Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lastenkirppis Jane Kaivokselassa

Vierailija
05.01.2013 |

Löysin vasta kyseisen kirpputorin. Kävin tänään päivällä, ja väkeä ainakin oli todella paljon. Olen harkinnut pöydän vuokraamista sieltä, kysynkin siis onko teillä kokemuksia paikasta? Minkälainen omistaja? Kuulinkohan oikein kun jotkut keskustelivat, että olisi omistaja vaihtunut? Meneekö siellä tavara kaupaksi?

Kommentit (64)

Vierailija
1/64 |
10.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

on hyväksi havaittu myyntipaikka.

Kahden viikon vuokra muistaakseni 65 euroa ja siinä on 14 myyntipäivää.

Tämä on myös tosi siisti paikka ja pöydän siivous kuuluu hintaan.

Mulla meni kaupaksi arviolta 80% myyntiin viedyistä kamppeista ja saldo ylitti odotukset!

Vierailija
2/64 |
10.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosi huonosti kävi kauppa muihin kirppiksiin verrattuna. Myynnissä oli vähän käytettyjä, puhtaita ja tahrattomia vaatteita kohtuuhinnalla. Tosi paljon jäi myymättä.

Vika ei ollut tavarassa varmastikaan, koska vein samat kamat sittemmin toiselle kirppikselle ja viikossa meni lähes kaikki.

Plussat siitä, että mielestäni mitään ei hävinnyt ja entinen omistaja oli supermukava.

Paikka on myös siisti ja viihtyisä.

Vaikka Janessa on halpa viikkovuokra, niin provisio on 3%, mikä taas nostaa parempaa tavaraa myyvien viikkovuokran helposti kilpailijoiden tasolle.

Aamupäivien vilkkaudesta en tiedä. Itse käyn noin kerran-pari viikossa iltapäivällä ja usein olen ainoa asiakas.

Omistajavaihdoksen myötä siellä on kamalasti henkilökuntaa aina paikalla ja koen aavistuksen ahdistavaksi kiertelyn, kun monta silmäparia tarkkailee kassan takaa..

Ystävällisiltä vaikuttavat kyllä.

Ostajana jatkan vierailuja edelleen, mutta lasteni pienet vaatteet myyn muualla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/64 |
13.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä juttelin omistajien kanssa, ja Janessa on nyt useampi omistaja (kaksi sukupolvea, perheyritys) ja koska ovat uusia alalla, niin opettelua on paljon.. jos useampi ollu kassan takana niin varmaan just siks että ne opettelee vielä kassan käyttöä jne..

Ja ei mua häiritse jos useampi töissä siellä, ystävällisiä olivat ja ei kai se pahaa tee jos tarkkailee välillä asiakkaita, ei ainakaan luulis niin helposti olevan varkaustapauksia! eli voi turvallisin mielin viedä tavarat myyntiin. Ja huomasin muuten että turvakamerat tullut nyt myös.

Varkauksien estäminen siis ainakin parantunut.

Ja mitä omistajien kanssa tuli juteltua, nii kolme siellä vakituisesti tulee kuulemma olemaan, ja kaksi tai yksi aina kerrallaan, perheellisenä kun ei joka päivä halua olla töissä.

eli niitä joita paljous henkilökunnassa häiritsee niin ei siel joka päivä pyöri nii moni ;)

Oon itse tykännyt paljon Jane kirppiksestä, entisestä ja nykyisistä omistajista.

Paljon myös löytyy hyvää vaatetta ja tavaraa joka kerta kun käyn. Melkein tulee valinnanvaikeus että mitä ottaa, silloin juuri huonommat ja tavalliset vaatteet jää yleensä ostamatta..vaikka oiskin hyvä hinta. mut ei vaa oo kaikkeen varaa ;)

En oo vielä vienyt myyntiin itse, mutta pöytä jo varattu tän kuun lopulle. ;) eli siis voin suositella! Ja minipoppoo on myös kiva, mut en pidä niin siitä myyntitilijutusta.. Muuten löytyy hyviä löytöjä jokakerta myös sieltä!

Vierailija
4/64 |
13.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se vaan teki paikalle niin paljon. :/

Vierailija
5/64 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entinen omistaja on niin uskomattoman upea persoona, että koko paikan henki on nyt vaihdoksen jälkeen muuttunut.

Ei tule enää käytyä.

Uudet omistajat ovat varmasti kivoja, mutta entisen yrittäjän saappaita ei helpolla täytetä.

Vierailija
6/64 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut 3 kertaa pöytä sieltä ja tosi hyvin meni lasten vaatteet kaupaksi. Nyt en olekaan käynyt katsomassa paikkaa sen jälkeen kun omistaja vaihtui.

