Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tytär 16v kärähti kannabiksesta!

Vierailija
03.01.2013 |

Voi elämän kevät! Nyt on tältä mammalta paukut lopussa. Itseäänhän sitä saa äitinä tästäkin syyttää. Onko kohtalotovereita? Miten tästä eteenpäin?

Kommentit (70)

Vierailija
61/70 |
29.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna luettavaksi esim. Christiane F. kirja Zoo.

Vierailija
62/70 |
29.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukapa sitä tietää, millon se psykoosi puhkeaa, jos on se geneettinen alttius. Psykiatrian puolella työskentelevänä näen jatkuvasti näitä pössyttelijöitä, jotka alkavat kuulla ääniä tai kokevat, että vainoojat on kintereillä. Jälkeenpäin on tietysti vaikea sanoa, olisivatko sairastuneet, jos eivät olisi käyttäneet kannabista. Mutta aika monella psykoosiin sairastuneella on se kannabiskäyttö tausta.

Nuorella ( 16 v ) on aivojen kehitys vielä kesken, joten ei se missään tapauksessa hyvää tee.

Suomessa esiintyy vuosittain muutama kymmenen kannabispsykoosia, joten sinä et todellakaan näe niitä jatkuvasti. Pirkanmaan sairaanhoitopiirissä "kannabispsykooseja" on vuosittain 1 - 2, vaikka kannabiksen käyttö on todella laajaa. Alkoholipsykooseja taas on vuosittain useita tuhansia, joten niitä sinä näet joka päivä. Voit siis jo vähitellen lopettaa tuon jatkuvan valehtelusi lukuisista kannabispsykooseista, koska niitä ei oikeasti ole siinä määrin mitä valehtelet. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/70 |
29.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi olennainen asia:

"Valtaosalle kannabiksen käyttäjistä ei aiheudu todettavaa fyysistä tai psyykkistä haittaa edes pitkäaikaiskäytössä (Lancet 1995)."

Vierailija
64/70 |
29.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukapa sitä tietää, millon se psykoosi puhkeaa, jos on se geneettinen alttius. Psykiatrian puolella työskentelevänä näen jatkuvasti näitä pössyttelijöitä, jotka alkavat kuulla ääniä tai kokevat, että vainoojat on kintereillä. Jälkeenpäin on tietysti vaikea sanoa, olisivatko sairastuneet, jos eivät olisi käyttäneet kannabista. Mutta aika monella psykoosiin sairastuneella on se kannabiskäyttö tausta.

Nuorella ( 16 v ) on aivojen kehitys vielä kesken, joten ei se missään tapauksessa hyvää tee.

Suomessa esiintyy vuosittain muutama kymmenen kannabispsykoosia, joten sinä et todellakaan näe niitä jatkuvasti. Pirkanmaan sairaanhoitopiirissä "kannabispsykooseja" on vuosittain 1 - 2, vaikka kannabiksen käyttö on todella laajaa. Alkoholipsykooseja taas on vuosittain useita tuhansia, joten niitä sinä näet joka päivä. Voit siis jo vähitellen lopettaa tuon jatkuvan valehtelusi lukuisista kannabispsykooseista, koska niitä ei oikeasti ole siinä määrin mitä valehtelet. 

Se on jotenkin niin säälittävää, että monet kannabiksen vastustajat ovat pelkkiä valehtelijoita, ja he tietävät itsekin olevansa, mutta eivät vain piittaa siitä. Jopa raamattua ahkerasti plaraavat uskovaisetkin muuttuvat erittäin usein valehtelijoiksi, kun kannabiksesta vain tulee kyse.

Vierailija
65/70 |
29.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannabiksen lisäksi toinen on LSD. Sekään ei ole aineena mitenkään erityisen vaarallinen. Ainoa LSD:n tuottama ongelma on oikeastaan se, että kohdallesi sattuu ns. "huono trippi" - tuo ainehan korostaa suuresti tunnetiloja ja jos esimerkiksi satut ensimmäisellä kerralla epäröimään tai pelkäämään jostain syystä, niin huono trippihän siitä tulee.

Vierailija
66/70 |
29.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pilvenpolttaminen on nuorien keskuudessa yleisempää kuin alkoholin juominen. Ei kannata pelästyä, mutta kannattaa seurata missä porukoissa tytär liikkuu. Kannabiksen katukauppa on rikollisten hallussa. Toivottavasti hän saa kannabiksensa sitä kasvattavalta kaveriltaan.

