Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitääkö etälapsen takia luopua kissasta?

Vierailija
07.01.2013 |

Nainen on asunut yksin vuosia ja hänellä on ollut vanha kissansa jo yli 10 vuotta. Naisen luokse muuttaa eronnut mies. Noin puolen vuoden kuluttua tästä miehen kakarat tuodaan asuntoon. Toinen oirehtii ja sillä todetaan kissa-allergia. Kakara jatkaa käyntejä isänsä luona allergialääkkeiden kanssa ja pärjää hyvin. Pitäisikö naisen luopua kissastaan parina viikonloppuna kuussa käyvän kakaran takia?

Kommentit (73)

Vierailija
1/73 |
07.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei juurikaan nähnyt lapsiaan sen ensimmäisen noin puolen vuoden aikana, jonka hän asui kanssani asunnossani. Lasten äiti esti tapaamiset kostoksi siitä että mies oli lähtenyt menemään (naisen uskottomuuden takia). Muutama tapaaminen oli, silloin lasten äidillä oli menoa ja isää tarvittiin lapsenvahdiksi.

Tämän takia en myöskään minä tavannut lapsia, ei kuulemma ollut vielä sopiva aika (äidin mielestä). Olin kysellyt jo jonkin aikaa milloin lapsia saa tavata ja viedäänkö ne huvipuistoon jne. Ei vaan käynyt. Kuitenkin sen noin puolen vuoden jälkeen lapsilla ja isällä alkoivat tapaamisviikonloput ja lapset tuotiin meille yhtäkkiä koko viikonlopuksi.

Oletan itsekin että tuo allergia oli yksi ex-vaimon monista keinoista yrittää estää lasten ja isän tapaamiset. Siinäpä oli vaan se pikku juttu, että lapset pitävät isästään ja haluavat olla tämän kanssa :). Meillä on aina mukavaa tekemistä porukalla ja meillä ei niuhoteta turhasta.

Okei, tämä oli semiprovo. Tsekkasin vain miten tähän suhtauduttaisiin. Tänä päivänä lapsilla ja niiden äidillä on omassa kodissaan kaksi kissaa. Toivon todella että allergiaoireet olivat äidin sairasta keksintöä, nimittäin olisi kovin ikävää lapsille joutua pian luopumaan lemmikeistään. Mitä omaan kissaani tulee, se ei lähde täältä yhtään mihinkään.

Vierailija
2/73 |
07.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mäkään kissasta luopuisi, ennemmin sitten vaikka siitä miehestä lapsineen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/73 |
07.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kanssa olla allergian takia niin silloin siitä kissasta luovutaan. Ihan kuten tehtäisiin ydinperheessä. Lapsi on osa perhettä ja sen mukaan eletään, jokaisella perheesjäsenellä on oikeus elää niin ettei terveys ole vaarassa. Lääkkeet eivät ole ratkaisu tähän ongelmaan, ne lievittävät oireita, eivät poista allergiaa joka pahenee koko ajan kissan takia.

Mikäli nainen ei kissasta voi luopua on parin erottava. Lapselle on jäjestettävä turvallinen paikka molempien vanhempien luona.

Vierailija
4/73 |
07.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä en miettisi hetkeäkään pitäisikö minun yksinasuvan vanhan akan luopua kissastani että saisin silloin tällöin tavata tyttäreni miehen ihanaa 5v tytärtä.

Siis tyttäreni tytärpuolta. Minusta kun on niin ihanaa että olen saanut tyttären miehen mukana extra-lapsenlapsen, kaiken lisäksi hänen omat isovanhempansa asuvat 300km päässä ja minä 30km eli minä saan tavata lasta useimmin kuin omat isovanhemmat.

Vierailija
5/73 |
07.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvin pärjääminen?

Minusta naisen pitäisi erota miehestä ylipäätänsä siksi, koska kutsuu miehen lapsia kakaroiksi.

lasta saa altistaa idiootille eikä itseäänkään. Joo ymmärtää sen että kissasta pitää huolehtia, mutta allergia voi olla vaarallinen ja pilata lapsen elämän pahetessaan. Allergia voi olla hengenvaarallinen. Olisi lapselle jotenkin toivottavaa et isä valitsee mieluummin lapsen kuin kissan. Jos valita täytyy. ja jos kissan myötä menee akkaämmäeukkohoratsu niin ei varmaan haittaa ketään.

Vierailija
6/73 |
07.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei juurikaan nähnyt lapsiaan sen ensimmäisen noin puolen vuoden aikana, jonka hän asui kanssani asunnossani. Lasten äiti esti tapaamiset kostoksi siitä että mies oli lähtenyt menemään (naisen uskottomuuden takia). Muutama tapaaminen oli, silloin lasten äidillä oli menoa ja isää tarvittiin lapsenvahdiksi.

Tämän takia en myöskään minä tavannut lapsia, ei kuulemma ollut vielä sopiva aika (äidin mielestä). Olin kysellyt jo jonkin aikaa milloin lapsia saa tavata ja viedäänkö ne huvipuistoon jne. Ei vaan käynyt. Kuitenkin sen noin puolen vuoden jälkeen lapsilla ja isällä alkoivat tapaamisviikonloput ja lapset tuotiin meille yhtäkkiä koko viikonlopuksi.