Vierailija
7/64 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis se fiilis, kun kolmekin silmäparia napittaa kassalta, kun katselen vaatteita. Ihan varmasti hyvällä tahdolla katsovat, mutta mua ahistaa.

Ennen tuli kierrettyä hartaasti ja sitten päälle turistua omistajan kanssa, nyt visiitit on hyvinkin pikaisia.

Toki täytyy pitää kauppaa silmällä, mutta niin, ettei asiakas siitä häiriinny. En pidä itseäni, tavallista siististi pukeutunutta äiti-ihmistä erityisen potentiaalisen roiston näköisenä.

Vierailija
8/64 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain asiakkaana olen käynyt ja en ole ikinä löytänyt mitään ostettavaa, huonoja kamppeita ollut mun mielestä.

Vierailija
9/64 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupaksi meni:

popin paidat ja housut 4-5 euroa/kpl, meandin paidat ja housut 6-10 euroa/kpl, kosteussuoja hatut ja hanskat 3-5 euroa/kpl (ticket, reimatec), Zaran mekot 3-5 euroa/kpl, perusmerkkien velourhousut 1-2 euroa/kpl, yöpaidat ja pyjamat 1-2 euroa/kpl, sukkahousut ja legginsit 0.5-1.5 euroa/kpl, luistimet 5 euroa, leluja pikkurahalla, Lindex yms halpamerkkien "uusretro" vaatteet 2-6 euroa/kpl

Kaupaksi ei mennyt:

Ticketin takit ja housut (talvi ja vk) 10-15 euroa/kpl, Ticket haalari 30 euroa,

jegginsit 3 euroa/kpl, h&m yms tavalliset trikoopaidat 0.5-1.5 euroa/kpl, h&m yms tunikat ja mekot 1-4 euroa/kpl, Esprit vaatteet 2-8 euroa/kpl (8 euroa oli kerran käytetty juhlamekko, Pomp de lux vaatteet 3-6 euroa/kpl, kirjat 1-3 euroa/kpl, Benettonin vaatteet 2-4 euroa/kpl.

Noi yllä mainitut oli kaikki tosi hyväkuntosia, ei nukkaa, tai haalistumaa.

Lisäksi vein yhden korillisen hieman nukkantuneita ja haaltuneita, mutta ihan siistejä vaatteita, 0.2-1 euron hintaan. Niistä meni muutama.

Mulla oli enimmäkseen 104-110 cm kokoja myynnissä. Kaikki oli oikein pestyjä, tahrattomia ja kaikin puolin siistejä.

Myynti oli rahallisesti ihan hyvä, mutta missään mulla ei ole jäänyt noin paljon myymättä.

Vein sit loput vaatteet tavalliselle itsepalvelukirppikselle ja ne meni siellä nopeesti.

Mä luulen, että tuolla Janessa noi ois voinu mennäkin, jos olisin pitänyt pöytää pidempään kun kaks viikkoa. Turhauduin kuitenkin odottelemaan, kun tiesin, että vilkkaammalla paikalla vaatteet saa myytyä parissa päivässä.

Vierailija
10/64 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain asiakkaana olen käynyt ja en ole ikinä löytänyt mitään ostettavaa, huonoja kamppeita ollut mun mielestä.

Olen käynyt aiemmin noin kerran-pari viikossa ja tosi harvoin löytyny ostettavaa. Kauheesti nuhjusta vauvanvaatetta pöydät täynnä.

Pari kertaa olen löytänyt tosi kivoja vaatteita, mut niin harvoin kuiteskin, et en viitsi erikseen lähteä tuonne ajamaan.

Vierailija
11/64 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

entinen omistaja oli mahtava ja siellä oli kiva käydä, ei enää, muuttunut huonomåaan.

Vierailija
12/64 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fakta on se, että paikan tunnelma on muuttunut entiseen verrattuna.

En minä ainakaan tossa kirppiksessä mitään varsinaista vikaa näe, siisti ja nätisti laitettu paikka.

Jos jotain negatiivista pitää löytää, niin sijainti on syrjäinen ja siksi lienee monia muita paikkoja hiljaisempi.

En vaan enää tykkää käydä. Mulla on tosi rajallista aika kirppiskiertelyyn, niin meen mielummin semmoseen paikkaan, josta löydän todennäköisemmin ostettavaa. Tai vastaavasti myyn semmosessa reilusti isommassa paikassa, jossa käy paljon ihmisiä päivittäin.

Aiemmin sen paikan fiilis vaan veti puoleensa ja tuli säännöllisen epäsäännöllisesti käytyä.

Nyt ei ole mikään pk-seudun kirppis henksun suhteen ylivoimaisen huippua. Tämä ei siis tee Janen nykyisestä porukasta millään lailla huonoa.

