LOKAKUISET 2013
Kommentit (318)
Jesh! Tästä vuodosta ei voi erehtyä! Kunnon menkat! Oikeestaan ihan mahtavaa, ja jos vielä kierto olisi jatkossa ihan normaali, niin vielä mahtavampaa!
Eli mulle voi päivittää tuonne listaan nyt KP 2/?
jos tämä kierto olisi normaali, ehdin hyvin mukaan vielä lokakuisiin! :)
Rena__, kiitos kun selvensit tuon luteaalivaiheen. Sunnuntaina mulla alkoi tiputtelu kunnolla, joten jos se mun ovis oli silloin kuin kuvittelin, niin luteaalivaihe olisi ollut n. 8-10 päivää.
Joku vois vielä selventää vähän noiden limojen suhteen, että loppuuko limaisuus samantien kun ovis tapahtuu vai vasta myöhemmin?
Mutta nyt neiti unilla, joten keskityn lempisarjojen tuijotteluun boxilta! :)
Vihdoin vuoto loppui. Tänne siis tieni kävi
yk 10 käynnistyi... :/
Minni kp 7/24 yk 10
Alavatsaan tulee välillä vihlovaa kipua, mutta Se menee aina myös hetkessä pois. Ja nyt herätessä sattui jälleen mahaa, mutta mitään vuotoa ei ainenkaan vielä ole tullut, tosin mulla ei kuukautiskivut ole tämmöisiä. Minulla on gyne sanonut olevan taaksepäin kallistunut kohtu, niin aina tiedän kuukautisten alkavan kun tuntuu siltä, että joku painaisi peräsuolta kasaan ja sitten wc:ssä juoksuttaa ja muutenkin on persaus kipeä ja voimakkaat kivut vatsalla ja selässä, mutta nämä kivut ei ole samanlaisia. Lieneekö sitten toiveajattelua... Perjantaina voisi tehdä testiä, tosin alan menettää toivoani raskauteen, sitä vaan toivoo liikaa.
yritän päästä kommentoimaan myös muiden kirjoituksia kun työtahti helpottaa, olen sairaalassa töissä ja olen työpäivien jälkeen niin uupunut että nukkumiseksi Se menee... CT :)ps. Kiitos tsempeistä ja kommenteista ja anteeksi purkaus.
RM: Uh, että minä inhoan sitä Pregnyliä... Minulle tulee siitä aina tosi ikävä olo. Ja Ovitrellesta vielä lisäksi päänsärky, että se ei ollut yhtään parempi.
Pempsu: Minä käytin Terolutia juuri tuolla tavalla, että testasin ovulaation varmuuden vuoksi ja aloitin tabletit kaksi päivää sen jälkeen. Sehän tosiaan estää ovulaation, jos sen aloittaa liian aikaiseen.
ON: Voihan rähmä! Viime yönä vessassa käydessä pyyhkäisin paperiin pientä vuotoa, joka jatkui myös aamulla. Alavatsalla on myös menkkamaisia tuntemuksia. Mitähän tämä kroppa temppuilee! Tällaisissa kierroissa jää nimittäin luteaalivaihe aivan liian lyhyeksi! Ei se ole kuin 7-8 päivää, jos ovis oli viime viikolla ja jos se olisikin ollut aiemmin, niin silti vain 11 päivää. Tein tänä aamuna raskaustestinkin hämmennyksissäni ja nega se oli, kuten kuuluisikin olla tässä vaiheessa.
Nyt sitten vain odotellaan jysähtääkö ne menkat päälle ihan kunnolla vai jatkuuko tällainen niukka vuotelu montakin päivää ennen varsinaisia menkkoja. Hirvittää jo oikeastaan, koska vasta viikon päästä pitäisi kunnon vuodon alkaa... Kivaa, jos viikko pitää tätä tiputtelua nyt sitten kestää. :D
Taidan tosiaan tilata niitä ovulaatiotestejä seuraavaa kiertoa varten, niin olen ainakin varma siitä ovulaation ajankohdasta. Tässä on niin lyhyt aika IVF-hoitojen aloitukseen, että en jaksaisi näiden luteaalivaiheen vuotojen takia nyt ottaa yhteyttä lääkäriin. Kyllähän ne Terolutit antaisivat tähän tueksi, jos niitä pyytäisi. Eikä toisaalta edes huvita aloittaa mitään lääkityksiä, kun sitten IVF-hoidossa on niin täyteen pumpattuna niitä myrkkyjä. ;) Oli ihan tarpeeksi, että jouduin eilen käymään työterveyslääkäriltä antibioottikuurin ja kortisonisuihkeen poskiontelotulehdukseen.
