Suomalainen rasismi
Siis ollaanko täällä sitä mieltä että Suomi on jotenkin rasistisempi maa kuin mikään muu?
Että kaikkialla muualla otetaan maahanmuuttajia/pakolaisia avosylin vastaan, eikä kukaan ikinä sano heille mitään, tai katso kieroon?
Miksi juuri suomalaisten pitäisi hävetä siitä että joukossamme on rasisteja?
Onko suomalainen rasismi jotenkin pahempi asia kuin muiden maiden rasismi?
Kommentit (49)
Ei sekään ole oikein että ihmisiä haukutaan sillä tavoin ja olen kyllä huomannut muissa maissa vieraillessani että ihmisiin suhtaudutaan kunnioitettavammin kuin täällä suomessa näin yleensä.
Belgialainen toimittaja kuvasi piilokameralla kaikki törkeydet mitä maahanmuuttajat hänelle huutelivat keskellä kirkasta päivää. Kaikki tuli huorasta lähtien. Mutta tämähän on eri asia, maahanmuuttaja saa huudella mitä lystää
Nythän tässä on ollut puhe Suomesta ja siitä törkeästä käytöksestä, jota täällä esiintyy ihan suomalaisten aikuisten toimesta.
Belgialainen toimittaja kuvasi piilokameralla kaikki törkeydet mitä maahanmuuttajat hänelle huutelivat keskellä kirkasta päivää. Kaikki tuli huorasta lähtien. Mutta tämähän on eri asia, maahanmuuttaja saa huudella mitä lystää
Se rasismikortti kun pelittää vain yhteen suuntaan
mutta ei kyllä sellaisten, jotka sitä joutuvat kokemaan ja näkemään.
Tuon aikuisena ihmisenä varmaan ymmärsit kun hankit lapsia.
siksikö ei saa sitten sanoa, että tämä ei ole oikein?? Ei saa puhua siitä, miten vihamielisesti jotkut suomalaiset suhtautuvat tummaihoisiin lapsiin? EI saa puhua kun se on ihan normaalia, kestäkää se!
Mummot on aika äkäsiä kaikille lapsille. Itsekin sain kuulla kun en huomannut luovuttaa istumapaikkaa mummolle. Kauheaa rasismia?
sinua helvetin nee*erin huoraksi lapsiesi kuullen? Mitäs pienestä, hyvä kun lapset tottuvat, että se on ihan normaalia.
lasteni ja rattaiden kanssa kun hän olisi halunnut nousta kyytiin yhdessä kaverinsa ja kahtien vaunujen kanssa.
Minun olisi siis pitänyt astua ulos bussista ja antaa vaunupaikka kahdelle kaverukselle vaunujensa kanssa.
Enpä voinut käyttää rasisti korttia. Mikähän olisi ollut oikea kortti heilutella?
Näin bussilinjalla 96 vuosaaressa
Mua on tumma hunnutettu nainen sanonut "vitun läski lehmä" kun en tullut ulos bussista
lasteni ja rattaiden kanssa kun hän olisi halunnut nousta kyytiin yhdessä kaverinsa ja kahtien vaunujen kanssa.
Minun olisi siis pitänyt astua ulos bussista ja antaa vaunupaikka kahdelle kaverukselle vaunujensa kanssa.
Enpä voinut käyttää rasisti korttia. Mikähän olisi ollut oikea kortti heilutella?
nauhalle tuon vaikka kännykälläsi??
Tuon aikuisena ihmisenä varmaan ymmärsit kun hankit lapsia.
siksikö ei saa sitten sanoa, että tämä ei ole oikein?? Ei saa puhua siitä, miten vihamielisesti jotkut suomalaiset suhtautuvat tummaihoisiin lapsiin? EI saa puhua kun se on ihan normaalia, kestäkää se!
Sitä tapahtuu kouluissa, työpaikoilla, kadulla. Se on vähän kuin rikollisuuskin, tavallaan hyvästä. Rikollisuus saa ihmiset pitämään omaisuudestaan huolta. Kai tuohon kiusaamiseenkin joku samanlainen logiikka on. Ei luonnossa yleensä ole mitään turhaa.
Mua on tumma hunnutettu nainen sanonut "vitun läski lehmä" kun en tullut ulos bussista
nauhalle tuon vaikka kännykälläsi??
Tai edes ole ylipäätään mukana.
Miksi kukaan sivullinen ei ole nähnyt noita haukkumisia?
Mitä tarkoitat?!Esiintyy, kaikkialla maailmassa, mutta siksikö ei saa puhua siitä, mitä Suomessa tapahtuu?
yli 40 vuotta, koskaan en ole kuullut kenenkaan peraan huudettavan tai nahnyt paalle syljettavan. Ihan rauhassa saa kulkea vaikka minkalaisessa kaftaanissa.
Osataan ainakin pitaa se rasismi oman paan sisalla.
Se rasismikortti kun pelittää vain yhteen suuntaan