Kaikki nauraa niille Thaimaan lomalta palanneille kermaperseille!
Tajuaakohan ne sitä? jos ei pieniä vastoinkäymisiä kestä niin suosittelen pysymään kotona, juntit! T:Juuri Intiasta palannut
Kommentit (113)
niukasti. Eli ei kiinni!! Tais näillä lomalaisilla olla VISA vedetty tappiin asti Phuketissa.
Olis ollu kamala kattella 2-vuotiaan näkevän nälkää.
jos ei ole varannut lapselle syomista noin pitkalle lennolle.
Olen lentanyt ympari maailmaa lapseni kanssa siita asti kun han oli 6kk. vanha ja aina on ollut laukussa ruokaa jolla olisi selvitty parikin paivaa. Jarjestelykysymys.
Tuskin jostain venäläisestä "syrjäkylästä" yöllä ja vielä vapaapäivänä täydellisiä gourmet-aterioita kaikille käden käänteessä järjestyy.
...
Kuvitelkaapa tilannetta, jossa muutama sata intialaista joutuisi laskeutumaan vaikka Kittilään vaikka loppiaisaaton iltana. Kelpaiskohan niille ne sapuskat, joita heille saisi muutamassa tunnissa paikkakunnalta haalittua?Olisi täälläkin varmasti saatu järjestettyä tuolle porukalle syömiset. Samara on kehittynyt miljoonakaupunki, Kittilän 6000 hengen väkiluku on sijoittunut 80 kertaa suuremmalle pinta-alalle kuin reilu miljoona asukasta Samarassa. Siellä on loistokauppakeskuksia, loistohotelleja ja vaikka mitä, niinkuin Kittilässäkin. Kittilän mittakaava on kuitenkin vain murto-osa Samaraan nähden. Ihan kiinnostava rinnastus kuitenkin, palveluissa Helsinki olisi jäänyt niin kauas taakse, että piskuinen Kittilä piti vissiin valita?
Ainakin Samaran Holiday Innistä olisivat saaneet iltapalat, siellä tarjoiltiin jättiravintolassa aika myöhään. Kuntosalikin oli sitä luokkaa, että tuosta porukasta iso osa olisi voinut vaikka päästä kuntoilemaan.
Ja siis siellä tosiaan saa mitä vaan. Maseratin tai jonkun muun loistoauto liikkeeseenkin varmaan olisivat päässeet myöhään. Niitä oli samalla kadulla aika monta useampikerroksista perä perää...
Jos Samaran yöruokailumahdollisuudet ei jollekin riitä, voi Helsingin edellytykset jo tuntua tosi kutuisilta. Kittilä on ihan hyvä vertailukohta.
Et ole tainnut tajuta että Venäjälle tarvitaan viisumi, joten sieltä kentältä ei lähdetä ulos ihan miten vaan halutaan.
Ja koska Venäjällä vietettiin joulua juuri tuolloin niin taisi niillä Samaran rafloilla olla muutakin tekemistä kuin kantaa ruokaa lentoasemalle...
Ja näyttää vituttavan niin rankasti että joka ainut päivä tekee näitä aloituksia.
Koita nyt palikka ymmärtää että olit sitten intialainen, kenialainen tai kiinalainen niin sinulla on oikeus valittaa huonosta palvelusta, varsinkin jos sitä tullaan sun naaman eteen kysymään.
Mä valitan jo siitäkin jos mun ruoka ravintolassa ei vastaa odotuksia, esim tilaan sisäfileen ja saan ulkofileen ni totta helvetissä valitan enkä vain sano " no pääasia että sain ruokaa.
Oikeesti missä sunlainen ääliö oikein asuu?
kun niin ylpeänä käytät oikeuttasi valittaa.
Onneksi ihmisellä on myös oikeus olla valittamatta, mä en kyllä jaksaisi aina pilata jonkun asiakaspalvelijan päivää sillä että itselläni on paha mieli...
Pilalle siitä kun valitan huonosta palvelusta ni kannattaa vaihtaa alaa tai opiskella sitä alaa.Sitä varten niitä palautteita kysytään että voidaan parantaa asiakaspalvelua. Jos sä et urpona koskaan valita huonosta palvelusta niin se on sun ongelmas mutta älä oleta että me muut ollaan niin tossukoita että emme osaa vaatia sitä mikä meille kuuluu. Et varmaan oo elämässäsi päässyt kovin pitkälle..
On totta että en ole elämässäsi päässyt kovin pitkälle. Olen 25-vuotias. Entä sinä?
