Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten kukaan pomo voi kuvitella, että työssä oleva pääsisi työpaikkahaastatteluun klo10 tai klo12?

Vierailija
09.01.2013 |

Sellaisia aikoja minulle tarjottiin, oma työaikani on klo8-16 ja piste ja vieläpä niin peräpaikassa ettei sieltä taatusti kesken päivän lähdetä kuin kork jos lapsesta soitetaan että sairas tms.

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinaatko että ne tulee viikonloppuna tai illalla sinne että voi sua haastatella? Ei, kyllä ne ihan virka-ajan puitteissa hoidetaan.

Itse kävin tässä juuri ennen joulua työhaastattelussa. Ihan olin klo 10-13 pois työpaikaltani. Laitoin vain kalenteriin "yksityinen meno" ja tein siihen kuluneet tunnit takaisin seuraavina päivinä vähitellen. Onneksi meillä ei tarvi selitellä poissaolojaan, kunhan tosiaan tekee ne niihin kuluneet tunnit takaisin.

Vierailija
22/42 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmaan otettava vapaapäivä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

työpäivän aikana hoitamaan omia asioitaan kun sen sopii esimiehen kanssa. Ikinä ei ole ongelmia ollut.

Vierailija
24/42 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on, siis alallani, virka-aika klo7-17.

ap

Vierailija
25/42 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai pitää päästä Meinaatko että ne tulee viikonloppuna tai illalla sinne että voi sua haastatella? Ei, kyllä ne ihan virka-ajan puitteissa hoidetaan.

Itse kävin tässä juuri ennen joulua työhaastattelussa. Ihan olin klo 10-13 pois työpaikaltani. Laitoin vain kalenteriin "yksityinen meno" ja tein siihen kuluneet tunnit takaisin seuraavina päivinä vähitellen. Onneksi meillä ei tarvi selitellä poissaolojaan, kunhan tosiaan tekee ne niihin kuluneet tunnit takaisin.

Otetaan pekkaspäivä (meillä sellainen vielä on)

Tai ihan palkatonta vapaata.

Vierailija
26/42 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on, siis alallani, virka-aika klo7-17. ap

mutta onneksi voin poistua tarvittaessa työpaikaltani... kuten erittäin moni muukin.

Vierailija
27/42 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En menisi aamulla nyk työpaikkaani lainkaan vaan olisin siellä vasta klo11.30-12 riippuen siitä kauanko haastattelu kestäisi.

Ja vastaavasti tuohon myöh ajankohtaan pitäisi lähteä klo11.15 ja olisin takaisin about klo14-14.30

Ei onnistu työssäni, en ole koneiden kanssa tekmisissä tai istu kopissani tietsikan äärellä.

ap

Vierailija
28/42 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on, siis alallani, virka-aika klo7-17.

ap

ei ole mitenkään velvollinen järjestämään haastatteluja johonkin hakijalle sopivaan aikaan. Jos on niin että ei ole muita hakijoita olemassa tai tämä hakija on aivan ylivoimainen, työnantaja voi yrittää järjestellä sopivan ajan, mutta aika usein käy niin että hakija joka ei saa tultua haastatteluun ehdotettuna aikana, vaan tippuu pois hakuprosessista ja valituksi tulee joku muu.

Se ei vielä ole paha jos ensimmäinen ehdotettu aika ei sovi, mutta vaatimus että ei voi ollenkaan hänen normaalin työpäivänsä aikana tulla on todennäköisesti kohtuuton ja johtaa työnhaun päättymiseen siihen.

Vierailija
29/42 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tälläkin hetkellä työkaevri lomalla, ollut jo 1,5kk ja on vielä 2vkoa ja sijaisia ollut erittäin on/off-tyyliin joten en varmasti saisi vapaapäivää itselleni, edes palkatonta.

