Onneksi meillä on ydinperhe.
En kyllä kestäisi mitään uusperhettä jossa olisi molempien lapsia edellisestä liitosta yms kyllä on mukavaa kun on vaan ydinperhe.
Kommentit (98)
jossa tehdään noita ihnottavia päätelmiä ap:n perheestä, onnettomuudesta, erohalusta, miehen rumuudesta ja ties mistä!Ai niinkuin missä viestissä?
Emme ole katkeria ap:n ydinperheestä. Miksi olisimme, kun meistä monella on ihan oma ydinperhe? Kunhan pohdiskelemme ap:n motiivia korostaa ydinperhettä jonakin onnellisuuden takaajana.
Kunhan pohdiskelemme ap:n motiivia korostaa ydinperhettä jonakin onnellisuuden takaajana.
et kaikki jotka väittää olevansa onnellisesta uusperheestä ovat aina sen perheen äitiä-tai isäpuolia. Korkeintaan ystäviä ja tuutuja jotka tulkitsevat perhettä omien aikuisten ystävien perusteella.
Koskaan en ole kuullut et ne ulkoistetut etälapset olisivat sitä mieltä.
Helppo se on sulkea silmät muiden tunteilta ja ongelmilta kun itsellä on kivaa.
Kunhan pohdiskelemme ap:n motiivia korostaa ydinperhettä jonakin onnellisuuden takaajana.
Luulen kyllä, että hyvin toimiva ja onnellinen ydinperhe on se ensimmäinen unelma monelle. Jos se jostain syystä epäonnistuu, hyvin toimiva ja onnellinen uusioperhe on ihan hyvä vaihtoehto.
Silti jokaisen vanhemman tulisi kyllä ymmärtää, että paras vaihtoehto lapselle on elää arkea äidin sekä isän kanssa saman katon alla.
Pohdiskelette=solvaatte.
Omaan nilkkaan kopsahtaa =D
Olisitte varmaan tyytyväisiä jos ap olisi kirjoittanut ihan päinvastoin? :)
Tottakai saa olla onnellinen ydinperheestä ja ilmiselvästi ap:n aloituksessa lukee ettei HÄN kestäisi. Ei siis sano, ettei kukaan kestäisi.
Miksi sitä pitää jokaisesta aloituksesta etsiä rivien välistä tekstiä?
Ihan siis jokaisesta väännetään ja käännetään miten halutaan.
Ja keksitään omia juttuja siihen. Kuten tuo edellä oleva, ihmettelee ap:n motiivia korostaa ydinperhettä. Missä kohtaa hän korostaa sitä? Minä ainakin olen huomannut, että hän puhuu minä-muodossa, ei monikossa.
Eli HÄN on onnellinen omasta ydinperheestään.
Jos joku muu ei ole ollut onnellinen, niin sitten ei ole ollut. Vaan on löytänyt onnen muualta.
Lopettakaa vääntäminen ja kääntäminen. Teette vain itsellenne hallaa sillä kun pitää piruja maalata joka puolelle.
Koskaan en ole kuullut et ne ulkoistetut etälapset olisivat sitä mieltä.
Työkaverin etälapset olivat ihan haltioissaan siitä, että heillä oli kaksi kotia ja äidin ja isän lisäksi varaäiti ja varaäisä.
kuin mitä olin ydinperheessä. Olen nyt rakkaussuhteessa miehen kanssa, jota haluan yli kaiken. Olen onnellinen siitä, että erosin ja löysin lopulta todellisen rakkauden. Ennen olin tyypillinen av-mamma, joka valitti väljähtäneestä seksielämästä ja itselleen täysin vieraasta miehestä. Onneksi osasin tosella kerralla valita oikein!
Jossain vaiheessa kommentit lähtivät tuolle linjalle. Surkeaa.
Pohdiskelette=solvaatte.
Olisitte varmaan tyytyväisiä jos ap olisi kirjoittanut ihan päinvastoin? :)
Tottakai saa olla onnellinen ydinperheestä ja ilmiselvästi ap:n aloituksessa lukee ettei HÄN kestäisi. Ei siis sano, ettei kukaan kestäisi.
Miksi sitä pitää jokaisesta aloituksesta etsiä rivien välistä tekstiä?
Ihan siis jokaisesta väännetään ja käännetään miten halutaan.Ja keksitään omia juttuja siihen. Kuten tuo edellä oleva, ihmettelee ap:n motiivia korostaa ydinperhettä. Missä kohtaa hän korostaa sitä? Minä ainakin olen huomannut, että hän puhuu minä-muodossa, ei monikossa.
Eli HÄN on onnellinen omasta ydinperheestään.
Jos joku muu ei ole ollut onnellinen, niin sitten ei ole ollut. Vaan on löytänyt onnen muualta.Lopettakaa vääntäminen ja kääntäminen. Teette vain itsellenne hallaa sillä kun pitää piruja maalata joka puolelle.
Pohdiskelette=solvaatte.
ennekuin lähtee tuolle linjalle. Hyvä vertaus tuo oli tuosta lapsen kuolemasta.
kanssa työskennelleen terapeutin kanssa ja hän kertoi, että lähes poikkeuksetta eron jälkeen vanhempien ja lasten välinen suhde tiivistyy paranee.
