LOKAKUISET 2013
Kommentit (318)
Marjana: Pitäisi tosiaa nostaa kissa pöydälle. Mutta miksi mä sitä pitkitän ja vähän emmin on se,että mieheni on äärimmäisen herkkä ottamaan itseensä,enkä jaksaisi kuunnella ja katella sitä kiukuttelua juuri nyt.
ON:Kaikesta vähästä pupuilusta huolimatta,on alavatsassa ollut outoja nippailuja, eilen olin melko kiereällä tuulella. Mikä saattaa johtua myöskin ainaisesta torjumisesta. Ovulaatio oli ja meni,mutta silti valkovuoto jatkuu. Nenä ollut aamuisin herätessä tukossa. (Olin vasta flunssassa,joka kyllä mennyt ohi,mutta kai se siihen liittyy silti)
Mieheke todellakin sen lapsen haluaa. Ollaan lapsen nimikin jo päätetty sekä tytölle,että pojalle :) Ja mies juttelee paljon,lapsesta jo nimellä (toivoo tyttöä). Kuuntelee musiikkia ja kuvittelee tytön "tanssimaan" pöydästä tukea ottaen. :) Mutta,kuitenkaan ukko,ei ilmeisesti tiedä miten niitä lapsia tehdään,pupuilu silloin tällöin ei auta,jos lapsen haluaa.
Kovin haluaisin muidenkin kirjoituksia kommentoida,mutta kun mulla on niin lahopää,etten enään muista mitä kukin on kirjoittanut,kun alan raapustamaan viestiäni tänne. :(
Niin se vaan hurahti viikonloppu vauhdilla ja taas pitää koittaa työhön päästä kiinni.
Pempsu: En huolestunut!! :)
tui85: Mulla on ollut Sofin one-step tikkuja (vihreä), jotka mielestäni oli hyviä ja nyt taitaa olla Davidin (en muista enää! vaaleanpunainen väri). Jälkimmäisistä en oikein osaa muuta sanoa kuin että ovat niin paksuja ettei niitä pysty puolittamaan -> säästöä! =)
82: Meillä mies haaveilee kyllä lapsesta, mutta ei tosiaankaan puhu siitä jatkuvasti, silloin tällöin vaan. Pakko itekin sit vähän koittaa hillitä.. :) Eilen tuo katseli ohimennen Ikeassa pinnasänkyjä. o.O
tirlittantaa: pistin sinutkin mukana myös -listalle ja laitoin sulle tuon yk1. Jos tarkkoja ollaan niin sulla alkaa yk1 vasta kun oot jättänyt pillerit pois ja ekat kuukautiset alkaa (ja jonka jälkeen on mahdollisuus raskautua). Kerro jos haluat että muutan.
Mukavaa viikon alkua kaikille!!
Tulenpa tänne seuraanne syyskuisista. Tänään papakokeen vuoksi tehtiin neuvolassa raskaustesti. Negatiivinenhan se oli. Positiivista se, että kohdunsuu vaikutti siltä että kuukautiset ovat alkamassa.
Puoliskoni kanssa siis neljättä kuumeillaan. Minä -79 ja mies vuoden vanhempi. Tytöt -04 ja -06 sekä poika -12. Kuukautisia ei ole ollut sitten kesäkuun -11. Vähän on niitä ikävä.
Marjana: Pidän sulle sormia ja varpaita ristissä.
Ovistikkuja en kuunaan ole käyttänyt. Lapset saaneet alkunsa jokainen kun heidän aika on ollut.
Jamsuliini yk 1.5 kiertopäivää 1 odotellessa.
Mukavaa kun olette noin ahkeria ja aktiivisia kirjoittajia =). Kivasti kertyy kuulumisia, joita on kiva lueskella. Heti kärkeen siis tsemppejä kaikille tasapuolisesti ja onnea ja menestystä.
Marjana: Tuo värillinen vuoto vaikuttaa kyllä mielenkiintoiselta tuossa kierron vaiheessa. Ettei kuitenkin kiinnittymisestä? Sinä tunnet kroppasi niin hyvin, että tiedät kyllä oviksen jo menneen eikä menkkoja vielä ole tulossa. ja niinhän sitä sanotaan, että tärppi tulee kun sitä vähiten odottaa... Joten voit uskoa, että olen peukut ihan ojossa täällä!
