Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muilla sellaista anoppia & appea jotka EIVÄT osta joululahjoja??

Vierailija
06.12.2005 |

Minulla on. He ovat niiiiin materialistisvastaisia etteivät voi ostaa lastenlapsilleen mitään.. ja kuulema jos ostaisivat päälle 1 vuotiaille pojille (pojan poikia)lahjat niin heidän PITÄISI tasa-arvon takia ostaa myös 40-vuotiaalle pojalleenkin lahjat. Heidän kommunistinen ajatusmaailmansa tökkii minua. Se on pahentunut vuosien saatossa.. ärsyttää koko sana MATERIALISMI kun he eivät herran jestas edes tiedä mitä se sana oikeasti tarkoittaa!!! Käyttävät väärissä asiayhteyksissäkin tuota sanaa...

Mutta he ovat tuollaisia. Eivät he osta lapsilleenkaan mitään. Joskus aikanaan ovat ostaneet. Mutta ei Joulun tarvitsekaan ostojuhla olla. Mun mielestä on vain kiva ANTAA läheiselle vaikka joku pienikin muistutus siitä että hän on tärkeä. Minulle siis antamisen ilo on suuri!!

Toisaalta en itse välitä omien vanhempieni tavasta laittaa tuhansia euroja jouluna kauppoihin.. se menee taas toiselle ääripuolelle.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
06.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, eihän siinä mitään jos meille ei kerran mitään haluta antaa. Mutta miksi he eivät sitten hyväksy sitä että MUUT ostavat lahjoja?? SIKSI me emme ikinä voisi pitää sukujoulua koska appi kommentoisi äänekkäästi sitä tavarapaljoutta ja ylijahjoituksia..pilaisi siis koko joulun niiltä jotka ovat ostaneet lahjoja ja jotka niitä saavat. :(

Heillekään ei voi ostaa mitään, vain itsetehty tarpeellinen asia on kuulema arvostettava asia. Tänä jouluna eivät saa meiltä mitään.

Minun perheessä joulu on aina ollut sellainen että lahjoja ollaan saatu koska muuten emme saaneet leluja ja rahaa keskellä vuotta kuin synttärinä. Eli jouluna sitten saatiin tarpeellisia asioita ja leluja.

Mielestäni on omituista tuollainen asenne koska onhan sitä ennenkin vanhaan annettua lahjoja: Ne ovat olleet sitten niitä itsetehtyjä sukkia jne mutta kuitenkin antamisen ilosta nekin!

Vierailija
2/5 |
06.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Appea ei ole. Anoppi ei tainnu ostaa 1-vuotislahjaksi mitään ja 2-vuotislahjaksi pyydettiin jotain yhdessä kummisedän kanssa ostamaan ja osti. Kahten eka jouluna ei ole ostanut mitään. Siis lapselle, itsestä ei väliä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
06.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Appi ja anoppi on eronneet,appi antaa aina rahaa,kun ei " osaa" ostaa mitään,no,ei siinä sinällänsä mitään,se raha sentään on suunnattu pojan nimellä.

Anoppi ostaa tasan tarkkaan 3 käsipyyhettä/3 tyynyliinaa JOKA joulu.

Vierailija
4/5 |
06.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka paikassa hehkuttavat ja kehuvat, kuinka paljon heillä on lapsenlapsia ja jos tunnikin hoitavat koko kaupungille pitää se tiedottaa.

Asiaan, viime jouluna tyttären lapset saivat n. 50¿ joululahjat ja poikien perheen lapset 1¿ puodin lahjasta 20¿ arvoiseen lahjaan. Euro puodin auto hajosi välittömästi ja niitä naftaliinille haisevia hattuja en edes päähän laittanut.

Olisivat mieluummin jättäneet ostamatta.

Synttärilahjaksi on tullut mm. elloksen ilmaislahjana sellainen peli.

Vierailija
5/5 |
06.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mistä suunnasta tullee, meidän anoppi nääs vetää herneet nenään milloin mistäkin asiasta. yleensä emme edes tiedä mistä. sitten hän ei halua tuntea meitä, joten jos tämä kausi sattuu joulunaikaan niin ei tule lahjoja lapsenlapsille.

mutta jos taas tuulee lännestä niin johan ollaan mielin kielin, kieli arsessa niin syvällä että huh huh.. mummon rakkaat, ihqu raxu-poxu nami nami herttaiset lapsenlapset.. silloin lahjoja saattaa tulla. vaikken ehkä haluais enää ottaa edes vastaan niitä, mutta eihän minulla ole oikeutta kieltää lapselta mummoa? kunhan itse on niin iso että tajuaa miten on tuulella käypä kaveri niin osaa itse valita. nyt vaan yritän " suojella" pahojen kausien yli.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi seitsemän