Nyt tuli eniten kyllä omaanapaa, mutta kaikille yhtälailla tsemppiä siitä huolimatta! :)
Marjana kp 26/32-33 yk 33
ON:
On se vaan hienoa olla nainen,kun ei täysin voi tietää mitä keho puuhailee. Nälkä oire on ja jatkuu edelleen.
Eilen illalla nukkumaan mennessä, alkoi _älyttömät_
supistusmaiset kivut,tulivat muutaman kerran aaltoilevasti. En sentään joutunut kärvistellä koko yötä,vaan ne otti loppuakseen suht pian. Minulla on korkea kipukynnys,joten "supistus" maiset kivut todella teki kipeää.
Valkovuoto ei ole vieläkään loppunut vaikka ovuloinnista jo viikko.
Rinnat tuntuvat erilaisilta,mutta eivät vaikuta turvonneen.
Itsellä sellainen tunne,että jos nyt ei ole tärpännyt,niin yritys into kyllä laskaa vaikka vasta yk3 käynnistyykin. Mä en yksinkertasesti jaksa miettiä koska ovuloin ja koska pitäisi pupuilla,jonka jälkeen saa miettiä ja katella mahdollisia raskausoireita.
Liityin eilen paikalliseen kuntoclubiin ja sain oman Personal trainerin. Joten,jos nyt tässä kierro ei ole tärpännyt (niin kuin ei varmaan ole)
Niin tulen keskittymään kuntoiluun ja unohdan ovulaatiot. Jotten ihan täysin leipiinny tähän puuhaan. yk4 ajattelin,että pupuillaan lähinnä ovulaation lieppeillä.
Kauheasti omaanapaa,antakaa se mulle anteeksi :(
Lähetän kuitenkin kaikille tsemppi rutistuksia ja iloista mieltä! :)
Tulin tänne kirjoittamaan kuulumisiani ja harmikseni ja yllätyksekseni täältä löytyi jo teksti, joka olisi lähes voinut olla omasta suustani.
Nimittäin nuo Marjanan oireet :( En todellakaan olisi toivonut hänelle/sinulle noita lähes samoja oireita. Eli olen siis lähes varma, että omat menkkani alkavat viimeistään huomenna (tiputtelua ei sentään ole) ja luteaalivaihe jää siis tosi kivasti vain n. 7 päivään. Hienoa. Yöllä en meinannut saada nukuttua, kun vatsaa kivisti. Viimeisenä oljenkortena myös minä sorruin raskaustestiin, vaikka siinä ei vielä olisi edes pitänyt mitään näkyä, negaa siis pukkasi.
Mieli on matala, kuten tavallisesti juuri ennen menkkoja. Ihan omanapaisia juttuja tuli kirjoiteltua valitettavasti. Plussatuulia kuitenkin kaikille ja pahoittelut niille joilla punainen ferrari kaartaa kylään. Vaikka osallehan se kyläily on ollut ihan toivottukin :)
Maissintähkä, ymmärrän hyvin sun tunteen kuumeilusta! Itselle on tullut samanlainen tunne ja yrityskerta 5 (!!) siis menossa. Tässä kierrossa on seksi alkanut mennä vähän överiksi, kun on melkein väkisin yritetty tehdä maximimäärä talletuksia. En edes muista, koska olisi viimeksi oikein "himottanut"... Täytyy varmaan pitää vähän taukoa...
Täällä oli taas Pregcheck r-testissä aamulla haamujen haamu. Hirveen vaikea enää luottaa kyseiseen testiin kun se kerran reagoi ovulaatioon.
Onko muilla oviskipuja molemmissa munasarjoissa vai vaan siinä, mistä munasolun kuuluisi irrota? Mulla on kumma kyllä molemmissa nyt...
Marjana, olin ihan ajatuksissani eilen illalla ja jostain syystä, suunnitelmista poiketen, otin ensimmäisen Terolutin jo eilen illalla. Meniköhän tämä kierto nyt ihan metsään? Onko sulle käynyt niin, että ovis on jäänytkin tulematta? Mä kyllä sain positiivisen ovistestin jo maanantaina, mutta ehkä se Terolut olisi pitänyt aloittaa vasta tänään.
