Lastenkirppis Jane Kaivokselassa
Löysin vasta kyseisen kirpputorin. Kävin tänään päivällä, ja väkeä ainakin oli todella paljon. Olen harkinnut pöydän vuokraamista sieltä, kysynkin siis onko teillä kokemuksia paikasta? Minkälainen omistaja? Kuulinkohan oikein kun jotkut keskustelivat, että olisi omistaja vaihtunut? Meneekö siellä tavara kaupaksi?
Kommentit (64)
Heips yli vuosi on sun kommentista mutta vastaan silti. =) Myynnin vähyyteen on voinut myös vaikuttaa se, että veit tuotteet myyntiin juuri joulun jälkeen. Lapsille on "joulupukilta" tullut ties minkälaista vermettä jne. Itse vein viime syksynä 3 ikean kassillista lasten vaatteita ihan perus henkka maukkaa jne. osa enemmän ja vähemmän käytettyjä. Sain pitää vaatteita siellä hinnoittelupalvelulla yhden kuukauden (norm. 2vk) sain yli 400euroa josta 37% meni provisiota.
sain hinnoittelu palvelulla yli 400e -37% provikka.Vaatteet oli siellä 1kk ja lisääkin vein.
ole kokemusta kyseisestä paikasta??
Lastenkirppiksillä pyörii enimmäkseen lähistöllä asuvat samat naamat, jotka bongailevat lähinnä"superlöytöjä", eli huippukuntoisia merkkivaatteita pilkkahintaan.
Mikäli haluat eroon mahdollisimman suuresta määrästä lastenkamppeita, niin kannattaa viedä itsepalvelukirppikselle, jossa myydään kaikkea tavaraa. Samalla voi myydä omiakin vaatteita ja muuta rompetta. Kokemuksella voin sanoa, et myyntiprosentti ja loppusaldo ovat noissa suurimmat.
Mä olen kokeillut pari kertaa lastenkirppistäkin ja ero tavan kirppikseen myynnin suhteen on suuri.
että koko kirppis ois suljettu. ? entinen omistaja halusi myydä ja jos kukaan ei ois ostanu nii ois jo lappu luukulla.. en ymmärrä tollasia ihmisiä jotka valittaa siitä että entinen omistaja lähti ja nykyset on huonoja. se on kirpputori ja luulis ihmisten jotka siitä tykkää, käyvän edelleen oli sit kassanmyyjä kuka tahansa..
ihmeellisiä äitejä ku pitää pilkata nykyisiä myyjiä ku ei muuta tekemistä oo...
varmasti hyviä ihmisiä ja yrittää parhaansa.
Kaikkia ei vaan voi miellyttää, jotkut etsii negatiivista ihan kaikesta
Mitä sekakirppiksiä tarkoitatte, kun sanotte "lähes kaiken menneen parissa päivässä"? Mulla oli Akselissa pöytä kaksi viikkoa lokakuussa. Maksoin vuokran ja hälyttimet, 100 e. Saldo oli 120 e eli "voittoa" 20 e. Ei todellakaan kamnattanut! Bensat ja vaivannäkö vielä päälle. Janessa sain neljässä viikossa 350 e ja olin tosi tyytyväinen. Ei mitään ihmeellisempiä merkkejä ja tosi halvalla myin. Tavaraa jäi, mutta pääsin myös paljosta eroon. Kertokaa siis hyvät ihmiset, mikä sekakirppis olisi hyvä?!
ollut kerran pöytä janessa edellisen omistajan aikaan ja hyvin kävi kauppa. Mulla oli erittäin huokeat hinnat josta omistaja sanoikin, mutta halusin että tavara liikkuu ja sehän liikkui. Nyt kävin ekaa kertaa omistajavaihdoksen jälkeen. Ihan samalta näytti kuin ennenkin. Kaksi ystävällistä miestä oli kassalla, nuorempi tuntui opastavan vanhempaa kassan käytössä. Kyllä siinä jonkin sanankin heidän kanssaan vaihdoin, mukavilta tuntuivat. Ostin mm NameIt tunika 2e, kuin uusi HK t-paita 0,5, Helinä-keiju dvd 1e eli hyvää tavaraa halvalla. Mutta kyllä siellä toki oli sitä ylihinnoiteltua tavaraakin vaikka kuinka paljon, esim. T2H haalari josta polvet todella karheutuneet 30e, haalistunut Meandi t-paita 10e yms naurettavuuksia.
entisen omistajan ollessa kävin useita kertoja viikossa ja siellä oli mahtava henki, ostettavaa löytyi ja myytyäkin sai monet kerrat. Nyt olen huomannut kuin moni muukin, on muuttunut ja huonompaan suuntaan, joten en mene enää. Se riippuu niin paljon persoonasta ja kokemuksesta se henki, ei kaikki osaa samalla lailla. Mutta Minipoppoota Kannelmäessä voi suositella, se on laadukkaampi.
Mimmosia tilejä olette tehneet?
Pitäs myydä lasten pieniä vaatteita ja pohdin, josko tuolta vuokrais pöydän.
Mulla on todella hyväkuntosta kampetta, suurin osa keskihintasia merkkejä (esim. Po.P, Esprit, Zara, Wheat), koot 86-98 ja 122-134 cm.
Millä hinnoilla ootte vastaavia saaneet kaupaksi?
Joku tuolla asiasta kirjottikin, mut muitakin kokemuksia olis kiva kuulla.
Oon aiemmin myyny akselissa, mut toi viikkovuokra on jo aika kova.
että uudessa Janessa ei saa enää itse tulostaa hintalappuja, jotta ei voisi toimia väärin niiden avulla. Siis hä?
