Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aion tilata lokitiedot koskien omaa potilashistoriaani. Kuinkahan moni kyläläisistä kärähtää?

Vierailija
09.01.2013 |

:)

Kommentit (80)

Vierailija
1/80 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siellä varmaan lue nimellä, että kuka on katsonut? Luulen, että sen selvittäminen on sitten suurempi juttu ja vaatii kunnon perustelut... En tiedä silti, mutta itse luulen näin :) mäkin kyllä haluaisin.

Vierailija
2/80 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo on kyllä aika pelottavaa jos asiakas ne saisi..

Esim itse olen monesti etsinyt jonkin tietyn henkilön puhelinnumeroa /sukunimeä tms ja olen katsonut ensin väärää henkilöä. Ei niitä kenenkään tietoja jaksa todellakaan lukea, jos ei ole oma asiakas.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/80 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo on kyllä aika pelottavaa jos asiakas ne saisi.. Esim itse olen monesti etsinyt jonkin tietyn henkilön puhelinnumeroa /sukunimeä tms ja olen katsonut ensin väärää henkilöä. Ei niitä kenenkään tietoja jaksa todellakaan lukea, jos ei ole oma asiakas.

Juu minäkin samaa mieltä. Kuinka monta kertaa on vahingossa tullut väärä henkilötunnus (näppäilyvirhe, sanelussa virhe tms.)! Tietenkään en ole koskaan lukenut kenenkään tietoja, jos vahingossa mennyt väärään, mutta ajattelisin, että JOS jotkut nimet näkyisivät lokitiedoissa, niin aikamoinen lynkkausryhmä varmaan olisi vastassa :D Vaikka kyseessä yleensä onkin täysin tuntematon ihminen.

Vierailija
4/80 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa tietää kuka (ihan nimellä) on avannut hänen potilaskertomuksensa. Olen iotse ajatellut tilata myös lokitiedot, kiinnostaa tietää, kuinka moni työkaveri on avannut minun potilaskansioni.

Vierailija
5/80 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jos avaa paperit virheellisesti, niin kiinni vaan heti, sit se näkyy lokissa, että on vaan avannut, ei lukenut tai kirjannut.

Vierailija
6/80 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

terveyspuolen ohjelmista mutta ainakin sosiaalipuolella käyttäjien nimet tulevat esille lokitiedoissa. Ja samalla mitä on tehny, onko katsellut, tehnyt merkintöjä tai tilastoja jne. Mikä järki muuten lokitiedoissa olisi jos nimiä ei näkyisi.

Vierailija
7/80 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tilasin vajaa vuosi sitten omani. 2 ihmistä, joiden ei millään tavalla olisi pitänyt tietojani tarvita, kärähtivät. Saivat kirjallisen huomautuksen.

Vierailija
8/80 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille (lääkisopiskelijat) on sanottu, että jos vahingossa avaa väärän potilaan tiedot niin samantien kun klikkaa itsensä pois, näkee tiedoista ettei niitä ole sen enempiä tarkasteltu. Tietoihin voi myös kirjata jos syystä tai toisesta ehtii vielä niitä tietoja avatakin ennen kuin tajuaa virheensä.

Jokainen klikkaus ja sivu kuitenkin näkyy minkä on katsonut eli kyllä sen huomaa onko vahingossa avattu vai oikein enemmänkin tutkiskeltu.

Itse olen kerran kirjoittanut väärän potilaan tietoihin kokonaisen tekstin ennen kuin tajusin ettei olekaan oikeasta henkilöstä kyse. Siinä olikin sitten vähän enemmän selvittelemistä miten sen saa sieltä pois..

Vierailija
9/80 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

niiden lokitietojen tarkoitus on nimenomaan selvittää KUKA eli NIMI on katsonut.

Itse ole koodannut näitä logitietoja ja mun projektissa tallennetaan mm. nimi, milloin katsominen alkoi ja milloin loppui. Ja jokaiselle sivulle sama.

