Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluaisin elää naisten kukkaismaailmassa

Vierailija
07.01.2013 |

En usko että naiset pystyvät tuntemaan aggressiota ja pahaa oloa omasta asemastaan samalla tavalla kuin miehet, sen lisäksi että naisten elämä nyt muutenkin vaikuttaa helpommalta. En nyt kuitenkaan halua jahkata tästä loppuunkulutetusta seksi/pariutumispuolesta vaikka se hieno keskustelunaihe onkin.

Minusta vain vaikuttaa että naisten sisäinen maailma on lähempänä lapsen kuin miehen maailmaa ja tämä on luonnollista koska yksi naisen elämäntehtävistä on samaistua lapsiin(sa). Lapsimainen nainen on miehenkin mielestä viehättävä.

-

Minua jotenkin aina naurattaa kun puhutaan siitä että nainen haluaa/saa/ei saa olla 'naisellinen' kun itse naisellisuus tuntuisi olevan pelkkä negatiivisten tuntomerkkien perusteella määriteltävä ominaisuus, eli naisellisuus ei perustu siihen mitä ihmisellä on vaan siihen mitä ihmisellä ei ole.

-

Aikuisella ihmisellä on määrä olla enemmän älykkyyttä, rohkeutta, vakavuutta, itsehillintää ja ties mitä kun taas naisellisuus edustaa taantumusta lapsen maailmaa kohti, jossa viaton hyvän olon tavoittelu, myötämielisyys ja yleinen huolettomuus vallitsee. Siihen heitetään parit ulkonäölliset ehostukset päälle niin sama paketti muuttuu lapsen elämästä naisellisuudeksi.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
08.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ap huomannut, että monesti perheessä nainen on se, joka kantaa lopullisen vastuun asioista?

Entä ovatko miesten jutut mielestäsi jotenkin "aikuismaisempia" verrattuna naisten vastaaviin? Entä aktiviteetit? Millaisia ovat penkkiurheilu, urheilu ja tietokonepelien pelaaminen? Entä sohvalla makaaminen, kun nainen pyörittää huushollia? Tietenkään aina viimeksimainittua ei toteudu, mutta huomattavasti useammin näin kuin toisin päin.

Jos naiset puhuvatkin lapsista paljon, heidän tehtävänsä on HUOLEHTIA JÄLKELÄISESTÄ, ja siksi lasten asiat kiinnostavat heitä niin paljon. Nainen ei siis heittäydy itse lapsen tasolle (huomattavasti useammin miehet tekevät sitä), vaan katsovat lasta äidillisestä näkökulmasta, mikä tarkoittaa toisen hengissäpysymisestä ja hyvinvoinnista huolehtimista. "Onko lapsella kaikki hyvin" taitaa olla se päälimmäinen asia äitien mielessä yleensä kun puhutaan lapsesta. Miehet sen sijaan antavat usein naisen huolehtia siitä puolesta, ja keskittyvät lasten kanssa hauskanpitoon ja leikkimiseen. Ja syövät itse, mutta unohtavat ruokkia lapsen, näin karrikoidusti esitettynä.

Meillä mies käy töissä ja loppuajan leikkii autoilla, ts. autoharrastus, katsoo aiheesta kaikki telesio-ohjelmat. Meidän perheen arki on 95-prosenttisesti mun vastuulla nyt kun olen äitiyslomalla. Ja muutenkin suuri vinoutuma siihen suuntaan että minä hoidan perheen käytännön asiat ja jos otan tämän epäsuhdan puheeksi mies ottaa puheeksi auton öljynvaihdon ja renkaiden vaihdon. Kyllä vain. Kaksi kertaa vuodessa. Sitä todellakin voi verrata jokapäiväiseen siivoamiseen ja asioiden järjestelyyn ja lasten varusteiden huoltamiseen jne.

Vierailija
22/23 |
11.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikuiseksi.

Vai että väivaltalajeja ja muuta aikuismaista pullistelua.

Hohhoijaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
11.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinaatko, että nainen on olento, joka ei koskaan kärsi? Ei menetä ketään? Ei satuta itseään? Kuule ihan tiedoksesi että samat menetykset, kivut ja tuskat mekin koetaan. On lisäksi ihan fyysistä kipua, jota yksikään mies ei tule peruselämänsä aikana kokemaan. "

En aio kertoa omista menetyksistä, mutta tässäkohdin mieleeni tuli elävästi eräs kotiseutupaikkani maatalon emäntä, joka puita sirkkelöidessään oli leikannut käteensä sen sahan ja hän saapui terveysasemalle melkein sitä kättään kasassa pitäen.

Hän herätti minussa suurta kunnioitusta, samoin, kuin oma äitini, mummoni ja niin monet muutkin vahvat naiset.

Kenties tuollaisia kukkaisnaisia on enemmän kaupungeissa.. Luoja sitä emäntää siunatkoon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi seitsemän