Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hei sinä nuori äiti Hyllykallion Prismassa eilen

Vierailija
09.01.2013 |

miksi annoit pienten lastesi (kaksoset?) kiljua kimeällä äänellä ihan huvikseen? Ymmärrän sen jos lapsi huutaa marketissa uhmakohtausta tai väsyä tai nälkää, tuskin kukaan vanhempi sellaselta säästyy. Mutta kun sinä olit ihan rentona vain ja keräilit tavaroita samalla kun lapsesi kiljuivat jatkuvasti niin että marketti raikasi.

Olen miettinyt että missä ne kaikki lastensa kanssa hukassa olevat vanhemmat oikein ovat kun omaan tuttavapiiriin on sattunut vain järkeviä vanhempia jotka edes yrittävät hillitä muita häiritsevää käytöstä. Nyt tuntui ekan kerran siltä että okei, tuossa on yksi.

Kommentit (63)

Vierailija
1/63 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki korvatulpat.

t. ei-niin-nuori-äiti mutta sellainen, jota ei lasten kiljumiset (enää) haittaa

Vierailija
2/63 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä vaan huomaa aina heidän huutoa.

Syön rauhoittavia masennukseen, joten kiljuminen ei hetkauta. Olen saamassa mahdollisesti meille tukiperheen, mutta jonot ovat pitkät.

Olen pahoillani huudosta. Ja nyt on mentävä, kun se alkoi taas.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/63 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus kai se järkevin tapa reagoida "häiriökäyttäytymiseen" on olla reagoimatta.Mitä olisi pitänyt tehdä?Läpsäistä vai?

Jos äiti olisi nalkuttanut ja motkottanut lapsilleen, olisi joku viisas marmattanut siitä tänne, että on lähes lastensuojeluilmoituksen paikka.

Vierailija
4/63 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaksosten äiti taitaa olla vähän suuripiirteisempi, eikä jaksa välittää nipottavista kanssamammoista :D

Vierailija
5/63 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuli masennuksen sijaan sellainen fiilis että siinä vaistovanhempi katselee ylpeänä miten Pyry ja Tuuli harjoittelee äänijänteitään, mihin heillä on täysi oikeus... Mä olen ensimmäisenä sanomassa että lasten pitää antaa olla lapsia ja kyllä lapsista saa ääntä kuulua, mutta tuo eilinen ei ollut enää toleransseissa, muut asiakkaat vaihtoi keskenään kauhistuneita katseita.

Njoo. Itse en edelleenkään aio antaa omien lapsieni hutaa niin kovaa ja kimeästi kuin keuhkoista lähtee muualla kuin kotona ja sielläkin vain kokeeksi. ap

Vierailija
6/63 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kaupassa on käytävä ja nopeammin sieltä pääsee pois kun tekee ne ostokset.

Vierailija
7/63 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ensimmäisenä sanomassa että lasten pitää antaa olla lapsia ja kyllä lapsista saa ääntä kuulua,

Huijaat tuolla vaan itseäsi.

Vierailija
8/63 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaali vanhempi opettaa lapsilleen, ettei kaupassa huudeta ja kiljuta.

Vierailija
9/63 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saanko kysyä sulta sitten neuvoa myöskin kaksosten äitinä että mitä silloin pitää tehdä kun kaksoset alkavat huutamaan esim kaupassa?

En minäkään nimittäin haluaisi että huutavat mutta jos hyssyttelen huutavat kahta kauheammin. Paras keino on olla välittämättä, ja yleensä olenkin mutta en voi olla ahdistumatta muiden katseista joten siksi äskenkin kauppaan heti kun se aukeaa, mummut ja papat ovat suvaitsevampia huudolle ja hymyilevät ja joskus jopa lohdUttavat kuin taas muut äidit arvostelevat ja tuijottavat vihaisesti .

Vierailija
10/63 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ensimmäisenä sanomassa että lasten pitää antaa olla lapsia ja kyllä lapsista saa ääntä kuulua,

Huijaat tuolla vaan itseäsi.

Mä annan lapseni tehdä monia asioita jotka ei ole yleisesti sallittuja. Meillä saa hyppiä sohvalla ja niin edelleen. Leikkivillä lapsilla meteli nousee ja hyvä niin, mua ei oikeasti haittaa.