Nyt en ehdi käydä muuten pinoa läpi, joten pyydän anteeksi omanapaista postausta.
).( Nyt on ultra takana. Vasemmalla näkyi yksi komea follikkeli, 20mm kokoinen eli ihan kypsä irtoamaan. Kystan rippeet olivat hävinneet ja limakalvo oli kolmikerroksinen ja lääkärin sanojen mukaan sen näköinen, että ovulaatio on vuorokauden sisällä.
Pregnylin pistin samantien eli äskettäin. Mies kysyi pitääkö tulla töistä kotiin peittoja heiluttelemaan mutta rauhoitin, että ei tarvitse. Illalla touhuttiin ja tänään illalla jatketaan. Munasolu irtoaa tiistaina päivällä, joten hyvin tässä ehtii. Josko huomenna vielä aamulla jaksaisi orjentoitua niin sitten on parhaamme tehty.
Kiitos tsemppiviesteistä vanhat tutut, kyllä täältä vielä noustaan.
Mukavaa alkuviikkoa kaikille,
RM
ON: Menkat eivät ole vieläkään alkaneet, joka ketuttaa ihan älyttömästi. Haluaisin vaan, että uusi kierto ja yritys pääsisi alkamaan. Olen myös miettinyt sitä kuinka pitkään kannattaa odotella ennen kuin menen lääkäriin selvittelemään mihin kuukautiset ovat kadonneet.
Pihlaja: Kirjoittelit siitä, että löysit unelmien työpaikan ja elämänmuutoksista yleensäkin. Itse olen ollut lähiaikoina samantyyppisten pohdintojen äärellä. Loppuvuonna minulle tarjoutui mahdollisuus aloittaa työt lähes täydellisessä paikassa. Ja kun otin paikan vastaan, mietin sitä mitä tapahtuu jos lapsi saisi vihdoinkin alkunsa. Miten työnantaja suhtautuisi jne. Päädyin kuitenkin siihen, että tekoyritystä ei keskeytetä, sillä olemme halunneet lasta jo niin pitkään. Ja jos lapsi olisi ollut tullakseen, niin kyllä se sitten olisi jotenkin järjestynyt. No lopulta kävi kuitenkin niin, että ei kyseinen työpaikka ollutkaan minua varten ja jouduin todella pohtimaan mitä haluan tulevaisuuden työelämältäni ja päädyin alan vaihtoon. (Ja näiden työkuvioden vuoksi olen ollut niin stressaantunut, että epäilen kuukautistenkin hävinneen.)
82 ja Maissintähkä kirjoittelitte molemmat miehen suhtautumisesta vauvaprojektiin. Meillä on ollut myös hiukan ongelmaa kyseisellä saralla. Mies haluaa lapsia, mutta ei halua että niitä "tekemällä tehdään". No eihän siinä olisi muuten mitään ongelmaa, sillä en koe että minun täytyisi välttämättä kertoa miehelle milloin on ovis tms, mutta kun hän tuppaa olemaan kovin passiivinen petihommiin liittyen. Joten jos en itse olisi jatkuvasti aktiivisena ehdottelijana, uskon että saataisi mennä viikkoja ilman mitään asiaan liittyvää toimintaa. Ja vaikea on tulla raskaaksi ilman seksiä!
Marjanalla ja Liitolehmällä taitaa molemmilla olla hyviä merkkejä ilmassa. Toivotaan kovasti että ne pitäisivät paikkaansa :)
Zoeys
Uusi kuumeilija ilmoittautuu. Olen jonkun vuoden vaille ja mies vähän päälle kolmenkymmenen. Entuudestaan löytyy 2v poika, joka sai alkunsa heti yk 1.
Kesästä asti olen haaveillut toisesta ja mieskin viimein lämpeni =) ehkäisy jätettiin jo pois (kumit), mutta noin viikon päästä pitäisi alkaa kuukautiset, joten käytännössä vasta sitten alkaa yk 1.
Katselin tässä samalla raskaustestejä. Oletteko muut testailleet mahdollisimman varhain vai odottaneet, että menkat selvästi myöhässä?
Pohdin, että tilaisinko hirmu läjän halpoja testejä vai pari kalliimpaa =) clearbluen viikkonäytöllisen digitestin haluan ainakin. Poikaa odottaessa teksti: raskaana, tuntui paljon luotettavammalta kuin haalea viiva.
