin menee paaaljon aikaa.

Niin, ja täällä on monta, monta perhettä, joissa on toinen vanhempi kotona ja lapsi menee taksikyydillä kouluun. Eli on yleistä.

Ei muuta kuin kyyditystä hakemaan! :)

Vierailija
9/17 |
28.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se nyt ekologisempaakin kuin että kaikki vanhemmat kuskaisivat itse.

Vierailija
10/17 |
28.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

on joku juttu pielessä. Eli ap kannattaa tehdä 100% kuten juuri sinulle sopii. Yritys saada hyväksyntää on tällä palstalla tuhoon tuomittu. (ja muutenkin se on kyllä elämää hurjasti hankaloittava asia) Kukaan ei voi oikeassti tietää sun tilannetta ja arkea, mutta aina näitä säälittäviä mammuleita riittää jotka muka tietää miten kenenkin pitää menetellä, eli tehdä kuten he itse suuressa erinomaisuudessaan ja yksinkertaisuudessaan tekevtä. Mä jaksan ihmietellä mistä näitä idiootteja sikiää. kammottavaa kuinka tyhmät äidit kasvattavat lapsia.

Vierailija
11/17 |
28.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samalla reisulla käyt vaikka kaupassa jne, kun kuskaat eskariin.

joka on näin hölmö.

Vierailija
12/17 |
28.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä onneksi eskari ja koulu naapurissa, mutta jos matkaa olisi enemmän olisin hakenut kyydin mielummin kuin repinyt pienemmät liikkeelle aamuhämärissä yhden lapsen koulureissun takia.

Vierailija
13/17 |
28.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyytiä ei myönnetty joten kuljetin lasta sitten vuoden aamuisin ja iltapäivisin.

Toisaalta oli kiva, että päivät rytmittyivät ja aamupäivällä tuli usein hoidettua kaikenlaisia asioita ja käytyä kaupassa.

Huonoin puoli ehdottomasti se, että pienemmän sisaruksen päiväunet ja unirytmi menivät aivan sekaisin (eskari loppui klo 13), lopulta jätti päiväunet sitten kokonaan pois.

Olisin todella ottanut kyydin jos olisin sen saanut!

Vierailija
14/17 |
28.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eskarilaiselle itselleen ja muillekin lapsille kun ei tarvia kuskata 2xpv edes takaisin. Varmasti sinulla on muutakin tekemistä ja onhan se ekologisempaa.

Silti voit joskus hakea itsekin jos esim.kauppa-asiaa, ilmoitat vaan eskariin ja kuskille.

Minulla eskari, 4v ja vauva tulossa. Meillä 9km eskariin enkä edes harkinnut että itse kuskaisin. Hakevat vielä kotipihastakin.

En ole kotiäiti enkä työtön vaan nyt jäin töistä äippälomalle.

Vierailija
15/17 |
28.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka olenkin ollut pienempien kanssa kotona. Ei sitä ole itse tarvinnut mistään hakea vaan kunnan puolesta on ilmoitettu, mistä ja milloin eskarilaiset haetaan, aina ovat päässeet kyytiin joko kotipihasta tai naapurin pihasta tien toiselta puolelta. Eikös nykyään ole kunnalla velvollisuus järjestää nuo kyydit? Meillä matkaa on noin 7km. Välillä olen kotiin hakenut itse, kun olisi pitkiä odotusaikoja, silloin vain ilmoitetaan asiasta koululle ja kuskille.

Vierailija
16/17 |
28.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

aivan hassu kysymys :)

Tottakai käytät kuljetusta jos sellainen on mahdollista! Ihan hölmö kommentti tuo "samalla käyt kaupassa" jne. Ei kai kenelläkään nyt jok päivä ole asiaa kauppaan 30 min päähän. Ihan hölmöä pienempien lasten kannalta ja eskarilainen ei tässä järjestelyssä kärsi mitenkään.

Ja onhan iseamman lapsen koulukyyti nyt ekologisempikin vaihtoehto kuin se, että jokainen käryttää omalla autolla 2 x päivässä tunnin verran yksi eskarilainen kyydissä.

Täällä kaikki lapset kulkevat koulubussilla, vaikka äiti olisi kotona ja matkaa suunnnilleen kilometri.

Vierailija
17/17 |
28.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta olisi ihan hullua, että nuorempien lasten päivärytmin pitäisi muodostua eskarilaisen vienti- ja hakuaikojen mukaan. Siis että repisit vauvan aikaisemmin ylös sen vuoksi, että ehtisit itse viedä eskarilaisen eskariin, vaikka kyytikin on järjestetty? Ei mitään järkeä! Helpota ihmeessä omaa ja pienempien lasten elämää ja hyväksy kyyti!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yhdeksän