Vierailija
67/70 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni oli 10.v kun jäi tupakasta kiini,annoin poltellaa.se oli tyhmösti tehty

13.v hän sanoi että ei polta enää tupakkia,olin ylpeä hänestä

Pari kuukautta myöhemmin hänen vanhat kaverinsa tuli ovelleni ja sanoi

"Jamppa lähti karhuvuoree se oli sopinu jonkuu narkkarinkaa tapaamisen"

Soitin pojalleni hän vastasi ja sanoi hosuen että on kaverillansa hän oli tullut kotiin noin 4h myöhemmin,tavallisena.tutkin hänen taskut.sieltä löytyi pakaste pussista 5grammaa kannabista

Tämä osoittaa sen että tupakasta kannabikseen ja siitä aineisiin

Vierailija
68/70 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkäävä kirjoitti:

Lapseni oli 10.v kun jäi tupakasta kiini,annoin poltellaa.se oli tyhmösti tehty

13.v hän sanoi että ei polta enää tupakkia,olin ylpeä hänestä

Pari kuukautta myöhemmin hänen vanhat kaverinsa tuli ovelleni ja sanoi

"Jamppa lähti karhuvuoree se oli sopinu jonkuu narkkarinkaa tapaamisen"

Soitin pojalleni hän vastasi ja sanoi hosuen että on kaverillansa hän oli tullut kotiin noin 4h myöhemmin,tavallisena.tutkin hänen taskut.sieltä löytyi pakaste pussista 5grammaa kannabista

Tämä osoittaa sen että tupakasta kannabikseen ja siitä aineisiin

Hyvä että erotat aineet ja kannabiksen. Kakaroiden käsiin ei kuitenkaan kuulu mitkään päihteet, ei edes kannabis.

Vierailija
69/70 |
09.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon kokeillut ja polttanut kannabista säännöllisestikin. Alkaen 15v ->. Tällä hetkellä olen valmistunut ammattiin, asun omillani, käyn töissä. Olen siis 18v. Juon silloin tällöin, ehkä kerran kuussa tai kahdessa. Pilven polton olen lopettanut. Pääosin. Poltan ehkä kaksi kertaa puolessa vuodessa. Vaikka tietyt tuttavat sitä usein tarjoavatkin niin en ota. Siksi koska en halua. Ja sen polton lopettamisen päätöksen tein itse. En siksi, että olisin jäänyt vanhemmilleni kiinni. En jäänyt koskaan. Ja silti musta tuli kunnon kansalainen. Ja ikinä en koskenut mihinkään muuhun huumeeseen, vaikka tarjottiinkin.

Kannabis ei silti musta ole niin paha. Se on siksi paha, koska se lain mukaan luokitellaan huumeeksi. Eihän se tietenkään hyvää tee, jos sitä päivittäin kiskoo ja säännöllisesti, mutta eikö sama ole alkoholilla? Tupakalla? Ihan millä vaan mitä käyttää liikaa. 

Miksi lopetit jos se ei ole paha? Jos ei ole paha, niin on hyvä. Miksi hyvää kannattaa lopettaa? Kaikkien kannattaisi käyttää, jos on hyvä asia.

Vierailija
70/70 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen 15v pian 16v, Poltin ensimmäisen kerran 13v, ja vieläkin poltan satunnaisesti. Koulussa numerot on pysynyt samana, ja jopa nousseet nyt tänä lukuvuonna, eli ei kannabis ainakaan ole älykkyyttäni tuhonnut.

Yläasteen alussa meinasin kuolla alkoholin yliannostukseen ja myrkytykseen kun ei ollut mitään hajua että mikä määrä juomista on liikaa, ja piti kaveriporukassa esittää että mitenkä sitä viinaa juodaan.

tosin kun pilveä poltellessa ei ole ollut muuta vaaraa kun kiinni jääminen.

Kannabis on auttanut siihen että nykyään en enää pyöri kaveriporukoissa missä ryypätään joka viikonloppu ja rähinöidään kaupungilla.

Kannabista kun kavereiden kanssa poltellaan kerran kuussa, niin ollaan vain jossain kaverin luona katsomassa elokuvaa tai oleskelemassa muuten vaan. Olen nyt saanut ripari ja kesätyö rahoja säästettyä talteen, kun ei enää mene joka viikonloppu parikymppiä kaljakonttiin, vaan 20e kuukaudessa grammaan kannabista.

Itse luokittelisin alkoholin vaarallisemmaksi aineeksi kun kannabis, omasta kokemuksesta.

Ja kannabiksen suurin vaara on kiinni jääminen, joka johtaa isompiin ongelmiin kuin itse kasvi.

Ja ihmiset ymmärtäkää se että pilven polttajat eivät ole samoja ihmisiä kuin ne jotka käyttää vahvoja ja vaarallisia huumeita kuten Heroiini, kokaiini ja muut kemikaalit.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan yhdeksän