ON: Ihmeellisiä oloja, alavatsassa tuntuu vieno painon tunne ja etenkin ala selkää jomottaa.
Rinnat eivät ole kipeät vaan "tunnen niiden olemassa olon". Tehnyt äärettömästi kalaa mieli, en tiedä onko ihan perus haluja vain alkaako mulla nuppi mennä sekaisin vauvakuumeesta.
Nälkää poden myös vähän väliä,vaikka vasta syönyt.
Tuleeko kelläkkään muulle huono-olo Foolihaposta?
Itse syön joka aamu 1 tabletin minisun mamaa. Jossa siis myös foolihappoa,tarvittava määrä. Ei mene kuin muutama minutti niin minulla todella kuvottava olo, välillä mm autonratissa pitänyt oikein keskittyä ettei tule yrjö. Mutta se menee myös nopeasti ohi n.10min
Minäkin hyppään jonon jatkeeksi syyskuisista kun ei vieläkään tärpännyt. KP 7/22-26 menossa ja ovis pitäisi saapua loppuviikosta joskus hyvällä tuurilla. Kierto aina heittää sinne tänne muutamalla päivällä joten tarkkaa ajankohtaa on vaikeeta arvioida, mut jos pääsis puuhailemaan ajoissa ja oviksen yli niin ehkä olis mahdollisuus :).
Mun mies on myös aika laiska pupuilemaan silloin kuin pitäisi. Vaikka haluaakin neljännen niin on sitä mieltä että mennään tjot-meiningillä eikä kytätä päiviä. Mutta minkäs sille voin jos huomaan että on ovis meneillään ja ottaa kaaliin kun miestä ei kiinnosta juuri silloin. Kun ei jaksais odottaa loputtomiin sitä tärppiä!
Minä siis 34, mies 37 ja ennestään lapset -05, -07 ja -10.
Pidetään peukkuja että lokakuisiin tulee paljon plussia. Erityispeukkuja Marjanalle ja Roxymamalle :).
Misu78, kp 7/22-26 ja yk 7
CT: kiva kun tulit meidän kanssa tänne jännittämään. Sinuna luottaisin tuon kätilön sanaan, hän on kuitenkin alan ammattilainen. Nyt sitten vaan koitat ottaa mahdollisimman rennosti (jep, helpompi sanoa kuin tehdä). Heiluttelette vaan peittoja mahdollisimman usein ja jos raskaus ei vielä ole saanut alkuaan, se voi niistä sitten saada alkunsa. Odotusta odottavan aika on pitkä.
LiitoLehmä: Pidän sulle peukkuja täällä. Varmaan raskaustestit jo polttaa mielessä :) Toi sun ovulaatiotestiteorias sopis kyllä hyvin noihin mun saamiin testituloksiin. Piti oikeen tarkistaa testiohjetta ja siinähän lukeekin, että ov tapahtuu 24-48h kuluessa, ei kuluttua plussasta. Voisin vähän opiskella tuota luetun ymmärtämistä. Hyvin toimi testi siis.
Rena: Ai joitain ovistestejä pystyy puolittamaankin, aika kätevää :)
ON: raskaustestit polttelee tuolla kaapissa. Aijai, tekisi niin kovasti mieli testailla, vaikka ei ole vielä edes mitään järkeä testailla. Samalla pelottaa ajatus siitä, että tämä ovis tapahtui samalla puolella kuin ulkoinen raskautenikin. Äh, pitäisi saada työnnettyä nuo pelot johonkin romukoppaan, turhahahn sitä on pelätä sellaista mihin ei voi itse mitenkään vaikuttaa.
Tervetuloa kaikille uusille :)
Tervehdys kaikille! Kiva lukea kuulumisia ja potea hirveetä mahakipua. Joskos se kohta puoliin helpottaa. Kestäny paripäivää ja menkat ei pitäs viel alkaa. Toivon Marjaana tosi kovaasti et teil ois tärpänny. Tervetuloa uusille.
Voi itku. Tänään alkoi menkat! Joko mun oletus oviksen ajankohdasta meni pieleen, tai sitten se mikälie luteaalivaihe ei ollut riittävän pitkä. Voisko joku vääntää mulle rautalangasta tuon luteaalivaiheen ja mikä merkitys sillä on raskaaksi tulossa?