Pempsu kp 17/30-35
Hei vaan!
Marjana: Voi perseys! Miten se nyt noin... siis eihän sulla ole vasta kuin tosiaan se reipas viikko oletetusta oviksesta? Onko vuoto yhtään voimistunut vai onko vaan tiputtelua? Koska jos vuoto on ihan pientä, se voi olla kiinnittymisvuotoa -nyt on sen ajankohta nääs. Vaikea ymmärtää... Hitsi vieköön. Kerro pian mikä meininki!
Ja joo, en mäkään tuosta pregnylistä pidä. Se ei tuota juuri oireita, mutta pistäminen on inhottavaa ja se pistoskohta tulee älyttömän kipeäksi ja turpoaa. Nytkin on 10cm halkaisijaltaan oleva punainen läikkä vatsassa... Yh! Kiitän kuitenkin tuota lääkettä siitä, että tiedän 100% varmuudella irtoamisen tapahtuvan. Ovulaatio-oireisiin kun ei ole luottamista, sillä oireet voi tulla vaikkea se munasolu irtoaisikaan.
Maissintähkä: Jospa kuitenkin plussaa...? Sitä ennen voi olla jos millaista alavatsakipua, repimisen tunnetta, vihlaisuja jne. Peukku!!!
CT:lle kans tsempit ja Minnille pahoittelut menkoista, tervetuloa!
Tui: sulla kan outo tilanne jos menkkoja jo pukkaa... =/. Voimia!
).( Täällä oviskivut alkoivat sitten eilen alkuillasta ja perkkele kun olen ollut kipeä! Aivan kuten viime kierrossakin koko vasen puoli on aivan hellänä, vihloo ja jomottaa. Ei enää niin pahasti mutta koko illan ja yölläkin heräsi kun asentoa vaihtoi. Vissiin pregnyl vähän voimistaa tota irtoamisen tuntemista =).
No mutta pääasia, että tuntui, nyt on siis ovis tapahtunut. Pääsimme eilen vielä varmistelemaan kun kivuista huolimatta kellistin miekkosen vällyihin. Ajoitus on ainakin ollut kohdallaan. Punaviiniä nautin minäkin sen pienen lasin illassa, se on hyvä lääke. Eilen talletuksen jälkeen mies sanoi koomisesti, että nyt sitten koivet kattoa kohti, jotta täydennysjoukot osaa uida oikeaan suuntaan. Mua nauratti ihan hervottomasti kun mietin, että siellä on pari pataljoonaa siittiösotilaita venaamassa ja sitten tulee uutta jengiä moikkailemaan... halvat on huvit =D!
Mukavaa keskiviikkoa kaikille!
RM dpo1
Täällä joku pyyteli muo kertomaan 2vko takaisista lääkärin käynnin tuloksista jahka ne saan. No nytpä nuo näyttääkin tulleen :)
Kaikki arvot oli ihan normaalit eikä papassakaan ollut muutoksia. Munuaisarvot oli alhaiset,mutta että miksi, sitä en tiedä.
Roxymama: Toivottavasti nämä olisi plussa oireita.
En uskalla vielä luoda toivon hiventä,jotten tipu korkealta, kun (jos) menkat alkaakin taas.
Tänään menen pudistelemaan vauvan kuvat päästä SH'BAM tunnille! :)
Mitä mieltä olette mikä raskaustesti voisi ehkä näyttää mahdollisen raskauden perjantaina kp 24/30? Vai näyttääkö mikään.
Katoin tota sun kiertohetkeä kun kyselit, että mikä testi vois näyttää pe jo tulosta... Pelkäänpä, ettei mikään. Kattelin näet, että sullahan olis kiinnittymisaika käsillä. Jospa kivut onkin kiinnittymisestä johtuvaa? Jos niin on, testissä ei kyllä näy mitään ennen viikonloppua, ensi viikon alussa aikaisintaan. Mut jos ovis on ollu joitakin päiviä aiemmin, niin sitten en tiiä... Sinuna en testaisi vielä perjantaina, minusta aivan liian aikaista.
Malttia!!! Pidetään peukkua, että plussaa sitten tulee!!!!!
En muuten testailisikaan,mutta perjantaina pitäisi mennä parin vanhan ystävän kanssa ulos.
Pitää vissiin joka tapauksessa olla juomatta mitään.