Vierailija
13/64 |
28.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuolta ei oikein ole löytyny ostettavaa. Ehkä 2-3 kertaa kuussa käyn. Muistaakseni yhden kerran tein hyviä löytöjä, mut useimmiten lähtenyt tyhjin käsin.

Kerran kokeilin myyntiä, kun oli pöytävuokra tarjoushintaan, mut aika huonosti kävi kauppa.

En ottais enää pöytää tuolta. Mielummin maksan vähän enemmän pöytävuokraa semmosessa paikassa, missä tavara liikkuu paremmin.

Myyn vaan hyväkuntosia, enkä ylihinnottele, siitä ei ollut myynti kiinni Janessa.

Vierailija
14/64 |
01.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse kävin janessa ostoksilla viime lauantaina, ja juttelin kassalla omistajan kanssa ja valittelin sitä, että ei ole niin paljoa tavaraa että kannattaisi pöytä vuokrata. Omistaja kertoi että heillä on juuri tullut uusi "tuote", eli hinnoittelupalvelu. Eli ottavat tavarat vastaan, hinnoittelevat ja ottavat vain 30% myynnistä! Muut kirpparit joilla on vastaava, ottavat vähintään 55%... itse ajattelin tuonne viedä. Ja niille jotka väittävät hiljaiseksi.... Lauantainakin oli niin paljon porukkaa, ettei meinannut mahtua kulkemaan.

Vierailija
15/64 |
08.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

että uudessa Janessa ei saa enää itse tulostaa hintalappuja, jotta ei voisi toimia väärin niiden avulla. Siis hä?

Monella on paperista tehdyt hintalaput, entäs ne, kieltääkö Jane kohta A4-paperin ja sitäkin saa ostaa vain Janen tiskin alta? :D

Yleensäkin tulee hysteerinen vaikutelma paikoista, joissa puhutaan varkauksista/väärinkäytöksistä jo nettisivuilla..

Sanoivat että olivat saaneet palautetta siitä, että pitivät hintalappupohjaa nettisivuilla, nykyisin lähettävät sähköpostilla hintalappupohjan ja edelleenkin saa käyttää ihan omatekemiä hintalappuja. Eivätkä kyllä rahasta Janessa A4 paperista jos sitä käyt kassalta kysymässä. Ehkä teidän täällä kirjottelevien pitäis ottaa selvää ja kysyä kassan neideiltä eikä vaan haukkua niitä täällä. Mukavia tyttöjä ovat. Luulenpa että eivät kiusallaan muuta asioita, vaan yrittävät parantaa palveluaan.

Vierailija
16/64 |
27.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin Janessa 2 viikkoa alkuvuodesta ja tuotto oli yli 300 euroa, josta 3 % provikka 9 euroa ei ole kovin paljon. Eli voittoa jäi yli 250 e. Mulla oli merkkikamaa ja henkkamaukkakamaa ym., ja hinnat ehkä vähän suolaiset. Paljon tuli tavaraa takaisin, joten ens kerralla hinnoittelen ainakin perustuotteet halvemmiksi. Peruskama ei liiku kuin tosi halvalla.

Mun mielestäni uudet omistajat on mukavia, ehkä vähän hiljaisia, mutta tosi miellyttäviä.  Ja Facebook-kuvalataukset on tosi hyvä juttu. Vanhaa omistajaa en tuntenut.

Vierailija
17/64 |
15.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan pettymys! Nyt on Janekin ruvennut myymään "uutta kamaa"! Miksi ihmeessä?! Multa ainakin menee maku kierrellä, kun näen pöytiä, joissa on uutta (kiinalaista?) lelukrääsää. Kirppis kirppiksenä, tavallinen kauppa uutta tavaraa varten sanon mä!

Vierailija
18/64 |
05.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mieltä olette nykyisin Janesta?

Vierailija
19/64 |
18.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On noussut, en nyt muista mihin, mut olisko joku kymmenisen prossaa tullu lisää. Taisivat huomata, et 30 pinnaa itelle ja siitä kulut pois, niin ei oo kannattavaa. 

Esim: tuote maksaa kympin, Jane saa siitä kolme euroa. Tosta kolmesta eurosta menee pelkästään alvia 24%, jäljelle jää 2,28 euroa. Muita kuluja ei nyt ees mietitä. ;)

Eipä tota viittis pahemmin tehdä, etenkin kun suurin osa tuotteista maksanee reilusti alle esimerkkihinnan.. 

Niin tylsää kuin se myyntitilille myyvän asiakkaan kannalta onkin, kyllä se noin 50% provikka on ihan perusteltu ja aiheellinen.

Vierailija
20/64 |
24.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkö joku, ovatko tuollakin luopumassa pikkuhiljaa pöytien viikkovuokrauksesta ja siirtymässä ostopalveluun/myyntitiliin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kolme