Mutta olen toki iloinenkin että tämä joku 65 päivän kiertoputki päättyi ja ehkä päästään OIKEASTI yrittämään. Mä toivon että nää menkat nyt oikeesti alkaisi, siis sillai alkaisi, että voisin varmuudella sanoa, että nämä on menkat eikä vaan ihmeellistä tihkuttelua.
Mieltä kiristää menkkojen lisäksi imetyksen lopetus. Imetin meidän neitiä viimeksi tiistai-iltana nappulauinnin jälkeen saunassa, ja eilen alkoi tuntua siltä, että maitoa olis taas tullut rintoihin ja rinnat on kosketusarat. Pakko pysyä tiukkana, ettei imetä tai pumppaa, vaan odottaa rauhallisesti että se ylimääräinen maito "vaan katoaisi".
Mä oon hirveen huono kommentoimaan muiden kirjoituksia, mutta mä kyllä luen täällä, ja olen kiinnostunut kovasti muiden kuulumisista!
CT:lle tsemppiä. Jospa se tuttusi olisi oikeassa :)
tui85: Ovistestit pystyy tosiaan puolittamaan, ainakin pregchekit ;)
Liitolehmä: kp1 on aina arseesta, mutta taas pääsee toisaalta aloittamaan alusta :)
ON: Arvon nyt sitä ovulaatiota, että ehdittiinkö siihen.. Ovisplussa siis oli la-aamuna ja miehen kaadoin eilen päivällä.. Pitäisköhän sitä houkutella petipuuhiin vielä illalla.. ;) Ääääh. Varmaan meni taas huti.
Pessimisti ei pety.
VBJ kp12/27-28, ovisplussa kp10/27-28..
Anteeksi, mutta nyt tulee pelkkää omaa napaa ja jälleen kerran todella typerää sellaista, mutta mutta...
Lauantaina (kp13) tuli verensekaista limaa.
Tänään ovulaatiotesti oli selvä plussa JA raskaustestiin tuli haamu.
Voiko raskaustesti reagoida myös ovulaatioon? Ovulaatiomaista jomotusta on ollut koko päivän, joten uskon että ovulaatio on nyt kyseessä. Oliko lauantain lima ovulaatioon liittyvää?
Auttakaa hämmentynyttä!
Pempsu kp 15/30-35
*muoksmuoks* eipä kyllä erityisen selkeesti näy tuo haamu kuvassa
maissintähkä: Siitä huolimatta, sinun melkein täytyy jossain vaiheessa ottaa tuo asia esille. Vaikka onhan joku tullut Pyhästä Hengestäkin raskaaksi. =P Kannattaa avata toiseenkin ikkunaan tämä vauva-sivusto, niin pystyy lukemaan ja kommentoimaan. Tai minä teen kyllä siten, että aukaisen wordin tähän rinnalle ja kirjoitan siihen kommentit. :)
Rena: Meillä on myös hiljaisesti kuumeileva mies. :) Ja ollaan kyllä tietoisesti yritetty pitää tämä vauvaprojekti ns. toissijaisena ja nauttia ensisijaisesti toisistamme ja kahdenkeskisestä ajasta. Molemmilla tottakai siintää se raskaus- ja vauvahaave silmissä, mutta emme roiku vain siinä toivossa, vaan elämme tätä hetkeä nyt kahdestaan ja nautimme raskausajasta sitten, kun sen aika on.
Jamsuliini: Tervetuloa tännekin! Teillä onkin hyvät mahdollisuudet saada raskaus alulle ilman apukeinoja, kun aiempiakin lapsia on. :)
RM: Hienoja ultrakuulumisia! :) Jaksoitteko vielä tänä aamuna peittoja heilutella?
