Suomalainen rasismi
Siis ollaanko täällä sitä mieltä että Suomi on jotenkin rasistisempi maa kuin mikään muu?
Että kaikkialla muualla otetaan maahanmuuttajia/pakolaisia avosylin vastaan, eikä kukaan ikinä sano heille mitään, tai katso kieroon?
Miksi juuri suomalaisten pitäisi hävetä siitä että joukossamme on rasisteja?
Onko suomalainen rasismi jotenkin pahempi asia kuin muiden maiden rasismi?
Kommentit (49)
Ja suomalaisia
lapsiahan ei ikinä haukuta..
Ei ikinä valiteta suomalaisista riiviöistä.Jos minä olisin ollut tummaihoinen, olisin ollut rasismin uhri pienenä, koska olen suomalainen olin "vain" kiusattu.
Kuinka monesti kuukaudessa kenties sinun suomalaisia lapsia käy aikuinen suomalainen haukkumaan ja uhkailemaan? Useamman kerran kuten meille käy? Senkö takia on ihan ok, että tummaihoisille pienille lapsille huudella törkeyksiä? Juu, minäkin olin todella pahasti koulukiusattu, mutta eipä ole tullut mieleenikään vähätellä lasteni kokemuksia sen takia! Toivottavasti sinulla ei oikeasti ole lapsia!
Tämäkin olisi rasisimia "Toivottavasti sinulla ei oikeasti ole lapsia!"
Lapset kiusaavat toisiaan, kyllä. Kaikenvärisiä lapsia. Ja kaikenväristen ja samanväristen toistensa kiusaamista pitää koittaa vähentää.
Tässä puhutaan siitä, että täysin tuntemattomia lapsia haukutaan ihonvärin takia. Luulen, että monien on vaikea edes uskoa sitä, koska se on niin törkeää.
Ja suomalaisia
Ei ikinä valiteta suomalaisista riiviöistä.Jos minä olisin ollut tummaihoinen, olisin ollut rasismin uhri pienenä, koska olen suomalainen olin "vain" kiusattu.
Kuinka monesti kuukaudessa kenties sinun suomalaisia lapsia käy aikuinen suomalainen haukkumaan ja uhkailemaan? Useamman kerran kuten meille käy? Senkö takia on ihan ok, että tummaihoisille pienille lapsille huudella törkeyksiä? Juu, minäkin olin todella pahasti koulukiusattu, mutta eipä ole tullut mieleenikään vähätellä lasteni kokemuksia sen takia! Toivottavasti sinulla ei oikeasti ole lapsia!
tätä tapahtuu? Että aikuinen suomalainen tulee haukkumaan ja uhkailemaan lapsiasi? Ja aina eri aikuiset? Mitä ne sanoo/tekee? Minkäikäiset sun lapset on?
Oletko joskus nähnyt kun lasta on haukuttu
Minun lapsiani, tummaihoisia, haukutaan vähän väliä, missä sattuu, miten saattuu. Samoin monien ystävienikin lapsia, yhteinen tekijä lapsillamme on, että iho on hieman tummempi väriltään.
Ei savua ilman tulta. On se vaan kumma ettei kaikkia mustai haukuta.
Ja suomalaisia
Jos viikottain tapahtuu niin löytyy varmaan useampi klippi.
Ei savua ilman tulta. On se vaan kumma ettei kaikkia mustai haukuta.
ja on se kumma ettei kaikkia lapsia koulukiusata? Sekö tarkoittaa, ettei koulukiusaamista ole edes olemassa?? Hyvä, ratkaisit juuri ison ongelman. Enää ei Suomessa ole koulukiusaamistakaan, kuten ei rasismia!
tätä tapahtuu? Että aikuinen suomalainen tulee haukkumaan ja uhkailemaan lapsiasi? Ja aina eri aikuiset? Mitä ne sanoo/tekee? Minkäikäiset sun lapset on?
ulkona, kaupan kassalla, hississä, leikkipuistossa, liikennevälineissä. Kyllä, aivan tuntemattomia ja yhtäkkiä. On käsketty painumaan takas savimajoihin, apinat pois Suomesta, älä katso mua, paskanen apinan pentu, täytyykö noita mutiaisia tehdä tänne Suomeen, n-huuteluja, tuollaset mutiaiset pitäs tappaa jo pentuina jne jne. Nämä siis minun ollessa paikalla, kohdistettuna lapsiin tai minuun + perinteiset huorittelut ja "miten sä voi n****** jonkun paskan kanssa". Jokainen äitihän toivoo, että pienet lapset kuulee tällaisia juttuja puhuttavan, eikö vain?! Vanhin lapsista jo teini, joten tätä on kuunneltu jo "aika" monta vuotta, mutta viime vuoden aikana käynyt paljon törkeämmäksi. Enää ei riitä "hyi nee*eri!".
klippi on 5 tummaihoista lasta.
Koulussa kiusataan lapsia joka päivä ilman isoja otsikoita
klippi on 5 tummaihoista lasta.