No, täytyy katsoa miten toimin, mutta tässä perslävessä en kauaa enää happane, ei ole ihmisen paikka tällainen orjalaitos missä saa tehdä 2-3 ihmisen töitä, informaatio ei kulje, sijaisia ei pahemmin saada ym.ym

ap

Vierailija
30/42 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tälläkin hetkellä työkaevri lomalla, ollut jo 1,5kk ja on vielä 2vkoa ja sijaisia ollut erittäin on/off-tyyliin joten en varmasti saisi vapaapäivää itselleni, edes palkatonta. No, täytyy katsoa miten toimin, mutta tässä perslävessä en kauaa enää happane, ei ole ihmisen paikka tällainen orjalaitos missä saa tehdä 2-3 ihmisen töitä, informaatio ei kulje, sijaisia ei pahemmin saada ym.ym ap

Ilmeisesti siellä on vapaampi ja parempi meininki, jos kerran haastatteluaikaa tarjotaan keskelle päivää.

Vierailija
31/42 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tälläkin hetkellä työkaevri lomalla, ollut jo 1,5kk ja on vielä 2vkoa ja sijaisia ollut erittäin on/off-tyyliin joten en varmasti saisi vapaapäivää itselleni, edes palkatonta.

No, täytyy katsoa miten toimin, mutta tässä perslävessä en kauaa enää happane, ei ole ihmisen paikka tällainen orjalaitos missä saa tehdä 2-3 ihmisen töitä, informaatio ei kulje, sijaisia ei pahemmin saada ym.ym

ap

minä pitäisin vaikka saikkupäivän. Ainahan voi itseä joku ripuli tai oksennustauti päiväksi...

Vierailija
32/42 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikissa työpaikoissa ei voi tehdä tunteja sisään ja käydä hoitelemassa asioitaan kesken päivää (esim. hyvin suuri osa duunariammateista). Jos työaika on säännölliset 8-16 ilman mitään liukumia ja muun aikaa pulju kiinni, niin miten tuossa mitään teet sisään?

Kaikissa työpaikoissa ei saa edes palkatonta vapaata. Oon ollut pätkätöissä, joissa edes kertyneitä lomia ei saanut pitää vaan ne oli pakko ottaa rahana. Ja paikoissa, joissa kertyneet lomat saa pitää vasta työsuhteen lopuksi, ei silloin kuin vapaata tarvitsisi.

Oon itse ollut töissä sellaisissa työpaikoissa, jossa käytännössä ainoa mahdollisuus tuossa tilanteessa olisi ollut ottaa vilpillisesti saikkua.

Aika kamala pomo siellä uudessa työpaikassa, jos ajattelee pahaa työnhakijasta siksi ettei tämä suoraan halua kusettaa nykyistä työnantajaansa haastatteluun päästäkseen.

Ja just tämä on muuten yksi niistä syistä, miksi olen nyt työttömänä todella vastahakoinen ottamaan vastaan mitä tahansa siivoustyötä. Koska se vaikeuttaa todella paljon niiden oikeasti koulutustani vastaavien töiden hakemista. Tiedän asiantuntijahommia tehneenä, että siellä porukalla on just sellainen käsitys, että jos joku ei keskellä työpäivää saa lupaa poistua työpaikaltaan, niin kyseessä on muka aina vain tän työntekijän asennevamma ja tahdon puute. Eihän syynä voi ikinä olla se, että työnantaja on joustamaton mulkku.

Mun ymmärtääkseni työnantajilla ei kuitenkaan ole mitään lakisääteistä velvoitetta antaa vapaata kesken päivää jotta työntekijä pääsisi työhaastatteluun toisaalle.

Vierailija
33/42 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea edes kuvitella ettei työaikoja saisi sovittua niin että pääsee haastatteluun jos niitä harvoin sattuu. Jos työkaveri on kuukausia lomilla, niin tuntuu kohtuuttomalta ettei itse saisi edes yhtä vapaapäivää pitää.

Koettaisin ap:n tilanteessa todellakin käydä niissä haastatteluissa ja vaihtaa työpaikka ASAP.

ap

Vierailija
34/42 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä haastattelen vain 10-14. Koska se sopii minulle.