Välillä tulee kyllä sellainen olo, että tätä kroppaansa vahtii ihan hysteerisesti ja kaikki "epänormaali" on sitten tosiaan epänormaalia ja poikkeavaa, vaikka ilman vauvakuumetta niitä oireita ei olisi välttämättä edes huomannut... Mutta toivon kyllä, että tuo epämääräinen vuoto olisi jotain kivaa kiinnittymiseen liittyvää. :)
Näkyy olevan keskustelua työpaikan/tehtävän vaihdoksen ja vauvakuumeen aiheuttamista päänvaivoista. Minä kyllä sydämestäni suosittelen ottamaan kaikki mahdolliset paremmat työtarjoukset tai muut uudet suunnitelmat vastaan. Sitä ei koskaan tiedä, kauanko tämä vauvakuume viekään aikaa... Olin itse saman pohdinnan äärellä pari vuotta sitten ja otin vastaan uuden tehtävän/vastuualueen. Ja onneksi otin. Olen sitä ehtinyt kaksi vuotta hoitamaan ja hankkinut siten lisää palkkaakin itselleni. Jos tuleekin raskaaksi, niin kyllä sen pomon täytyy se vain ymmärtää. Ei kukaan voi päättää milloin se raskaus alkaa, eikä työpaikan takia tarvitse ehkäisyä käyttää.
Korppi: Tavoite olisi odottaa sitä testin tekemistä mahdollisimman pitkään, mutta itse sorrun usein testaamaan liian aikaiseen sen haamun näkemisen toivossa. :)
Misu, tervetuloa!
Pempsu: No yleensä raskaustestin ei kyllä pitäisi reagoida ovulaatioon, vaikka LH ja HCG hyvin samankaltaisia hormoneja ovatkin. Onko jollain parempaa tietoa´? Tee uusi raskaustesti! Rupesi ihan jännittämään puolestasi!
ON: Olette kyllä ihanan optimistisia sen puolesta, että meilläkin olisi mahdollisuus tässä kierrossa, vaikka itse heitti niin totaalisesti pyyhkeen kehään. :D En oikein vieläkään tiedä osaanko uskoa siihen, että mahdollisuus olisi, mutta toisaalta hauskaa, kun jotain oireita on. Alavatsalla ilmaantui eilen repäisykipuja ja eilen ihan pelotti, että alkaako menkat jo. Ihan sellainen olo oli, että vuoto alkaa, vaikka mitään menkkakipuja ei kyllä ollut. Vuotoa ei kuitenkaan kuulunut, mikä on hyvä. Ei sen kuulukaan vielä alkaa.
Marjana kp 24/32-33 yk 33
Pempsu: samoilla linjoilla kuin Marjana, ei raskaustestin pitäisi ovikseen reakoida. Ei siis sen parempaa tietoa mullakaan. Uusi testi =)!
VBJ: Kyllähän sinä olet hyvinkin voinut saada ukon justiin sopivasti kellistettyä... Kun se ovis ei tosiaan suinkaan ole silloin kun plussa näkyy vaan 24-48 tunnin aikana... Eli peukku peukku!
LiitoLehmä: Mikäs meininki, alkoiko vuoto jo kunnolla? Onhan se menkkojen alku aina tyhmää, mutta sun megakierto on kyllä jo jotain sellaista, mikä on ehkä hyväkin saada katkeamaan ja päästä sitten uuteen yritykseen. Tsemp!
Mikäs on muilla kierron loppupäässä olevilla meininki?
marjana: Se on niin helppo olla optimistinen muiden puolesta... Tiedät mitä meinaan. Omasta puolesta onkin sitten ihan eri juttu, hanskat meinaa nakata tiskiin jo alkumetreillä. Niin kauan kuin ei vuotoa niin hyvä homma, alavatsan tuntemuksethan kuuluu kyllä asiaan. Eli jospa jospa... Minä ainakin toivon sydämestäni plussaa teille.
).( Eipä jaksettu aamulla orjentoitua petipuuhiin, oli illalla niin pitkä sessio kaikkine asiaan kuuluvine jälkihellittelyineen. Mies lähti työmatkalle täksi päiväksi ja siksi heräs jo viideltä... Juu, mionä en herännyt ennenkuin ulko-ovi kävi ja mies läks. Joten eilisen illan ja parin edellisen illan talletuksilla mennään. Toivotaan, että se riittää. Tietty jos irtoaminen tapahtuu vasta 36 tunnin kohdalla pistoksesta niin se olis vasta tänään illalla, näin kävi viime kerralla. Sit ehtis vielä illalla varmistella =).
Maha on hellänä, pistoskohta turvottaa ja kirvelee ja rintoja kutittaa. Että sen verran hehkee olo... Persussettiä.
Mukavaa tiistaiarkea kaikille. ja peukku testaan pääseville!