Monella on paperista tehdyt hintalaput, entäs ne, kieltääkö Jane kohta A4-paperin ja sitäkin saa ostaa vain Janen tiskin alta? :D
Yleensäkin tulee hysteerinen vaikutelma paikoista, joissa puhutaan varkauksista/väärinkäytöksistä jo nettisivuilla..
mulla oli siellä pöytä..ja hyvää tavaraa halvaksi hinnoiteltu, tosi halvalla laitoin..tuotto oli 40e, hehhe, en taida enää mennä!
Siis eikö enää kelpaa itse väsätyt???
Mä myin tuolla viimeks niin, että käytin pieniä valkoisia tarroja. Oli nopeet hinnottelussa, mä en jaksa sitä teippailua. Enkä tod. maksa valmiista tarrahintalapuista.
Mä muuten sain tuolla useemman satasen parista viikosta. Tosin toisessa paikassa sain edellisellä kerralla nelinumeroisen summan.
Hyviä merkkivaatteita myyville suosittelen ennemmin Espoon suunnan kirppiksiä, siellä saa niiin paljon paremmat rahat.
Siis eikö enää kelpaa itse väsätyt??? Mä myin tuolla viimeks niin, että käytin pieniä valkoisia tarroja. Oli nopeet hinnottelussa, mä en jaksa sitä teippailua. Enkä tod. maksa valmiista tarrahintalapuista. Mä muuten sain tuolla useemman satasen parista viikosta. Tosin toisessa paikassa sain edellisellä kerralla nelinumeroisen summan. Hyviä merkkivaatteita myyville suosittelen ennemmin Espoon suunnan kirppiksiä, siellä saa niiin paljon paremmat rahat.
väärinkäytösten vuoksi Janen sivuilla ei ole enää sitä hintalappupohjaa, jonka sai itse tulostaa. En tiedä saako käyttää paperilappuja, mutta jos saa niin tuo vaikuttaa rahastukselta.
että ainoostaan paikan päältä haetut kelpaa.
Toisaalta ymmärrän, että jostain on yrittäjien raha revittävä, koska noilla pöytävuokrilla ei liiketoiminta vaan voi olla kannattavaa.
[quote author="Vierailija" time="01.02.2013 klo 08:53"]
itse kävin janessa ostoksilla viime lauantaina, ja juttelin kassalla omistajan kanssa ja valittelin sitä, että ei ole niin paljoa tavaraa että kannattaisi pöytä vuokrata. Omistaja kertoi että heillä on juuri tullut uusi "tuote", eli hinnoittelupalvelu. Eli ottavat tavarat vastaan, hinnoittelevat ja ottavat vain 30% myynnistä! Muut kirpparit joilla on vastaava, ottavat vähintään 55%... itse ajattelin tuonne viedä. Ja niille jotka väittävät hiljaiseksi.... Lauantainakin oli niin paljon porukkaa, ettei meinannut mahtua kulkemaan.
[/quote]
Onko kenelläkään kokemusta millä hinnalla myivät. Ihan siistin peruskaman, hm, lindex, kappahl, n. Kokoa 86-98? Kirjat, palapelit ym
Mä pyörähdän säännöllisen epäsäännöllisesti, ehkä kerran-pari viikossa. En oo juuri koskaan ihmeempää ostettavaa löytäny, mut joskus jotain tarttuu mukaan.
Toi paikka näyttää ulkoa ihan super houkuttelevalta, mut sit siellä on aina hyllyt täynnä nuhjusta vaatetta (Moni kakku päältä kaunis.. ;D). Jos sattuu niin hyvä tuuri, et jotain tahratonta, siistiä ja mieleistä löytyy, niin sit hinnat on ihan pilvissä.
Mun mielestä toi "kiinakrääsä" ei kuulu kirpparille. Tulee vähän epätoivonen kuva, kun pitää noinkin epämääräsellä/laaduttomalla kamalla yrittää tehdä lisämyyntiä. Sotii jotenkin kirppiksen kierrätysideaa vastaan uuden kertakäyttökrääsän kauppaaminen.
Pienet erät vaikkapa laaduikkaita käsityöläisesten luomuksia on ihan ok. (Se uusien hameiden/pipojen koju tusinakankaista on tosin jo niiiin nähty..)
Kovasti yrittäjät tuntuvat tekevän töitä Janen eteen ja parhainta menestystä toivon heille. "Ongelmahan" tuolla on lähinnä asiakkaiden tuoman tavaran laatu ja/tai hinnoittelu.
Kyllä maku meni omistanvaihdoksen myötä. Se oli ennen niin mukava paikka, ei uutta roinaa tarjolla ja aina löytyi jotain ostettavaakin. Samoin myytyä sai. Niin on muuttunut huonoksi etten ole enää aikoihin käynyt, harmin paikka.
Siis mikä se on nyt eli miten on muuttunut tuo?
Janessa myyville semmosia terveisiä, että jättäkää ne tahraset ja nukkaset (toki vielä tunnearvon mukaan hinnotellut) vaatteet viemättä pöytään. Ja ne muutamat hyväkuntoset vois hinnotella jotenkin kohtuudella, max 30% uuden hinnasta.
Muutaman kerran paikalla pyörähdetty ja tyhjin käsin lähdetty.
Viihtysän olonen paikka muuten, mut liian huonoa tavaraa, että viittis käydä.
Voi ei! Toivottavasti eivät!!!! Mistä olet tuollaista päätellyt tai kuullut?