Katotaan
Jos joku yhtäkkiä sanoo takana esim. kaupan kassajonossa "saatanan nee*erin huora", alanko siinä äkkiä kaivamaan jotain kännykkää ja "toistatko tuon uudestaan, kiitos??" Näissä tilanteissa kyllä äitinä pyrin kiinnittämään lasten huomion muualle, välttämän tilanteen paisumista, menemään pois siitä, vaikka harvoin pidän suutani kiinni, mutta pyrin kuitenkin pois, LASTENI takia. Pitäisikö jäädä siihen sanasotaan, se kyllä onnistuu, mutta mielummin ilman niitä lapsia...
Miksi eriväriset vaatii taas erikoiskohtelua Koulussa kiusataan lapsia joka päivä ilman isoja otsikoita
Onko se tervettä, että monet suomalaiset aikuiset kokevat oikeutetuksi haukkua lapsia? Aikuisetko siellä koulussakin niitä lapsia kiusaa? Jos tiedät näin, eiköhän sinunkin kannattaisi tehdä asialle jotain.
Miksi eriväriset vaatii taas erikoiskohtelua Koulussa kiusataan lapsia joka päivä ilman isoja otsikoita
Onko se tervettä, että monet suomalaiset aikuiset kokevat oikeutetuksi haukkua lapsia? Aikuisetko siellä koulussakin niitä lapsia kiusaa? Jos tiedät näin, eiköhän sinunkin kannattaisi tehdä asialle jotain.
Mummot on aika äkäsiä kaikille lapsille. Itsekin sain kuulla kun en huomannut luovuttaa istumapaikkaa mummolle. Kauheaa rasismia?
Jos joku yhtäkkiä sanoo takana esim. kaupan kassajonossa "saatanan nee*erin huora", alanko siinä äkkiä kaivamaan jotain kännykkää ja "toistatko tuon uudestaan, kiitos??" Näissä tilanteissa kyllä äitinä pyrin kiinnittämään lasten huomion muualle, välttämän tilanteen paisumista, menemään pois siitä, vaikka harvoin pidän suutani kiinni, mutta pyrin kuitenkin pois, LASTENI takia. Pitäisikö jäädä siihen sanasotaan, se kyllä onnistuu, mutta mielummin ilman niitä lapsia...
Jos tuo on niin iso asia sulle niin sulla on varmaan tarkka lukumäärä ylhäällä?
siis ihan täällä suomessa! Se ei tietenkään ollut rasismia, vaikka suomalaisuuteni ja ihon värin vuoksi hakkasivat.
Samapa tuo missä sitä rasismia esiintyy, niin ei se oikein ole. Tosin aika harva säästyy solvauksilta.
Eli esim. huorittelu ja homottelu ovat ihan arkipäivää täällä suomessa. Ei sekään ole oikein että ihmisiä haukutaan sillä tavoin ja olen kyllä huomannut muissa maissa vieraillessani että ihmisiin suhtaudutaan kunnioitettavammin kuin täällä suomessa näin yleensä.
Ei meidän suomalaisten pitäisi sitä yksinomaan rasismia hävetä, vaan yleensäkin sitä miten muita ihmisiä kohtelemme. Ei ole pakko olla kaikkien kaveri, mutta saisiko sitten olla edes rauhassa jos naama ei miellytä?
Jos tuo on niin iso asia sulle niin sulla on varmaan tarkka lukumäärä ylhäällä?
minulla ei ole ruutuvihko, johon olisin kirjannut kaiken viimeisen 15v aikana. Ei katsos tullut mieleeni, että olisi tarpeen! En olisi ikinä uskonut sellaista.
Iso asia minulle? Huh huh...no, jatka sinä vaan tuntemattomien lasten, ihmisten haukkumista kaduilla ja kaupoissa, jos se on noin normaalia sinulle. Ei välitetä enää mistään mitään, hällä väliä! Mitä sitä turhaan lakejakaan noudattamaan, eikö niin?
Ei sekään ole oikein että ihmisiä haukutaan sillä tavoin ja olen kyllä huomannut muissa maissa vieraillessani että ihmisiin suhtaudutaan kunnioitettavammin kuin täällä suomessa näin yleensä.
Belgialainen toimittaja kuvasi piilokameralla kaikki törkeydet mitä maahanmuuttajat hänelle huutelivat keskellä kirkasta päivää. Kaikki tuli huorasta lähtien. Mutta tämähän on eri asia, maahanmuuttaja saa huudella mitä lystää
Mummot on aika äkäsiä kaikille lapsille. Itsekin sain kuulla kun en huomannut luovuttaa istumapaikkaa mummolle. Kauheaa rasismia?
sinua helvetin nee*erin huoraksi lapsiesi kuullen? Mitäs pienestä, hyvä kun lapset tottuvat, että se on ihan normaalia.
sinua helvetin nee*erin huoraksi lapsiesi kuullen? Mitäs pienestä, hyvä kun lapset tottuvat, että se on ihan normaalia.
Tuon aikuisena ihmisenä varmaan ymmärsit kun hankit lapsia.