Ja ennen kuin joku ehtii älähtää, TIETENKÄÄN ei pidä erota siksi, että saisi tiiviimmän suhteen lapseensa. Halusin sanoa tämän siksi, että vastoin kuin täällä usein annetaan ymmärtää, lapset eivät erossa automaattisesti jää heitteille ja vanhempien uusien suhteiden jalkoihin, vaan parhaimmillaan heillä on eron jälkeen ahdistavan ydinperhekuvion sijaan kaksi onnellista, asiallisissa väleissä keskenään olevaa vanhempaa ja lapset mieltävät, että heillä on edelleen se sama perhe, nyt vain kahdessa eri osoitteessa. Eikä kukaan enää murjota, tappele eikä puhu rumasti toisille.
Sekin vanhempi, joka ehkä lastensa toisen vanhemman kanssa asuessaan on luistellut siinä siivellä lastenkasvatukseen ja -hoitoon liittyvissä asioissa, joutuu yksin lapsista huolehtiessaan panostamaan ja osallistumaan ihan eri tavalla.
Meni nyt vähän OT, mutta tulipahan sanottua. Eli ap, älä suotta pelkää, kyllä sinäkin kestät, jos ydinperheesi joskus hajoaa. Kyseessä ei välttämättä ole maailmanloppu :)
ja saa kuunnella asiatonta vittuilua?
Pohdiskelette=solvaatte.
Perheeni jokainen jäsen on minulla rakas. Jokainen tässä perheessä tuntuu omalta, paitsi mies joskus - heh! Ihmisten avioeroihin on monta syytä ja vaikka itsekin jouduin eroamaan niin silti kannatan aviokriisissä malttia jos lapset/lapsi ovat pieniä. Olen edelleen sitä mieltä että alle 2 v.lasten vanhempien ei tulisi erota. Olisin antanut syrjähypynkin anteeksi jos olisimme ex-mieheni kanssa edes yrittäneet jatkaa perheenä. Mutta mies rakastui toiseen jonka kanssa muutti yhteen asumaan pikavauhtia. Vajaan vuoden kuluttua katui tekosiaan, mutta olin itse ehtinyt jo toipua, ja huomata myös yksinasumisen helppouden esim.lastenhoitoasioissa. Miehen kanssa ok välit nykyään, lapset asuvat minun luonani. Onneksi hänen nykyinen elämänsä on maltillisempaa ja hän on oppinut olemaan lapsilomiensa aikana läsnä. Parempi että lapsilla on kuitenkin bioisä, joka tekee parhaansa. Työt menivät ennen aina kaiken edelle, mutta nykyään hän jopa lomailee!
Maltti on valttia, lasten vanhemmat jotka harkitsette eroa, ottakaan mieluummin aikalisä jos mahdollista kuin ero. (Tämä ei koske väkivalta- tai päihdeperheitä). Etusijalle lapset, joskus joutuu päättämään että rakastaa ja joskus ajan kanssa se saattaa toimiakin. Tulevaisuus tulee kuitenkin pian, kaikki ei tapahdu tässä ja nyt. Uskon että pohjana kaikille perhemuodoille on aikuisten välinen (rakkaus)suhde ja siinä on lasten paras kasvaa.t. Uusperheen äiti, 33 v.
Itse toivon todellakin pystyväni säilyttämään tämän oman ydinperheeni, vaikka en ydinperheitä muita parempana pidäkään! Mutta kyllähän se niin on että saan olla omasta ydinperheestäni tasan just niin onnellinen kuin haluan niin kauan kun mulla se on! Sitten jos käy niin että tämä ydinperhe hajoaa ja omistan uusioperheen olen luultavasti todella onnellinen siitäkin, miksi muuten sellaisen hankkisin! Eli siis ei tämä onnellisuus juttu ole toisen parempana pitämistä!
että 5 vuotta avioeron jälkeen sain uuden mahdollisuuden parisuhteeseen,
onnelliseen sellaiseen!
Minä rakastan puolisoani ja lapsiani ja hän rakastaa minua ja lapsia; yhteisiämme sekä heitä kaupanpäälle tulleita!
Minulla on yhteishuoltajuus lasten isän kanssa, muttei häntä kiinnosta lomailla tms. lastensa kanssa, hänellä kun on uusi lapseton, matkusteleva elämä naisensa kanssa.
Sehän on lapsille harmi, mutta minulle voitto ja exälle tappio, mitä hän ei käsitä!
10 vuotta näin on menty ja vanhimmat lapseni ovat jo aikuisia, jotka haluavat edelleen viettää jouluja ja vapaita meidän perheen kanssa.
Olen yksi noita, jotka ihmettelivät ap:n motiivia kirjoittaa näin tuomitseva aloitus. Tästä siis ihan paistaa että henkilö on onneton ja tyytymätön omaan elämäänsä. Ja ihan hyvällä kehottaisin ap:ta miettimään elämäänsä ja erityisesti asennettaan muihin ihmisiin. Saattaisi se suhdekin parantua.
ja saa kuunnella asiatonta vittuilua?Jossain vaiheessa kommentit lähtivät tuolle linjalle. Surkeaa.
Pohdiskelette=solvaatte.
ja saa kuunnella asiatonta vittuilua?
Onnellisuuden hehkuttaminen? Pienestä se sitten on kiinni sekin, jos perhemuodosta.
kaikki asiat ovat loistavasti.Minusta on ihanaa että meillä on ydinperhe ja osaamme arvostaa ja tehdä töitä sen eteen.ap
jossa tehdään noita ihnottavia päätelmiä ap:n perheestä, onnettomuudesta, erohalusta, miehen rumuudesta ja ties mistä!