Oletan itsekin että tuo allergia oli yksi ex-vaimon monista keinoista yrittää estää lasten ja isän tapaamiset. Siinäpä oli vaan se pikku juttu, että lapset pitävät isästään ja haluavat olla tämän kanssa :). Meillä on aina mukavaa tekemistä porukalla ja meillä ei niuhoteta turhasta.

Okei, tämä oli semiprovo. Tsekkasin vain miten tähän suhtauduttaisiin. Tänä päivänä lapsilla ja niiden äidillä on omassa kodissaan kaksi kissaa. Toivon todella että allergiaoireet olivat äidin sairasta keksintöä, nimittäin olisi kovin ikävää lapsille joutua pian luopumaan lemmikeistään. Mitä omaan kissaani tulee, se ei lähde täältä yhtään mihinkään.

se allergia paha ole. Mut jos joutuvat niistä luopumaan, allergia on saattanut pahentua äkisti. ja näin ihan oikeasti oi käydä. Kissat allergisoi usein pahasti. Kissa on sulle varmasti rakas, mutta jos kyse on perheeseesi kuuluvista lapsista olet ihan tosiaan sairas ämmä jos riskeeraat lapset. Siinä tapauksessa et ole sen paremmin lasten kuin miehenkään arvoinen. Mut ehkä tämä ongelma ei sitten tule eteen, toivotaan.

Vierailija
7/73 |
07.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei kerran oireita ole sen kummemmin, niin ei tarvi luopua.

Minäkin siedätän itseäni silmiä kirvelevään ja päänsärkyä aiheuttavaan huuhteluaineen katkuun, joka valtaa talon aina kun etälapsi tulee...

Vierailija
8/73 |
07.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

luopuisi kissastani.

Vierailija
9/73 |
07.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon, että käyttäisit lapsista edes sanaa lapsi, vaikka todennäköisesti olet täysin empatiakyvytön sekä sivistymätön ämmä.

Vierailija
10/73 |
07.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei kerran oireita ole sen kummemmin, niin ei tarvi luopua.

Minäkin siedätän itseäni silmiä kirvelevään ja päänsärkyä aiheuttavaan huuhteluaineen katkuun, joka valtaa talon aina kun etälapsi tulee...

AIKUINEN ja ihan itse valinnut osasi. Lapsi ei ole, vaan on aikuisten armoilla. Aikuisethan voi tehdä lapselle mitä vain. Sä taas voit vaikka lähteä lätkimään tai soittaa sille lapsen äidille ja kertoa ongelmastasi.

Vierailija
11/73 |
07.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tota tarvitsis edes harkita, lapsihan pärjää lääkkeillä hyvin. Itse kuitenkin kokisin niin, että vaikka ei pärjäisi, niin kissaa ei tuosta syystä hylätä. Lapsella kuitenkin on oma kotinsa, ja yhteinen aika pitäisi järjestää jotenkin muuten.

Vierailija
12/73 |
07.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiselle lapsi ei ole kissaa tärkeämpi, miehelle tietenkin on.

Vierailija
13/73 |
07.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvin pärjääminen?

Minusta naisen pitäisi erota miehestä ylipäätänsä siksi, koska kutsuu miehen lapsia kakaroiksi.

Vierailija
14/73 |
07.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

etäisän olisi syytä luopua kissanomistajasta. Surullista jos tämä on totta, lasten ja isän kannalta siis.

Vierailija
15/73 |
07.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

turvallinen paikka, missä lastaan tapaa. Jo nainen joka kutsuu miehensä lapsia kakaroiksi on riittävä syy tavata muualla.

Ja se allergialääkkeillä pärjääminen. Minkähänlainen olo sillä lapsella on?

Ihmiset tulee elämään usein paketteina, joka pitäisi hyväksyä kokonaisuutena. Pitikö muuttaa yhteen?

Vierailija
16/73 |
07.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikun lapsi lääppii kissaa ja kun sille sanoo että kannattaako noin tehdä, se sanoo että siitä tuntuu ettei sillä ole enää allergiaa. Allergia ilmeni silmien punoituksena (kuulemma). Oireet eivät alkaneet heti ensimmäisillä tapaamisilla vaan vasta useamman kuukauden kuluttua.

Vierailija
17/73 |
07.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

isä tai lapsen lähiäiti kantaa riskin siitä, että lapsen allergia muuttuu ajan myötä astmaksi. Itse en allergista lasta päästäisi kissakotiin kyläilemään, ainakaan säännöllisesti.

Vierailija
18/73 |
07.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei tuolla lapsella ole mitättömän oirekuvauksen perusteella allergiaa ollenkaan tai ainakaan kissalle. Äitinsä yrittää laittaa kapuloita rattaisiin niin väittämällä. Kieltämättä aika pirullinen juoni...

Vierailija
19/73 |
07.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun menevät yhteen lapsiinsa noin vihamielisesti suhtautuvien naisten kanssa. Naiselle riittää kissa, ja miehen tulisi luopua naisesta.

Vierailija
20/73 |
07.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis muutetaan yhteen ennen kuin on lapsia tavattu. Asutaan PUOLI VUOTTA yhdessä ennen tapaaamista.

Minustakin miehen pitäisi luopua naisesta, ehdottomasti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän viisi