Eli onhan siinä aika iso ero jos tietoja on katsottu 15 sekunttia (= väärät tiedot) tai 5 minuttia(= urkintaa).

Vierailija
10/80 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajusin vasta tätä ketjua lukiessani että taloyhtiössämme asuva kaupungin sairaanhoitaja on todennäköisesti tutkinut naapuruston potilastiedot. Hän on pitkään häiriköinyt ja asuntoa ollaan ottamassa häneltä yhtiön haltuun, tätä käsittelevissä kokouksissa hän on piikitellyt eri naapureitaan sellaisin sanankääntein jotka nyt tajusin yhdistää näiden naapureiden sairaushistoriaan, omaanikin.

Vierailija
11/80 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä saa tuollaiset lokitiedot tilattua ja miten? Paljonko maksaa?

Vierailija
12/80 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta miksi ap kuvittelee olevansa niin kiinnostava ja erityinen henkilö, että ulkpuoliset urkkisivat hänen tietojaan?

Vierailija
13/80 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarvitaan tietosuojaepäily. Niissä on homma tutkia niitä tietoja, että kiva, että huvikseen niitä tilailette.

Vierailija
14/80 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä naapurin hoitajallakin on oikeus lukea jos on hoitanut sinua...

Vierailija
15/80 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niiden lokitietojen katsomiseen tarvitaan tietosuojaepäily. Niissä on homma tutkia niitä tietoja, että kiva, että huvikseen niitä tilailette.

sillä luulisi, että jos todella tarvitaan tietosuojaepäily ja niiden kerääminen on iso homma, niin tilaaminen olisi tehty hankalaksi. Siis niin, ettei niitä ihan tuosta vain saisi.

Vierailija
16/80 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lokitietoja kerätään vain sen takia, että jos on tietosuojarike-epäily niin niistä voidaan tutkia. Ei niitä ole muuten vaan mitään järkeä kyylätä. Ihmisten pitää pystyä tekemään työnsä ja jos sen takia pitää katsoja tietoja, niin sitten pitää. Jokaisesta jää lokimerkintä.

Niiden lokitietojen katsomiseen tarvitaan tietosuojaepäily. Niissä on homma tutkia niitä tietoja, että kiva, että huvikseen niitä tilailette.

sillä luulisi, että jos todella tarvitaan tietosuojaepäily ja niiden kerääminen on iso homma, niin tilaaminen olisi tehty hankalaksi. Siis niin, ettei niitä ihan tuosta vain saisi.

Vierailija
17/80 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

koskeeko muitakin aloja?

Vierailija
18/80 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. pankkijärjestelmät, verojärjestelmät, poliisijärjestelmät, väestörekisteri ym.

En osaa sanoa voiko lokitietoja pyytää mistä vaan, mutta ainahan sitä voi kysellä.

koskeeko muitakin aloja?

Vierailija
19/80 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä naapurin hoitajallakin on oikeus lukea jos on hoitanut sinua...

Näin. Mutta kun hoitaja on erikoistunut vaivaan jota en pode ja työskentelee eri yksikössä jossa asioin. sama kaupunki ja tietojärjestelmä kyllä.

Jälkeen päin aika selvä tapaus että hän on selannut naapureiden sairauskertomuksia kun ei ole puheväleissä yhdenkään kanssa ja silti osasi "sattumalta" vääntää vitsiä näiden sellaisista vaivoista jotka ei näy päälle.

Hän joka tapauksessa menettää asuntonsa täällä joten sama kai jos kostoksi urkkii. toisaalta, periaatteessa pitäisi käräyttää.

Vierailija
20/80 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se nyt ole sen isompi asia kuin että potilas tilaa omat sairauskertomuksensa kotiin. Tietokone ajaa lokitiedot, ei se mitään salapoliisityötä 86e/h ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme viisi