Ovis oli tosiaan joko tiistaina tai keskiviikkona.
(viikko sitten).
Se on yk9 nyt sitten. Ihan jees että kuukautiset vihdoin tulivat, jotta uusi kierto pääsee alkamaan. Mutta olen myös pettynyt, sillä salaa taisin toivoa olevani raskaana vaikka testit negaa näyttivät.
Muutaman viikon päästä on kulunut vuosi siitä kun jätimme ehkäisyn pois. Sitä kun ajattelee niin tulee aika huono fiilis. Oikeastaan tosi paha mieli.
Zoeys
Voimia Zoeys.
Täällä itkettää edelleen. Kait tämä olo jokus loppuu.
Pempsu: Hmm, eikös se kaksi vuorokautta täyty jo tuossa ajassa? Tuskin se Terolut liian aikaisin tuli otettua. Ei ole koskaan sattunut itselle sellaista tilannetta, että olisi ultrattu Terolutien aikaan, ja muustahan sitä ei sitten tiedäkään onko ovuloinut oikeasti. Mutta varmuuden vuoksi tosiaan se Terolut kannattaa ottaa pari päivää ovisplussasta.
Oletko testaillut vielä? Hae joku muu kuin Pregcheckin testi ja kokeile sillä. Täällä ollaan uteliaita!
RM: Ai että se on ihanaa tuo peittojen heiluttelu kunnon oviskipujen aikaan. :D Onneksi saitte hyödynnettyä! Nyt sitten vaan odottelemaan tuloksia. Kerron noita omia kuulumisia tarkemmin tuossa omassa navassa alempana.
maissintähkä: Mitäs ne sanoi noista alhaisista munuaisarvoista? Ihan mielenkiinnosta kysyn, kun ikäiselläsi heittää munuaisarvot, että mistä sellainen johtuu ja mitä sille tehdään. Varmaan seurataan ainakin? Ei taida tosiaan mikään raskaustesti varmaa tulosta antaa vielä tuossa vaiheessa...
Zoeys, pahoittelut! Yritä olla ajattelematta sitä asiaa, että kauanko yritystä on kestänyt. Ja varsinkin sitä pelkoa, että kauanko tässä vielä meneekään. Minun pää ei olisi kestänyt, jos olisin ajatellut asiaa. Suljen sen vaan kylmästi pois mielestä ja keskityn siihen ajatukseen, että "sitten kun tulen raskaaksi". Voimia ja halaus!
ON: Omistuista tuhruvuotoa tulee edelleen ja ihan menkkamaisia tuntemuksia alavatsalla. Kyllä minä uskon nyt siihen, että menkat ovat alkamassa, mutta kroppani tuntien ne ei ala kuin vasta ensi viikolla, kun kuuluukin. Kysyn kyllä lääkäriltä tätä asiaa, kun seuraavan kerran käyn polilla, mutta en nyt asioikseni jaksa ottaa yhteyttä. En usko tämän tosiaan olevan mitään kiinnittymisvuotoa tai mitään muutakaan raskauteen liittyvää. Tässä nyt sitten notkutaan ja odotellaan ensi viikkoon, että se kunnon vuoto tulisi päälle ja pääsisi uutta kiertoa yrittämään. :)
Marjana kp 26/32-33 yk 33
Alhaiset munuais arvot eivät kuulemma niin haittaa,kuin korkeat jolloin se viittaa munuaisten vajaatoimintaan.
ON: Eilen jumpatessa,olin varma että menkat alkoi,joka hypyllä vuosin vähän. Pukuhuoneen vessaan päästyä,pääsin toteamaan,että se olikin vain valkovuotoa.
Tänä aamulla herätessä olin taas varma,että menkat on alkanut,sillä oli niin märkä olo. Vaan ei,taas valkovuotoa.
Miksi näin kierronlopussa? :o
Lämpöä mittailin kylmän ja huonon olon vuoksi.
36.6 näytti mittari. Normaali lämpö mulla on n.35.5
Flunssaa se ei voi olla,kun vasta siitä olen toipunut.
Aamulla ihmettelin,miten muo alkoi ärsyttämään aamupala pöydässä,miehen leivänsyönnistä lähtevä ääni. Taisi olla tympiintynyt ilme naamalla,kun ukkokin kysyi nauraen,että "no,mikä tuli?".