Tiesitkö, että nykyään on aika vaikea ilman valmista tutkintoa ja suhteita saada mitään muita töitä kuin asiakaspalvelutöitä? Olen samaa mieltä kanssasi siitä, että alalle sopimattomien ihmisten kannattaisi vaihtaa alaa, mutta kaikille se ei valitettavasti ole mahdollista. Siinä yksi syy, miksi en viitsi kiusata asiakaspalvelijoita, vaikka minulla olisikin siihen oikeus.
Entisenä asiakaspalvelijana en myös todellakaan oleta, että "te muut" ette osaisi vaatia sitä mikä teille kuuluu. Tiedän kyllä, että osaatte. Sehän on Teidän Oikeutenne.
Mä valitan jo siitäkin jos mun ruoka ravintolassa ei vastaa odotuksia, esim tilaan sisäfileen ja saan ulkofileen ni totta helvetissä valitan enkä vain sano " no pääasia että sain ruokaa.
Onneksi ihmisellä on myös oikeus olla valittamatta, mä en kyllä jaksaisi aina pilata jonkun asiakaspalvelijan päivää sillä että itselläni on paha mieli...
Siellä saa just melkein sitä kuvan näköistä hienoa fotoshopattua hampurilaista. Makujen ja muun roskan sinfonia nivoutuu upeasti siihen rasvaiseen kastikkeeseen, ettei pihvillä väliä. Hienoja vieraita juustojakin, kun sellaista jotain muunmaalaista cheddaria on. Ranskalaisetkin saa gyrmee maustepussilla, jos tilaa oikean aterian.
Ja tosiaan, minäkin vaihdatan pihvin, jos saan kanan sijaan possufileen. Niin on kerran käynyt. Naudan onnistumisesta annan yleensä lähinnä myönteistä palautetta. Vaikka mediumi menisi vähän miinuksen tai kypsän puolelle, syön sen oikein hyvällä ruokahalulla, kunhan sitä ei ole ihan karrelle paistettu. Vaikka välillä kypsänä tuotua mediumia ihmettelenkin, mutta siitä osaa arvioida ravintolan taidot hyvin konkreettisesti.
Taisit googlettaa "Samara restaurants" ja sait valtavasti hittejä. Sitten olet tietävinäsi täällä, miten asia olisi pitänyt hoitaa :-)
Taisit googlettaa "Samara restaurants" ja sait valtavasti hittejä. Sitten olet tietävinäsi täällä, miten asia olisi pitänyt hoitaa :-)
Ja näyttää vituttavan niin rankasti että joka ainut päivä tekee näitä aloituksia.
Koita nyt palikka ymmärtää että olit sitten intialainen, kenialainen tai kiinalainen niin sinulla on oikeus valittaa huonosta palvelusta, varsinkin jos sitä tullaan sun naaman eteen kysymään.
Oikeesti missä sunlainen ääliö oikein asuu?
Pilalle siitä kun valitan huonosta palvelusta ni kannattaa vaihtaa alaa tai opiskella sitä alaa.Sitä varten niitä palautteita kysytään että voidaan parantaa asiakaspalvelua. Jos sä et urpona koskaan valita huonosta palvelusta niin se on sun ongelmas mutta älä oleta että me muut ollaan niin tossukoita että emme osaa vaatia sitä mikä meille kuuluu. Et varmaan oo elämässäsi päässyt kovin pitkälle..
On totta että en ole elämässäsi päässyt kovin pitkälle. Olen 25-vuotias. Entä sinä?
Tiesitkö, että nykyään on aika vaikea ilman valmista tutkintoa ja suhteita saada mitään muita töitä kuin asiakaspalvelutöitä? Olen samaa mieltä kanssasi siitä, että alalle sopimattomien ihmisten kannattaisi vaihtaa alaa, mutta kaikille se ei valitettavasti ole mahdollista. Siinä yksi syy, miksi en viitsi kiusata asiakaspalvelijoita, vaikka minulla olisikin siihen oikeus.
Entisenä asiakaspalvelijana en myös todellakaan oleta, että "te muut" ette osaisi vaatia sitä mikä teille kuuluu. Tiedän kyllä, että osaatte. Sehän on Teidän Oikeutenne.
Olen itsekin asiakaspalvelu alalla. Tosin yrittäjänä.
Ja kyllä minulle on erityisen tärkeää että saan palautetta, hyvää tai huonoa, huonosta palautteesta tietää että seuraavaksi pitää toimia toisin ja että parannettavaa löytyy. Hyvästä palautteesta tulee hyvä mieli ja tietää että suunta on oikea.
Jos et anna huonoa palautetta sen takia että ajattelet asiakaspalvelijan päivän menevän pilalle, niin teet hänelle karhunpalveluksen koska muut ihmiset äänestävät jaloillaan ja kohta se firma on Konkassa.
Lakkaa ajattelemasta muita ja ajattele välillä itseäsi sillä kukaan muu ei sitä tee.
