G:Leikkaatko lasten hiukset itse vai käytkö parturissa?
Meidän lapsemme on käynyt 1,5v asti parturissa ja tuntuu että aika harvat käy.
Kommentit (13)
Vajaa parivuotiaana hiukset vaati ensimmäisen kerran leikkausta, silloin käytiin ensimmäisen kerran, eikä ole koskaan ollut mitään ongelmia. Tosin nyt kun poika lähestyy murrosikää, parturiin ei suostu millään.
Poika (6v) haluaa aina itselleen kynityn pään (sen parin millin siilin) joten sen leikkaaminen käy näpsäkästi kotonakin. Muutoin poika on elämänsä aikana käynyt muistaakseni kaksi kertaa parturissa.
Tytöltä (2,5v) ei ole tähän mennessä leikattu muuta kuin otsatukka. Sen on leikannut ystäväni, joka opiskelee parturi-kampaajaksi.
En ala sotkeutumaan ammattilaisten hommiin. Haluan että lastenkin tukat on hyvännäköiset.
luonnonkihara tukka, joten ei niin tarkkaa :) ja mies leikkaa mun hiukset, ihan saksilla nekin...
Mutta olen entinen parturi-kampaaja itse.
minä lapseni hiuksia leikkaisin, en ole kampaaja. Eihän minunkaan kutreihini koske kuin ammattilainen.
On käynyt ihan vauvasta asti.
Nuorempaa käytettiin parturissa 1-v-valokuvaa varten, mutta muuten olen hänen hiuksensa leikannut itse.
Ihan vaan siitä syystä että lapsi itse toivoo äidin leikkaavan hiuksensa.
En ole parturi-kampaaja, mutta yleisesti ottaen aika kateva kasistani. Youtubesta olen katsellut ohjevideoita ja hyvin sujuu seka tyton tukan leikkaaminen etta pojan kerroksittain leikattu lyhyt tukka. Useinmiten tulos ei ole taydellinen, mutta onhan tassa aikaa harjoitella. Jos jossain vaiheessa alkavat olla itse tarkempia hiustyylista eika minun taidot riita, saavat menna kylla kampaajallekin.
viela, etta jos itse leikkaatte hiuksia, niin suosittelen ostamaan hiusten leikkaamiseen tarkoitetut sakset ja kayttamaan niita vain tahan tarkoitukseen. Tylsilla saksilla tukan leikkuusta ei tule mitaan.
1-2 kertaa vuodessa käytän kampaajalla/parturissa ja siinä välissä siistin muutaman kerran itse. Tytöllä nyt ei ole kuin pitkien hiusten tasaaminen joten hän ei käy yhtä usein kuin poika. Leikkaan miehenkin hiukset, ihan tyytyväinen on ollut tulokseen.
parturi-kampaajan koulutus kun löytyy takataskusta... saapahan säästettyä kummasti rahaa kun pystyy itse leikkaamaan perheen hiukset!
Lasellani on tosi kihara tukka ja kampaaja ei osannut leikata sitä. Myös sattui enemmän kun mun leikkaus.
Yksivuotiaista ovat käyneet kampaajalla.