RM
Nyt kun kirjauduin työkoneelta, niin eihän toi mun laittama kuva näy ollenkaan! :D
No joka tapauksessa aamun testisessiot antoivat saman tuloksen; ovistesti kirkui punaisena ja r-testiin tuli haamunen. Taidan pitää pienen hengähdystauon kotitestilaboratoriossa ja testailla sitten uudestaan :) Hyyyvin mielenkiintoista...
82, minä kiertopäivinä sulla on käytössä terolutit? Testaatko ensin ovulaation ja aloitat vasta sitten? Oon tässä miettinyt, että pitäisköhän se kuuri aloittaa varmuuden vuoksi vasta pari päivää ovisplussan jälkeen, ettei varmasti sotke ovista mitenkään? Mulle lääkäri sanoi, että voisin syödä niitä kp 16 eteenpäin 10 tablettia, mutta en kyllä ihan vielä uskalla aloittaa kun vasta eilen illalla tuli ovisplussa.
Mä kanssa aina luen kaikkien viestit vaikken aina kommentoisikaan :)
Pempsu kp 16/30-35
Siis kalenterin mukaan torstaihin mennessä pitäis olla ovis ja no kuhan taas jaksais pysyä rauhallisena sinne kuun vaihteeseen. En tie mut jos nyt tipahan taas alas niin tämä tipahus on kaikkein rankin pitkään aikaan. Niin paljon haluisin tässä kuussa raskautua. Pelottaa jo valmiiksi menkkojen alku, mutta onneksi ne kuitenkin tulee jos en raskaana. Saan siitä toivoa uuteen kiertoon, vaikka harmittaahan niiden alku aina, mutta vielä pitäs kuun vaihteeseen ootella.
Heräsin ihan ok unien jälkeen ja väsyttää ja *ituttaa ja ärsyttää kaikki. Isommat lapset vähän puolivireessä, niin kotona tänään. Saan nukkua vauvelin kanssa päikkärit. Parempien unien toivossa yöllä päätin antaa juniorille tissimaitoa. No, huomenna tarkoitus laittaa koko baari kiinni. Kätköistä etitty kunnon liivit, ja ne varmaan 24/7 päällä seuraavat kolme viikkoa.... Ainoa positiivinen asia tässä armottomassa kiukussa jne on se, että voisi olla PMS oiretta. Josko ne kuukautiset sitten oikeasti alkaisivat. Laskurin mukaan kohta on la sitten marraskuussa, jos eivät ala. No, raskautuakin vissiin pitäisi, että olisi se LA.
Miinäkin mukaan tähän raskaus - työt keskusteluun: Meidän ajatuksena no3 pohtiessa oli se, että JOS saan vakipaikan, niin sitten. No eihän sitä himoilleen jne mitään mahtanut ja vauva laitettiin tilaukseen. Työttömäksihän sitä jäätiin. Pää olisi hajonnut tähän työttömyyteen jos ei vauvaa olisi. Kuten monet ovat todenneet, ei niitä vauvoja voi allakan kanssa tehdä, että milloin sopii tulla. Toki on ideaalimpia aikoja ja vähemmän ideaalimpia aikoja saattaa lapsi maailmaan, muttei sitä ihminen itse voi päättää.
Suomessa asiat sen verran hyvin, ettei raskaus ole syy erottaa. Eräs ystäväni ilmoitti muun muassa työnantajalleen heti koeajan päätyttä, että raskaana ollaan ja lomalle 2kk päästä. Samassa paikassa on edelleen. Jokainen työnantaja, joka hedelmällisessä iässä olevan naisen ottaa töihin tietää, että aina on raskauden mahdollisuus.
Taidan mennä sauhuamaan muualle, muuten joku kohta loukkaantuu sanomisistani.
Prkl
Jamsuliini kuukautisia odotellessa.
Liitolehmä: Mikäs on vuototilanne siellä? Tuhrutteleeko edelleen? Luteaalivaiheen (eli aika oviksesta menkkoihin) "ihannepituus" on jotain 12-16 päivää. Liian lyhyt l-vaihe aiheuttaa sen, että alkio ei välttämättä ehdi kunnolla kiinnittyä ennen kuin limakalvo jo alkaa valumaan pois. Jostain lähteestä oon lukenut myös että 10 päivääkin olisi riittävä.