Siellä saa just melkein sitä kuvan näköistä hienoa fotoshopattua hampurilaista. Makujen ja muun roskan sinfonia nivoutuu upeasti siihen rasvaiseen kastikkeeseen, ettei pihvillä väliä. Hienoja vieraita juustojakin, kun sellaista jotain muunmaalaista cheddaria on. Ranskalaisetkin saa gyrmee maustepussilla, jos tilaa oikean aterian.
Ja tosiaan, minäkin vaihdatan pihvin, jos saan kanan sijaan possufileen. Niin on kerran käynyt. Naudan onnistumisesta annan yleensä lähinnä myönteistä palautetta. Vaikka mediumi menisi vähän miinuksen tai kypsän puolelle, syön sen oikein hyvällä ruokahalulla, kunhan sitä ei ole ihan karrelle paistettu. Vaikka välillä kypsänä tuotua mediumia ihmettelenkin, mutta siitä osaa arvioida ravintolan taidot hyvin konkreettisesti.
siitä, että pidän Mäkkäri-aterioita gurmeena, ihan silkkana vittuiluna.
Sen sijaan kiitän suhteellisuudentajuasi, koska et nipota näkemyseroista siitä, mitä medium merkitsee. Itse en palauttaisi pihviä, jos se on väärästä lihasta, mutta en kyllä pidä sitä myöskään turhana nipottamisena. Olet varmaan kohtalaisen mukava palveltava.
Olen itsekin asiakaspalvelu alalla. Tosin yrittäjänä.
Ja kyllä minulle on erityisen tärkeää että saan palautetta, hyvää tai huonoa, huonosta palautteesta tietää että seuraavaksi pitää toimia toisin ja että parannettavaa löytyy. Hyvästä palautteesta tulee hyvä mieli ja tietää että suunta on oikea.
Jos et anna huonoa palautetta sen takia että ajattelet asiakaspalvelijan päivän menevän pilalle, niin teet hänelle karhunpalveluksen koska muut ihmiset äänestävät jaloillaan ja kohta se firma on Konkassa.
Lakkaa ajattelemasta muita ja ajattele välillä itseäsi sillä kukaan muu ei sitä tee.
minne palaute kannattaa antaa...
Jos Samaran yöruokailumahdollisuudet ei jollekin riitä, voi Helsingin edellytykset jo tuntua tosi kutuisilta. Kittilä on ihan hyvä vertailukohta.
Et ole tainnut tajuta että Venäjälle tarvitaan viisumi, joten sieltä kentältä ei lähdetä ulos ihan miten vaan halutaan.
Ja koska Venäjällä vietettiin joulua juuri tuolloin niin taisi niillä Samaran rafloilla olla muutakin tekemistä kuin kantaa ruokaa lentoasemalle...
nytkin Venäläisellä hotellihaulla löytyy tuolle yölle vapaita huoneita 74 hotellista. Siellä siis näkee reaaliaikaisen tai jälkikäteen viimeisen paikkatilanteen, eli onko huoneita. Jos tuosta määrästä hotelleja löytyy ylipäätään huoneita, eiköhän siellä jostain hotellista löydy enemmänkin huoneita.
Kokeilin juuri nyt hakua Priority club tunnuksillani netin maksimille, 20 hengelle Holiday Inniin ja tällekin yölle löytyy ainakin 20 huonetta, 6550 ruplaa/huone. Olisikohan tuo varaus tilanne muuttunut noin nopeasti tuolla Venäjällä?
Sama haku Oktyabirskajan sivuilla tuotti ensi yöksi 20 huonetta keskihintaan 11492 ruplaa. (en kokeillut suurempaa määrää, voit käydä itse kokeilemassa)
Taitaa tosiaan olla ruuhkaa, kun siellä kello on aika paljon enemmän. Mihinköhän aikaan ne buukkaa huoneet? Olisi varmaan ehtinyt lentoyhtiö buukkaamaan aivan samalla tavalla.
Siellä muutamissa hotelleissa 300 matkustajaa on pikkuryhmä.
nytkin Venäläisellä hotellihaulla löytyy tuolle yölle vapaita huoneita 74 hotellista. Siellä siis näkee reaaliaikaisen tai jälkikäteen viimeisen paikkatilanteen, eli onko huoneita. Jos tuosta määrästä hotelleja löytyy ylipäätään huoneita, eiköhän siellä jostain hotellista löydy enemmänkin huoneita.
Kokeilin juuri nyt hakua Priority club tunnuksillani netin maksimille, 20 hengelle Holiday Inniin ja tällekin yölle löytyy ainakin 20 huonetta, 6550 ruplaa/huone. Olisikohan tuo varaus tilanne muuttunut noin nopeasti tuolla Venäjällä?