Mutta tuosta eilisestä jotenkin järkytyin tavallaan. Sekin on vielä ihan ok että lapset kiljuu marketissa kuin sumusireeni ja vanhempi ei saa niitä kuriin, mutta se edes yrittää. Tai edes näyttää nololta. Tämä äiti sen sijaan oli vain ihan että tilanne on sataprosenttisen jees.

Vierailija
11/63 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saanko kysyä sulta sitten neuvoa myöskin kaksosten äitinä että mitä silloin pitää tehdä kun kaksoset alkavat huutamaan esim kaupassa?

vapaakortti käyttäytyä huonosti? Miksi? Kun jompikumpi aloittaa, niin sitten sanotaan että nyt lähdetään vetämään täältä kaupasta jos et lopeta nyt heti, ja sitten kanssa lähdetään. Tai ei osteta sitä herkkuvanukasta. Tai ei katsota illalla pikkukakkosta. Ihan samati kuin muillakin lapsilla.

Vierailija
12/63 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonokäytöksisiä penskoja en siedä. Maailmaan kyllä mahtuu ääntä, mutta riehua ei tarvi. Sun lapset saavat varmaan kaupassakin juosta ja pudotella tavaroita hylliltä?

Mä annan lapseni tehdä monia asioita jotka ei ole yleisesti sallittuja. Meillä saa hyppiä sohvalla ja niin edelleen.

Vierailija
13/63 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanonkin seuraavaksi 10kk ikäisille lapsille että nyt lähdetään vetään täältä:)

Pikku kakkonen ei vielä kiinnosta mutta en jos uhkaan että eivät saa ruokaa, varsinkaan kun sitä ei ole jos kaupasta lähdemme?

Siis tosi hyvä neuvo. Kiitti

Vierailija
14/63 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanonkin seuraavaksi 10kk ikäisille lapsille että nyt lähdetään vetään täältä:)

Pikku kakkonen ei vielä kiinnosta mutta en jos uhkaan että eivät saa ruokaa, varsinkaan kun sitä ei ole jos kaupasta lähdemme?

Siis tosi hyvä neuvo. Kiitti

Kylläpä mamma taas veti johtopäätökset käkättimeensä :D . Mä en oikein enää tiedä pitääkö tän palstan mammoille ärsyyntyä vai nauraa..

Vierailija
15/63 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että kasvatustietoisuus on kasvanut, mutta...

Varsin usein kuulee isän tai äidin suusta sanat: Jos nyt käyttäydyt kunnolla, niin...itse kyllä näkisin ihan mielelläni tälläistä kylmän rauhallista käytöstä esim. kaupoissa, kauppa-asiat hoidetaan loppuu ja sitten vasta esim. kotona tilanteen rauhoituttua miettimään lastensa kanssa, mitä oikein tapahtui.

Minulla voi olla rajujakin näkemyksiä ja mielipiteitä siitä, miten ihmiset laspsiaan kasvattavat, mutta ei haaravälin levittäminen miehelle ja sieltä lapsen synnyttäminen, teen minusta vielä kaiken äitiyden ja kaiken lapsitieteen tohtoria. Vähän nyt armoa, mammat.

ps. 10kk, kun ei vielä juurikaan kasvateta, sitä yritetään pitää hengissä ja hyvissä kantimissa.

Vierailija
16/63 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä mamma taas veti johtopäätökset käkättimeensä :D . Mä en oikein enää tiedä pitääkö tän palstan mammoille ärsyyntyä vai nauraa..

Voi tätä uusavuttomuuden ja -aivottomuuden määrää.

Vierailija
17/63 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsin usein kuulee isän tai äidin suusta sanat: Jos nyt käyttäydyt kunnolla, niin...itse kyllä näkisin ihan mielelläni tälläistä kylmän rauhallista käytöstä esim. kaupoissa, kauppa-asiat hoidetaan loppuu ja sitten vasta esim. kotona tilanteen rauhoituttua miettimään lastensa kanssa, mitä oikein tapahtui.

No sulla on 10 kk, voit sitten kokeilla käytännössä (jos haluat tehdä asiat itselles vaikeiksi).

Vierailija
18/63 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

huono käytös katkaistaan paikan päällä heti. Ei niin että hei, kiva riehua ihan vapaasti ja sitten kotona äiti sanoo vähän että soo soo.

Vierailija
19/63 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap:n näkemät kauhukaksoset olivat? Noin suurinpiirtein?

Vierailija
20/63 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotain 3-4-vuotiaita