Onko täällä sellaisia ettei pysty yhtään säästämään pahan päivän varalle?
Kommentit (27)
ollut jo vuosia enkä tajua silti miten voi olla tiukkaa eikä miehelläni ole edes suuret tulot.ap
Asioihin vaikuttaa moni seikka.
mutta itse pystyy moneen asiaan vaikuttamaan.Me emme saa mitään tukia ja maksamme asuntolainaa yms silti pärjäämme.
Olen ihan varma, että ainakin lapsilisää olet hakenut ja sitä myös saat.
1 lapsen lapsilisä + alin vammaistuki ei kata edes lapsen lääkekuluja meillä.
Sitten päälle kaikki terapiakäynnit.
ollut jo vuosia enkä tajua silti miten voi olla tiukkaa eikä miehelläni ole edes suuret tulot.ap
mutta itse pystyy moneen asiaan vaikuttamaan.Me emme saa mitään tukia ja maksamme asuntolainaa yms silti pärjäämme.
ja meillä aika pienet tulot.
Ei jää säästöön mitään, kaikki menee elämiseen. Kaksi aikuista joista toinen tekee 80% työpäiviä. Kolme lasta, kaksi koiraa, kaksi autoa, kaksi moottoripyörää, omakotitalo, mökki. Miksi pitäisi säästää? Elämme tätä hetkeä nyt ja tässä. Meillä on kaikki mitä haluamme ja laitamme joka kuukausi rahaa näihin, ruokaan, bensaan ja muihin elämisen kuluihin. Jos säästäisimme rahaa se olisi jostakin muusta pois. Tiukka tekee välillä, mutta kyllä me jotekin aina selviämme eteenpäin.
sen lasken säästöksi verrattuna vuokraan. Olen tyytyväinen silloin kun visalla on vielä varaa. Meillä vain toinen tienaa, minä olen työttömänä, eikä mitään hajua koska minä pääsisin tienaamaan. Jos olisi varaa, niin kyllä säästäisin, tällä hetkellä ei vain ole ja se siitä.
Olemme siis tinkineet paljon muusta.
Lapsen lääkekulut nielee 200e kk. Ja eikö vaan lääkäri ohjeistanut lisää pillereitä.
Kerro ihmeessä mistä tingin vielä niin, että saamme säästöönkin ehkä jotain.
Lääkekulut menee reippaasti yli lääkekaton joka oli viime vuonna n. 700e. Miksi ei toimi teillä?
sillä ei ole koskaan mitään puskuria tilillä, tuntuu että kaikki menee mitä tulee, vaikka on hyväpalkkainen työ. Minä säästän (ehkä liikaakin kun tilien korot on mitä on) ja haluan että on kunnon vararahasto. Näillä "vararahoilla" sitten makselen esim. perheen kesälomat ym kun miehellä ei ole millä maksaa. Välillä ottaa päähän. Ja yhtä isto tulot on meillä molemmilla.