Kuten mun viesteitäkin varmaan huomaa mieli ala menee toivon ja epätoivon välillä.
Pitäisi varmaan oppia olla kirjoittamatta tänne jok'ikistä tunnetta :D
Marjana: testasin vielä eilen illalla ja r-testi oli ihan puhdas nega. Uskon, että se on reagoinut ovulaatioon. Syvällisen googlauksen perusteella en ole edes ainoa, jolle on käynyt niin :/
Maissintähkä: kuulostaa lupaavalta! Eikös lämpöjen pitäisi tippua ja sen jälkeen vuodon lisääntyä, jos hedelmöittymistä EI olisi tapahtunut? Aika jännää :)
Pempsu-piinailija, dpo 2(?)
Maissintähkä: Tää yrittäminen on kyllä just sellasta, että sitte pitää miettiä noita ottamisia ja ottamattomuuksia. Ymmärrän hyvin, että tekee mieli testata. Ehkä jollain ihan tosi herkällä testillä näkyisi...? Vaikea sanoa. Mulla itsellä tulee olemaan sama tilanne reilun viikon päästä kun kaksi hyvää ystävää tulee luokseni viikonlopuksi ja edessä on kupittelua... Vaikken plussaan ekassa hoitokierrossa uskokaan niin mietityttäähän se.
Mut sun oireet kuulostaa kyllä tosi hyviltä... Vielä pitäs muutama päivö malttaa... =)
Zoeys: Tässä touhussa menee tosiaan järki jos miettii kuinka kauan on tätä tehnyt ja kuinka vaikeaa voi olla vielä edessä... Voimia ja tsemppiä uuteen kiertoon!
Marjana: Voi venäjä, menkkaako se sitten on =(. Kylläpä jäi luteaalivaihe lyhyeksi, tosi ärsyttävää. Kysy tosiaan lääkäriltä asiasta. Nyt sitten vaan odottelua. Pysytkö vielä lokakuisissa jos nyt menkat pääsee alkamaan kunnolla? Voimia!!!!
).( Nyt on tää tylsä vaihe, jossa ei voi kuin olla. En tosiaan usko plussaan tässä kierrossa, joten tää eka hoitokierto on niinkuin välttämätön paha. Koska jos ei ole ekaa hoitokiertoa niin ei voi olla niitä toisia ja kolmansiakaan. Ikinä en ole plussannut ekasta hoitokierrosta. Kerran toisesta ja muuten aina kolmannesta. Joten en odota yhtään mitään muuta kuin seuraavaa kiertoa.
Tsemppiä ja kivaa talvitorstaita kaikille!
RM dpo2
Maissintähkä: Muistan vieläkin elävästi esikoista odottaessa eli just ennen plussaa ja viikko pari sen jälkeen, että tuntui koko ajan että nyt ne kuukautiset alkoi. Valkovuotoa jne lurahti ihan kivasti. Vauva syntyi sitten aikanaan :-)
On: Ei ole kuukautiset vieläkään alkaneet. Kauankohan kestää että verestävä kohdunsuu alkaa vuotaa? Vai voiko syynä olla joku muu kuin alkavat kuukautiset? Kellään muulla ollut samaa? Pms oireen tyyppistä ollu ilmassa ja paljon valkovuotoa.
Mietin myös, että milloin menen lääkäriin etsimään kadonneita kuukautisia.
Ärsyyntynyt Jamsuliini
Mukavia pakkaspäivä kaikille!
Jänniä aikoja eletään osittain täällä. Marjaana harmi kun kuukautiset alkavat, mutta toisaalta pääsee uuteen kiertoon ja uuteen yritykseen.
Liitolehmä: mitä sinne päin kuuluu? :)
Pempsu: kuullostaa tosiaan aika jännältä. Mutta eihän raskaustesti tunnista,kuin vain hCG hormonin.
ON: Mistähän näistä kaikista "oireista" taas oikein tietää. Yhtänä päivänä on muka oireita ja toisena taas ei. Ainainen nälkä on ainut oire joka on ollut jatkuva. Yölläkin vatsa kiljui niin,että meinasin jo nousta syömään. En nyt kuitenkaan kehdannut :)
Rinnoistakaan paha sanoa,että ovatko turvonneet vai ei. Kipeät ne ei ainakaan ole.
Jokatapauksessa olen kovaa vauhtia aloittamassa yk3. Kuitenkaan mitään matkassa ole.