VBJ: täysin mahdollista että ajotus osui just eikä melkein nappiin! Roxymama vastasikin jo että ovis tapahtuu vasta n. vuorokauden päästä plussasta. :)
Pempsu: Jännää!!! Ei tosiaan raskaustestin pitäisi reagoida ovikseen, päinvastoin kyllä. Uutta testiä kehiin vaan! Kuva ei näy, mahdoitko jo sen poistaa..?
Roxymama: toivottavasti talletukset osuu kohdilleen!! :)
Mulla on välillä niin ristiriitaiset ajatukset koko "vauvaprojektista". Haaveissa olisi opiskella uusi ammatti (6 vuotta intensiivisesti yliopistossa - jos pääsee joskus sisään). Taloudellisesti tuo on järkevää vasta neljän vuoden päästä, joten nyt olisi lapsen sopiva hetki tulla niin ei olis raskain vaihe (mistä näistäkään tietää?) just opiskelun aikaan. Mutta eihän se niin mee, kun ei se tule silloin kun haluaa.. Välillä tekee mieli lyödä hanskat tiskiin yrittämisen kanssa ja suosiolla käyttää ehkäisyä vielä sen seuraavat kymmenen vuotta että saisi sen uuden ammatin ja uuden työn. Paha vaan kun ei jaksa odottaa!! Ja eihän siinä oikeasti ole mitään järkeä, kyllä ne opiskelut sun muut saa sumplittua sitten myöhemminkin, vaikka lapsi(a) oliskin. Ja töissä ehtii olla vielä vaikka kuinka pitkään.
Jopa piti taas avautua! :D
Heh, tuosta meidän kuumeilijalistasta tulee mieleen: "Matti ja Teppo, mukana myös Seppo". :D
maissintähkä: Pitäisiköhän sinun ottaa ihan reilu keskusteluhetki miehesi kanssa. Eihän tuossa ole mitään järkeä, jos oikeasti joku autofoorumi vie voiton! Ne jutut ei sieltä karkaa mihinkään ja useimmat ohjelmatkin pystyy jo jälkikäteen katsomaan netistä, jos ei tallentavaa boxia ole. Jotenkin vaan niin huono selitys kieltäytyä seksistä varsinkin, jos vauvaa yritetään, kun siinä turhautuu sitten toinen osapuoli. Tsemppiä sinulle!
CT: Täytyy sanoa, että sairauksiesi kirjo on sen verran laaja, että en kyllä osaa kommentoida mitään niiden yhteydestä raskaustestin tulokseen tai muuhunkaan. Mutta hienoa, että olet joltain tutulta saanut kommentin ja kannattaa ehdottomasti mennä siihen ultraan, jos sellainen mahdollisuus kerran on. :)
VBJ: Ovulointi tapahtuu ovisplussasta noin 1-2 vrk:n päästä. Eli ehditte todennäköisesti ihan hyvin vielä mukaan kiertoon. :) Inseminaatiot tehtiin minulla ainakin ovisplussasta seuraavana päivänä. Joskus rakkula oli ehtinyt jo lähteä irtoamaan ja joskus se oli vielä ihan ehjäkin tuossa vaiheessa. Joten ei mitään hätää, rupeat nyt vaan piinailemaan! :)
Mupis: Minäkin epäilen, että vaikka plussaisin, niin tätä palstaa on vaikea jättää, kun on roikkunut täällä jo niin kauan. Kiitos, kyllä täältä yritetään sinne odottajien puolelle vielä päästä. Rentoa loppuraskautta sinulle! :)
ON: Edelleen hieman outoja nämä oireet... Toissapäivänä tuli sitä värillistä valkovuotoa. Eilen pupuilupuuhissa alavatsa oli erikoisen arka. Yleensä se arkuus esiintyy ovulaation aikaan sekstaillessa, jos mies työntää liian voimakkaasti. Nyt oli samanlainen tunne eilen illalla. Mietin jo, että onko minulla kierto nyt jotenkin ihan sekaisin, mutta en usko... Edelleenkään tuntuu vaikealta uskoa, että tämä liittyisi mitenkään raskauteen sen hutimenneen ovulaation takia, mutta ainahan sitä silti toivoo sen olevan syynä. Erikoisia oireita on kyllä!
Marjana kp 23/32-33 yk 33