Vierailija
35/42 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joten ei ihan hevillä viitsi keksiä mitään tautia..

ap

Vierailija
36/42 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kavahdan ja halveksin ihmisiä jotka ajattelevat vain omaa napaa, me myself and i-ajattelu on mennyt liian pitkälle tässä yht.kunnassa.

Joten enpä kanssasi työskentelisikään koska koen että työntekijän on edes josskain määrin voitava ns kunnioittaa tai arvostaa pomoaan.

ap

Vierailija
37/42 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kavahdan ja halveksin ihmisiä jotka ajattelevat vain omaa napaa, me myself and i-ajattelu on mennyt liian pitkälle tässä yht.kunnassa.

Joten enpä kanssasi työskentelisikään koska koen että työntekijän on edes josskain määrin voitava ns kunnioittaa tai arvostaa pomoaan.

ap

Missään ei oteta vakavasti henkilöä, joka vaatii erityiskohtelua jo haastatteluvaiheessa :)

Vierailija
38/42 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haastattelen aika usein ihmisiä ja usein haastattelut yritetään sopia iltapäivään, koska kyllä minä pomonakin ymmärrän, että usein on helpompi tulla joko heti aamusta tai iltapäivästä kuin keskellä päivää. Kannattaa myös muistaa, että pomollakin on työaika.

Haastateltavia voi olla kuitenkin monta, jolloin kaikille ei voi tarjota aamu- tai iltapäiväaikaa. Hankalaa myös soittaa ensin hakija a:lle, jolle sopii kello 12. Sitten hakija b ilmoittaa, että vain kello 12 käy hänelle. Soitanko uudestaan a:lle, joka vaihtaa haastatteluajan kello 13:sta. Hakija c ilmoittaa sitten, että vain klo 13 käy....

Siinä vaiheessa kun töitä hakee, kannattaa esittää mahdollisimman joustavaa. Ymmärrän kyllä etukäteen sovitut menot ja sen, että aina kaikki ajat eivät sopi. Olen kuitenkin välillä vetänyt hakupapereihin hylkäämismerkin jo ennen haastattelua, jos haastatteluajankin sopiminen tuottaa suurta tuskaa.

Vierailija
39/42 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten voi ESITTÄÄ joustavaa, jos nykyisen työnantajan vuoksi se joustavuus ei ole oikeasti mahdollista? Sanoo, että mulle käy ihan mikä vaan mikä teille on paras, ainiin paitsi että jos vois olla neljän jälkeen tai ennen kasia, kun en saa vapaata nykyisestä työpaikasta haastattelua varten? Hyväksyy annetun ajan mukisematta, mut ei sit tulekaan paikalle kun ei kertakaikkiaan pääse? Ilmestyy paikalle paskaisissa siivousvaatteissa, tai vaikka vaatteet olisikin ehtinyt vaihtaa niin ainakin ihan hikisenä, kesken työkeikan, mut onpahan paikalla toivottuun aikaan?

Kiva muuten kuvitella, miten mairittelevat "suositukset" siltä nykyiseltä työnantajalta tulee uudelle, jos työhaastatteluun päästäkseen joutuu ottamaan asiatonta saikkua tai muuten vaan olemaan luvattomasti pois...

Ymmärrän kyllä työnantajaa, tottakai jokainen tahtoo palkata mahdollisimman helpon ja joustavan tyypin. Voi kun ymmärtäisivät, että aina se joustamattomuus ei ole kuitenkaan työntekijästä itsestä kiinni.

Vierailija
40/42 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kukaan tutkinut kellokorttia. Voin olla pois kuinka lystää, sen verran liikkuva työ.

Ehkä haastattelija ajattelee, että sinuun luotetaan enemmän työssäsi ja saat itse määritellä menosi.. oletko sittenkin hieman liiotellut CV:ssä ja olet vain suorittava työntekijä?

Olen saanut kulkea miten haluan, ihan ekasta työpaikasta asti.