Sama haku Oktyabirskajan sivuilla tuotti ensi yöksi 20 huonetta keskihintaan 11492 ruplaa. (en kokeillut suurempaa määrää, voit käydä itse kokeilemassa)
Taitaa tosiaan olla ruuhkaa, kun siellä kello on aika paljon enemmän. Mihinköhän aikaan ne buukkaa huoneet? Olisi varmaan ehtinyt lentoyhtiö buukkaamaan aivan samalla tavalla.
- täällä ei näköjään pääse muokkaamaan... no nyt korjattu näin.
En oo niin tarkkaan seuranu, itse en syö mitään joinakin päivinä yöt mukaan lukien15 h, vettä juon.
ajattelen nimenomaan itseäni. Minusta elämä on paljon helpompaa ja mukavampaa kun ei valita vaan tyytyy siihen, mitä tulee. Ihan riittävän hyvää palvelua olen aina saanut kun vain vältän niitä paikkoja, joista en pidä. Niiden konkurssiin meno ei ole minun vastuullani.
Tämä nyt ei kyllä liity enää mihinkään, hyvää päivänjatkoa vaan ja onnea yrittämiselle.
Toivottavasti eduskunta säätää lain " valituskielto" kaikki jotka valittaa ihan mistä tahansa niin tapetaan.
Jos ruoka on paskaa ja sanot sanankin niin henki pois.
Jos sairaalassa et saa kunnon hoitoa mutta valitat niin henki pois.
Jos parturi leikkaa hiuksesi siiliksi vaikka pyysit polkkatukan niin jos valitat niin sut tapetaan.Olis niin hienoa toi laki. Ei nii???
Ps ooks säkin ysiluokalla?
Ei. Asun ulkomailla ja teknisellä alalla hyvissä hommissa.
Aina pitää valittaa, mutta jos tulee tosiaan tällainen käytännössä ylitse pääsemätön este niin se on sitten sellainen.
Eli mielestäsi kannattaa koko ajan hautoa valittamista ja jos ei ole hyviä sänkyjä niin kiukusta ei nukuta vaan vaikka seisotaan paikalla koko yö ?.
Jos on nälkä ja ruoka ei vastaa ihan sitä mihin on tottunut niin kannattaa vinkua ja jättää syömättä ?.
Ja kenelle teet noilla mielenosoituksillasi vahinkoa ?.
Taidat olla kasilla ja asunut koko ikäsi Suomessa, kun et pysty sopeutumaan olosuhteisiin.
ihmetyttää kuinka joka mediassa oli tämä sama äiti ja poika, kun koneessa kumminkin oli yli 300 ihmistä? Muutko sitten tajusivat olla onnellisia että ovat hengissä, ja pitivät siksi suunsa kiinni...?
Valitettavasti oltiin samalla luokalla:(
Ja koska Venäjällä vietettiin joulua juuri tuolloin niin taisi niillä Samaran rafloilla olla muutakin tekemistä kuin kantaa ruokaa lentoasemalle...nytkin Venäläisellä hotellihaulla löytyy tuolle yölle vapaita huoneita 74 hotellista. Siellä siis näkee reaaliaikaisen tai jälkikäteen viimeisen paikkatilanteen, eli onko huoneita. Jos tuosta määrästä hotelleja löytyy ylipäätään huoneita, eiköhän siellä jostain hotellista löydy enemmänkin huoneita.
- täällä ei näköjään pääse muokkaamaan... no nyt korjattu näin.
Vaikka kuin olis vapaita hotellihuoneita niin niihin ei pääse kun EI ole viisumia, pöljä!
ja Azimutista. Ensi yöksi Azimut ilmoitti, että Superioreita löytyy enää 4, mutta 40 standard double ja 40 economy twin ei vielä ilmoittanut määrien tulevan vastaan. Hinnat Economy twinille 1650 ruplaa ja standard double 2400 ruplaa.
Ibiksessä molempia löytyy single ja double roomeina.
Eli tällä 20 min nettihaulla yhtäkkiä löytyisi ainakin Ibiksestä 80, Azimutista 84, jos kelpuutetaan superiorit, Holiday Inniltä 20, Oktyabrskayalta 20. Olisi varmasti löytynyt enemmänkin noita, kun tohtisi laittaa ison määrän heti kerralla. Jos siitä 300:sta vaikka puolet oli perheitä ja pariskuntia, on tuossa varmaan aika lailla riittävä määrä huoneita. Ja ihan nettihaulla perushuonetyyppejä.
Ja siis tuosta määrästä Holiday Innillä ei voi hakea suurempaa määrää, vaan pitäisi soittaa Global reservationiin "for better deals".
Vaan yös vietätkin kuppasella lentokentällä, ah niin ihanien venäläisten siivouskäsitteiden keskellä.