Voisitko naida oman serkkusi?
Kuulin äskettäin eräs tuttavani on serkkunsa kanssa naimisissa ja lapsiakin jo on. Eivät siitä kyllä yleisesti huutele itsekään.
En arvostele ketään mutta en voinut sille mitään kun ajattelen menisinkö itse oman serkkuni kanssa, ajatuskin on liian ällöttävä. Tulisi vähän outoja sukulaisuussuhteitakin. Voisitko sinä mennä?
Kommentit (211)
Ne on mulle ihan vieraita ihmisiä. Nimet suunnilleen tiedän mutta en ole tavannut kuin joskus lapsena. En tiedä niistä mitään enkä ole niiden kanssa tekemisissä.
On vähän liian läheisiä sukulaisia!
Aikamoinen riski saada vammaisia lapsiakin.
että ei onnistuisi kuin rekisteröity parisuhde.. ja erotakin pitäisi meidän molempien ensin.
joka on kaikin puolin hyvännäköinen mies.
Voisin nussia sitä, mutten missän tapauksessa menisi naimisiin tai perustaisi perhettä.
Veljeni on pannut serkkuaan (serkkuamme) joskus kännipäissään.
Ne on mulle ihan vieraita ihmisiä. Nimet suunnilleen tiedän mutta en ole tavannut kuin joskus lapsena. En tiedä niistä mitään enkä ole niiden kanssa tekemisissä.
Olen tavannut serkkuni viimeksi kun olin 10v.
Nyt Facebookin kautta löysin heidät (asuvat ihan toisessa maassa) ja ollaan yritetty pitää yhteyttä mutta sellaisena vieraana on pysynyt edelleen.
Eli joo, voisin.
Olen ollut läheisissä tekemisissä kaikkien serkkujeni, myös miespuolisten, kanssa lapsesta asti. Suhtaudun siis heihin kuin veljiin. On syntynyt automaattinen psykologinen este avioitumiselle.
Mutta ymmärrän, että joillain voi olla serkkuja runsaasti eikä heidän tai ainakaan joidenkin kanssa olla ollenkaan tekemisissä. Tällaiset ihmiset varmaan voivat myös mennä naimisiin serkkunsa kanssa, kun tuota lapsena muodostuvaa tuttuussuhdetta ei ole olemassa.
En edes ole läheisesti tekemisissä, mutta kaikissa on minusta selvästi suvun piirteitä ja ulkonäköä. Ihan sama, mikä on sukulaisuussuhde, niin hyiiiii...
kyllä ällöttäisi harrastaa seksiä tai ryhtyä parisuhteeseen serkun kanssa. Minullakin on etäisiä serkkuja joita en ole nähnyt kuin viimeksi lapsena. Mutta suvun miesten tyypilliset piirteet eivät viehätä minua joten tuskin kiinnostuisin edes ulkoisesti vaikka en tunnistaisi serkukseni.
voisi, yäk.. en ole heitä kovin usein nähnyt kun asuvat kaukana, ovat aivan ihania ukkoja ja hyvännäköisiäkin muttei tulis mieleenkään, alkas tuntuu rutsukselta, ajatuskin on ihan ällö joku raja!
En tekisi lapsia serkun enkä pikkuserkun kanssa, geenivirheiden määrä olisi aivan liian suuri. Lääketieteellisesti en edes ymmärrä miksi serkkujen kanssa saa mennä naimisiin.
Pikkuserkkua voisin kyllä panna, on sen verta kuuma tapaus.
Kyllä mä voisin hyvinkin mennä! Mut mulla onkin serkkuna yks hottis...
Minulla on 9 miespuolista serkkua ja yhdenkään kanssa en missään olosuhteissa voisi harrastaa seksiä tai mennä naimisiin. yök. ihan ku broihin kanssa olis! ollaan sen verran paljon tekemisissä näin aikuisenakin, että tuntuvat läheisiltä.
Minulla on viisi miespuolista serkkua, joista yksi on jo naimisissa (enkä muutenkaan pidä hänestä). Muut neljä taas ovat minua 10-25 vuotta nuorempia, joten sekään ei käy päinsä, vaikka ne aikuiset serkut ovat kyllä tosi namuja. Jos tilanne siis olisi toinen, voisin kyllä perustaa perheen serkun kanssa, serkku ei mielestäni ole liian läheinen sukulainen. Ehkä se johtuu siitä, että serkkuni asuvat meistä kaukana eikä minulle ole lapsena tullut sellaista "sisar-ja-veli"-suhdetta heihin.
Hyi, ei ikinä. Itse olen sisäsiittoiselta paikkakunnalta kotoisin joten hainkin puolisoni sitten Euroopan toiselta laidalta,
Onko nämä jotkut provoja tai teinien tekstejä vai onko oikeasti jotkut panneet serkkujen kesken? Hyi hitto!
Kyllä, ja olen niin tehnytkin. Avioliitossa ihan olemme.
naimisiin en kyllä menisi.
ps. Kaikki ei tunne serkkujaan, tietämättäänkin voi seurustella serkkunsa kanssa