Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten toimitte, kun kaverin lapsi kiusaa omaanne?

Vierailija
05.01.2013 |

Kysymys koskee siis alle kouluikäisiä lapsia. Kaverin lapsi kiusaa omaani, eikä kyse ole mistään pienestä lällättelystä. Hän on lapseeni nähden ihan ylivertainen sekä verbaalisesti että fyysisiltä voimiltaan, ja minä pelkään ihan aiheellisesti lapseni puolesta koska molemmille kerroilla kun nähtiin tuloksena on ollut monta päivää kipeät vammat. Nyt en sitten vaan ole nähnyt kaveria kuin ilman lastani, koska olen ajatellut ettei oma lapseni ole mikään nyrkkeilysäkki.

Kaverini on nyt kuitenkin alkanut jatkuvasti ehdotella, että lapsenikin tulisi mukaan, että lapset "saisivat leikkiä". On tietenkin ihan ymmärrettävää, että hän toivoo tätä, mutta samalla minusta on tosi törkeää, että hän kehtaa ehdottaa tapaamista, kun tietää että lapseni saa siinä kirjaimellisesti turpiinsa ja veri lentää heti kun tulee tilanne että en voi jostain syystä joka sekunti vahtia.

Sanoisitteko suoraan, että en tule ikinä, ikinä, ikinä enää riskeeraamaan oman lapseni turvallisuutta, ainakaan kunnes oma lapseni on riittävän vahva antamaan samalla mitalla takaisin. Tähän asti olen vaan jättänyt reagoimatta noihin pyyntöihin ja tullut ilman lasta.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
05.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kaverin lapsi on niin väkivaltainen, että minä ja lapseni emme ole kiinnostuneita kaverin lapsen seurasta.

Vierailija
2/4 |
05.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä kyllä jättäisin tuollaiset tapaamiset väliin. Ja monesti sitä lässytetään, että pitää ratkoa ongelmat eikä kiertää niitä, mutta kyllä mä vaan kierrän! Miksi ottaa riskejä ja yrittää olla joku sovittelija jeesus joka aina vaan kääntää sen toisenkin posken?

ystäviä ootte joo, mutta elämäntilanteet vaihtelee, ei sitä aina pysytä ystävän kanssa koko elämää paitana ja peppuna. Ehkä taas joskus myöhemmin, sit kun veri ei lennä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
05.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverin tytär pätki jopa itseään reippaasti vanhempaa lastani lähimmällä käteensä osuvalla esineellä heti, jos joku muu yritti leikeissä ehdottaa jotakin. Ja ihan suvereenisti jatkoi lyömistä vaikka menin väliin. Kaverini ei edes välittänyt, vaikka jouduin todella puuttumaan tilanteeseen.

Ensin tapasin kaveria ilman lapsia, mutta sitten huomasi, että hänen muukin elämänsä muuttui sellaiseksi, etten enää jaksa olla ystävä.

Mistähän ne huonosti kasvatetut lapset tulee?

Sen sijaan ystäväni, jolla on adhd-lapsi, osaa rauhallisesti kasvattaa lastaan ja mun ei ikinä tarvitse pelätä lasteni puolesta tämän vesselin seurassa.

Vierailija
4/4 |
05.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

koskaan puheeksi sitä, että näet häntä ilman lapsia?

Minua ei haittaa pienet lasten väliset nahistelut, mutta tämä ei ole sellaista, vaan tosi inhottavaa meininkiä. Ja koska lapsen äitiä ei niin näemmä haittaa vaikka hänen lapsensa vammauttaisi minun lapseni, niin minun on hyvin, hyvin vaikea pitää hänestäkään siinä tilanteessa, kun oma lapseni itkee ja häneen on tosissaan sattunut. On vähän niinkin, että jos haluan edelleen olla hänen kaverinsa (ja haluan, koska hän on ihan kivaa seuraa) niin näitä tilanteita ei voi sattua enää yhtään enempää.

ap.